In de eerste plaats staat het muurtje op de grond van de buurman en al zou de muur op de perceelsgrens staan, dan nog vraag ik me af - als buurman 'm heeft geplaatst - of je erin mag boren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Devil010 het volgende:
Staat muurtje op perceelsgrens? Zo ja dan kan buurman oprotten en mag je gewoon aan jouw kant boren - wel zonder schade aan te brengen natuurlijk.
Als de zijde waar TS tegen aankijkt gelijk loopt met de perceelgrens: ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:33 schreef blomke het volgende:
[..]
In de eerste plaats staat het muurtje op de grond van de buurman en al zou de muur op de perceelsgrens staan, dan nog vraag ik me af - als buurman 'm heeft geplaatst - of je erin mag boren.
Is zo'n anker al hij maar 10 onder de grond zit sterk genoeg om een schutting te houden?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Desnoods boren in die fundering die aan jouw kant zit en de palen met een instortanker vast maken?
[ afbeelding ]
Boren = schade....quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Devil010 het volgende:
Zo ja dan kan buurman oprotten en mag je gewoon aan jouw kant boren - wel zonder schade aan te brengen natuurlijk.
Dan graaf je een stukje weg onder de fundering en vul je dat weer op met cement.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:36 schreef TJ79 het volgende:
[..]
Is zo'n anker al hij maar 10 onder de grond zit sterk genoeg om een schutting te houden?
wel erg handig als je nog gaat verbouwen. Al je puin gewoon in de schutting.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:33 schreef TJ79 het volgende:
@Devil010 Muurtje staat op grond buurman onder de erfgrens en deels onze grond ligt deel van de fundering
@klusfoobje Muurtje staat er inderdaad al meer dan 25 jaar. Wij zijn hier pas komen wonen. Kooien met stenen is misschien een idee maa rik vind ze zo lelijk en moeten best breed zijn volgens mij om gewoon 180cm hoog te kunnen stapelen.
Nee... boren kan schade veroorzaken aan de andere zijde als je verkeerd boort.quote:
Kitten vind ik nog niet eens zo'n slecht idee hout op steen montage kit voor buiten eens kijken of dat ergens te vinden isquote:Als je boren niet kan, plak je het gewoon vast met kit of een flinke dosis cement/lijm.
Dat is super kit. Of ie bestand is tegen weersinvloeden ja, tegen warmte, vocht etc. Of ie bestand is tegen wind... ligt aan wat en waar je de schutting wilt zetten, desnoods veranker je de schutting met een paal her en der indien mogelijk (tussen fundering buren).quote:
Dit lijkt me de meest praktische oplossing. Een paal lijmen aan zo'n laag muurtje word echt niks. Krijg je ook het gezeik dat je plak op z'n muurtje smeert.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Desnoods boren in die fundering die aan jouw kant zit en de palen met een instortanker vast maken?
[ afbeelding ]
Is het daarmee een mandelige muur?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:03 schreef Devil010 het volgende:
Kan me vergissen maar het lijkt erop dat het muurtje op de perceelgrens staat (gezien de oude muur) en de pinanten zelfs eroverheen... buurman is onredelijk.
Nee, je moet echt beton gebruiken om die palen stevig te verankeren.quote:
Dan mag TS er aan zijn kant dus in boren om palen te bevestigen.quote:
20 cm tuin minder en een schutting die insprringt; da's visueel een heel raar gezicht. Het beste toch tegen de bestaande muur aan óf opbouwen.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:39 schreef lezzer het volgende:
Ik gaf denk ik gewoon 20cm van mijn grond op om er een schutting tegenaan te zetten. Beetje jammer wel, want je had bovenop die muur samen een beeldige schutting kunnen zetten.
Werkelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:28 schreef jpajs het volgende:
Lekker zo'n probleem met buur......... net hier een oplossing samen gevonden. Zou geloof ik staalkabels spannen aan mijn kant met elk kabeltje een draadspanner. Hoogte ongeveer 120 als ik zo kijk dus vier draadjes om de 30 cm in de opening en een net ééntje extra halverwege het lage stukje.
Een snelle kruiper er tegen aan laten klimmen en een langzame voor wat duurzamer groen. Zou de snelle klimmer een een of twee jarige nemen. Anders in een speciebak laten wortelen zodat de snelle makkelijker te verwijderen is.
Eventueel kan je de draad ook nog vijf centimeter van de muur brengen met een stokschroef en een schroefoog. Door het schroef oog de kabel.
Gelijk even het muurtje vertinnen en witkalken............
Dat is..>??quote:Op woensdag 11 april 2012 17:18 schreef Devil010 het volgende:
Dus voor aan een workaround te denken, wat je nu doet,
Het probleem omzeilen zonder echt het probleem op te lossen, zoals TS doet .quote:
Tsja als je het zo kort door de bocht bekijkt. Door een afstand te houden tussen jouw zijde muur en de erfgrens staat het groen altijd aan jouw kant. Kunnen ze niets van zeggen juridisch ????quote:Op woensdag 11 april 2012 17:08 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Werkelijk.
Klimmers en woekerscheuten in de tuin buurman jagen, jij bent helder bezig hahahaha
TS heeft beter tips gehad hierboven.
quote:Op donderdag 26 april 2012 14:09 schreef TJ79 het volgende:
Ok nog eens met de buurman overlegd en overeen gekomen dat ik er een schutting langs ga zetten en de fundering op de plekken waar de palen moeten komen mag wegbreken. lijkt me toch een goed compromis en zo blijven we beiden blij.
Bedankt voor het meedenken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |