quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:01 schreef WheeleE het volgende:
[..]Ik heb vandaag een family tree/ guide to Houses uitgeprint om er bij te houden de volgende keer
Ik weet het, sneuquote:
Haha klopt, maar je kunt beter gewoon één keer al die Houses goed bekijken, dan onthoud je het wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ik weet het, sneu. Maar wel handig. Al is het maar om achteraf e.e.a. na te kijken.
Ja maar wel deels speculatief.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:27 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens wat kaarten betreft. Deze is wat accurater dan die in de OP:
http://www.sermountaingoat.co.uk/map/versions/speculative_map.jpg
De serie zit natuurlijk vol geografische referenties en familienamen en hun zetels. Het is wel handig om de map er een keer bij te pakken wanneer ze het hebben over Harrenhal, Casterly Rock of Highgarden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:48 schreef Onufriev het volgende:
Waarom zijn er zoveel van die mappen? Wat maakt het uit waar iedereen precies zit?
Same here!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik begin de 'imp' wel behoorlijk te waarderen ondertussen.
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De serie zit natuurlijk vol geografische referenties en familienamen en hun zetels. Het is wel handig om de map er een keer bij te pakken wanneer ze het hebben over Harrenhal, Casterly Rock of Highgarden.
De map is ook niet voor niets verwerkt in de opening credits, om de kijker nog een beetje het besef te geven waar de scènes zich afspelen.
Nee dat is niet dom, verhaal inhoudelijk mis je ook niks denk ik. Bij andere films/series die zich in een fictieve omgeving afspelen heb ik ook nooit de behoefte om er een map bij te pakken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.
ps. als het wel dom is heb ik niks gezegd
Deels wel, deels niet denk ik. Het is wel handiger als iemand ergens naar toe vertrekt om te weten of daar nog andere van toepassing zijnde figuren zitten. Aan de andere kant merk je dat vanzelf wel weer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.
ps. als het wel dom is heb ik niks gezegd
Dat is niet dom. Maar voor iemand die zich graag wil inleven is het een uitkomst.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Maar beter dan die interactieve kaart. De 'Free Cities' liggen compleet overhoop op die kaart.quote:
Goed nieuws en hopelijk wat meer afleveringen dan 10quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:48 schreef Tweek het volgende:
De serie is alvast vernieuwd voor een derde seizoen: http://www.deadline.com/2(...)-season/#more-254652
OP heb ik inmiddels aangepast met die andere Map en waarschuwing dat bepaalde plaatsen speculatief zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:48 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Maar beter dan die interactieve kaart. De 'Free Cities' liggen compleet overhoop op die kaart.
Don't count on it. Het is al tijd- en geldrovend genoeg om er 10 te maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:54 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Goed nieuws en hopelijk wat meer afleveringen dan 10
Nou als ik de boeken (quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:06 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Haha klopt, maar je kunt beter gewoon één keer al die Houses goed bekijken, dan onthoud je het wel.
Dat heb ik steeds met die kaart die vooraan in het boek zitquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou als ik de boeken (verboden woord
) lees dan blader ik regelmatig naar de stambomen/familieuitleg achterin om nog even te kijken wie waar nou precies bij hoort enzo. Daar staan dan ook de allianties in enzo die ik soms nog wel eens vergeet
.
Ja, in het eerste seizoen het zuiden van Westeros in Malta en in het tweede seizoen in Kroatie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Veel verschillende landen toch? Moet ook wel met al die klimaten. Ik dacht ergens gelezen te hebben in Malta en IJsland, maar wat daar van waar is en waar nog meer, geen idee.
en IJslandquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Sooph het volgende:
[..]
Ja, in het eerste seizoen het zuiden van Westeros in Malta en in het tweede seizoen in Kroatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |