"lucuide"quote:Op maandag 9 april 2012 22:40 schreef olahola het volgende:
Lucuide dromen bestaan wel.
Maar niet in de vorm zoals de TS vertelt.
Hij of zij overdrijft op een term die ergens op internet te lezen is.
Echte luicide dromen, TS weet niet waarover het gaat.
Maar lucide dromen is in feite het omgekeerde van slaapwandelen. Bij dat laatste doe je inderdaad onbewust of halfbewust iets tijdens de slaap, in het eerste geval gaat het om bewuswording tijdens de droomfase.quote:Op maandag 9 april 2012 17:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Allereerst moet TS wel de waarheid spreken en de verklaring waarom er geen filmpjes zijn doet natuurlijk weinig vertrouwen wekken in het hele verhaal.
Maar uitgaande van de aanname dat TS inderdaad dingen schrijft waar hij tijdens het schrijven geen weet van heeft, moeten we het zoeken in de richting van ofwel iets doen waar het bewustzijn niet bij betrokken is, of iets doen waarvan achteraf geen herinnering meer van is.
Ik weet dat mijn vriendin sporadisch last heeft van een soort slaapwandelen waarbij dingen die overdag spelen in die "wandeltochten" naar voren komen. Bijvoorbeeld als ze de volgende dag iets leuks heeft geplanned dan komt het wel eens voor dat ze midden in de nacht aanstalten maakt om eraan te beginnen. Wegens het late tijdstip en mijn verre van optimaal wakker worden op die momenten heb ik haar altijd redelijk snel weer in bed gekregen, dus weet niet wat er zou gebeuren als ze haar gang gaat, maar de volgende ochtend weet ze helemaal niets meer van het feit dat ze zich een keer heeft omgekleed of een keer haar tas had ingepakt.
Denk dat, mits TS de waarheid spreekt, we het in die hoek moeten zoeken.
Het idee van topics maken en op borden schrijven zonder fysiek aanwezig te zijn neem ik voor nu nog niet serieus.
Zou je wat meer kunnen vertellen over lucide dromen? Hoe heb je het geleerd? Wat voor experimenten doe je meestal?quote:Op maandag 9 april 2012 00:45 schreef Oneironaut het volgende:
is het me gelukt. Ik expirementeer al 'n tijdje met steeds scherpere/helderdere lucide dromen en het beinvloeden van het waakleven vanuit een LD. En nu dus mijn poging een topic te openen vanuit een droom. As we speak zit ik in 'n droom. Ik heb zojuist een stuk gevlogen, dus daar is geen twijfel over. Ben wel bang dat dit topic morgen helemaal niet blijkt te bestaan. Ik typ deze tekst overigens niet want het toetsenbord is onleesbaar, de woorden verschijnen gewoon op het scherm zodra ik ze denk.
Ben benieuwd. Dit zou baanbrekend. Tot morgen.
Wat een idioten heb je tegenwoordig tochquote:Op maandag 9 april 2012 00:45 schreef Oneironaut het volgende:
En nu dus mijn poging een topic te openen vanuit een droom. As we speak zit ik in 'n droom.
Mooi volk, toch juist?quote:Op zondag 15 april 2012 18:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat een idioten heb je tegenwoordig toch
Nee, sorry. Kleurrijke persoonlijkheden zijn voor mij mensen die er een realiteit op na houden.quote:
Wie zegt dat jouw realiteit de waarheid is?quote:Op zondag 15 april 2012 18:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, sorry. Kleurrijke persoonlijkheden zijn voor mij mensen die er een realiteit op na houden.
Dit soort creëren de gekste ideeën waarvan ze zelf overtuigt zijn. Gevaar zit in kleine hoekjes.
Ik en de rest van de wakkere wereld.quote:Op zondag 15 april 2012 18:59 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Wie zegt dat jouw realiteit de waarheid is?
Ochja, tegengas. Dat moet zo snel mogelijk weg van Bastard.quote:Op zondag 15 april 2012 19:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gut, kom je je gram weer even halen op TRU?
Yep, zo ken ik je weer. Bot, respectloos en elitair, kwaliteiten die het wel goed doen op NWS en POL.quote:Op zondag 15 april 2012 19:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ochja, tegengas. Dat moet zo snel mogelijk weg van Bastard.
Begin anders zelf een forum. Kun je alle voor jou "vervelende factoren" buiten de hekken houden.
Doet niks af aan de feiten.quote:Op zondag 15 april 2012 19:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Yep, zo ken ik je weer. Bot, respectloos en elitair, kwaliteiten die het wel goed doen op NWS en POL.
Ah, we hebben er weer eentje! Iemand die anderen naar beneden halen rechtvaardigt door ze gevaarlijk te noemen.quote:Op zondag 15 april 2012 18:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, sorry. Kleurrijke persoonlijkheden zijn voor mij mensen die er een realiteit op na houden.
Dit soort creëren de gekste ideeën waarvan ze zelf overtuigt zijn. Gevaar zit in kleine hoekjes.
Je moet krankzinnigen in daarvoor bestemde inrichtingen ook vrij laten.quote:Op zondag 15 april 2012 19:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ah, we hebben er weer eentje! Iemand die anderen naar beneden halen rechtvaardigt door ze gevaarlijk te noemen.
Ik vind het fijn dat je zo bezorgd bent om de mensen in TRU dat je de moeite neemt om ze idioot te noemen. Dat getuigt werkelijk van betrokkenheid.
Het is nog een kromme manier van redeneren ook: iemand die een ongewoon experiment doet hoeft helemaal niet (op een gevaarlijke manier) in zijn eigen wereld te leven.
Net zo min als iemand met in jouw ogen gekke ideeën. Isaac Newton bv. had een fundamenteel geloof in de bijbel als gods woord, hield zich bezig met alchemie en diepgaand met astrologie.
Hele gekke ideeën, maar toch was het geen gevaarlijke gek en ook al helemaal niet iemand die niet meer functioneerde.
Je kunt er proberen van te maken wat je wilt, de werkelijkheid geeft er geen ruimte voor. Sterker, je komt te kort het zo te beoordelen. Dat je de vrijheid op een forum ervoor gegeven is wil niet zeggen dat je daarmee de waarheid aantikt.quote:Ik denk ook dat je waanbeelden en andere psychiatrische aandoeningen niet moet verwarren met mensen die er wat aparte denkbeelden op na houden.
In zekere zin leven we allemaal in onze eigen wereld. Wat we ervaren is immers subjectief.
Probeer eens begrijpend te lezen..quote:Op zondag 15 april 2012 23:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet krankzinnigen in daarvoor bestemde inrichtingen ook vrij laten.
Ze zouden zomaar gelijk kunnen hebben met hun ideeën. Ofnie?
[..]
Je kunt er proberen van te maken wat je wilt, de werkelijkheid geeft er geen ruimte voor. Sterker, je komt te kort het zo te beoordelen. Dat je de vrijheid op een forum ervoor gegeven is wil niet zeggen dat je daarmee de waarheid aantikt.
quote:Op maandag 16 april 2012 09:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Probeer eens begrijpend te lezen..
Hoe kan dit topic hier geopend worden zonder dat je werkelijk fysiek in staat bent te typen?quote:Op maandag 9 april 2012 00:45 schreef Oneironaut het volgende:
is het me gelukt. Ik expirementeer al 'n tijdje met steeds scherpere/helderdere lucide dromen en het beinvloeden van het waakleven vanuit een LD. En nu dus mijn poging een topic te openen vanuit een droom. As we speak zit ik in 'n droom. Ik heb zojuist een stuk gevlogen, dus daar is geen twijfel over. Ben wel bang dat dit topic morgen helemaal niet blijkt te bestaan. Ik typ deze tekst overigens niet want het toetsenbord is onleesbaar, de woorden verschijnen gewoon op het scherm zodra ik ze denk.
Ben benieuwd. Dit zou baanbrekend. Tot morgen.
Persoonlijk denk ik dat je helemaal, maar dan ook echte helemaal compleet knettergek bent.quote:wat ik bedoel is: ik heb concreet aan mijn vriendin gevraagd op het whiteboard in onze kamer in de gaten te houden terwijl ik sliep (ze keek tv ondertussen). Vervolgens val ik slaap, word ik lucide, sta op en schrijf iets op het whiteboard...
Wanneer ik even later wakker word is het bord leeg en zegt mijn vriendin niets gezien te hebben.
Doe ik hetzelfde een dag later zonder mijn vriendin, staat er wel daadwerkelijk iets gekrabbeld op het bord. En zo wel meer gevallen. Filmpjes doen het wonderbaarlijk genoeg ineens niet...
Het is nu wel afgelopen met je offtopic geneuzel, deal?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |