abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110090421
Stel jij bent software-ontwikkelaar bij een bedrijf met toegang tot de database van een klant (een ander groot bedrijf of instelling). En je kunt met geringe gegevens van fokkers die zij in hun profiel hebben staan achter privégegevens komen. Waar fokkers wonen, hoeveel zij verdienen enzovoorts. Zouden jullie dat doen?

Welke maatregelen weerhoudt een software ontwikkelaar/werknemer dan?
pi_110090480
quote:
Welke maatregelen weerhoudt een software ontwikkelaar/werknemer dan?
Maatregelen? Wat dacht je van gewoon goed fatsoen? }:| :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110090518
quote:
Kees van Loon
Samsonweg 76
1521 RM Wormerveer
Hier zijn jouw gegevens :D!
vosss is de naam,
  maandag 9 april 2012 @ 12:11:33 #4
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_110090574
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 12:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Maatregelen? Wat dacht je van gewoon goed fatsoen? }:| :X
Precies, en daarnaast bevat een contract in de regel een geheimhoudingsverklaring / vertrouwelijkheidsclausule. Als je als werknemer schofterig met privegegevens omgaat mogen ze je wat mij betreft wel een torenhoge boete verkopen.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_110090919
Meer iets voor WGR.
pi_110090934
Verkopen ^O^
  maandag 9 april 2012 @ 12:33:20 #7
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_110091222
Privacy wetgeving verplicht zo'n organisatie vaak tot het geheimhouden van dit soort data. Als ''provider'' houdt de wet hierop toezicht. Met provider hebben we het over organizaties zoals KPN etc. en vanuit website perspectief ''zoals website beheer'' staat dit vaak in de disclaimer ''voorwaarden'' op het moment dat je een profiel aanmaakt. Als dit niet het geval is dan deel je al je gegevens vrij. Op het moment dat jij dus een profiel aanmaakt ga je vaak akkoord met de voorwaarden van een dergelijke website.

Om jouw vraag dus te beantwoorden is het in de meeste gevallen bij wet of algemene voorwaarden verboden. Is dit niet het geval dan kan je er dus mee doen wat je wilt. Ik zelf zou misschien eens een bezoekje gaan brengen aan de gene die zometeen commentaar gaat geven op mijn post :P
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_110091302
quote:
12s.gif Op maandag 9 april 2012 12:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier zijn jouw gegevens :D!
hoe de neuk kom jij daar aan? XD
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_110091349
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:35 schreef plopkweker het volgende:

[..]

hoe de neuk kom jij daar aan? XD
Google op kees van loon. Eerste hit.

Mocht dat niet de TS zijn dan staat ie vast hier tussen:
http://www.detelefoongids(...)edsacid=int123736753

:') :P
vosss is de naam,
  maandag 9 april 2012 @ 12:39:01 #10
276761 Vaith
pi_110091397
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Google op kees van loon. Eerste hit.

Mocht dat niet de TS zijn dan staat ie vast hier tussen:
http://www.detelefoongids(...)edsacid=int123736753

:') :P
Wat je tegenwoordig al wel niet kan doen met alleen een naam is gewoon bizar :D
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_110091445
Ik hoop dat TS nu in ziet dat zijn vraag nogal kansloos was.

quote:
En je kunt met geringe gegevens van fokkers die zij in hun profiel hebben staan achter privégegevens komen. Waar fokkers wonen, hoeveel zij verdienen enzovoorts. Zouden jullie dat doen?
Nee, ik zou dat niet doen.

:+
vosss is de naam,
pi_110091492
https://www.kvk.nl/handel(...)1@?BUTT=320733790000

Iemand die er een knaak tegenaan wilt gooien om te kijken wat TS verdient? :P
vosss is de naam,
pi_110091679
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:11 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Precies, en daarnaast bevat een contract in de regel een geheimhoudingsverklaring / vertrouwelijkheidsclausule. Als je als werknemer schofterig met privegegevens omgaat mogen ze je wat mij betreft wel een torenhoge boete verkopen.
Ja het is verboden zover was ik ook al. Maar wat weerhoudt een werknemer tevens Fok!user met kwade zin. Mocht hij toegang hebben tot een database met privégegevens van andere fok!kers?

En het fatsoen is op fok wel te merken ja de reacties op mijn "naam" spreken voor zich :D
pi_110091846
quote:
En het fatsoen is op fok wel te merken ja de reacties op mijn "naam" spreken voor zich :D
Je hebt wel mooie meubels. Dat dan weer wel ;)
vosss is de naam,
  maandag 9 april 2012 @ 12:54:48 #15
276761 Vaith
pi_110091850
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:48 schreef Kees.van.Loon het volgende:

[..]

Ja het is verboden zover was ik ook al. Maar wat weerhoudt een werknemer tevens Fok!user met kwade zin. Mocht hij toegang hebben tot een database met privégegevens van andere fok!kers?

Nouja, een goede bescherming van de website beheerder en gezond verstand van de gebruiker houdt de FOKgebruiker ervan om iets met je bestanden te doen. FOK heeft verantwoordelijkheid om je gegevens te bewaren zodat niet iedereen er gebruik van kan maken.

Als FOK daarin nalatig is, of de gebruiker deelt zijn eigen naam op eigen initiatief, dan heeft een gemiddelde FOK'ker weinig dat hem weerhoudt om er iets slechts mee te doen.

Fatsoen op FOK? Nee, dat is er niet ;P Tenminste... bijna niet...
  maandag 9 april 2012 @ 12:55:35 #16
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110091868
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:48 schreef Kees.van.Loon het volgende:

[..]

Niets weerhoud je daarvan. Maar je mag niets doen met die gegevens. Dus dan weet je heel leuk mijn huisadres, en dan? Zodra je iets ermee doet overtreed je de wet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 9 april 2012 @ 12:57:13 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_110091912
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Dimens het volgende:
Meer iets voor WGR.
Plus dat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_110092089
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:54 schreef Vaith het volgende:

[..]

Nouja, een goede bescherming van de website beheerder en gezond verstand van de gebruiker houdt de FOKgebruiker ervan om iets met je bestanden te doen. FOK heeft verantwoordelijkheid om je gegevens te bewaren zodat niet iedereen er gebruik van kan maken.

Als FOK daarin nalatig is, of de gebruiker deelt zijn eigen naam op eigen initiatief, dan heeft een gemiddelde FOK'ker weinig dat hem weerhoudt om er iets slechts mee te doen.

Fatsoen op FOK? Nee, dat is er niet ;P Tenminste... bijna niet...
Ik heb het niet over medewerkers van de fok! website hoor. Maar gebruikers die gaan speuren naar info over andere fokkers.
  maandag 9 april 2012 @ 13:11:59 #19
276761 Vaith
pi_110092342
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:04 schreef Kees.van.Loon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over medewerkers van de fok! website hoor. Maar gebruikers die gaan speuren naar info over andere fokkers.
Dat bedoel ik ook.

1. Fok heeft een verplichting jouw info te beschermen.

2. Jij als gebruiker kiest er echter voor je naam te delen in de vorm van je username.

3. Fok kan geen verwijt worden gemaakt. Het is hetzelfde als tegen de huisarts zeggen verzorg mijn wond om vervolgens zelf een wond te behandelen.

4. Gemiddelde gebruiker (FOK'ker) heeft jouw gegevens door persoonlijke keuze om te delen.

5. Nu is het dus aan hem wat hij met je gegevens doet. Hij kan ze delen... verkopen etc. maar de meeste zijn al per wet verboden zoals Bart al aangaf.

Antwoord; Niets houdt hem tegen tenzij datgene per wet verboden is.
pi_110093196
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 12:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Je hebt wel mooie meubels. Dat dan weer wel ;)
goochel maps *O*

http://maps.google.nl/map(...)p=12,264.16,,1,-0.06
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_110095268
inb4 de foto op die website + mobiele nummer etc.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_110095353
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
https://www.kvk.nl/handel(...)1@?BUTT=320733790000

Iemand die er een knaak tegenaan wilt gooien om te kijken wat TS verdient? :P
Ga je niet vinden bij de KvK voor Kees.
  maandag 9 april 2012 @ 14:47:32 #23
302853 themole
graaft totaal door.
pi_110095490
Als software ontwikkelaar heb je niet altijd direct toegang tot de database van de klant, vaak heb je als het goed is georganiseerd een grote database met dummygegevens/geanonimiseerde echte data.

Wil niet zeggen dat er geen bedrijven zijn die een softwareontwikkelaar volledige toegang geven tot hun database. :')
Niet altijd serieus
pi_110103197
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Bart het volgende:

[..]

Niets weerhoud je daarvan. Maar je mag niets doen met die gegevens. Dus dan weet je heel leuk mijn huisadres, en dan? Zodra je iets ermee doet overtreed je de wet.
Je kunt mensen op meerdere manieren pesten natuurlijk ook op wijzen zodat niemand erachter komt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:11 schreef Vaith het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook.

1. Fok heeft een verplichting jouw info te beschermen.

2. Jij als gebruiker kiest er echter voor je naam te delen in de vorm van je username.

3. Fok kan geen verwijt worden gemaakt. Het is hetzelfde als tegen de huisarts zeggen verzorg mijn wond om vervolgens zelf een wond te behandelen.

4. Gemiddelde gebruiker (FOK'ker) heeft jouw gegevens door persoonlijke keuze om te delen.

5. Nu is het dus aan hem wat hij met je gegevens doet. Hij kan ze delen... verkopen etc. maar de meeste zijn al per wet verboden zoals Bart al aangaf.

Antwoord; Niets houdt hem tegen tenzij datgene per wet verboden is.
2. Dat is niet mijn echte naam hoor kijk eens goed ^O^
3. Ik verwijt fok zelf helemaal niets, maar wellicht wel een bepaalde fok!ker maar ga nog geen namen noemen.
5. Je kunt wel meer met gegevens van anderen zonder dat men erachterkomt dat jij erahcter zit. Als mogeljk slachtoffer begrijp ik dat nu.

Dat laatste begrijp ik en dat was mijn hele punt eigenlijk. Stel je bent een fokker en je voor-achternaam is bekend door toeval, ruzie of je hebt het er zelf opgezet maakt niet uit, En een andere fokker (tevens software-ontwikkelaar) heeft een klant waarvan hij weet dat jouw gegevens in die database zitten. Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat hij jouw gegevens wel even opzoekt. Voor de gein, voor de kwade zin (omdat je veel besproken wordt op dit forum) wat dan ook. Al is het maar voor dat kleine beetje gevoel van macht dat je kunt hebben ever een ander?

Maargoed even een beetje progressie in mijn topic. Stel dat het jouw overkomt en je weet vrijwel zeker dat een of andere trol van fok heeft zitten speuren naar jouw huisadres bijvoorbeeld. Wat zou je dan doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees.van.Loon op 09-04-2012 18:40:51 ]
  maandag 9 april 2012 @ 18:59:24 #25
276761 Vaith
pi_110104058
Op dit moment bevindt je jezelf in een positie waarin je niet sterk bent, hij heeft door de informatie ''meer'' invloed op jou uit te oefenen dan jij op hem. Dit is een oneerlijke ''leverage'' positie.

Het lijkt me dat je hier weinig aan kan doen. Wij weten niet de aard van je relatie met de andere fok'ker. Ik snap dat dit je persoonlijk raakt. Het zal dus wel uit een situatie komen waar onderling enige mate van conflict zich heeft afgespeeld anders zou je niet bang zijn voor repercussies.

Mijn advies op dit moment lijkt mij het uitpraten van jullie conflict. Een normaal conflict kent vaak een groot middenveld waarbij blijkt dat beide partijen elkaar op de verkeerde manier begrijpen. Dus probeer je huidige conflict op te lossen.

Mocht dit onmogelijk zijn of geen optie dan moet je ons informeren waar je bang voor bent?
Wat denk jij dat hij kan uitrichten met jouw adres?

Bedreiging wordt al bij wet verboden, inbraak... wat geeft hem een machtspositie over jou. En denk ook eens vanuit zijn positie? Wat zijn gevaarpunten voor hem naar jou?
  Milf maandag 9 april 2012 @ 19:04:44 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_110104275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:35 schreef Kees.van.Loon het volgende:

Maargoed even een beetje progressie in mijn topic. Stel dat het jouw overkomt en je weet vrijwel zeker dat een of andere trol van fok heeft zitten speuren naar jouw huisadres bijvoorbeeld. Wat zou je dan doen?
Niets. Er valt niets aan te doen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_111712663
Stel dat er wel aanwijzingen zijn dat meneer gegevens heeft opgezocht wat is dan het beste om te doen. Zijn werkgever benaderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')