abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112009183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:33 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:

[..]

Nu is de uitdaging om de juiste (dosis van) medicatie te vinden, want ik heb niet het idee dat ik opeens zo lekker functioneer op 5x10mg methylfenidaat..
Methylfenidaat werd mij ook voor geschreven door Psyq na een paar maand over na de Dexamfetamine gegaan. Dit gaat wel veel beter maar ben ook nog naar een week of 4 met dex onderweg.

methyfenidaat is voor ADHD niet voor ADD kwam ik achter na veel onderzoek o.a. op internet.
Methyl remt hoofdzakelijk het hyperactieve en dat is nu net wat een ADD-er geen last van heeft.

Hoogst waarschijnlijk wordt volgend jaar ADHD en ADD uit elkaar getrokken in DSM 5.
Mogelijk gaat ADD dan SCT(Sluggish Cognitive type) heten. Maar goed dat zijn nog geruchten.
pi_112025194
Uitslag: ADHD, hoewel ik het wel vermoedde moet het nog wel even inzakken

@ MonsieurCosmopolite

Wat betreft die antwoorden, ook last van gehad. Tis lastig als je een genuanceerd beeld kan schetsen, dat brengt die psychologen/psychiaters alleen in verwarring.

Nu afwachten wat er verder gaat gebeuren bij de psychiater. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik eindelijk weer gelukkig word en opbloei.
pi_112034142
Pfff, gister weer even een mental breakdown gehad.
Avondje terras verliep anders dan ik in gedachten had en ik kon het niet meer voor elkaar krijgen om vrolijk te worden.
Mensen begonnen te zeiken dat ik vrolijk moest doen. Dus ik een vrolijk toneelstukje opvoeren maar ik had er echt geen trek meer in.
Toen de anderen nog de kroeg in wilden en vroegen of ik meeging zei ik dat ik naar huis ging want ik moest weer vroeg werken.
'Oh, je bent nog steeds chagrijnig?' Toen ben ik een beetje uitgevallen tegen diegene...
Eenmaal thuis m'n ogen uit m'n kop zitten janken.

Ik wil me ook kunnen aanpassen op situaties net als 'normale' mensen zonder meteen vast te lopen en me ongemakkelijk te voelen.
Herkent iemand dit?
pi_112283754
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Tombias op 01-06-2012 14:57:44 ]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:48:23 #125
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_112496058
Hoi :)
Heb hier al veel gelezen en wellicht een paar x gepost.
Reden is dat ik vanaf oktober-november in een traject voor onderzoek naar AD(H)D zat, waar eind april een diagnose uit kwam - ADD. Dit had ik zelf verwacht omdat ik slechts af en toe wat hyper ben.

Gisteren de eerste afspraak gehad bij een psychiater en Ritalin - 10mg voorgeschreven gekregen om twee weken te testen. Vandaag en gisteren ging werkelijk super, deels omdat ik bij de psycholoog een heeel goed gesprek had en het andere deel door de Ritalin. Ik gebruik 3 x 5mg ( 8 - 12 -16) en het is van een ongeorganiseerde, tornadoachtige, niet wetende wat ik links doe als ik rechts bezig ben chaotishe ellende naar een rustig, duidelijke stroom waar ik gewoon goed kan focussen en ook veel langs mijzelf heen kan laten gaan. Gelukkig heb ik niet dat ik helemaal 'prikkelloos' ben waardoor ik soms ook nog de leuke gedachtenstroompjes heb.

Maar de reden dat ik hier post is : - zal dit zo nog blijven of moet ik de dosis verhogen?
Van vrienden - ook ADD, concerta en ritalin - hoor ik hele wisselende berichten over de werking...
Ik hoop dat de werking die ik nu ervaar zal blijven omdat ik denk dat het echt precies goed voor mij is O-)
pi_112528611
Waarom grijpt iedereen zo makkelijk naar medicijnen?
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
pi_112538902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:31 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Waarom grijpt iedereen zo makkelijk naar medicijnen?
Precies, Als je ziet wat de nadelige gevolgen voor de toekomst zijn. (Google er maar eens op).

"Ritalin hoort bij de verdovende middelen. Het beïnvloed de eetlust en tast de lever aan. Onderzoeken hebben aangetoond dat je later van Ritalin depressief en zelfs psychotisch kan worden. Maar daar zijn dan ook weer pillen voor."

Ik zeg niet dat ADHD bedrog is, btw.

Verder is bewustzijn over voeding en extra vitamines vaak al een hele goeie aanvulling.
Methylfenidaat schijnt op langer termijn zelf geen effect meer te hebben.

Edit: Kwam het volgende nog tegen..... Over het werkingsmechanisme van ADHD-medicatie en antidepressiva.

Wie dit mechanisme toch bekend maakt, en stelt dat psychotica het zenuwstelsel verwoesten, is daardoor niet wetenschappelijk bezig!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tombias op 06-06-2012 21:43:41 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:23:26 #128
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_112539707
Klopt. Medicijnen worden goddome snel uitgeschreven...
Bijna klakkeloos, ikzelf ben er ook sceptisch over.
Helaas zal er waarschijnlijk een draconische lobby achter zitten.

Gelukkig merk ik wel een verbetering in mijn focus.

Ik heb nog een aantal vragen over - pauzes en - gewenning.
Is het mogelijk....danwel aan te raden te stoppen met Ritalin in het weekeinde ( om gewenning tegen te gaan/lever ed te sparen)?
pi_112542460
Allereerst fijn topic om te lezen. Sinds bij mij de diagnose adhd is gemaakt, is mijn leven positief veranderd. Een hele opluchting want het verklaarde voor mij een hele hoop. Door de medicatie methylfenidaat en goede begeleiding ben ik heel erg veranderd (positief). Moet zeggen dat bij mij de medicatie nou niet gelijk ff werd voorgeschreven, zoals boven mij word gezegd, er zullen vast genoeg gevallen zijn waarbij dat wel het geval zal zijn, maar pas na 3 afspraken vol met voorlichting en uitleg over de medicatie mocht ik mijn eerste recept ophalen, en dan eens per maand terugkomen voor controle. Ik ben blij met de medicatie, ze werken hoe ik was en hoe ik nu ben is voor mij het bewijs.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
pi_112546094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:02 schreef Clerxify het volgende:
Allereerst fijn topic om te lezen. Sinds bij mij de diagnose adhd is gemaakt, is mijn leven positief veranderd. Een hele opluchting want het verklaarde voor mij een hele hoop. Door de medicatie methylfenidaat en goede begeleiding ben ik heel erg veranderd (positief). Moet zeggen dat bij mij de medicatie nou niet gelijk ff werd voorgeschreven, zoals boven mij word gezegd, er zullen vast genoeg gevallen zijn waarbij dat wel het geval zal zijn, maar pas na 3 afspraken vol met voorlichting en uitleg over de medicatie mocht ik mijn eerste recept ophalen, en dan eens per maand terugkomen voor controle. Ik ben blij met de medicatie, ze werken hoe ik was en hoe ik nu ben is voor mij het bewijs.
Je weet dat toch 80% van een medicijn simpele Pavlov is toch?
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
pi_112551070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:50 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

tja, eerlijk gezegd niet. Dit omdat dit de eerste keer is dat iemand pavlov samen hangt met medicijnen. Maar het lijkt mij wel logisch. Dat medicijnen iname na verloop een reflex word omdat je dit altijd in regelmaat gedaan hebt, ik neem aan dat je dat bedoelt met jouw betekenis van pavlov. Maar goed het helpt mij een hele hoop.
You should read your Bible, sirs. You'll find all types of weird shit in there. Like, did you know Jesus was a Jew?
pi_112585602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:50 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Pavlov --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassieke_conditionering
Placebo --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel)

Ik denk dat je t laatste bedoelt.

Maar: heb jij zelf AD(H)D?
pi_112593126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:37 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:

[..]

Pavlov --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassieke_conditionering
Placebo --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel)

Ik denk dat je t laatste bedoelt.

Maar: heb jij zelf AD(H)D?
ADD, maar ben geen fan van medicijnen, volgens mij psycholoog kan je er ook mee leren leven als je iemand hebt dichtbij, die je begrijpt en je dingen kan "leren" zeg maar. Tot nu toe moet ik zeggen ( ik weet niet hoe het is als ik medicijnen zou slikken ) dat het toch wel redelijk gaat.

En idd, ik bedoel placebo :P
pi_112600424
Ik ben nu een week zonder medicatie. Ik heb dexamfetamine. Ik heb het nog niemand verteld in mijn omgeving. Mijn vrouw merkt er niks van en mijn leidinggevende op mijn werk vindt mij de afgelopen week scherper en geconcentreerder.

Dus of de medicatie het goede is. Methylfenidaat was in iedergeval een grote ramp.
De week ervoor had ik vrijveel last van dat ik gedeeltes in een gesprek miste en dat als ik iets vroeg dat men zei "daar had ik het net over"of "dat heb ik je net gezegd"
Bij mij rijst nu de vraag heb ik een te hoge dosering heb.
Voel me in iedergeval fitter en scherper zonder.

Vanmiddag weer naar de medicijnman.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:11:09 #135
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_112615427
Goed om te horen Tombias dat je ook zonder kan Tombias!
Mag ik vragen met welke hoeveelheid begon?
Ik ben deze week begonnen met methylfenidaat en daarmee kreeg ik het advies met de laagste hoeveelheid te beginnen. Bij aanhoudende problemen moest ik dan de dosering opvoeren. Goddank was het meteen de juiste hoeveelheid... hopen dat ik niet gewend raak
pi_112631711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:35 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

ADD, maar ben geen fan van medicijnen, volgens mij psycholoog kan je er ook mee leren leven als je iemand hebt dichtbij, die je begrijpt en je dingen kan "leren" zeg maar. Tot nu toe moet ik zeggen ( ik weet niet hoe het is als ik medicijnen zou slikken ) dat het toch wel redelijk gaat.

En idd, ik bedoel placebo :P
Natuurlijk kun je er ook mee leren leven en het gewoon accepteren. Maar je kan ook hulp in de vorm van medicatie aanvaarden. Ik vind jouw opmerking van 'waarom iedereen zo snel naar medicijnen grijpt' oneerlijk. Jij bent waarschijnlijk wél in een vroeg stadium gediagnosticeerd, vele anderen in dit topic (waaronder ik) hebben jarenlang aangemodderd, gefaald en gezocht naar de oorzaak hiervan voordat ze de diagnose kregen. Ik ben blij dat ik nu begeleiding krijg en onder begeleiding aan medicijnen ben geholpen (niet vergeten: behandeling is tweeledig; medicijnen en babbelen). Ik wil optimaal kunnen presteren en eindelijk mijn potentie benutten en ga heus niet zonder de mij aangeboden hulpmiddelen nog jarenlang proberen mijzelf te ontdekken hoor.
pi_112632717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:37 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je er ook mee leren leven en het gewoon accepteren. Maar je kan ook hulp in de vorm van medicatie aanvaarden. Ik vind jouw opmerking van 'waarom iedereen zo snel naar medicijnen grijpt' oneerlijk. Jij bent waarschijnlijk wél in een vroeg stadium gediagnosticeerd, vele anderen in dit topic (waaronder ik) hebben jarenlang aangemodderd, gefaald en gezocht naar de oorzaak hiervan voordat ze de diagnose kregen. Ik ben blij dat ik nu begeleiding krijg en onder begeleiding aan medicijnen ben geholpen (niet vergeten: behandeling is tweeledig; medicijnen en babbelen). Ik wil optimaal kunnen presteren en eindelijk mijn potentie benutten en ga heus niet zonder de mij aangeboden hulpmiddelen nog jarenlang proberen mijzelf te ontdekken hoor.
Neehoor, ook ik heb in het zelfde schuitje gezeten zoals jij het beschrijft ( jarenlang aangemodderd, gefaald en gezocht naar de oorzaak hiervan ). Maar sinds ik weet wat het is, kan ik er veel beter mee omgaan. Kan mijn omgeving er veel beter mee omgaan, en nu is het een kwestie van gewoon werken aanmezelf, en dat kan ook zonder medicatie. Je kan op 2 manieren hiermee omgaan, dat is of medicijnen, of gewoon aan jezelf werken. en ik merk gewoon dat meeste mensen voor een uitweg kiezen die gewoon makkelijk is.
pi_112634645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:54 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Neehoor, ook ik heb in het zelfde schuitje gezeten zoals jij het beschrijft ( jarenlang aangemodderd, gefaald en gezocht naar de oorzaak hiervan ). Maar sinds ik weet wat het is, kan ik er veel beter mee omgaan. Kan mijn omgeving er veel beter mee omgaan, en nu is het een kwestie van gewoon werken aanmezelf, en dat kan ook zonder medicatie. Je kan op 2 manieren hiermee omgaan, dat is of medicijnen, of gewoon aan jezelf werken. en ik merk gewoon dat meeste mensen voor een uitweg kiezen die gewoon makkelijk is.
Nee, op 3 manieren: er mee leren omgaan, medicijnen gebruiken of beide. Het laatste vind ik wenselijk en ik geloof ook niet dat de 2de manier echt een optie is, want je zal er sowieso mee om moeten gaan. Als je geboren wordt met maar 1 been, zou je toch ook een prothese accepteren? In dat geval moet je er ook mee om leren gaan (en bijwerkingen als jeuk moeten accepteren), om zo goed mogelijk te kunnen functioneren. Zonder prothese kan inderdaad ook, maar je zal vanwege een lichamelijke afwijking nooit met de rest mee kunnen komen.
pi_112640599
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:11 schreef Nithosm het volgende:
Goed om te horen Tombias dat je ook zonder kan Tombias!
Mag ik vragen met welke hoeveelheid begon?
Ik ben deze week begonnen met methylfenidaat en daarmee kreeg ik het advies met de laagste hoeveelheid te beginnen. Bij aanhoudende problemen moest ik dan de dosering opvoeren. Goddank was het meteen de juiste hoeveelheid... hopen dat ik niet gewend raak
Ik ben begonnen met1x 36mg concerta vervolgens 54mg en vervolgens 2x 36mg.
Ik werd er echt steeds slechter van. Gelukkig zag de medicijnman dat ook.
Dus... toen maar over op het medicijn wat bij de meeste add-ers het beste aanslaat. Dexamfetamine.
3 x 5 mg. Dat ging al veel beter maar had toch het idee dat ik over de top ging. Ik viel af van 83 kg naar 76 kg. Ik had dus mijn twijfels of het wel zo goed voor de gezondheid was. Ook was ik veel meer aan het doomdenken. En ik miste dus heel veel. Rede voor mij om te stoppen.
Maar vond het wel leuk om de reactie van mijn omgeving te peilen zonderdat ze wisten dat ik gewoonweg niks meer slik.

Het grappige is dat de medicijnman vandaag mij vertelde dat ik er beter uitzag en helderder overkwam. Mijn collega's en leidinggevende zeiden dat trouwens ook nog vandaag.
"Je bent veel geconcentreerder en scherper" .....
Ik heb dus nu al een week geen medicatie gehad.
Voel me top en ben veel relaxter.

Wat helpt is dat ik bewust ben van mijn valkuilen. Ik heb dit gedocumenteerd en heb er mijn oplossingen bij geschreven. Ik organiseer nu alles volgens mijn documentatie. Ik schrijf al mijn gedachten op zodat ik niks vergeet. Ik heb op vaste plekken een notitieblok liggen waar ook mijn vrouw dingen opschrijf.

Conclusie voor mijzelf: Als je omgeving er geschikt voor is dan is medicatie niet nodig.
Het is, zeker op langer termijn, beter voor je gezondheid. (Het is toch een soort drugs wat je inneemt).

Ik merk ook dat ik niet meer in een soort koker leef. Ik zie weer veel meer details van de omgeving.
Mijn vrouw verbaasde zich er laatst nog over.
pi_112651509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:54 schreef Sheldorrr_ het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel heel simplistisch gedacht. Iemand die depressief is kan ook prima zonder antidepressiva. Verander gewoon die negatieve gedachte in positieve en klaar is kees! Laat daar nou net het probleem zitten...

Bij ADHD is dit niet anders. Je kunt wel een agenda gaan bijhouden, alles op blaadjes schrijven en overal een routine voor bedenken, maar dat zijn juist de dingen die ontzettend lastig zijn voor een ADHDer omdat dit nou juist een symptoom zijn wat de aandoening typeert.

Ontzettend fijn voor je dat jij het zonder medicatie af kan en al progressie boekt met alleen zelfbewustzijn. Maar probeer dat alsjeblieft niet als voorbeeld te stellen want zo gemakkelijk gaat het niet bij de gemiddelde ADHDer. Bij jou zit het waarschijnlijk niet iets minder diep geworteld. Hiermee wil ik ook niet zeggen dat iedereen maar naar de medicijnen moet grijpen (alsjeblieft niet), maar wanneer je er merkbaar beter door gaat functioneren, waarom mag je deze 'hulp' dan niet inschakelen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:35:43 #141
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112651781
Een externe motivator kan wel degelijk helpen je meer aan lijstjes en shit te houden, doelbewuster bezig te zijn. Voorwaarde is wel dat die externe motivator, vaak in de vorm van partner of vrienden, je nemen zoals je bent met je nukken zonder daarop af te rekenen, wat je zonder label wel gebeurd. Kennis/bewustwording van je ADD/ADHD is vaak een eerste stap.

Ik moet mijn afspraak verzetten omdat mijn ouders aan de andere kant van het land wonen en niet echt even drie uur over kunnen komen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112662152
even een vraagje:

Ik heb dus al eerder medicatie geslikt. 54 mg concerta werkte bij mij het beste, maar werd na een week of 2 dan ineens duizelig (lag iig niet aan eten of slaap tekort).
ben inmiddels gestopt bij de psychiater die m'n meds voorschreef (loop nog wel bij m'n psycholoog).
Kan ik nu eventueel naar m'n huisarts stappen als ik het nog eens wil proberen?
Ik zie het namelijk niet zo zitten om weer naar die psychiater terug te gaan. hij leek altijd een beetje gedesinteresseerd en niet echt z'n "best" te doen om me te helpen.

Ik zou namelijk graag uit willen zoeken of de duizeligheid een directe of indirecte bijwerking was aangezien ik er pas na een tijdje meds slikken last van kreeg.
Als het een indirecte bijwerking is zou ik er misschien nog wat aan kunnen doen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_112683005
Leg t eens voor aan de huisarts, daar zijn ze voor :)
pi_112714204
Wie experimenteert er wel eens met zijn/haar dosering?
Ik heb geen zin om weer eeb afspraak te maken. Ik zit nu op 3 x 5mg dex.

[ Bericht 100% gewijzigd door Tommelaer op 11-06-2012 08:48:42 ]
Religie is een mentale ziekte.
  maandag 11 juni 2012 @ 01:59:52 #145
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112724222
Pi-pa-paranoide.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 11 juni 2012 @ 12:34:34 #146
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_112732556
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:10 schreef Tombias het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met1x 36mg concerta vervolgens 54mg en vervolgens 2x 36mg.
Ik werd er echt steeds slechter van. Gelukkig zag de medicijnman dat ook.
Dus... toen maar over op het medicijn wat bij de meeste add-ers het beste aanslaat. Dexamfetamine.
3 x 5 mg. Dat ging al veel beter maar had toch het idee dat ik over de top ging. Ik viel af van 83 kg naar 76 kg. Ik had dus mijn twijfels of het wel zo goed voor de gezondheid was. Ook was ik veel meer aan het doomdenken. En ik miste dus heel veel. Rede voor mij om te stoppen.
Maar vond het wel leuk om de reactie van mijn omgeving te peilen zonderdat ze wisten dat ik gewoonweg niks meer slik.

Het grappige is dat de medicijnman vandaag mij vertelde dat ik er beter uitzag en helderder overkwam. Mijn collega's en leidinggevende zeiden dat trouwens ook nog vandaag.
"Je bent veel geconcentreerder en scherper" .....
Ik heb dus nu al een week geen medicatie gehad.
Voel me top en ben veel relaxter.

Wat helpt is dat ik bewust ben van mijn valkuilen. Ik heb dit gedocumenteerd en heb er mijn oplossingen bij geschreven. Ik organiseer nu alles volgens mijn documentatie. Ik schrijf al mijn gedachten op zodat ik niks vergeet. Ik heb op vaste plekken een notitieblok liggen waar ook mijn vrouw dingen opschrijf.

Conclusie voor mijzelf: Als je omgeving er geschikt voor is dan is medicatie niet nodig.
Het is, zeker op langer termijn, beter voor je gezondheid. (Het is toch een soort drugs wat je inneemt).

Ik merk ook dat ik niet meer in een soort koker leef. Ik zie weer veel meer details van de omgeving.
Mijn vrouw verbaasde zich er laatst nog over.
^O^ Tof om te horen dat je goed functioneert zonder medicijnen. Ikzelf ben afgelopen maandag begonnen, vrijdags gestopt(medicatie vergeten op studentenkamer) en zaterdag+zondag nauwelijks productief geweest. Ik merk direct een bepaalde afhankelijkheid op, met de angst dat ik ook gewend raakt...Die verhoging van je dosis, kwam dat door de gewenning?

Keep it up tomb :)
pi_112739472
Ik ben ook eens twee weken gestopt. De eerste twee dagen had ik ook last van afkick verschijnselen daarna geen last meer en ik voelde me lichamelijk veel beter. Dus dat het troep is geloof ik best.

Ik zelf zit nu zelf op 3 x 5 mg maar in het weekend 2x 2,5 mg en soms helemaal niet in het weekend.
Gaat ook goed. Dus ik overweeg in het weekend helemaal te stoppen.
Straks twee weken op vakantie dan neem ik ook niks mee. De psych heeft al gezegd dat zo'n pauze met mijn dosering best kan. Zo'n verklaring schijnt best nogal prijzig te zijn dus dat doe ik dus maar niet.
pi_112747484
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:21 schreef Tommelaer het volgende:
Ik ben ook eens twee weken gestopt. De eerste twee dagen had ik ook last van afkick verschijnselen daarna geen last meer en ik voelde me lichamelijk veel beter. Dus dat het troep is geloof ik best.

Ik zelf zit nu zelf op 3 x 5 mg maar in het weekend 2x 2,5 mg en soms helemaal niet in het weekend.
Gaat ook goed. Dus ik overweeg in het weekend helemaal te stoppen.
Straks twee weken op vakantie dan neem ik ook niks mee. De psych heeft al gezegd dat zo'n pauze met mijn dosering best kan. Zo'n verklaring schijnt best nogal prijzig te zijn dus dat doe ik dus maar niet.
Zo te lezen gebruik jij dextro-amfetamine? Ik heb begrepen dat je daar meer last van ontwenningsverschijnselen van kan krijgen dan van methylfenidaat.
M'n psych zei dat als methylfenidaat niet helemaal top bij mij gaat (ik zit nu na de 2de afspraak bij hem op een hogere dosis, 8x10mg per dag, dus elke 2 uur 10 mg), hij dextro-amfetamine wil proberen. Daar ben ik wel een beetje huiverig voor, dus hoop maar dat ik goed op de methylfenidaat ingesteld raak!

Ik heb het idee dat het voor de concentratie en inzet wel werkt, maar de chaos/rommel in m'n kop wordt er niet helemaal door opgeruimd helaas :( Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? (ADD en methylfenidaat)
  maandag 11 juni 2012 @ 23:01:07 #149
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_112766589
Vorige week maandag rond 1650 mijn eerste methylfenidaat) gepakt, werkte direct.
Vrij strak het schema van 0800-1200-1600 weten te volgen, met enkel positieve bijwerkingen.

Helaas vrijdag bij het naar huis gaan vanaf mijn studentenkamer wel de tabletten vergeten - ik merkte meteen dat ik een stuk afhankelijker was. Organisatorisch liep het in de soep, alles was weer rommeliger en alleen makkelijke, fysieke klusjes als de vaat/strijken gingen soepel.
De rest - hopeloos. Om over concentratie voor school maar te zwijgen.

Vandaag standaard medicatie genomen, dingen verlopen weer een stuk soepeler..
Hopen dat ik niet van die sterke terugvallen heb.

Waar ik dus écht benieuwd naar ben - hoeveel is de dosis gestegen na de eerste/tweede week?
Ik ben bang voor gewenning; ik wil mijn lichaam niet volproppen met medicijnen..

Iemand die duidelijk zijn ervaring kan delen?:)
pi_112766980
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:26 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het voor de concentratie en inzet wel werkt, maar de chaos/rommel in m'n kop wordt er niet helemaal door opgeruimd helaas :( Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? (ADD en methylfenidaat)
Methylfenidaat sloeg bij mij niet aan(Lees grote ramp). Dex is meer voor ADDers. Ook al zegt de psych dat niet, de meeste ervaring die ik lees en mijn eigen ervaring is dat dex meer de drugs is voor adders en dat methylfenidaat meer voor de hyperdepiep mensen is om ze rustig te krijgen. En ja, adders zijn niet hyperdepiep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')