In je dromen moet je gaan denken. Dan kun je je dromen vaak zelf beïnvloeden.quote:Op maandag 9 april 2012 00:47 schreef ABombali het volgende:
Zo cool, ik weet dat je dit nu nog niet kan lezen...maar het is je gelukt! Ik zou graag willen weten hoe je dit hebt gedaan? Iemand die mij hier meer over kan uitleggen?
Wilde ik net zeggenquote:Op maandag 9 april 2012 06:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als ik nou grappig wil zijn, delete ik het topic. Dan bestaat het alleen nog in de herinnering van TS en de mensen die gereageerd hebben.![]()
Maar kom, het is Pasen, dus ga ik ervan uit dat TS het mss. toch op de een of andere manier serieus bedoelde, ondanks zijn kennelijk staat..
Ik wil hem dan ook nog wel even open laten.
Goh, wat handig jammer dat filmpjes niet werken...quote:Op maandag 9 april 2012 15:53 schreef Oneironaut het volgende:
Oh my... I did it!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb mezelf ook gefilmd terwijl ik slaap met een timestamp erop, maar het gekke is dat het topic het wel doet maar het filmpje niet (overigens was dat verre van overtuigend bewijs geweest, dat snap ik). Punt is dat ik al een vermoeden heb hoe dat komt. Ik kan bijvoorbeeld wel een briefje beschrijven vanuit mijn droom en die de volgende dag in het waakleven dan ook echt zien, maar niet als er iemand is om het live te aanschouwen. Zodra er observatie is lukt het niet. En het vervelende is dat ik dat zelf op dat moment niet doorheb... wat ik bedoel is: ik heb concreet aan mijn vriendin gevraagd op het whiteboard in onze kamer in de gaten te houden terwijl ik sliep (ze keek tv ondertussen). Vervolgens val ik slaap, word ik lucide, sta op en schrijf iets op het whiteboard...
Wanneer ik even later wakker word is het bord leeg en zegt mijn vriendin niets gezien te hebben.
![]()
Doe ik hetzelfde een dag later zonder mijn vriendin, staat er wel daadwerkelijk iets gekrabbeld op het bord. En zo wel meer gevallen. Filmpjes doen het wonderbaarlijk genoeg ineens niet...
En ik denk dat dit een onoverkomelijk aan ons universum inherent probleem is, dat er voor gaat zorgen dat ik het nooit zal kunnen bewijzen...een beetje als dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_function_collapse
Ik heb ooit buiten mezelf zitten typen toen ik aan de ephedrine zat, wat dat betreft kan ik me er wel iets bij voorstellen. TS, wat heb je gegeten, gedronken en of geslikt die avond?quote:Op maandag 9 april 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ok, hoe zou het kunnen dat TS zit te typen terwijl hij slaapt? Wat is de fysiologische verklaring?
quote:Op maandag 9 april 2012 13:31 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als morgen mijn bureau opgeruimd is dan is het me gelukt. Ik heb al vaker pogingen gedaan om te werken op tweede paasdag maar volgens mij lukt het me nu. Dat weet ik zeker omdat het maandag is en ik op mijn werk ben.
Ben wel bang dat ik morgen weer geen reet blijk te hebben gedaan. Ben benieuwd, dit zou baanbrekend zijn.
Hij zegt dat hij dit heeft gedaan vanuit zijn droom. We kunnen natuurlijk nagaan op welk tijdstip hij daadwerkelijk ingelogd is geweest.quote:Op maandag 9 april 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar ok, hoe zou het kunnen dat TS zit te typen terwijl hij slaapt? Wat is de fysiologische verklaring?
Allereerst moet TS wel de waarheid spreken en de verklaring waarom er geen filmpjes zijn doet natuurlijk weinig vertrouwen wekken in het hele verhaal.quote:Op maandag 9 april 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hij heeft het berichtje om kwart voor één geplaatst, vannacht.quote:Op maandag 9 april 2012 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij dit heeft gedaan vanuit zijn droom. We kunnen natuurlijk nagaan op welk tijdstip hij daadwerkelijk ingelogd is geweest.
Dit is nog enigszins plausibel, hoewel het wel verwonderlijk is dat TS ook weet dat hij op dat moment slaapt.quote:Op maandag 9 april 2012 17:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij heeft het berichtje om kwart voor één geplaatst, vannacht.
Maar hoe vanuit zijn droom? Hij heeft in zijn slaap de pc opgestart en is gaan fokken? Slaapfokken zeg maar?
Ik denk idd dat dat is wat TS denkt (danwel ons wil doen geloven).quote:Of zinspeelt hij op een etherisch lichaam dat in de fysieke werleld dingen kan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |