Blijkbaar dus wel, of misschien beter gezegd, daar is nu dus verandering in aan het komen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:51 schreef Gamesua het volgende:
[..]
In geen enkel subgroep in de islam mag iemand homo zijn, laat staan trouwen als homostel.
Omdat je dat met de paplepel ingegoten hebt gekregen.. Indoctrinatie blijft een leven lang bij, het richt permanente schade aan zal ik maar zeggen.quote:Op maandag 9 april 2012 22:18 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom zou je als homo in vredesnaam zo'n zesde-eeuwse woestijnreligie gaan aanhangen? Waarom iets aanhangen dat jou wenst te verketteren? Ik zal het nooit snappen.
Heel mooi, geloof wat je wilt, en doe wat je mag:) Lees kan<quote:
En hier niet ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:17 schreef boekenplank het volgende:
De islam is een minderheid in Mauritius, vandaar.
Ik snap niet dat ik niet gewoon een kritische link mag leggen tussen de islam en homo's, zonder dat er meteen weer andere religies bij betrokken moeten worden. Dit topic gaat over een imam die twee homo-moslims trouwt.quote:Op maandag 9 april 2012 22:52 schreef moussie het volgende:
Doe daar maar de woestijnreligie van de eerste eeuw bij, en die van wat eeuwen daarvoor die ontstaan is tijdens de trek van Egypte naar Kanaän ook. Of snap je bij een Christelijke of Joodse homo wel waarom die gelovig is?
Nou nou nou, Jos Brink was ook voorganger in een Gemeente.quote:Op maandag 9 april 2012 22:18 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom zou je als homo in vredesnaam zo'n zesde-eeuwse woestijnreligie gaan aanhangen? Waarom iets aanhangen dat jou wenst te verketteren? Ik zal het nooit snappen.
Dominee Gremdaad is ook hosmoquote:Op dinsdag 10 april 2012 01:46 schreef bastibro het volgende:
[..]
Nou nou nou, Jos Brink was ook voorganger in een Gemeente.
Mag geweigerd worden, maar niet moet geweigerd worden inderdaad. Dat maakt een Imam of priester of dominee zelf wel uit toch ? Verder ben ik het met je eens hoor, een kerk heeft het recht om mensen te weigeren, maar mensen moeten eens afstappen van het zogenaamde 'feit' dat de kerk of moskee 1 er 1 theologie of richtlijn op nahoudt. De kerk is net zo divers als een samenleving, voor een moskee geldt hetzelfde. Er is niet iets als 1 Islam of 1 Christelijk geloof.quote:Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef erodome het volgende:
Tja, leuk voor ze, maar ik vind niet dat imams of priesters e.d. dat allemaal zouden moeten willen doen.
Dat mensen altijd netjes voor de wet kunnen trouwen vind ik wel moeten kunnen, maar voor het geloof, dat mag geweigerd worden, zo te zien zijn er toch altijd wel weer subgroepjes binnen het geloof te vinden waar dat dan toch weer mogelijk is.
Omdat jouw redenatie net zozeer voor andere geloven geldt als dat hij voor de Islam geldt ? Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een kritische link mogen leggen tussen welk geloof dan ook ? Al geef je met je bewoording (zesde-eeuwse woestijnreligie) al aan welke kant je op wilt natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap niet dat ik niet gewoon een kritische link mag leggen tussen de islam en homo's, zonder dat er meteen weer andere religies bij betrokken moeten worden. Dit topic gaat over een imam die twee homo-moslims trouwt.
Waar komt de behoefte vandaan om onmiddellijk naar het christendom of jodendom te wijzen als er een opmerking over de islam wordt gemaakt?
99% Doet dat verbaal en 0,1% in de praktijk, je slaat de spijker op z'n kop. Of eigenlijk niet, want iedereen heeft zijn eigen interpretatie van zijn of haar geloof. Het zijn eerder de mensen buiten een geloof die er graag een keurmerk aan hangen. Zonder keurmerk geen definiëring en dat is natuurlijk eng, het moet zwart of wit zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 22:20 schreef Athlon64x het volgende:
hoeveel moslims nemen hun geloof nou voor 100% serieus
Hey BansheeBoy waarom heb je er geen problemen mee om de Toulouse killer een moslim te noemenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om het wellicht te voorkomen in de toekomst?
[..]
De beste man was Moslim, dus broeder.²
Weinig merkwaardigs aan, zoiets heet gewoon: haatquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:33 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Hey BansheeBoy waarom heb je er geen problemen mee om de Toulouse killer een moslim te noemen? Maar als het om een homokoppel gaat heb je er wel problemen mee. Hoogst merkwaardig die selectieve drang van je
Vreemd hoe het altijd juist de niet-gelovigen zijn die vinden dat elke gelovige een schuimbekkende extremist zou moeten zijn. Waarom mogen mensen hun geloof niet op hun eigen manier beleven?quote:Op maandag 9 april 2012 13:54 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dit. Niet "cherrypicken" zoals de Engelsen dat zo mooi noemen; als je een religie aan wil hangen moet je niet de delen die je niet aanstaan maar even gemakzuchtig gaan negeren. Hoe verwerpelijk en achterhaald die delen ook zijn.
Dat staat er dan toch ook?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mag geweigerd worden, maar niet moet geweigerd worden inderdaad. Dat maakt een Imam of priester of dominee zelf wel uit toch ? Verder ben ik het met je eens hoor, een kerk heeft het recht om mensen te weigeren, maar mensen moeten eens afstappen van het zogenaamde 'feit' dat de kerk of moskee 1 er 1 theologie of richtlijn op nahoudt. De kerk is net zo divers als een samenleving, voor een moskee geldt hetzelfde. Er is niet iets als 1 Islam of 1 Christelijk geloof.
Er staat toch ook inderdaad ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:59 schreef erodome het volgende:
Dat staat er dan toch ook?
Hoeft niet, maar als subgroepjes dat wel graag willen dan is het hun geloof.
Mag ik een concrete post waarin ik beweer dat deze homo's geen Moslims zijn?quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:33 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Hey BansheeBoy waarom heb je er geen problemen mee om de Toulouse killer een moslim te noemen? Maar als het om een homokoppel gaat heb je er wel problemen mee. Hoogst merkwaardig die selectieve drang van je
Ik wil geen kant op; ik blijf on-topic en snap niks van de krampachtige reflex om onmiddellijk ook het christendom en jodendom te noemen. Ja, dat zijn ook religies die homoseksualiteit veroordelen. Ja, mijn opmerkingen over homo's die een religie aanhangen die hen verkettert, kun je ook op die religies plakken. Maar waarom voelen mensen toch steeds de drang om die open deur in te trappen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:57 schreef elcastel het volgende:
Omdat jouw redenatie net zozeer voor andere geloven geldt als dat hij voor de Islam geldt ? Ik snap niet waarom mensen niet gewoon een kritische link mogen leggen tussen welk geloof dan ook ? Al geef je met je bewoording (zesde-eeuwse woestijnreligie) al aan welke kant je op wilt natuurlijk.
Je bent vrij om hier een topic over aan te maken. Nu is het niet relevant.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil geen kant op; ik blijf on-topic en snap niks van de krampachtige reflex om onmiddellijk ook het christendom en jodendom te noemen. Ja, dat zijn ook religies die homoseksualiteit veroordelen. Ja, mijn opmerkingen over homo's die een religie aanhangen die hen verkettert, kun je ook op die religies plakken. Maar waarom voelen mensen toch steeds de drang om die open deur in te trappen?
Waarom niet? Zoveel verschil zit er niet tussen die religies.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil geen kant op; ik blijf on-topic en snap niks van de krampachtige reflex om onmiddellijk ook het christendom en jodendom te noemen. Ja, dat zijn ook religies die homoseksualiteit veroordelen. Ja, mijn opmerkingen over homo's die een religie aanhangen die hen verkettert, kun je ook op die religies plakken. Maar waarom voelen mensen toch steeds de drang om die open deur in te trappen?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mag ik een concrete post waarin ik beweer dat deze homo's geen Moslims zijn?
Dank.²
Dat je het niet expliciet vermeldt, wil natuurlijk niet zeggen dat je in bovenstaande en andere posts niet insinueert dat het geen (goede) moslims zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen. Maar als Moslim moet je ALLE wetten van Allah aanvaarden. Wanneer je er 1 afwijst ben je geen Moslim.²
Een homo die het bed deelt met iemand van het gelijke geslacht is een zondige Moslim. Maar of hij Moslim af is, is in deze niet aan mij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:24 schreef Supertolll het volgende:
[..]
[..]
Dat je het niet expliciet vermeldt, wil natuurlijk niet zeggen dat je in bovenstaande en andere posts niet insinueert dat het geen (goede) moslims zijn.
Maar dan wijzen ze toch een wet af?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een homo die het bed deelt met iemand van het gelijke geslacht is een zondige Moslim. Maar of hij Moslim af is, is in deze niet aan mij.²
En dan zijn ze blijkbaar geen moslim meer. Of wel?quote:Op maandag 9 april 2012 16:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan ik niet beoordelen. Maar als Moslim moet je ALLE wetten van Allah aanvaarden. Wanneer je er 1 afwijst ben je geen Moslim.²
Met afwijzen bedoel ik wanneer zij zeggen dat iets wat Allah verboden heeft verklaart toch is toegestaan. Dus als ik nu begin te roepen dat varkensvlees is toegestaan en dat vrouwen 4 mannen mogen huwen, dan begeef ik mij in de gevarenzone.quote:
Dus deze 2 homo's mogen we moslim noemen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met afwijzen bedoel ik wanneer zij zeggen dat iets wat Allah verboden heeft verklaart toch is toegestaan. Dus als ik nu begin te roepen dat varkensvlees is toegestaan en dat vrouwen 4 mannen mogen huwen, dan begeef ik mij in de gevarenzone.
Dus wat ik al zei: de intentie is belangrijk.²
Hangt van hun intentie af. Nogmaals. Zondig zijn ze in ieder geval wel. Dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:44 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Dus deze 2 homo's mogen we moslim noemen?
Hmmmm.... Interessant.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hangt van hun intentie af. Nogmaals. Zondig zijn ze in ieder geval wel. Dat staat buiten kijf.²
Hangt van zijn intentie af. Zondig is hij zeker. Dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:07 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Hmmmm.... Interessant.
Dus Merah is geen moslim volgens jouw redenering?
Zijn wij niet allen zondaars?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hangt van zijn intentie af. Zondig is hij zeker. Dat staat buiten kijf.²
Zijn intentie was om Joodse kinderen te vermoorden en daarin is hij geslaagd ook. Ik neem maar aan dat hij geen (goede) moslim is en dat onze vrienden van Shariah4Belgium ernaast zaten toen ze hem een moslimbroeder noemden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hangt van zijn intentie af. Zondig is hij zeker. Dat staat buiten kijf.²
Dat neem je aan, je weet het niet.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:16 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Zijn intentie was om Joodse kinderen te vermoorden en daarin is hij geslaagd ook.
Welke andere intentie heb je als je gericht op kinderen gaat schieten die op een Joodse school zitten?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat neem je aan, je weet het niet.²
Oh! Zo veel. Je kunt echt alle kanten uit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Welke andere intentie heb je als je gericht op kinderen gaat schieten die op een Joodse school zitten?
Andermaal bewijs je dat begrijpend lezen niet je sterktste kwaliteit is...quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Je bent vrij om hier een topic over aan te maken. Nu is het niet relevant.![]()
Waarom wél? Dat er niet zo veel verschil zit tussen de religies (zeker op dit punt), is algemeen bekend. Waarom moet dat steeds worden aangehaald? Dit topic gaat over een imam die twee homo-moslims trouwt. Er komt geen pastoor, rabbijn of dominee aan te pas.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:22 schreef Viajero het volgende:
Waarom niet? Zoveel verschil zit er niet tussen die religies.
Dat is waar. De man die in Afghanisten dat bloedbad aanrichtte wilde eigenlijk een zakje nootjes maarja, het ging de verkeerde kant op.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Zo veel. Je kunt echt alle kanten uit.²
Ja? Waar blijkt dat uit?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is waar. De man die in Afghanisten dat bloedbad aanrichtte wilde eigenlijk een zakje nootjes maarja, het ging de verkeerde kant op.
Ad Hominem it is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Andermaal bewijs je dat begrijpend lezen niet je sterktste kwaliteit is...
Nergens. Net als bij Mohammed M. Genoeg daaroverquote:
Zijn intentie was ze waarschijnlijk bekeren tot de Islam op zijn eigen unieke manier. Eigenlijk is het dus een hele goede moslimquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh! Zo veel. Je kunt echt alle kanten uit.²
Het blijft giswerk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Zijn intentie was ze waarschijnlijk bekeren tot de Islam op zijn eigen unieke manier. Eigenlijk is het dus een hele goede moslim
Alles is giswerk, meneer.quote:
Blij dat je dat in ieder geval met me eens bent.quote:
Dat blijft hij ook totdat de intentie uitwijst of van anders sprake is. Net zoals bij die zondige homo's.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het is geen giswerk voor Sharia4Belgium, die noemen hem gewoon moslimbroeder.
Ah moslim tot het tegendeel bewezen wordt. Waarbij het eigenlijk nooit kan bewezen worden omdat het uiteindelijk allemaal giswerk is, tenzij de persoon in kwestie zijn intentie duidelijk maakt. Maar dat laatste kan natuurlijk weer in twijfel getrokken worden omdat de persoon in kwestie kan liegen omwille van een intentie, waar men natuurlijk alleen kan naar gissen. Heel duidelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat blijft hij ook totdat de intentie uitwijst of van anders sprake is. Net zoals bij die zondige homo's.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |