Ik bedoel het trackrecord van de Nederlandse mariniers. Die is niet mis.quote:Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Euhh, India vecht ook tegen de Somalische piraten hoor. En de Indiase marine is nog altijd heel wat groter en sterker dan de Nederlandse.
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.quote:
Nederland een goede kans maken? Haha, Nederland komt niet eens in het buitenlandbeleid van de VS van vorig jaar voor, hoogstens als laatste regel in het jaarlijkse rapport wellicht.quote:Nederland zou een goede kans maken inderdaad, maar je stellingen gaan nergens over zo.
De vergelijking is onnozel omdat je 16 miljoen tegenover 1,166 miljard zet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?quote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mariniers zijn geen matrozen en ik had het over mei 1940.
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?
Vanwaar deze onnozele zijstap?quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.
Shell, Philips, ASML en Unilever komen wel degelijk voor in het strategische Amerikaanse beleidquote:[..]
Nederland een goede kans maken? Haha, Nederland komt niet eens in het buitenlandbeleid van de VS van vorig jaar voor, hoogstens als laatste regel in het jaarlijkse rapport wellicht.
Kijk eens naar wat de reden was waarom Rotterdam werd gebombardeerd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.
Dat dringt niet zo door denk ikquote:Op zondag 8 april 2012 21:25 schreef waht het volgende:
[..]
De vergelijking is onnozel omdat je 16 miljoen tegenover 1,166 miljard zet.
Omdat de Duitsers vier dagen wel genoeg vonden om te besteden aan een kutlandje als Nederland?quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat de reden was waarom Rotterdam werd gebombardeerd.
Ze hebben meerdere vliegvelden heroverd op de Duitse parachutisten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?
Omdat ze na vier dagen niet meer verder kwamen en hun tijdsplan daardoor in gevaar kwam.quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de Duitsers vier dagen wel genoeg vonden om te besteden aan een kutlandje als Nederland?
Dat zei ik toch?quote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat ze na vier dagen niet meer verder kwamen en hun tijdsplan daardoor in gevaar kwam.
En het feit dat ze niet meer verder kwamen had te maken met de hardnekkige weerstand van o.a. mariniers in Rotterdam.
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.quote:
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.
Kom kom, voor de formaliteit vragen stellen haalt geen zak uit. Je hebt als land / als volk toch je eigen trots?quote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat ene functionaris uit Nederland hierover vragen heeft gesteld aan Amerikaanse collega's. Maar zeg zelf, het is een erg onrealistisch scenario. Als de Amerikanen ten strijd trekken bij een Europese bondgenoot verliezen ze direct de steun van zoveel meer landen. Dat riskeren ze nooit.
Van jou persoonlijk weet ik dat. Maar dit diende dus als voorbeeld waar het in de toekomst mogelijk mis zou kunnen gaan.quote:Ach, ik ben ook niet zo'n voorstander van die klimaatdoelstellingen. Maar goed, iedereen wil verdienen. Ze hebben het maar lekker te accepteren.
We waren kansloos tegen de Duitse overmacht. Enige wat ons had kunnen helpen was van te voren al Britse en Franse troepen toelaten op ons grondgebied. Maar dan had je misschien maandenlang een front gehad op Nederlands grondgebied, daar was de bevolking ook niet vrolijk van geworden.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |