Wie zijn "ze"?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:12 schreef Sinosappel het volgende:
Te triest voor woorden.
Laat ze dan lekker geen bloedtransfusie krijgen als ze dat niet willen. Hebben ze alleen zichzelf mee.
dat is wel cool. Gewoon wat homobloed jatten en deze injecteren of in een glas doen van de grootste mooiboy van de school.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:10 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar straks wordt je zelf ook homo door dat bloed.
Aha dus de bloedbank accepteert geen bloed van homo's om de mensen die geen bloed van homo's willen een plezier te doen? Heeft niks met veiligheid te maken, maar allemaal met homohaat? Lijkt me heel logisch ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Mensen die geen bloed van homo's willen
Wil je bloed ontvangen met een kans van 1 op 500 dat het HIV besmet is, of bloed met een kans van 1 op 50.000!? (ik weet de exacte cijfers niet, maar het was een aanzienlijk verschil...)quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Kennelijk bestaat is de angst nog steeds te groot dat het bloed van homoseksuelen HIV positief is. Ondanks dat elk druppeltje bloed goed gecontroleerd wordt. Nou ja, mocht ik ooit in de situatie komen dat ik echt bloed nodig heb kan het mij geen reet roesten wat de seksuele geaardheid is van de persoon van wie ik het krijg.
Je snapt dat we met dit soort cijfers onszelf enigszins voor de gek houden neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wil je bloed ontvangen met een kans van 1 op 500 dat het HIV besmet is, of bloed met een kans van 1 op 50.000!? (ik weet de exacte cijfers niet, maar het was een aanzienlijk verschil...)
quote:
Laten we het er sowieso op houden dat we moeten nastreven om dat risico zo klein mogelijk te houden. Dus ook hetero-donors die veel wisselende sexuele contacten hebben, die mogen wat mij betreft ook uitgesloten worden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je snapt dat we met dit soort cijfers onszelf enigszins voor de gek houden neem ik aan?
Deze cijfers zijn gebaseerd op de indeling homo/hetero. Wellicht is het risico bij een vrijgezelle hetero met veel verschillende seksuele contacten weer een stuk groter dan bij een getrouwde homo.
Ik denk zelf dat onderscheid op basis van risicovol seksueel gedrag het werkelijke risico een stuk nauwekeuriger zal benaderen.
Ik denk dat het deels te maken heeft met homohaat ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:21 schreef Piye het volgende:
[..]
Aha dus de bloedbank accepteert geen bloed van homo's om de mensen die geen bloed van homo's willen een plezier te doen? Heeft niks met veiligheid te maken, maar allemaal met homohaat? Lijkt me heel logisch ja.
Nou dat vind ik dan een vrij kwalijke zaak. Blijkbaar kan je niet erkennen dat het risico op hiv gewoon een stuk groter is bij praktiserende homoseksuele mannen, dan bij andere groepen zonder een homohater te zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:50 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels te maken heeft met homohaat ja.
Gast. ik had een collega die homo was he, en die was bestuurslid ofso van een of andere homogroepering.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:54 schreef Piye het volgende:
[..]
Nou dat vind ik dan een vrij kwalijke zaak. Blijkbaar kan je niet erkennen dat het risico op hiv gewoon een stuk groter is bij praktiserende homoseksuele mannen, dan bij andere groepen zonder een homohater te zijn.
Waar baseer je dat op ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gewoon ''tussen de oren'' zit.
MSM=mannen die seks hebben met mannen*quote:Uit informatie van de Stichting HIV Monitoring blijkt onder meer dat van 1998 tot 2009 steeds sprake was van een jaarlijkse toename van nieuwe HIV-diagnoses bij MSM en dat het aantal nieuwe HIV-infecties onder MSM in 2008 vergelijkbaar was met de piek van de HIV-epidemie in het begin van de jaren tachtig. De Stichting HIV Monitoring meldt in het Monitoring Report 2011 dat veruit de meeste nieuw gediagnosticeerde HIV-infecties in Nederland nog altijd worden gevonden bij MSM.
Wat een onzin. Iedereen zou eerder voor "hetero-bloed" kiezen dan "homo-bloed", als die keuze er was. Jij ook. Ik ook. Homo's ook. Heeft niets met haat te maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:50 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels te maken heeft met homohaat ja.
Er zijn genoeg homo's die het bij één partner houden en niet besmet zijn met HIV. Het is volgens mij een beetje overtrokken om te stellen dat elke homo meerdere partners van achter neemt. Volgens mij lopen er net zo veel hetero's rond met risico seksueel gedrag als homo's. Alleen roept het woord homo al snel het beeld op van een groep mannen die elkaar van achter nemen. Homo heeft naar mijn mening slechts een negatieve connotatie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wil je bloed ontvangen met een kans van 1 op 500 dat het HIV besmet is, of bloed met een kans van 1 op 50.000!? (ik weet de exacte cijfers niet, maar het was een aanzienlijk verschil...)
Als jouw zoontje of dochtertje na een ontvangen bloeddonatie opeens HIV blijkt te hebben, dan ben je toch ook boos wanneer je leert dat de artsen die kans niet zo klein mogelijk hebben gehouden!?
Ik wil gewoon VEILIG bloed. Als homo-bloed veiliger zou zijn dan hetero-bloed, dan zou ik met alle plezier homo-bloed accepteren hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:58 schreef Aliana het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen zou eerder voor "hetero-bloed" kiezen dan "homo-bloed", als die keuze er was. Jij ook. Ik ook. Homo's ook. Heeft niets met haat te maken.
Ja dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik wil gewoon VEILIG bloed. Als homo-bloed veiliger zou zijn dan hetero-bloed, dan zou ik met alle plezier homo-bloed accepteren hoor.
Het is niet alsof homosexualiteit 'besmettelijk' is ofzo, dus daar ben ik niet bang voor...
Er bestaat niet zoiets als homo of hetero bloedquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:58 schreef Aliana het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen zou eerder voor "hetero-bloed" kiezen dan "homo-bloed", als die keuze er was. Jij ook. Ik ook. Homo's ook. Heeft niets met haat te maken.
Dat gaf ik toch al duidelijk aan!?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Er zijn genoeg homo's die het bij één partner houden en niet besmet zijn met HIV. Het is volgens mij een beetje overtrokken om te stellen dat elke homo meerdere partners van achter neemt.
Zoals gezegd door de experts komen bepaalde besmettingen niet meteen naar voren in testen, maar pas na verloop van tijd.quote:Volgens mij lopen er net zo veel hetero's rond met risico seksueel gedrag als homo's. Alleen roept het woord homo al snel het beeld op van een groep mannen die elkaar van achter nemen. Homo heeft naar mijn mening slechts een negatieve connotatie.
Daarbij wordt het bloed grondig gecontroleerd.
Jawel, maar het stond er een beetje onhandig, dus ik vulde even aan dat het puur en alleen om de veiligheid gaat, en niet om de sexuele voorkeur van de donateur...quote:
Geweldige trol.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:58 schreef Aliana het volgende:
[..]
Met hetero bloed bedoel ik bloed van een hetero en met homo bloed, bloed van een homo. Hoe moet je het anders zeggen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als homo of hetero bloed![]()
Of neuken bij hetero bloed de mannelijke witte en vrouwelijke rode bloedcellen met elkaar en bij homo bloed slechts de witte en rode bloedcellen met elkaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |