abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 april 2012 @ 18:32:44 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110103112
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze begaan een grote zonde voor zowat elke religie. :{

:{˛
Als je ervan uitgaat dat ze seks hebben, misschien. Maar we weten allemaal dat dat niet gebeurt binnen het huwelijk :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110103468
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen. Maar als Moslim moet je ALLE wetten van Allah aanvaarden. Wanneer je er 1 afwijst ben je geen Moslim. :{

:{˛
Sinds wanneer mag jij als sterveling beoordelen of iemand al dan niet moslim is?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 april 2012 @ 18:49:20 #53
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110103694
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 18:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze begaan een grote zonde voor zowat elke religie. :{

:{˛
Oooooooooooohhhh maar dat is erg! :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110103753
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag jij als sterveling beoordelen of iemand al dan niet moslim is?
De logica is echter wel vrij sterk.

Of je gelooft dat Allah de almachtige is die het beste met je voorheeft en dat de Koran zijn wil weergeeft....
Of je gelooft dat niet.

En zodra jij meent dat je iets beter weet dan de Koran voorschrijft val je sowieso in de tweede categorie. Zodra je gelooft dat Allah of de Koran het in 1 geval wel eens mis zou kunnen hebben is de hele basis van je geloof waardeloos en rijp voor een afvalverbranding. Bij alle "Abraham geloven" is het een kwestie van alles of niets - ligt in de aard van de religie.

Natuurlijk is het iets anders als je gaat werken met "interpretatieverschillen" enzo. Dan geloof je nog steeds dat Allah altijd gelijk heeft - alleen dat velen hem verkeerd begrepen hebben. En andere geloven, zoals Buddhisme en Hinduisme, hebben het "alles of niets" probleem niet of aanzienlijk minder.
pi_110103793
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:52 schreef wonderer het volgende:
Kunnen de weigerambtenaren in Nederland nog iets van leren :6
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 18:53:36 #56
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_110103837
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:52 schreef wonderer het volgende:
Kunnen de weigerambtenaren in Nederland nog iets van leren :6
Hoezo? Zijn er geen weigerimam's? :')
pi_110103892
In Duitsland zijn moslims met de paasdagen begonnen met 25 miljoen gratis korans uit te delen.
Nou dan kunnen jullie zelf opzoeken wat Allah zegt over homosexualiteit.
(moet toch niet gekker worden met die moslims).
pi_110104369
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 18:50 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De logica is echter wel vrij sterk.

Of je gelooft dat Allah de almachtige is die het beste met je voorheeft en dat de Koran zijn wil weergeeft....
Of je gelooft dat niet.

En zodra jij meent dat je iets beter weet dan de Koran voorschrijft val je sowieso in de tweede categorie. Zodra je gelooft dat Allah of de Koran het in 1 geval wel eens mis zou kunnen hebben is de hele basis van je geloof waardeloos en rijp voor een afvalverbranding. Bij alle "Abraham geloven" is het een kwestie van alles of niets - ligt in de aard van de religie.

Natuurlijk is het iets anders als je gaat werken met "interpretatieverschillen" enzo. Dan geloof je nog steeds dat Allah altijd gelijk heeft - alleen dat velen hem verkeerd begrepen hebben. En andere geloven, zoals Buddhisme en Hinduisme, hebben het "alles of niets" probleem niet of aanzienlijk minder.
Je laatste alinea haalt je hele betoog onderuit natuurlijk. Nog afgezien van het feit dat mijn statement blijft staan, namelijk: Sinds wanneer mag je als sterveling oordelen over het moslimzijn van een ander. Ik meen dat namelijk alleen de almachtige hierover gaat. Wellichtis dat al de kern van een interpretatieverschil. Het is dus nooit een kwestie van alles of niets - dat staat bijna letterlijk in de Koran zo trouwens. Ironisch genoeg.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 april 2012 @ 19:17:00 #59
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_110104730
:') homo's die willen trouwen onder geloof

Hoe dom kan je zijn. Eerstvolgende x als je in een geloofsgebouw komt wordt je afgemat
  maandag 9 april 2012 @ 19:21:12 #60
370039 Morera
more more more
pi_110104873
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan ik niet beoordelen. Maar als Moslim moet je ALLE wetten van Allah aanvaarden. Wanneer je er 1 afwijst ben je geen Moslim. :{

:{˛
Waarom zijn er dan heel streng gelovige en minder streng gelovigen? Zoals moslims die gewoon samenwonen met een Nederlandse nietmoslim?
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 20:08:32 #61
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110106938
Ik hoop dat ze door hun broeders beoordeeld mogen worden volgens de sharia. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 9 april 2012 @ 20:16:15 #62
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110107280
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag jij als sterveling beoordelen of iemand al dan niet moslim is?
Dat doe ik niet. Dan doen we met de wetten van Allah zelf. Wanneer een Moslim zegt dat hij niet in de Ramadan gelooft en anderen naast Allah aanbidt (shirk) kunnen we stellen dat zo'n iemand geen Moslim is. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Forum Admin maandag 9 april 2012 @ 20:18:22 #63
232445 crew  Specularium
pi_110107402
Duo Penotti.
  maandag 9 april 2012 @ 20:18:33 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110107407
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Morera het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan heel streng gelovige en minder streng gelovigen? Zoals moslims die gewoon samenwonen met een Nederlandse nietmoslim?
Dat zeg ik toch, zo'n iemand kan nog steeds Moslim zijn mits hij erkent fout te zijn. Als hij of zij zegt dat hij het niet eens is met de geboden van Allah dan plaatst zo'n zichzelf buiten de oevers van de Islam. :{

Dus daden en intenties gaan altijd samen, alleen op basis van beiden kun je tot een standpunt komen. En zelfs dan, moet ik dit als niet geleerde, het overlaten aan de échte geleerden. :{

M.a.w.: in algemene zin kan ik daar best uitspraken over doen. Maar specifieke gevallen zijn voor de Islamitische geleerden. :{


:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110107947
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Dan doen we met de wetten van Allah zelf. Wanneer een Moslim zegt dat hij niet in de Ramadan gelooft en anderen naast Allah aanbidt (shirk) kunnen we stellen dat zo'n iemand geen Moslim is. :{

:{˛
Nee, dat kan je niet stellen. Want dat doet de almachtige op de dag des oordeels. En niet een BSB vanachter zijn PC.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 april 2012 @ 20:35:12 #66
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110108211
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet stellen. Want dat doet de almachtige op de dag des oordeels. En niet een BSB vanachter zijn PC.
Ok. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110108355
Mutant01 to the rescue.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_110109054
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, zo'n iemand kan nog steeds Moslim zijn mits hij erkent fout te zijn. Als hij of zij zegt dat hij het niet eens is met de geboden van Allah dan plaatst zo'n zichzelf buiten de oevers van de Islam. :{

Dus daden en intenties gaan altijd samen, alleen op basis van beiden kun je tot een standpunt komen. En zelfs dan, moet ik dit als niet geleerde, het overlaten aan de échte geleerden. :{

M.a.w.: in algemene zin kan ik daar best uitspraken over doen. Maar specifieke gevallen zijn voor de Islamitische geleerden. :{

:{˛
Lees je Koran nog eens, de homoseksuele daad word welliswaar veroordeeld, maar homoseksualiteit word niet veroordeeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_110109235
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, zo'n iemand kan nog steeds Moslim zijn mits hij erkent fout te zijn. Als hij of zij zegt dat hij het niet eens is met de geboden van Allah dan plaatst zo'n zichzelf buiten de oevers van de Islam. :{

Dus daden en intenties gaan altijd samen, alleen op basis van beiden kun je tot een standpunt komen. En zelfs dan, moet ik dit als niet geleerde, het overlaten aan de échte geleerden. :{

M.a.w.: in algemene zin kan ik daar best uitspraken over doen. Maar specifieke gevallen zijn voor de Islamitische geleerden. :{

:{˛
En wederom weet je je zelfs als moslim te gedragen, alleen jouw god mag een oordeel vellen, het feit dat je zelf een oordeel geeft, betekend dat je zelf gelijk stelt aan god, helaas kom je in de hel nu.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 9 april 2012 @ 20:54:08 #70
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110109255
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees je Koran nog eens, de homoseksuele daad word welliswaar veroordeeld, maar homoseksualiteit word niet veroordeeld.
Dit ontken ik ook niet. Maar is het vreemd dat ik aanneem dat die gastjes heus wel wat "daden" zullen uitvoeren? :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110109378
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit ontken ik ook niet. Maar is het vreemd dat ik aanneem dat die gastjes heus wel wat "daden" zullen uitvoeren? :{

:{˛
Dat weet ik niet, ik hou niet zo van aannames, ik ken enkele christelijke homo's welke wel getrouwd zijn maar serieus geen seks hebben, en daar durf ik me kloten voor in de waagschaal te zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 9 april 2012 @ 20:57:24 #72
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110109438
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik hou niet zo van aannames, ik ken enkele christelijke homo's welke wel getrouwd zijn maar serieus geen seks hebben, en daar durf ik me kloten voor in de waagschaal te zetten.
Dat kan ik me niet voorstellen, want wat is dan het nut van dat huwelijk? :?

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110109569
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen. :{

:{˛
Ik ook niet, maar ik ken er een aantal vrij goed, en hun geloof heeft dermate voorrang dat ik zeker weet dat ze geen seks hebben, aan andere kant ken ik ook wel wat priesters die zich heel wat minder netjes gedragen. Ken ook trouwens aardig wat jongens die als moslim door leven gaan, maar zich toch van homoseksuele praktijken bedienen. In mijn ogen niets mis mee, geloven doe je vanuit je hart, en niet vanuit een boek, als je gelooft dat god je hebt geschapen, dan mag je ook wel vanuit gaan dat je als homo bent neergezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_110109622
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet voorstellen, want wat is dan het nut van dat huwelijk? :?

:{˛
Laten we eerst even voorop stellen dat het huwelijk al bestond voordat er uberhaupt christendom of islam was,dus dat is absoluut geen argument.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_110111242
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:56 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Nee de christenen zijn het lekker eens allemaal: katholieken/protestanten/7e dags adventisten(ofzo) /baptisten/gereformeerden....wat een kul argument sorry :P
Wacht ff, waar heb je het over? Ik reageer op BSB die pretendeert de wijsheid in zak te hebben wat betreft de regeltjes van de islam en dat er geen homoseksuele moslims kunnen zijn, en jij komt ineens aanzetten met hetzelfde argument wat betreft het christendom en dan ineens is mijn argument kul? Gaat de vraag over christendom versus islam?

Over kulargumenten gesproken...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')