ik heb een hekel aan rotterdam en utrecht, leiden is mij te ballerigquote:Op maandag 9 april 2012 19:56 schreef Paxcon het volgende:
Zijn jullie ook bij meerdere universiteiten geweest om Rechten te bekijken, of gewoon degene die het dichtsbij is gekozen?
Eentje, eind volgende week Staats- en Bestuursrecht. Vind ik wel leuk om te doen, alhoewel het best veel is...quote:Op maandag 9 april 2012 19:35 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Zeikerd.![]()
![]()
Tentamen is over een week, dus als ik nu alles nog moest lezen was ik flink de sigaar. Bedankt voor de aanmoediging, heb jij nog vakken dit blok?
UT vond ik geen klap aan (toen ik nog niet naar rechten keek), VU was nogal slecht georganiseerd, UU was een armoedige bende met overdreven strenge eisen. Althans, zo wilden ze graag over komen. UvA was perfecte locatie en kwam leuk over, dus keuze was snel gemaaktquote:Op maandag 9 april 2012 19:56 schreef Paxcon het volgende:
Zijn jullie ook bij meerdere universiteiten geweest om Rechten te bekijken, of gewoon degene die het dichtsbij is gekozen?
Like a boss.quote:Op maandag 9 april 2012 17:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik laat het altijd oplezen door een slaaf.
Ik ben echter (nog) geen rechten student maar wat ik heb begrepen is dat je eerst rond verschillende rechtsgebieden (staats, bestuur, straf, belasting etc. etc.) de regels moet kunnen begrijpen en er vragen over moet kunnen beantwoorden in verschillende casussen en dergelijken, pas later in het 2e en 3e jaar ga je pas echt toepassen en er zelf een 'invulling aangeven' maar een expert moet maar zeggen of dit enigszins klopt..quote:Op maandag 9 april 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Maar hoe moet je je tentamens bij deze studie voorstellen. Word je een beetje in de schoenen van een rechter geplaatst en moet je van verschillende zaken een juiste uitspraak doen?
Gewoon in de mooiste stad van Nederland blijven.quote:Op maandag 9 april 2012 19:56 schreef Paxcon het volgende:
Dat kloptquote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik ben echter (nog) geen rechten student maar wat ik heb begrepen is dat je eerst rond verschillende rechtsgebieden (staats, bestuur, straf, belasting etc. etc.) de regels moet kunnen begrijpen en er vragen over moet kunnen beantwoorden in verschillende casussen en dergelijken, pas later in het 2e en 3e jaar ga je pas echt toepassen en er zelf een 'invulling aangeven' maar een expert moet maar zeggen of dit enigszins klopt..
Tot nu toe is het vaak in de vorm:quote:Op maandag 9 april 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Maar hoe moet je je tentamens bij deze studie voorstellen. Word je een beetje in de schoenen van een rechter geplaatst en moet je van verschillende zaken een juiste uitspraak doen?
Ah oke..quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik ben echter (nog) geen rechten student maar wat ik heb begrepen is dat je eerst rond verschillende rechtsgebieden (staats, bestuur, straf, belasting etc. etc.) de regels moet kunnen begrijpen en er vragen over moet kunnen beantwoorden in verschillende casussen en dergelijken, pas later in het 2e en 3e jaar ga je pas echt toepassen en er zelf een 'invulling aangeven' maar een expert moet maar zeggen of dit enigszins klopt..
Dat is inderdaad het planquote:Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef TvhN het volgende:
[..]
Gewoon in de mooiste stad van Nederland blijven.
Als ik dit lees lijkt het meer alsof je alleen nog maar strafrecht hebt gehadquote:Op maandag 9 april 2012 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tot nu toe is het vaak in de vorm:
-casus-
Stel je bent rechter. Wat dient je oordeel te zijn?
of
-casus-
-verweer-
Heeft dit verweer kans van slagen?
of
-casus-
Heeft x gelijk?
Constitutioneel recht was nog erger... dat was...quote:Op maandag 9 april 2012 21:44 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als ik dit lees lijkt het meer alsof je alleen nog maar strafrecht hebt gehad
Wat ik vaak merk is dat er in een vraag gedoeld wordt op uitzonderingen, of jurisprudentie.quote:Op maandag 9 april 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben niet geweest naar de universiteiten (Leiden en Rotterdam), maar ik heb de websites meer bekeken qua studieprogramma en vrijstellingen. Uiteindelijk maar gekozen voor Rotterdam omdat het dichterbij was en omdat ik meer vrijstellingen zou krijgen dan in Leiden.quote:Op maandag 9 april 2012 19:56 schreef Paxcon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Contractenrecht en Aansprakelijkheidsrecht zijn praktisch net zo qua vraagopzetquote:Op maandag 9 april 2012 21:44 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als ik dit lees lijkt het meer alsof je alleen nog maar strafrecht hebt gehad
quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
![]()
BAM SCRIPTIEHOOFDSTUK VERZONDEN
![]()
![]()
Deadline gehaald dus! Tegen alle verwachtingen in!
Ik ben juist naar universiteiten niet naast de deur geweest. Naast dat ik het niet bepaald zag zitten om nog een aantal jaar met een heleboel schoolgenoten samen te zitten (lekker vertrouwd, lekker saai), leek het me gewoon leuk om ergens ver weg te zitten.quote:Op maandag 9 april 2012 19:56 schreef Paxcon het volgende:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
![]()
BAM SCRIPTIEHOOFDSTUK VERZONDEN
![]()
![]()
Deadline gehaald dus! Tegen alle verwachtingen in!
Ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf vanwege mijn doorzettingsvermogen, ben er vandaag echt op af en toe fok en facebook na constant mee bezig geweestmaar dan heb je ook wat
#likeabossSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben begonnen bij een kleiner (MKB) kantoor om ook daar iets van mee te pakken. Waar vrienden van mij meteen richting Big 4 / Randstad gingen, wilde ik een omgekeerd carrierepad. Ik weet nu ook iets beter welk vakgebied ik leuker vind en vind het tijd voor de volgende stap. Plus ik vind dat je ook bij een kleiner kantoor gewerkt moet hebben, zodat je daar ook ervaring in opdoet. Ik heb nu dus ook bijna 2 jaar werkervaring opgedaan.quote:
Ah goed plan idd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben begonnen bij een kleiner (MKB) kantoor om ook daar iets van mee te pakken. Waar vrienden van mij meteen richting Big 4 / Randstad gingen, wilde ik een omgekeerd carrierepad. Ik weet nu ook iets beter welk vakgebied ik leuker vind en vind het tijd voor de volgende stap. Plus ik vind dat je ook bij een kleiner kantoor gewerkt moet hebben, zodat je daar ook ervaring in opdoet. Ik heb nu dus ook bijna 2 jaar werkervaring opgedaan.
Heb ook al een tweetal stages (eigenlijk binnen een week, het is idioot hoe snel dat kan bij fiscaal) te pakken. Een bij een groot nationaal advocatenkantoor aan de zuidas, de ander bij een groot internationaal advocatenkantoor. Gewoon puur omdat ik me even optimaal wil orienteren. Het feit dat ik er zwaar op achteruitga qua salaris (salaris -> stagevergoeding) neem ik maar op de koop toe
.
Daarom snap ik ook nooit zo goed waarom mensen bang zijn om 'klein' te beginnen. Vaak hoor ik van mensen dat ze meteen 'groot' willen beginnen omdat de start van je carriere beslissend kan zijn voor het vervolg, en dat de stap moeilijker is van klein -> groot dan van groot -> klein. Ik heb daar in ieder geval niks van gemerkt. Met een leuk CV, aardige cijfers, gezonde dosis ambitie en jezelf kunnen verkopen is dat geen probleem. Ik heb geen een keer de vraag gekregen waarom ik er niet ben begonnen. Ze vonden het juist goed dat ik ook elders al (werk)ervaring heb opgedaan.
Maar volgende week eerst even een aantal maanden door Azië backpacken!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |