Kan iemand mij een beetje advies geven over mij situatie..
Ik ben een jaar geleden naar de huisarts gegaan met concentratie- en motivatieproblemen etc. De huisarts had mij toen doorverwezen naar een psycholoog, mentaalbeter. Daar moest ik een paar testjes doen, oa de WAIS-III en de ANT(Attention Network Test ofzo?). De WAIS-III ging niet zo lekker. Ik had namelijk niet verwacht dat de test mondelijk werd afgenomen. Had die dag ook nog een proefwerk, dus had ook niet zo lekker geslapen.
Ik kreeg de voorlopige diagnose ADD, maar het was nog niet definitief. Ze wist het namelijk nog niet zeker en wilde ook nog contact opnemen met school. Mij werd wel verteld dat ik proef medicatie kon proberen, dus hiervoor werd ik naar de huisarts verwezen.
Huisarts zegt dat hij deze niet mag voorschrijven, dat moest een psychiater doen. Dus hij verwees mij door naar het GGZ.
Bij het GGZ wilden ze blijkbaar opnieuw een onderzoek doen. Na het intake gesprek zeiden ze dat ik de resultaten moest opsturen van het onderzoek van Mentaalbeter. Dus ik had dat gedaan.
Ik werd toen uitgenodigd voor nog een gesprek, om een aantal testjes te doen. Die aantal testjes bestond uit tankstations zoeken op een kaart en het omcirkelen van vierkantjes met 3 punten erin.

Vond het nogal vreemd en doelloos, maargoed.
Twee personen waren er overigens om het onderzoek te doen. Een man die "expert op het gebied van communicatie met ouders" was, en een vrouw die "expert was op het gebied van kinderen" of zo iets. Ik had wel een beetje het gevoel dat ik als een 8-jarige werd behandeld.
Na anderhalve maand hadden ze eindelijk het resultaat. Ik heb dus totaal 3 gesprekken met hen gehad. Ze zeiden dat ik vanwege mijn lage IQ score(ik had namelijk maar 110 op de WAIS-III gescoord) beter havo kon doen. Vwo zou te moeilijk zijn. Verder gaven zij mij het advies om goed te slapen want dat zou de concentratie bevorderen.
Ik vond het advies nogal demotiverend. Ik heb niet echt het gevoel dat zij mij geloofden. Het is inmiddels alweer 6 maanden verder, en er is niets veranderd. Heb ook geen gesprekken meer gehad omdat het onderzoek afgerond was (bij beide GGZ en Mentaalbeter). Ook geen medicatie gekregen.
Op school kom ik nog steeds heel de tijd te laat, tijdens de lessen kan ik me totaal niet concentreren en zit ik maar een beetje te dagdromen. Heb ook maar weinig motivatie en met schoolwerk begin ik nog altijd te laat. Tot zover ik het me kan herinneren, ben ik nooit eerder dan een dag van tevoren begonnen met leren...
Ik ben overigens 18 jaar, man en zit in 6vwo. Ik heb dus over 2 weken examens, en ik ben nog niet eens begonnen met leren.
Wat nu?
Overigens met mobiel getypt, dus excuses voor spelfouten of rare zinnen.