Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen?
Ah tof. Punt is alleen dat de Arriva store in Groningen geen NDS-tickets verkoopt. Dus alleen op de terugweg is dat dan te gebruiken.quote:Op maandag 9 april 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.
In het 'Geltungsbereich(PDF)' van Niedersachsen Ticket staat ook bij Arriva onder Strecken 'Alle'
Ik ga zo eens kijken. Met de NDS-ticket regel ik altijd mensen via mitfahrgelegenheit.de, dus meestal is het pas op het laatste moment duidelijk hoeveel mensen er mee gaan. En dan vraag ik me ook af of het ticket wel geldig is over de grens. Het is tenslotte een ticket voor Niedersachsen, en dat gaat dan tot aan station Weener. Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijnquote:Op maandag 9 april 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Of je koop 'm online via Bahn.de, dat kan ook Dan is het Homeprint. Weet niet wat de betalingsmogelijkheden zijn uit mijn hoofd.
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?quote:Op maandag 9 april 2012 18:59 schreef MaxMark het volgende:
Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijn
En ja, ik heb slechte ervaringen gehad met Arriva-stewards over het wel of niet geldig zijn van bepaalde kaartjes over de grens
Hoi Fles. Slechts een mening, hoopte ik te horen. Dag Fles.quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?
quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Zuurpruimen werken toch juist laxerend?quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Wanneer dat antwoord voor het laatst is bijgewerkt weet ik niet. Of er dus in 2012 een Lentetoer gaat komen... geen idee. Ik had al wel verwacht dat NS daarmee zou adverteren.quote:Onze actie met NS Lentetoer is helaas afgelopen.
NS Lentetoer gaf recht aan 2 personen om 1 dag onbeperkt door Nederland te reizen in de binnenlandse treinen van NS in de 1e klas voor ¤ 45.
quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef Peter het volgende:
Waarom niet? Als je de wielen dan op dezelfde draaibanken kunt onderhouden, de overgangen met standaardzaken gelegd kunnen worden etc.?
Bedankt voor de antwoorden, en de logica. Destijds had je de NS en de RET onderhoudswerkplaatsen ook op 1 terrein, dus dat verklaart het een en ander...quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, ik heb er geen duidelijk antwoord op, slechts vermoedens.
Mijn vermoeden is dat er destijds al vakbeurzen waren zoals we die heden ten dage ook kennen. Seminaria waar de top-ingenieurs samenkomen om de laatste technologische ontwikkelingen te bespreken. Eén van die ontwikkelingen zal ongetwijfeld de spoorbreedte zijn geweest. 1435 mm komt ongeveer overeen met twee paarden naast elkaar.
Om voor trams dezelfde spoorbreedte te gebruiken als voor treinen zal dan meer te maken hebben met schaalvoordeel: ook vroeger waren de fabrikanten van rollend materieel relatief schaars, door te standaardiseren op één spoorbreedte voor al je producten kun je wat goedkoper werken omdat je sommige ontwerpen maar één keer hoeft te doen.
De pagina Standard gauge op de Engelstalige Wikipedia vertelt er wat meer over: de 1435 mm lijkt vooral te komen door de invloed van George Stephenson, een vrij bekende naam in de spoorwegindustrie.
Het was treinnummer 10566/566/20566. Uit Leeuwarden kwamen de 4248(Voor)+4071(Achter). Vanaf Groningen kwamen ook 7 bakken, waarvan ik de stelnummers niet meer exact weet. Wel kwam uit Groningen voorop een drietje en achterop een viertje.quote:Op maandag 9 april 2012 20:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet echt geloofwaardig zonder treinstelnummers, alsof jij die niet zou onthouden
1600 is volgens mij afgeleid van de BB 7200quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Exacte kopie niet. Nederland heeft ooit de BB 7200 als voorbeeld genomen. Technisch is er wel genoeg op aangepast.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |