Wat heeft promoveren met een master te maken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:29 schreef trigt013 het volgende:
[..]
het is ook een HBO master en geen WO master, zit heel groot verschil tussen de gemiddelde promovendus duur 59 a 60 maanden dus jij krijgt geen WO master in minder dan VWO + 5 jaar dus gemiddelde van 23 jaar oud. Maarja dit is het grootste joktopic van FOK dus wat wil je.
Je hebt gelijk, master en masteronderzoek moest daar staan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat heeft promoveren met een master te maken?
quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:35 schreef trigt013 het volgende:
Je
[..]
Je hebt gelijk, master en masteronderzoek moest daar staan.
Epic fail, lekkere studieschuld opgebouwd zonder papiertje?quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef Waterweg het volgende:
weet jij dat wel? ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb 2 HBOstudies gedaan. *kuch* geen een afgemaakt, niet eens een propedeuse gehaald.
nu aan de slag als franchiseondernemer, maar ik vind het wel interessant
heb je misschien een rijtje/overzichtje?
Welke franchise?quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef Waterweg het volgende:
weet jij dat wel? ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb 2 HBOstudies gedaan. *kuch* geen een afgemaakt, niet eens een propedeuse gehaald.
nu aan de slag als franchiseondernemer, maar ik vind het wel interessant
heb je misschien een rijtje/overzichtje?
Zou inderdaad wel leuk zijn als iemand dat even in dit topic postquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:03 schreef trigt013 het volgende:
Meeste mensen weten helemaal geeneens wat een modaal netto inkomen is, laat staan wat modaal netto startsalaris is op MBO, HBO of WO
Helpt dit?quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:24 schreef APK het volgende:
[..]
Zou inderdaad wel leuk zijn als iemand dat even in dit topic post
Liever gewoon cijfertjesquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:20 schreef Apollon het volgende:
[..]
Helpt dit?
[ afbeelding ]
Afkomstig van het CBS, gepubliceerd in 2011.
Uiteindelijk gaat het om je inzet en je kunnen. Als je bereid bent hard te werken (40 uur+) en verrekte slim bent maakt het geen hol uit wat je opleidingsniveau is. Feit is blijkbaar wel dat er dus meer wo opgeleide mensen zijn die kneiterhard werken en ontzettend slim zijn. Dan mboers of hboers. Maar dat is logisch of niet?quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:43 schreef SwaPore het volgende:
Lolwut, de inkomens van mbo-ers en hbo-ers dalen terwijl die van wo-ers stijgen?
Ik zou meteen emigreren als mbo-er zijnde. Alleen in NL kijken ze nog op je 60e naar je diploma
Er zullen wel genoeg mbo-ers en hbo-ers zijn die knetterhard werken maar er niet zullen komen (in NL), juist omdat overal hier papieren worden gevraagd. Doorstuderen is ook niet altijd een optie als alles duurder wordt en je op je 11e al bepaald wordt hoe je leven eruit komt te zien.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om je inzet en je kunnen. Als je bereid bent hard te werken (40 uur+) en verrekte slim bent maakt het geen hol uit wat je opleidingsniveau is. Feit is blijkbaar wel dat er dus meer wo opgeleide mensen zijn die kneiterhard werken en ontzettend slim zijn. Dan mboers of hboers. Maar dat is logisch of niet?
Idd, Havo - HBO - Master is wel de weg met de minste weerstand.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:30 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat iemand die HBO doet en een universitaire master gelijk qua niveau en salaris staat met iemand die WO heeft gedaan plus master. Ik weet niet helemaal zeker of dit zo is, maar het lijkt er verdacht veel op ?
Ik vond wel een mooi overzichtje met wat startsalarissen per opleiding voor HBO/WO:quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:50 schreef APK het volgende:
[..]
Liever gewoon cijfertjes
Edit: Om eerlijk te zijn vraag ik mij af -en volgens mij veel mensen- wat 'modaal' ongeveer is zodat ze dat kunnen vergelijken met hun eigen inkomen.
I know, google etc.
Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragenquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd, Havo - HBO - Master is wel de weg met de minste weerstand.
Havo <<< VWO en HBO <<< Bachelor Uni....
Dat is wel erg zuur. Misschien een tip om in de avonduren je VWO-diploma te halen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:23 schreef Apollon het volgende:
[..]
Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragenDan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd)
En dan denk je dat het hier al erg is... ga voor de gein eens naar de Verenigde Staten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:12 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Er zullen wel genoeg mbo-ers en hbo-ers zijn die knetterhard werken maar er niet zullen komen (in NL), juist omdat overal hier papieren worden gevraagd. Doorstuderen is ook niet altijd een optie als alles duurder wordt en je op je 11e al bepaald wordt hoe je leven eruit komt te zien.
Ik geloof wel dat echt talent er wel komt en daar heb je helemaal geen opleiding voor nodig.
Overigens is de gedachte dat een WO-master diploma zaligmakend is en daarom de weg met de minste weerstand het aantrekkelijkst ook een aardige inschattingsfout.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:23 schreef Apollon het volgende:
[..]
Wel met één "klein" nadeeltje. Het schijnt een trend te zijn voor bedrijven om een VWO-cijferlijst te vragenDan kom je er met die route dus echt niet in (werd daar zelf ook nog een keer mee geconfronteerd)
De afgunst druipt er af, zuurpruim.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja. Dat heb je als je een systeem hebt waar werkgevers kunnen vragen wat ze willen...de meest idiote dingen. Arbeidsmarkt heeft nog nooit gefunctioneerd
Laat EG toch, die moet zich af en toe afreageren. Hij doet geen vlieg kwaad verder.quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
De afgunst druipt er af, zuurpruim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |