Hier is het:quote:Op zondag 8 april 2012 20:59 schreef iamredleader het volgende:
Tevens: onder de dekens, theetje erbij, classicfm en de akqsc
Maar jij lijkt me dan ook een echte doe-moeder. Lekker kokkerellen en met bloem strooien. Dat zie ik Etcie's moeder niet doen. Wel raar eigenlijk ook, want ik neem aan dat Etcie schoon kan maken als de combimagentron vies is. Waarvoor is dat ding er dan als het niet gebruikt mag worden om te bakken?quote:Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef Soempie het volgende:
Oke. Ik vind het ook moeilijk te begrijpen. Lijkt me juist leuk namelijk. Zelfs als het mislukt.
Heb je al een to-bake-lijstje?quote:Op zondag 8 april 2012 20:48 schreef Etcetera het volgende:
Oh! Ik kan dan ook allemaal dingen gaan bakkenKoekjes, en taart, en cake, en muffins en en en
Da's niks geworden.quote:Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef wyccie het volgende:
Over dates gesproken...hoe zit dat met C4 en zijn date?
Misschien ruimt ze wel niet opquote:Op zondag 8 april 2012 21:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je al een to-bake-lijstje?
Wel stom dat je niet mocht bakken. Als je het zelf opruimt zou er niks aan de hand moeten zijn
quote:
Ja.quote:Op zondag 8 april 2012 21:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ah, jammer. Wel met een tevreden gevoel afgesloten?
Klinkt goed.quote:Op zondag 8 april 2012 21:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
OkeeBiertje doen binnenkort btw?
Swedish chefquote:Op zondag 8 april 2012 21:06 schreef Soempie het volgende:
Ik zie het ook al voor me, deeg tegen het plafond enzo.
What else?quote:
De 21ste?quote:Op zondag 8 april 2012 21:08 schreef iamredleader het volgende:
[..]
What else?
Voorzetje: over 2 weken, za-avond? FF nog wat mensen porren, gezellig avondje van maken
Ah, het is een vertrouwens, bemoeienissenkwestie.quote:Op zondag 8 april 2012 21:12 schreef Etcetera het volgende:
Tuurlijk ruim ik wel opmaar onze keuken is niet zo heel groot, zal er misschien ook mee te maken hebben. Wat ik wel heel vervelend vond: ze kwam me vaak 'helpen', terwijl ik het lekker op m'n eigen manier wilde verknoei... doen
Dat vind ik wel een leuk beeld.quote:Op zondag 8 april 2012 21:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar jij lijkt me dan ook een echte doe-moeder. Lekker kokkerellen ne met bloem strooien. Dat zie ik Etcie's moeder niet doen. Wel raar eigenlijk ook, want ik neem aan dat Etcie schoon kan maken als de combimagentron vies is. Waarvoor is dat ding er dan als het niet gebruikt mag worden om te bakken?
quote:Op zondag 8 april 2012 21:18 schreef wyccie het volgende:
Vanmiddag langs Taarten van Abel gezapt.
Klein meisje dat een vies gezicht trok toen ze het deeg moest kneden, maar wel patholoog-anatoom wil worden.
Tof programma is dat.quote:Op zondag 8 april 2012 21:18 schreef wyccie het volgende:
Vanmiddag langs Taarten van Abel gezapt.
Klein meisje dat een vies gezicht trok toen ze het deeg moest kneden, maar wel patholoog-anatoom wil worden.
quote:
Ah, dan kan ik niet.quote:
Ik ookquote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Etcetera het volgende:
[..]als ik daar langs zap blijf ik altijd kijken
quote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Etcetera het volgende:
[..]als ik daar langs zap blijf ik altijd kijken
Volgende week zondagmiddag/avond? Kan alleen niet te laat maken, want maandag werkenquote:
Ja, dat kan.quote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Volgende week zondagmiddag/avond? Kan alleen niet te laat maken, want maandag werken
Lijkt me irrelevant in jouw gevalquote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Volgende week zondagmiddag/avond? Kan alleen niet te laat maken, want maandag werken
quote:Op zondag 8 april 2012 21:22 schreef Soempie het volgende:
Vandaag trouwens met Sven een racebaan opgezet en tegen elkaar gespeeld. Echt in tijden niet zo de slappe lach gehad.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zo'n ding. Alletwee nooit gekregen toen we klein waren en nu hebben we er een.
Molly Malone'squote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Staat genoteerdAmsterdam, dat cafe waar ook de abo-meet was? Kom ff niet op de naam
quote:Op zondag 8 april 2012 21:22 schreef Soempie het volgende:
Vandaag trouwens met Sven een racebaan opgezet en tegen elkaar gespeeld. Echt in tijden niet zo de slappe lach gehad.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zo'n ding. Alletwee nooit gekregen toen we klein waren en nu hebben we er een.
Dat lieg je.quote:Op zondag 8 april 2012 21:23 schreef Ofyles2 het volgende:
@Cobra4: Kun je mij nog even de buitenspelregel uitleggen? Ik ben het even vergeten...
Die lag in bed. De katten vonden het ook wel interessant.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]awesome! En Matís, wat vond hij ervan?
Nou, tot nader orde heb ik een baanquote:
Volgens mij was ik bezig met kleren sorteren (ik kan een gedeelte van mijn bank weer zien). Maar meestal vind ik het ook iets te lang duren voor ik de uiteindelijke taart kan zien.quote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Etcetera het volgende:
als ik daar langs zap blijf ik altijd kijken
Ik doelde eigenlijk op het laat naar bed gaanquote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nou, tot nader orde heb ik een baanen zelfs als ik donderdad a.s. boventallig wordt verklaard, dan nog moet ik nog even doorwerken
overigens doe ik dan wel wat minder heel erg m'n best, denk ik
quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef Nembrionic het volgende:
Ik doelde eigenlijk op het laat naar bed gaan
Anders was het ook wel een heel nare lullige post geweest.quote:
Laatst zag ik een aflevering over een meisje dat was meegelokt door een 'kinderlokker', die bakte een taart voor haar moeder omdat ze nog steeds zo bezorgd was. Die aflevering maakte op mij best veel indruk.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Volgens mij was ik bezig met kleren sorteren (ik kan een gedeelte van mijn bank weer zien). Maar meestal vind ik het ook iets te lang duren voor ik de uiteindelijke taart kan zien.
Er staat me wel een aflevering bij waarbij een jongetje een taart voor zijn vader maakte die uit de gevangenis kwam (iets met fraude), dat vond ik zo ontroerend.
1600 Prima, staat.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Yeszal wat maten berichten, tijd? Uurtje of 16:00, lekker bieren en dan eten?
Ik ookquote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Anders was het ook wel een heel nare lullige post geweest.Ik dacht ook direct aan de bedtijden.
Ja dat zou lullig zijn en daar zou ik ook geen grappen over makenquote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Anders was het ook wel een heel nare lullige post geweest.Ik dacht ook direct aan de bedtijden.
Neinquote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
1600 Prima, staat.
LB, Wyccie, Soempie, Nem, Etcie, Ophelia komen jullie ook?
Mjah, het spookt wel een beetje in m'n hoofd, ben een beetje lichtelijk gestressedquote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef Soempie het volgende:
Gewoon alle akq(sc)ers, bij deze zijn jullie uitgenodigdquote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef Cobra4 het volgende:
1600 Prima, staat.
LB, Wyccie, Soempie, Nem, Etcie, Ophelia komen jullie ook?
Dat zou ik wel begrijpelijk vinden ja.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens heb ik een vraag voor de mannen.
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
vinden als je zusje zwanger blijkt te zijn en je vriendin het daar na 1,5 jaar zelf proberen toch wel een beetje moeilijk mee heeft. Letwel, nadat ze heeft gezegd ook heel blij te zijn voor het zusje in kwestie.
ahw LBquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
vinden als je zusje zwanger blijkt te zijn en je vriendin het daar na 1,5 jaar zelf proberen toch wel een beetje moeilijk mee heeft. Letwel, nadat ze heeft gezegd ook heel blij te zijn voor het zusje in kwestie.
Reactie van Vriend, die hem begrijptquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Begrijpelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Dat kan ik me zo goed voorstellen redquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mjah, het spookt wel een beetje in m'n hoofd, ben een beetje lichtelijk gestressedkostwinnaar, huis gekocht vorig jaar, tinu hoogzwanger... Geen ideale tijd om in de financiële dienstverlening je baan kwijt te raken
Lijkt me dat iedereen het begrijpelijk vindt. Ik snap niet wat "onaardig" ertussen doet. Er zit iets meer achter deze vraag dan simpelweg deze vraag, dunkt mequote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
LBquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Ik vind het heel lastig, LBquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Ja, snap ik. Nou, eerst volgende week afwachten, misschien is er voor jullie niet veel/ niets aan de hand. Daar hopen we dan nu maar op.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Mjah, het spookt wel een beetje in m'n hoofd, ben een beetje lichtelijk gestressedkostwinnaar, huis gekocht vorig jaar, tinu hoogzwanger... Geen ideale tijd om in de financiële dienstverlening je baan kwijt te raken
Nou, kom anders lekker zondag naar de Guinness-meet, drinken we allemaal op het levenquote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan mijn vriend niet zo heel goed volgen op dit punt... Hij vindt volgens mij dat je over dit soort zaken niet negatief mag denken. Heel nobel, maar het is voor mij echt heel dubbel. En ik heb er nog niet goed over kunnen praten met m. Maar ik vrees dat het lastig wordt, hoe lief ie ook.
En jullie zijn ook lief
Alleen is begrijpen niet echt een keuze natuurlijk. Vriend heeft het ook nooit echt begrepen, en heeft mij ook meerdere keren in die situatie gezien. Echt er inhoudelijk over praten is nooit gelukt, een luisterend oor en een schouder wel.quote:
Dat dus.quote:Op zondag 8 april 2012 21:39 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nou, kom anders lekker zondag naar de Guinness-meet, drinken we allemaal op het leven
Maar jij bent niet negatief, je hebt het er moeilijk mee, dat is heel wat anders!quote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Hij vindt volgens mij dat je over dit soort zaken niet negatief mag denken.
quote:Op zondag 8 april 2012 21:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar jij lijkt me dan ook een echte doe-moeder. Lekker kokkerellen en met bloem strooien. Dat zie ik Etcie's moeder niet doen. Wel raar eigenlijk ook, want ik neem aan dat Etcie schoon kan maken als de combimagentron vies is. Waarvoor is dat ding er dan als het niet gebruikt mag worden om te bakken?
Rotsituatie, maar zij zal daar toch ook wel begrip voor hebben? Zolang je niet alleen maar baalt maar ook duidelijk blij voor haar bentquote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Rotsituatie inderdaad, sterktequote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Achossiequote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef wyccie het volgende:
Shit, ik zit hier opeens in tranen omdat ik lees hoe moeilijk LB en Red het hebben. Kon ik maar iets voor jullie doen.![]()
Note to self: nooit stoppen met de pil, anders is het helemaal een hormonenrollercoaster hier.
Tja, natuurlijk vindt hij het hardstikke goed nieuws voor zijn zusje. En blijkbaar vindt hij ook dat het los staat van jullie situatie. Maar voor jou is dat heel anders, begrijpelijk ook. Ik denk ook dat jullie er wel een weg in vindenquote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan mijn vriend niet zo heel goed volgen op dit punt... Hij vindt volgens mij dat je over dit soort zaken niet negatief mag denken. Heel nobel, maar het is voor mij echt heel dubbel. En ik heb er nog niet goed over kunnen praten met m. Maar ik vrees dat het lastig wordt, hoe lief ie ook.
En jullie zijn ook lief
Dat is ook het dubbele hoor, aan de ene kant besef je (of ik dan) dat het los staat van je eigen situatie en kun je vanuit dat punt blij zijn voor de ander. Aan de andere kant zijn je eigen emoties niet uit te schakelen, want hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon niet eerlijk.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Tja, natuurlijk vindt hij het hardstikke goed nieuws voor zijn zusje. En blijkbaar vindt hij ook dat het los staat van jullie situatie. Maar voor jou is dat heel anders, begrijpelijk ook. Ik denk ook dat jullie er wel een weg in vinden
Maar je bent verdrietig en hebt het er moeilijk mee, omdat je zelf graag al een poos zwanger wilt worden. Dat betekent toch niet dat je het je schoonzusje en haar vriend/ man niet gunt of daar negatief over denkt. Kijk, er schieten vast wel gedachten door je hoofd van dat je eerder zwanger had willen/ moeten zijn, maar dat vind ik geen onredelijke of negatieve gedachten. Weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar je begrijpt vast wat ik bedoel...quote:Op zondag 8 april 2012 21:37 schreef LadyBlack het volgende:
En jullie zijn ook lief
Nee, zo zou ik me ongetwijfeld ook voelen. Mannen kunnen daar volgens mij meer afstand in nemen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat is ook het dubbele hoor, aan de ene kant besef je (of ik dan) dat het los staat van je eigen situatie en kun je vanuit dat punt blij zijn voor de ander. Aan de andere kant zijn je eigen emoties niet uit te schakelen, want hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon niet eerlijk.
Slaap lekker. Groeten aan Tinuviel.quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef iamredleader het volgende:
Nou, tinu is klaar met tv kijken (Tatort), ik ga afsluiten en knuffelen met mijn vrouw
Trustenquote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef iamredleader het volgende:
Nou, tinu is klaar met tv kijken (Tatort), ik ga afsluiten en knuffelen met mijn vrouw
Ophelia had dezelfde reactie, wel blij maar ook verdrietig, probeer het hem ook op die manier uit te leggen;quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Zouden jullie het
- onaardig
- begrijpelijk
- onbegrijpelijk
Fijn dat je het ook op die manier bekijkt.quote:Op zondag 8 april 2012 21:40 schreef iamredleader het volgende:
Achossieje hoeft echt niet om mij in tranen te zitten hoor
ik loop over van de liefde die ik krijg van tinu en Jair, en heb dus net een Guinness-meet samen met C4 geregeld, dus het leven is nog even goed
Ik denk ook vooral dat dat is omdat zij niet een kind bij zich dragen tijdens de zwangerschap. Als vrouw een ander met een dikke buik zien, komt 't gewoon harder aan, want dat had jijzelf kunnen zijn.quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef B.ertha het volgende:
Mannen kunnen daar volgens mij meer afstand in nemen.
Denk het ook, dat hij het echt heel gescheiden ziet. Blij voor z'n zusje, dus niet verdrietig wat dat betreft. Maar, LB, ik denk dat hij heus verdrietig is of in elk geval jouw verdriet begrijpt dat het bij jullie nog niet zover is.quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee, zo zou ik me ongetwijfeld ook voelen. Mannen kunnen daar volgens mij meer afstand in nemen.
=Vriendquote:
Dat dusquote:Op zondag 8 april 2012 21:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Denk het ook, dat hij het echt heel gescheiden ziet. Blij voor z'n zusje, dus niet verdrietig wat dat betreft. Maar, LB, ik denk dat hij heus verdrietig is of in elk geval jouw verdriet begrijpt dat het bij jullie nog niet zover is.
Komt hier even binnenbanjerenquote:
Ophelia post namens haar vriend, even. Tenminste, volgens mij heeft hij niet haar toetsenbord overgenomen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Komt hier even binnenbanjerendat betekend voorstellen en verplicht blijven posten in dit toffe topic natuurlijk
Oh noes, daar gaat mijn "privacy"quote:Op zondag 8 april 2012 21:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Komt hier even binnenbanjerendat betekend voorstellen en verplicht blijven posten in dit toffe topic natuurlijk
Nee, die post dat was hij zelf, hij heeft een eigen toetsenbordquote:Op zondag 8 april 2012 21:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ophelia post namens haar vriend, even. Tenminste, volgens mij heeft hij niet haar toetsenbord overgenomen.![]()
Oh!quote:
quote:
Nint is toch echt niet hetzelfde account als Opheliaquote:Op zondag 8 april 2012 21:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ophelia post namens haar vriend, even. Tenminste, volgens mij heeft hij niet haar toetsenbord overgenomen.![]()
Ik vond het echt een vrouwenpost.quote:Op zondag 8 april 2012 21:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Nee, die post dat was hij zelf, hij heeft een eigen toetsenbord
Ik reageerde op een damsel in distress als de ware gentleman die ik ben.quote:Op zondag 8 april 2012 21:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Houden jullie ook van Skandikrimis?quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef iamredleader het volgende:
Nee niet doen Nint! We hebben nobele jonkheren nodig!quote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef Nint het volgende:
[..]
Ik reageerde op een damsel in distress als de ware gentleman die ik ben.
Ik zal uw raad in acht nemen en wegblijven uit dit topic.
Neeee!quote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef Nint het volgende:
[..]
Als vrouw is hij behoorlijk vreemd jaquote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef Soempie het volgende:
Ik dacht, er komt gewoon een vreemde vrouw hier het topic binnen.Leek me wel prima, vond het alleen wel erg toevallig.
Nergens voor nodig, welkomquote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef Nint het volgende:
[..]
Nouja, heb je z'n ondertitel al gezien..quote:
Nu welquote:Op zondag 8 april 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, heb je z'n ondertitel al gezien..
quote:Op zondag 8 april 2012 22:01 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nu wel
Maar dan heeft hij flink wat te bijten
En ik denk dat een vrouw in dit topic het 't beste verwoord heeft:quote:Op zondag 8 april 2012 22:00 schreef LadyBlack het volgende:
No wait Nint! Ik moet je nog bedankenwoorden van een man met ervaring in dezen zijn heel welkom!
Ik stelde mijn vraag sowieso aan de mannen hier om misschien een andere uitleg te horen dan die van mezelf en andere vrouwenjuist vanwege dat inlevingsverschil.
quote:Op zondag 8 april 2012 21:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk ook vooral dat dat is omdat zij niet een kind bij zich dragen tijdens de zwangerschap. Als vrouw een ander met een dikke buik zien, komt 't gewoon harder aan, want dat had jijzelf kunnen zijn.
quote:Op zondag 8 april 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, heb je z'n ondertitel al gezien..
Kennen jullie ook de oorsprong van het citaat?quote:Op zondag 8 april 2012 22:01 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nu wel
Maar dan heeft hij flink wat te bijten
Het is zo belangrijk om er met elkaar over te praten. Ga niet je gevoelens voor hem verbergen of dingen voor hem invullen. In deze situatie is het heel belangrijk dat jullie weten hoe de ander erover denkt.quote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef LadyBlack het volgende:
Ik weet niet wat het met mijn vriend doet, maar ik ga hem inderdaad wel duidelijk maken dat ik af en toe echt even een schouder nodig heb. Juist omdat het zo dubbel is, vreet het energie. En schoonzusje is niet de enige natuurlijk, ik krijg steeds meer kinderen om me heen...
Jullie zijn er al zo lang en serieus mee bezig. Is het juist niet goed om het wel te vertellen? Kan me voorstellen dat het nu zo'n zwaar geheim blijft. Daar word je ook niet vrolijk van.quote:De familie van mn vriend weet (op zijn verzoek) nog helemaal niet dat we bezig zijn trouwens, dus die kunnen nog nergens rekening mee houden.
Willen we het weten of haalt het de kracht van de grap onderuit?quote:Op zondag 8 april 2012 22:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
[..]
Kennen jullie ook de oorsprong van het citaat?
Ik vond het wel prettig eigenlijk dat niet iedereen het wist, voor mij is het iets waar ik niet met iedereen over wil praten. Goedbedoelde reacties die bij herhaling rot uit de strot komen kunnen ook erg pijnlijk zijn. Dan liever een pijnmoment vanwege een gewoon geplaatste opmerking omdat ze 'niet beter weten'.quote:Op zondag 8 april 2012 22:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jullie zijn er al zo lang en serieus mee bezig. Is het juist niet goed om het wel te vertellen? Kan me voorstellen dat het nu zo'n zwaar geheim blijft. Daar word je ook niet vrolijk van.
quote:Op zondag 8 april 2012 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Willen we het weten of haalt het de kracht van de grap onderuit?
15-04-2012 1600 uur Molly Malones.quote:Op zondag 8 april 2012 22:05 schreef Etcetera het volgende:
Het voelt zo dubbel dit allemaal. Ik ben echt thrilled dat ik uit huis ga, dingen regelen en weet ik veel, en LB en red hebben het moeilijkIk word nog emo hier
Had ik dus ook. Soms is het gewoon zo shit.quote:Op zondag 8 april 2012 22:05 schreef Etcetera het volgende:
Het voelt zo dubbel dit allemaal. Ik ben echt thrilled dat ik uit huis ga, dingen regelen en weet ik veel, en LB en red hebben het moeilijkIk word nog emo hier
Dat is inderdaad ook wel zo. Ignorance is bliss geldt op die manier ook.quote:Op zondag 8 april 2012 22:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dan liever een pijnmoment vanwege een gewoon geplaatste opmerking omdat ze 'niet beter weten'.
Dat is echt het GRUWELIJKSTE dat mensen kunnen doen: met een camera een TV filmen en dat dan op Youtube zettenquote:
De aankomenden weeken/maanden heb ik volgeplande weekenden ben ik bangquote:
quote:Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef Etcetera het volgende:
[..]
De aankomenden weeken/maanden heb ik volgeplande weekenden ben ik bang
En het dan HD high quality noemenquote:Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is echt het GRUWELIJKSTE dat mensen kunnen doen: met een camera mobiele telefoon een TV filmen en dat dan op Youtube zetten
Speciaal voor jou een andere erin gezetquote:Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is echt het GRUWELIJKSTE dat mensen kunnen doen: met een camera een TV filmen en dat dan op Youtube zetten
Wij zijn gelukkig een bijzonder liefdevol stel, daar laat ik dit ook niet tussenkomen. Maar praten is inderdaad zoooo belangrijk, dat ik ook wat meer inzicht in zijn kant wil krijgen. Ik snap namelijk dat het moeilijk voor hem is om mij steeds verdrietiger te zien worden als hij dat zelf niet voelt, en in dit geval natuurlijk hartstikke blij is voor zn zusje. Maar dat neemt niet weg dat ik wel steun nodig heb.quote:Op zondag 8 april 2012 22:02 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het is zo belangrijk om er met elkaar over te praten. Ga niet je gevoelens voor hem verbergen of dingen voor hem invullen. In deze situatie is het heel belangrijk dat jullie weten hoe de ander erover denkt.
Ik heb tijdens mijn co-schappen bij de fertiliteitspoli zo vaak stellen gezien waarvan ik gewoon niet snapte waarom ze samen kinderen wilden. Er was totaal geen liefde en geen communicatie meer. Ze waren alleen nog maar met het technische bezig.
[..]
Jullie zijn er al zo lang en serieus mee bezig. Is het juist niet goed om het wel te vertellen? Kan me voorstellen dat het nu zo'n zwaar geheim blijft. Daar word je ook niet vrolijk van.
Ja, eigenlijk zijn zij de enigen die van niks wetenquote:Op zondag 8 april 2012 22:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Had ik dus ook. Soms is het gewoon zo shit.
[..]
Dat is inderdaad ook wel zo. Ignorance is bliss geldt op die manier ook.
Maar vriendinnen weten het toch wel, LB? Je kunt er hopelijk wel genoeg over kwijt aan anderen?
Je moet het ooit vertellen. Natuurlijk is een verrassing leuk, maar je kunt niet tegen die tijd zeggen: Verrassing, we zijn zwanger!quote:Op zondag 8 april 2012 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wij zijn gelukkig een bijzonder liefdevol stel, daar laat ik dit ook niet tussenkomen. Maar praten is inderdaad zoooo belangrijk, dat ik ook wat meer inzicht in zijn kant wil krijgen. Ik snap namelijk dat het moeilijk voor hem is om mij steeds verdrietiger te zien worden als hij dat zelf niet voelt, en in dit geval natuurlijk hartstikke blij is voor zn zusje. Maar dat neemt niet weg dat ik wel steun nodig heb.
En de familie... tja, eerst leek het hem leuk om ze te verrassen, en nu is ie bang (terecht denk ik) dat ze zich zorgen gaan maken als we vertellen dat we hiervoor bij het ziekenhuis lopen, en misschien wel zonder resultaat.
Je moet het ooit vertellen. Natuurlijk is een verrassing leuk, maar je kunt niet tegen die tijd zeggen: "Verrassing, we zijn zwanger!" "Oh, ongepland?" "Neuh, we proberen het al 2 jaar"quote:Op zondag 8 april 2012 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wij zijn gelukkig een bijzonder liefdevol stel, daar laat ik dit ook niet tussenkomen. Maar praten is inderdaad zoooo belangrijk, dat ik ook wat meer inzicht in zijn kant wil krijgen. Ik snap namelijk dat het moeilijk voor hem is om mij steeds verdrietiger te zien worden als hij dat zelf niet voelt, en in dit geval natuurlijk hartstikke blij is voor zn zusje. Maar dat neemt niet weg dat ik wel steun nodig heb.
En de familie... tja, eerst leek het hem leuk om ze te verrassen, en nu is ie bang (terecht denk ik) dat ze zich zorgen gaan maken als we vertellen dat we hiervoor bij het ziekenhuis lopen, en misschien wel zonder resultaat.
Ik heb zo net smakelijk zitten lachen om The Big Bang Theory, misschien een idee om die even te kijkenquote:Op zondag 8 april 2012 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja en ik moet op mijn beurt weer huilen door wyccie en etc
Ik denk erover om zo Snakes on a Plane te gaan kijkenquote:Op zondag 8 april 2012 22:13 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb zo net smakelijk zitten lachen om The Big Bang Theory, misschien een idee om die even te kijken
Waarom zou je dat willen?quote:Op zondag 8 april 2012 22:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik denk erover om zo Snakes on a Plane te gaan kijken
Omdat die film vet komisch isquote:
Nee godzijdank zijn ze wel fijngevoelig genoeg om dat niet te doenquote:
Dat is ook waar. En ongetwijfeld heb je het daar al met hem over gehad.quote:Op zondag 8 april 2012 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee godzijdank zijn ze wel fijngevoelig genoeg om dat niet te doen
En B. ik ben het helemaal met je eems, maar ik vrees wel dat het zo zal gaan... Zijn familie, zijn keus.
Grappig, ik ben het juist niet met B. eens, een paar mensen wisten het en dat was goed. Ik wilde gewoon niet dat er te pas en te onpas naar gevraagd werd. Dus wisten alleen die mensen het waarvan ik zeker was dat ze ook met die kennis konden "omgaan".quote:Op zondag 8 april 2012 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En B. ik ben het helemaal met je eems, maar ik vrees wel dat het zo zal gaan... Zijn familie, zijn keus.
Nee, niet iedereen. Dat ben ik zeker met je eens. Maar zijn familie is deels toch zeker relevant. Zijn ouders en zusje, lijkt me.quote:Op zondag 8 april 2012 22:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Grappig, ik ben het juist niet met B. eens, een paar mensen wisten het en dat was goed. Ik wilde gewoon niet dat er te pas en te onpas naar gevraagd werd. Dus wisten alleen die mensen het waarvan ik zeker was dat ze ook met die kennis konden "omgaan".
En ook nu het gelukt is hoeft wmb niet iedereen te weten hoe.
Mijn familie weet het niet en dat vind ik prima.quote:Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Dat ben ik zeker met je eens. Maar zijn familie is deels toch zeker relevant. Zijn ouders en zusje, lijkt me.
Aanstaande woensdag hebben we een afsluitend gesprek in het ziekenhuis. Afhankelijk daarvan ga ik misschien even met m in conclaaf.quote:Op zondag 8 april 2012 22:18 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat is ook waar. En ongetwijfeld heb je het daar al met hem over gehad.
Ieder voor zich natuurlijk. Ik zou het mijn ouders en broer/zusje zeker vertellen. Zijn familie niet, maar om andere redenen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mijn familie weet het niet en dat vind ik prima.
Mja, ik ben zelf heel open over dit soort dingen, en het voelt voor mij nu heel naar dat ze niet op de hoogte zijn van iets dat voor ons/mij zo belangrijk is. En de rest wel, dat vooral.quote:Op zondag 8 april 2012 22:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Grappig, ik ben het juist niet met B. eens, een paar mensen wisten het en dat was goed. Ik wilde gewoon niet dat er te pas en te onpas naar gevraagd werd. Dus wisten alleen die mensen het waarvan ik zeker was dat ze ook met die kennis konden "omgaan".
En ook nu het gelukt is hoeft wmb niet iedereen te weten hoe.
Je kunt het misschien bewust vaag houden als je dat niet wilt?quote:Op zondag 8 april 2012 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Aanstaande woensdag hebben we een afsluitend gesprek in het ziekenhuis. Afhankelijk daarvan ga ik misschien even met m in conclaaf.
Als er een oorzaak is gevonden en we krijgen een plan, dan is het misschien aardig om ze erin te betrekken. Zo niet, dan blijft het risico dat ze gaan googlen en zich zorgen maken...
Dat was duidelijk, ik ben daar behoorlijk tegenovergesteld inquote:Op zondag 8 april 2012 22:24 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mja, ik ben zelf heel open over dit soort dingen, en het voelt voor mij nu heel naar dat ze niet op de hoogte zijn van iets dat voor ons/mij zo belangrijk is. En de rest wel, dat vooral.
Weten ze al wel van je zwangerschap?quote:Op zondag 8 april 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook alleen aan mijn zusje vertellen trouwens, ben niet zo close met familie.quote:Op zondag 8 april 2012 22:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben me er mentaal op aan het voorbereidenquote:Op zondag 8 april 2012 22:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Weten ze al wel van je zwangerschap?
Ojee, ik heb het m'n oudste zus wel gevraagd, omdat ik niet wist of ze kinderen zou willen of niet en er benieuwd naar was. Ze deed er heel vaag over en nu weet ik niet hoe het zit: of ze nu wel of geen kinderen willen, of ze begonnen zijn of dat ze al lang bezig zijn en dat het nog niet gelukt is. Vind het een lastige situatie. Het onderwerp wordt nu vermeden trouwens.quote:Op zondag 8 april 2012 22:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jouw zus is toch veel ouder?quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ojee, ik heb het m'n oudste zus wel gevraagd, omdat ik niet wist of ze kinderen zou willen of niet en er benieuwd naar was. Ze deed er heel vaag over en nu weet ik niet hoe het zit: of ze nu wel of geen kinderen willen, of ze begonnen zijn of dat ze al lang bezig zijn en dat het nog niet gelukt is. Vind het een lastige situatie. Het onderwerp wordt nu vermeden trouwens.
Nouja, ik kan echt niet liegen, dus dan zetten ze me echt voor het blok, terwijl mijn vriend het dus niet wil vertellen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ojee, ik heb het m'n oudste zus wel gevraagd, omdat ik niet wist of ze kinderen zou willen of niet en er benieuwd naar was. Ze deed er heel vaag over en nu weet ik niet hoe het zit: of ze nu wel of geen kinderen willen, of ze begonnen zijn of dat ze al lang bezig zijn en dat het nog niet gelukt is. Vind het een lastige situatie. Het onderwerp wordt nu vermeden trouwens.
Exact de reden om het niet te vertellen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
we willen graag niet al te diep erop ingaan omdat we niet willen dat het alleen nog maar daarover gaat.
Zoiets
Ik heb altijd gezegd "we zien wel" op dat soort vragen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nouja, ik kan echt niet liegen, dus dan zetten ze me echt voor het blok, terwijl mijn vriend het dus niet wil vertellen.
Bij je eigen familie is dat wel anders denk ik.
Que sera seraquote:Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb altijd gezegd "we zien wel" op dat soort vragen.
Mja, beetje verwarrend. M'n echte (half)zus is veel ouder en degene die is overleden. Zij heeft me opgevangen toen ik 1 jaar was (tot en met m'n 2e jaar) en daarna ben ik daar in huis gekomen vanaf m'n 11e. Haar dochters zijn ouder en dus ook een soort zussen.quote:
Dat laatste geldt voor mij idd. Mijn vrienden hebben nu echt aan een half woord genoeg. En dat is met name heel fijn als mijn vriend weg is voor een congres oid. Mensen zijn echt zo liefquote:Op zondag 8 april 2012 22:30 schreef Nint het volgende:
[..]
Exact de reden om het niet te vertellen.
Men kijkt je meewarig aan; je ziet het in de uitdrukking maar men durft het niet erover te hebben, kortom je word er mee geconfronteerd vanaf het moment dat je het hebt verteld.
In hoeverre je daar vervolgens zelf mee om kunt gaan is een tweede.
aan de andere kant, het kan ook een steun zijn als mensen er open en eerlijk over praten een soort "verwerkingsproces" zeg maar.
Dat zeg ik ook tegen vreemdenquote:Op zondag 8 april 2012 22:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd "we zien wel" op dat soort vragen.
Lijkt mij primaquote:Op zondag 8 april 2012 22:35 schreef Soempie het volgende:
Ik dacht trouwens: ik vraag er een keer naar, dan heb ik die deur tenminste open gezet. Wil ze er niks over kwijt, prima. Wil ze er later nog wat over kwijt, dan hoor ik het wel.
Ja, die heb ik ook lang volgehouden 'eerst afstuderen'.quote:Op zondag 8 april 2012 22:35 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen vreemden
"Eerst maar eens een fatsoenlijke baan he"
Je bedoelt dus je oudste nicht, maar je noemt haar zus?quote:Op zondag 8 april 2012 22:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, beetje verwarrend. M'n echte (half)zus is veel ouder en degene die is overleden. Zij heeft me opgevangen toen ik 1 jaar was (tot en met m'n 2e jaar) en daarna ben ik daar in huis gekomen vanaf m'n 11e. Haar dochters zijn ouder en dus ook een soort zussen.
Mag ik vragen hoe oud je eigenlijk bent?quote:Op zondag 8 april 2012 22:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook lang volgehouden 'eerst afstuderen', die behoorlijke baan die zien we dan wel weer, daar ga ik niet op wachten. Als dit hele verhaal niet gespeeld had was ik daar al veel eerder veel actiever mee bezig geweest.
Ja, ik ben haar tante.quote:Op zondag 8 april 2012 22:38 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Je bedoelt dus je oudste nicht, maar je noemt haar zus?
Bouwjaar staat in mijn profiel volgens mijquote:Op zondag 8 april 2012 22:38 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je eigenlijk bent?
Ojaquote:Op zondag 8 april 2012 22:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bouwjaar staat in mijn profiel volgens mij
Ik heb me maar even wijselijk afzijdig gehouden.quote:Op zondag 8 april 2012 22:37 schreef LadyBlack het volgende:
Tevens: sorry mannenhet zat even een beetje hoog.
Wel een vriendin ondertussen?quote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik heb me maar even wijselijk afzijdig gehouden.
Voorlopig nog geen kinderen hier (althans, ik ga er niet vanuit)
Zou ik wel willen maar er is op dit moment weinig werk in te vinden, laat staan op een leuk niveau.quote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef wyccie het volgende:
LB en Ophelia, gaan jullie na de zwangerschap niet meer aan de slag als datgene waar jullie voor geleerd hebben?
Dat verwoordt echt precies hoe ik erover denkquote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef wyccie het volgende:
LB en Ophelia, gaan jullie na de zwangerschap niet meer aan de slag als datgene waar jullie voor geleerd hebben?
Ik ben helemaal niet ambitieus, maar ik kan me niet voorstellen alleen maar thuis te zitten met de kinderen. Heb zo fucking lang over het studeren gedaan en dan moet ik er ook wat aan hebben ook.![]()
Het is ook wel dat ik niet afhankelijk van een ander wil zijn wat betreft inkomsten en het feit dat ik nu gewoon alles alleen heb gedaan en daar aan gewend ben, denk ik.
Dat vind ik dus het moeilijkst. Straks besluit Sven ervandoor te gaan ofzo en dan ben ik echt de lul. Maargoed, aan de andere kant heb ik altijd zoiets van: komt ook wel weer goed/ zien we dan wel weer.quote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef wyccie het volgende:
Het is ook wel dat ik niet afhankelijk van een ander wil zijn wat betreft inkomsten
Ik zou het heel graag willen, maar mijn vakgebied gaat lastig worden. Als het financieel kan zou ik de eerste tijd hooguit parttime willen werken, maar liever geen thuismoeder neequote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef wyccie het volgende:
Ik ben helemaal niet ambitieus, maar ik kan me niet voorstellen alleen maar thuis te zitten met de kinderen. Heb zo fucking lang over het studeren gedaan en dan moet ik er ook wat aan hebben ook.![]()
Het is ook wel dat ik niet afhankelijk van een ander wil zijn wat betreft inkomsten en het feit dat ik nu gewoon alles alleen heb gedaan en daar aan gewend ben, denk ik.
Alleen in het weekend.quote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef Nint het volgende:
* Nint Vraagt zich af of dit toch niet stiekem de SC van OUD is
Die rooie met vriend? Heeft ze hem aan de kant gezet?quote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Nope.. ga overigens komend weekend wel die rooie opzoeken
Maar dat maakte voor mijn vraag toch niet uit?quote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik heb me maar even wijselijk afzijdig gehouden.
Voorlopig nog geen kinderen hier (althans, ik ga er niet vanuit)
quote:Op zondag 8 april 2012 22:44 schreef Soempie het volgende:
[..]
Die rooie met vriend? Heeft ze hem aan de kant gezet?
Dus het wordt wel wat meer dan alleen een vriendschappelijk bezoek.quote:
Alleen hier slaan we elkaar de hersens niet in omdat er maar één weg naar Rome schijnt te leidenquote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef Nint het volgende:
* Nint Vraagt zich af of dit toch niet stiekem de SC van OUD is
quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen hier slaan we elkaar de hersens niet in omdat er maar één weg naar Rome schijnt te leiden
En begin ik hier zeer zelden over mijn onderwerp omwille van de rest, behalve als ik iets kwijt moet of een mening wil horen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen hier slaan we elkaar de hersens niet in omdat er maar één weg naar Rome schijnt te leiden
Mwoah, in dezen denk ik niet dat mijn mening ook maar enig gewicht heeft. Heb ook weinig (geen) vrienden met kinderen of die er mee bezig zijn (in ieder geval niet dat ik weetquote:Op zondag 8 april 2012 22:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar dat maakte voor mijn vraag toch niet uit?
Ook andere meningen (mits serieus) zijn welkom hoor
Daar is de hoop wel een beetje op gevestigd jaquote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dus het wordt wel wat meer dan alleen een vriendschappelijk bezoek.
Knap dat je er zo over kunt denken. Ik wil altijd dat alles van tevoren vaststaat en zekerheid hebben.quote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef Soempie het volgende:
Dat vind ik dus het moeilijkst. Straks besluit Sven ervandoor te gaan ofzo en dan ben ik echt de lul. Maargoed, aan de andere kant heb ik altijd zoiets van: komt ook wel weer goed/ zien we dan wel weer.
Ik wil voor mijn volgende woning juist van het groen af. Het is ook wel echt gifgroen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit te denken aan 1 groene muur voor in de slaapkamerin de woonkamer moet het maar wat neutraler denk ik.
Gifgroenquote:Op zondag 8 april 2012 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik wil voor mijn volgende woning juist van het groen af. Het is ook wel echt gifgroen.
Mja, je hebt denk ik net m'n pm gelezenquote:Op zondag 8 april 2012 22:51 schreef wyccie het volgende:
[..]
Knap dat je er zo over kunt denken. Ik wil altijd dat alles van tevoren vaststaat en zekerheid hebben.
Klink goedquote:Op zondag 8 april 2012 22:58 schreef B.ertha het volgende:
Ik had appelgroen in mijn vorige slaapkamer, gecombineerd met beige/bruin/zandkleur (iets ertussen) op de andere muren. Erg mooi.
Als het bij mij minder gaat, heb ik ook die instellingquote:Op zondag 8 april 2012 23:03 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, je hebt denk ik net m'n pm gelezenen m'n hele leven is een beetje zo: rotsituatie, maar het komt wel weer goed. Dat is tenminste wat ik opgepikt heb, dat ik er altijd wel weer uit kom.
Vage post voor anderen.
Ik ook zo. Slaap lekker allemaal.quote:
Vind ik een prima motivatie en geen vreemde keus met een geschiedenis als de jouwe.quote:Op zondag 8 april 2012 23:08 schreef Soempie het volgende:
Kan het niet goed uitleggen, maar ik ga nu lekker voor: dit maakt mij -nu- gelukkig.
Beetje balans zal er toch wel in zitten lijkt me?quote:Op zondag 8 april 2012 23:12 schreef wyccie het volgende:
Ik wou dat ik die instelling had. In het hier en nu leven.
Tijd moet je maken, en geld .. ben ik achter gekomen is niet zo heel erg hard nodig om leuke dingen te doen. Ik heb er in ieder geval minder van nodig dan ik vroeger dacht (en destijds uit gaf)quote:Op zondag 8 april 2012 23:23 schreef wyccie het volgende:
Enkele jaren geleden toen iemand die ik al heel lang kende op relatief jonge leeftijd stierf, realiseerde ik me dat alles zo voorbij kan zijn en heb me toen ook voorgenomen om meer te genieten van het nu.
Ik ben dus ook echt geen geld aan het oppotten, het is meer een gebrek aan geld en tijd.
Maar het is niet alleen een kwestie van leuke dingen doen, het is gewoon een hele mind set. Het is gewoon heel lastig om zoiets los te laten.
Meerder van dat soort gevallen meegemaakt. Maar ik heb een enorm "it is what it is"-vermogen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:23 schreef wyccie het volgende:
Enkele jaren geleden toen iemand die ik al heel lang kende op relatief jonge leeftijd stierf, realiseerde ik me dat alles zo voorbij kan zijn en heb me toen ook voorgenomen om meer te genieten van het nu.
Ik ben dus ook echt geen geld aan het oppotten, het is meer een gebrek aan geld en tijd.
Maar het is niet alleen een kwestie van leuke dingen doen, het is gewoon een hele mind set. Het is gewoon heel lastig om zoiets los te laten.
Tja, ik wil heel graag een huis van een miljoen. Maar als ik daar 40 jaar lang alles voor opzij moet zetten, ga ik liever 40 jaar lang 5x per jaar op vakantie.quote:Op zondag 8 april 2012 23:29 schreef Soempie het volgende:
Het is ook maar net wat je graag wil doen natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld wel datgene doen wat je nu gelukkig maakt, maar misschien wil je wel nog liever iets waar je toch langer voor moet werken of sparen.
Met mijn post bedoelde ik dus te zeggen dat ik het met je eens ben, dat balans belangrijk is.quote:Op zondag 8 april 2012 23:30 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Tja, ik wil heel graag een huis van een miljoen. Maar als ik daar 40 jaar lang alles voor opzij moet zetten, ga ik liever 40 jaar lang 5x per jaar op vakantie.
Precies, huis van een half miljoen en 5x per jaar op vakantie dan maarquote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Met mijn post bedoelde ik dus te zeggen dat ik het met je eens ben, dat balans belangrijk is.Een soort middenweg.
Dat is niet altijd waar. Ik heb vaak maar 1 vrije dag, meestal is de week zo slopend dat ik het gootste deel van die dag slaap.quote:
Tja, die vriend die ik laatst ging opzoeken in Ierland heeft daar een goede baan, mooi appartement, uitstekend salaris.quote:Op zondag 8 april 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Ik heb vaak maar 1 vrije dag, meestal is de week zo slopend dat ik het gootste deel van die dag slaap.
En geld, tsja.. dat blijft lastig.![]()
Een huis van een miljoen is niet eens een issue, die luxe hoef ik niet. Ik zit eerder met het probleem wel of niet mijn studie kunnen afmaken.
Wat dan weer absoluut niet vaststaat is mijn toekomstbeeld. Ik heb geen idee wat ik wil.
Maar je bent toch wel met een bepaald toekomstbeeld aan je studie begonnen? Of ben je daarvan afgedwaald?quote:Op zondag 8 april 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar. Ik heb vaak maar 1 vrije dag, meestal is de week zo slopend dat ik het gootste deel van die dag slaap.
En geld, tsja.. dat blijft lastig.![]()
Een huis van een miljoen is niet eens een issue, die luxe hoef ik niet. Ik zit eerder met het probleem wel of niet mijn studie kunnen afmaken.
Wat dan weer absoluut niet vaststaat is mijn toekomstbeeld. Ik heb geen idee wat ik wil.
Eerder wilde ik altijd veel en full-time werken (part-time is nog altijd 36-40 uur), vanwege de betrokkenheid en continuïteit.quote:Op zondag 8 april 2012 23:45 schreef Whiteguy het volgende:
Tja, die vriend die ik laatst ging opzoeken in Ierland heeft daar een goede baan, mooi appartement, uitstekend salaris.
Maar wel 70 uur in de week werken en dan kapot thuis komen.
Ja, ik wil wel gewoon het werk doen waar ik voor leer, maar ik weet nog niet waarin ik me wil specialiseren.quote:Op zondag 8 april 2012 23:58 schreef Nico_S. het volgende:
Maar je bent toch wel met een bepaald toekomstbeeld aan je studie begonnen? Of ben je daarvan afgedwaald?
Als 36-40 uur werken een stapje terug is zie ik dat niet als zwakte. Je hebt ook behoefte aan een leven naast je werk.quote:Op zondag 8 april 2012 23:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eerder wilde ik altijd veel en full-time werken (part-time is nog altijd 36-40 uur), vanwege de betrokkenheid en continuïteit.
Moet wel zeggen dat ik de laatste jaren merk dat ik het steeds minder trek, ik ben altijd moe.
Dus een stapje terug kan geen kwaad, maar het voelt wel als een zwakte.
Dat herken ik. Een neef van me is arts, en het heeft ook lang geduurd voordat hij besloot waarin hij zich specialiseerde.quote:Op maandag 9 april 2012 00:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, ik wil wel gewoon het werk doen waar ik voor leer, maar ik weet nog niet waarin ik me wil specialiseren.
Sommigen hebben een beeld van trouwen, 2 kinderen en elk jaar op vakantie naar Frankrijk. Dat heb ik niet.
Vind ik juist niet.quote:Op zondag 8 april 2012 23:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eerder wilde ik altijd veel en full-time werken (part-time is nog altijd 36-40 uur), vanwege de betrokkenheid en continuïteit.
Moet wel zeggen dat ik de laatste jaren merk dat ik het steeds minder trek, ik ben altijd moe.
Dus een stapje terug kan geen kwaad, maar het voelt wel als een zwakte.
En wat doet hij nu?quote:Op maandag 9 april 2012 00:06 schreef Nico_S. het volgende:
Dat herken ik. Een neef van me is arts, en het heeft ook lang geduurd voordat hij besloot waarin hij zich specialiseerde.
Juist, en dat is iets waar ik aan moet wennen. Uiteindelijk kom ik er wel.quote:Op maandag 9 april 2012 00:06 schreef Whiteguy het volgende:
Ik vind het zwak om toe te geven aan altijd maar meer en harder moeten werken.
Hij twijfelde tussen chirurgie en gynaecologie. Is uiteindelijk chirurgie geworden.quote:Op maandag 9 april 2012 00:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
En wat doet hij nu?
[..]
Juist, en dat is iets waar ik aan moet wennen. Uiteindelijk kom ik er wel.
Wat toevallig.quote:Op maandag 9 april 2012 00:09 schreef Nico_S. het volgende:
Hij twijfelde tussen chirurgie en gynaecologie. Is uiteindelijk chirurgie geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat toevallig.
Grappig. Al een beetje een idee? Voor zover ik weet heeft hij nooit spijt gehad van zijn keuze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zin om van zijn hobby zijn beroep te maken?quote:Op maandag 9 april 2012 00:09 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Hij twijfelde tussen chirurgie en gynaecologie. Is uiteindelijk chirurgie geworden.
Ik neig naar dat laatste, maar wie weet wordt het wel huisarts. Kan nog vele kanten op.quote:Op maandag 9 april 2012 00:13 schreef Nico_S. het volgende:
Grappig. Al een beetje een idee? Voor zover ik weet heeft hij nooit spijt gehad van zijn keuze.
Mission Impossible 4? Ook een leuke verzameling onzinquote:
Mijn neef heeft eerst een aantal jaren in de Daniël den Hoed kliniek gewerkt, maar dat vond hij tamelijk deprimerend: de meeste patiënten gingen uiteindelijk alsnog dood. (Dit is wel lang geleden, misschien is het nu beter. Hij is een stuk ouder dan ik; ik ben één van de jongeren binnen mijn generatie.) Volgens mij werkt hij nu in Oss, maar daar ben ik niet zeker van.quote:Op maandag 9 april 2012 00:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik neig naar dat laatste, maar wie weet wordt het wel huisarts. Kan nog vele kanten op.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mission Impossible 4? Ook een leuke verzameling onzin
Mja, die kliniek is natuurlijk gespecialiseerd in kanker. Dus dan krijg je helaas vaak slechte afloop, hoewel het % overlevenden stijgt.quote:Op maandag 9 april 2012 00:26 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Mijn neef heeft eerst een aantal jaren in de Daniël den Hoed kliniek gewerkt, maar dat vond hij tamelijk deprimerend: de meeste patiënten gingen uiteindelijk alsnog dood. (Dit is wel lang geleden, misschien is het nu beter. Hij is een stuk ouder dan ik; ik ben één van de jongeren binnen mijn generatie.) Volgens mij werkt hij nu in Oss, maar daar ben ik niet zeker van.
Ik moet deel 3 nog zien. Overigens las ik laatst dat er een The Mummy 4 komtquote:
Dat was inderdaad het punt. Hij wilde levens redden, niet alleen maar verlengen (met vaak twijfelachtige kwaliteit.)quote:Op maandag 9 april 2012 00:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mja, die kliniek is natuurlijk gespecialiseerd in kanker. Dus dan krijg je helaas vaak slechte afloop, hoewel het % overlevenden stijgt.
Dat was ook zijn probleem. Hij was niet bezig levens te redden, maar meer ellende verlengen.quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef wyccie het volgende:
Oncologie lijkt me een heel mooi vak, maar dat gaat me emotioneel niet lukken. En ook veel te moeilijk.
Als jullie echt een goede shitfilm willen zien is Suspiria wel een mooie. Zo slecht dat het goed wordt en een meesterwerk in het genre.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:33 schreef wyccie het volgende:
Als jullie echt een goede shitfilm willen zien is Suspiria wel een mooie. Zo slecht dat het goed wordt en een meesterwerk in het genre.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ik las dat als de Britse versie van "Mommy". Komt vast door de geprekken hierquote:Op maandag 9 april 2012 00:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik moet deel 3 nog zien. Overigens las ik laatst dat er een The Mummy 4 komt
quote:Op maandag 9 april 2012 00:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik las dat als de Britse versie van "Mommy". Komt vast door de geprekken hier
Rick Steves hierover. Hele lecture is de moeite waard overigensquote:Op maandag 9 april 2012 00:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
En wat doet hij nu?
[..]
Juist, en dat is iets waar ik aan moet wennen. Uiteindelijk kom ik er wel.
Mijn mommy is gelukkig vele malen liever dan The Mummyquote:Op maandag 9 april 2012 00:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik las dat als de Britse versie van "Mommy". Komt vast door de geprekken hier
Ik heb het hele verhaal gekeken. Een lange zit, maar wel de moeite waard. Bedankt voor de link!quote:Op maandag 9 april 2012 00:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Rick Steves hierover. Hele lecture is de moeite waard overigens
Ach, zoveel werk is t niet en ik ben niet van suikerquote:
quote:Op maandag 9 april 2012 00:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Interessante omschrijving. Die kan ik wel toevoegen aan mijn verzameling, waarvan ik er nog genoeg te kijken heb
Overigens vind ik Suspiria slecht door het acteerwerk. In het algemeen staat het wel bekend als een goede film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even quoten.quote:Op maandag 9 april 2012 10:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Red is niet verder dan zijn sokken gekomen? Zeker weer terug het beef in gedoken(sokken in bed
)
![]()
Alleen indirect ja. En de koortslip was er een zonder blaasjes, wat alweer minder gevaarlijk is begreep ik.quote:
Dat is flauw, ja.quote:Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef TradeMarkie het volgende:
Maar wat ik wilde zeggen, wij hadden echt geen idee dat daar een gevaar in schuilt. En de desbetreffende ouders wisten dat ook niet. Maar dan gister wel twee keer door ze worden gebeld, want ze hadden gegoogled en het kan dus best gevaarlijk zijn.
Ok, dat wisten we dus niet, anders waren we niet gegaan natuurlijk, sorry!
Maar probeer dan niet om m'n vriendin een enorm schuldgevoel aan te praten, dat vind ik nogal laag...
Ik denk ook wel dat er een gedeelte onmacht bij zit. Ze schrikken zich rot, weten ook wel dat het hun schuld is, maar om ermee om te gaan geven ze jullie maar de schuld.quote:Op maandag 9 april 2012 10:45 schreef TradeMarkie het volgende:
4 weken.
En ik snap de angst/bezorgdheid ook heel goed, maar het is nu al gebeurd en we wisten het allemaal niet, dus je kunt er nu ook niks meer aan doen, dus probeer ons dan geen schuldgevoel aan te praten alsjeblieft.
Wacht even hoor...de ouders weten zelf niet hoe het zit en vervolgens worden ze boos op jullie?quote:Op maandag 9 april 2012 10:37 schreef TradeMarkie het volgende:
Maar wat ik wilde zeggen, wij hadden echt geen idee dat daar een gevaar in schuilt. En de desbetreffende ouders wisten dat ook niet. Maar dan gister wel twee keer door ze worden gebeld, want ze hadden gegoogled en het kan dus best gevaarlijk zijn.
Ok, dat wisten we dus niet, anders waren we niet gegaan natuurlijk, sorry!
Maar probeer dan niet om m'n vriendin een enorm schuldgevoel aan te praten, dat vind ik nogal laag...
Ik niet. Maar als je het écht heel graag wilt hebben, dan kun je het daar ook gewoon kopen zonder puntenquote:Op maandag 9 april 2012 12:27 schreef B.ertha het volgende:
Zijn er hier trouwens fervente Douwe Egberts / Pickwick drinkers die niets doen met de punten? Ik zou ze erg graag willen hebben want ik heb iets op het oog maar als niet-koffiedrinkers gaat het hier niet zo hard
Weet ik, maar het kost 150 euroquote:Op maandag 9 april 2012 12:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik niet. Maar als je het écht heel graag wilt hebben, dan kun je het daar ook gewoon kopen zonder punten
ik koop meestal andere koffie, maar ik zal eens kijken of ik iets voor je bij elkaar krijg.quote:
Koortslip wordt veroorzaakt door het herpesvirus wat schadelijk kan zijn voor mensen met een zwakke weerstand. Ik weet er het fijne niet van.quote:Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef Bart het volgende:
Wat kan er gebeuren dan met een koortslip![]()
.
En wat als ouders zelf een koortslip hebben.
Thanks!quote:Op maandag 9 april 2012 12:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik koop meestal andere koffie, maar ik zal eens kijken of ik iets voor je bij elkaar krijg.
Ja maar ik denk dat 'ie wil weten waaróm het dan gevaarlijk is voor een klein kind.quote:Op maandag 9 april 2012 12:34 schreef Etcetera het volgende:
Een koortslip is besmettelijk, en komt van het herpesvirus.
Heb je dan wel genoeg punten verzameld voor het product uit het assortiment gaat?quote:
Ik ga wel deels bijbetalen denk ik. En ik heb al gevraagd of ik de stapel van mijn ouders mag, maar dat is niet zoveel. Iedere 1000 punten is 5 euro waard.quote:Op maandag 9 april 2012 12:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Heb je dan wel genoeg punten verzameld voor het product uit het assortiment gaat?
Inderdaadquote:Op maandag 9 april 2012 12:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat 'ie wil weten waaróm het dan gevaarlijk is voor een klein kind.
Op een pak zitten 10 of 20 punten geloof ik. Beter dan de 4 punten op een doosje thee, maar erg snel gaat het niet.quote:Op maandag 9 april 2012 12:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik ga wel deels bijbetalen denk ik. En ik heb al gevraagd of ik de stapel van mijn ouders mag, maar dat is niet zoveel. Iedere 1000 punten is 5 euro waard.
quote:Een koortslip bij een baby van jonger dan drie maanden is gevaarlijk, het kan zelfs leiden tot een hersenvliesontsteking. Maar bij een baby van zes maanden moet je ook te allen tijde besmetting met het herpes simplex virus voorkomen. De symptomen bij babys zijn namelijk ernstiger dan bij volwassenen. Alles over de behandeling en besmetting en het voorkomen en genezen van een koortslip bij een baby.
quote:Is een koortslip gevaarlijk bij een baby?
Ja, een koortslip kan bij net geboren babys fataal eindigen. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een baby in de eerste zes maanden van zijn leven een koortslip krijgt, omdat de antistoffen die hij van zijn moeder ontvangt, bescherming bieden. Als een baby jonger dan drie maanden toch een koortslip krijgt, bel dan onmiddellijk de dokter. Met name bij jonge babys kan het herpes virus zich verspreiden naar de hersenen en andere organen. Dit kan serieuze, permanente of fatale gevolgen hebben. Het kan bijvoorbeeld leiden tot een hersenontsteking of hersenvliesontsteking.
Als het virus in het oog komt, bijvoorbeeld via de handen door het aanraken van de open blaasjes rond de mond, kan een ooginfectie ontstaan, waardoor blijvende slechtziendheid of zelfs blindheid bij een baby kan optreden. Als een zweertje rond het oog van de baby verschijnt, bel dan onmiddellijk de dokter. De baby heeft misschien een antivirale medicijnen om te voorkomen dat de infectie littekens op het hoornvlies veroorzaakt.
http://www.douweegbertsen(...)Emeer&productid=3191quote:Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Op een pak zitten 10 of 20 punten geloof ik. Beter dan de 4 punten op een doosje thee, maar erg snel gaat het niet.
Linkje naar het item?
"Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een baby in de eerste zes maanden van zijn leven een koortslip krijgt, omdat de antistoffen die hij van zijn moeder ontvangt, bescherming bieden."quote:Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Nembrionic het volgende:
Aangezien men te lui is, heb ik maar even gegoogeld
http://www.dokterdokter.n(...)ndeling-en-voorkomen
[..]
[..]
Het valt dus niet mee als je kind wél besmet wordt.quote:Op maandag 9 april 2012 12:47 schreef Bart het volgende:
[..]
"Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat een baby in de eerste zes maanden van zijn leven een koortslip krijgt, omdat de antistoffen die hij van zijn moeder ontvangt, bescherming bieden."
Valt allemaal wel mee dus als ik het zo lees. En zolang je het kind niet zoent en niet in zijn oog kwijlt dan gebeurt er ook niet veel.
Dan is het mondkapjeswerkquote:Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef Bart het volgende:
En wat als ouders zelf een koortslip hebben.
Uiteraard. Maar als ik dit zo lees dan zie ik het probleem niet zo als je met een koortslip op kraamvisite gaat. Zolang je het kind niet zoent is er niets aan de hand.quote:Op maandag 9 april 2012 12:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het valt dus niet mee als je kind wél besmet wordt.
Er is een risico dat je via het aanraken van de ouders het kind besmet, niet op kraamvisite gaan tot het over is is de beste oplossing.quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als ik dit zo lees dan zie ik het probleem niet zo als je met een koortslip op kraamvisite gaat. Zolang je het kind niet zoent is er niets aan de hand.
Misschien heeft mevrouw TM dat wel gedaan en zijn ze daarom in paniek?quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als ik dit zo lees dan zie ik het probleem niet zo als je met een koortslip op kraamvisite gaat. Zolang je het kind niet zoent is er niets aan de hand.
Heb nog niet al zijn lectures gekeken, maar alle anderen die ik gezien heb waren ook wel goed.quote:Op maandag 9 april 2012 02:06 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ik heb het hele verhaal gekeken. Een lange zit, maar wel de moeite waard. Bedankt voor de link!
quote:Op maandag 9 april 2012 13:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Misschien heeft mevrouw TM dat wel gedaan en zijn ze daarom in paniek?
quote:
Je kunt een kind ook besmetting zonder het te zoenen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Da's waar. Maar wat is de kans daarop? Alle kansen bij elkaar opgeteld is het volgens mij onveiliger om je kind mee in de auto te nemenquote:Op maandag 9 april 2012 13:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kunt een kind ook besmetting zonder het te zoenen.
Denk dat dat het eerder is ja...quote:Daarbij zijn verse ouders superpanisch waar het hun kind betreft.
quote:
De kans is misschien niet zo groot maar je hoeft er maar even aan te pulken en even later dat kind over zijn wang te wrijven en het is gebeurd. De kans is klein, maar wil je die kans nemen met een baby? Ik niet.quote:Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Da's waar. Maar wat is de kans daarop? Alle kansen bij elkaar opgeteld is het volgens mij onveiliger om je kind mee in de auto te nemen.
[..]
Denk dat dat het eerder is ja...
datquote:Op maandag 9 april 2012 13:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De kans is misschien niet zo groot maar je hoeft er maar even aan te pulken en even later dat kind over zijn wang te wrijven en het is gebeurd. De kans is klein, maar wil je die kans nemen met een baby? Ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |