abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:22:47 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110265204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:17 schreef MTL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
W.T.F... dubbeldekker contra kraantje = zo'n puinhoop...?!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:23:43 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110265226
Ik was trouwens niet zo gelukkig met DD-AR in de IC Rotterdam - Deventer vanmorgen. Dus Fles: als je nog een keer een DD-AR op Dv wilt fotograferen: je kans is onderweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 10:13:11 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110266774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:17 schreef MTL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
lekker ....

Op mijn thuistraject ligt het nu ook plat. Auto geschept. Wel veel schade, maar gelukkig geen doden, omdat het op een punt gebeurd is waar de snelheid nog niet erg hoog ligt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 10:18:13 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110266935
Voor dienstregeling 2013 is de NS nu druk bezig om de materieelplanning op orde te krijgen. De revisie van het DD-AR heeft wel de nodige gevolgen voor de inzet, want je komt her en der stellen tekort.

Daarom zullen er in DRGL 2013 constant 9 stammen DDM-1 ingezet gaan worden ipv de 2 nu: http://somda.nl/forum/6358/p386834/Ontwikkelingen+DDM-1/
Onderhoud van stam+loc op de Zaanstraat

Verder keert het ICRm minder snel dan verwacht terug van NSH, omdat het grotendeels nog een revisie moet ondergaan voor het weer in binnenlandse dienst ingezet kan worden. Eén en ander heeft tot gevolg dat er van de in Maastricht stilstaande V'tjes waarschijnlijk weer veel ingezet moeten gaan worden. http://somda.nl/forum/2078/p386839/Ontwikkelingen+Mat%2764/
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:43:01 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110267802
Interessant! Staat er niet nog ergens ICK weg te rotten?

Eigenlijk komt alles door het gekut met AnsaldoBreda, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 10:54:27 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110268218
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:43 schreef Duvel het volgende:
Interessant! Staat er niet nog ergens ICK weg te rotten?
Ja, maar dat is verre van snel inzetbaar. Moet geloof ik een draaistelrevisie ondergaan en de bakken zelf kunnen na de stilstand ook wel weer een opknapbeurt gebruiken.
quote:
Eigenlijk komt alles door het gekut met AnsaldoBreda, toch?
Niet alles. Door de opening van de Hanzelijn is er meer materieel nodig. Dit is er niet voldoende ingestroomd, terwijl aan de andere kant er wel veel verdwenen is, zoals een groot deel van de V'tjes en het ICRm dat nu voor NSH rijdt. De Darretjes worden nu van stop/sneltrein materieel omgebouwd tot IC's, waardoor ook uit die hoek veel stellen verdwijnen, terwijl het SLeT dit verre van op kan vangen. Er zijn namelijk nog maar 10 stellen te leveren.

De Benelux verdwijnt pas als het op de HSL goed rijdt, dus dat kan nog wel even duren.

Aan de andere kant speelt de NS per december nog wel een 14 V'tjes vrij omdat Zwolle - Emmen naar Arriva gaat. Als de nood echt aan de man komt dan kan er altijd nog besloten worden om een tijdje te dieselen onder draad, al word je daar met de huidige dieselprijzen ook niet vrolijk van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:04:02 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110268619
Ja maar als Ansaldo tijdig had geleverd, had het hele NSH ICRm-park voor NSR beschikbaar geweest, inclusief ex-Benelux. Grove schatting: een bak of 80/100? Precies de Mat'64 carrousel! DDM1 is dan de tijdelijke DD-AR vervanger totdat die revisie helemaal af is (incl. 4tjes naar 6jes verlengen).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 11:09:54 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110268838
dan hadden ze eventueel die revisie nog uit kunnen voeren ja, maar het kan best zijn dat ze dan weer ander materieel al terzijde hadden gesteld, waardoor we met hetzelfde probleem zaten als nu.

Voorlopig is het ook nog wachten op de definitieve gunning van de concessie aan de NS. Pas dan zal duidelijk worden hoe de materieelplanning er in de toekomst uit zal gaan zien.

Wel duidelijk is dat de V'tjes en het DDM-1 dan het veld moeten gaan ruimen en niet lang daarna het eerste SGMm en het eerste ICRm.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:36:45 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110269975
De eerste SGMm'etjes zijn idd al bijna veertig, ouder dan de jongste V'tjes! :o

DDM1 doet het in 2015 al dertig jaar zonder grote revisie. :{

Je zou zeggen dat ICRm nog wel even mee moet kunnen, revisie is toch gestart in 2000 o.i.d.? Aan de andere kant: oudste bakken zijn geleverd in 1980/81? Zo langzamerhand komt dan ook aan het einde van het decennium de afvoer van ICMm op het programma te staan, en de vervanging daarvan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 11:38:04 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110270041
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lekker ....

Op mijn thuistraject ligt het nu ook plat. Auto geschept. Wel veel schade, maar gelukkig geen doden, omdat het op een punt gebeurd is waar de snelheid nog niet erg hoog ligt.
even hierop terugkomend: bestuurder van de auto is overleden.

Volgens een getuige waren de bomen op de overweg Oostergoweg niet naar beneden gegaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:41:51 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110270210
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens een getuige waren de bomen op de overweg Oostergoweg niet naar beneden gegaan ...
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 11:43:38 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110270290
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overleden

Zie video hier.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:57:29 #238
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110270848
quote:
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:22:41 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110271858
Leuk dagje: ophef omdat de railcatering op de binnenlandse Fyra-trajecten per 1-6 gaat verdwijnen, en bij Schiphol wederom een wisselstoring. :Z
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 april 2012 @ 12:23:23 #240
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110271894
Wie kan er nou wakker liggen van de railcatering? :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:34:37 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110272328
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl.
pi_110272847
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel? :'( Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan :9
pi_110272937
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
en bij Schiphol wederom een wisselstoring. :Z
Maak me maar wakker als er een dag geen storing is bij Schiphol... :O :z
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 12:54:50 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110273165
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel? :'( Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan :9
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110273359
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Als ze nou er draaistellen onder zetten die geschikt zijn voor 320 km/h, en de locs geven ze een gestroomlijnde neus, etc. etc. ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:59:44 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110273372
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 13:15:15 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110274109
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
Mja, de NS ziet tegenwoordig zelfs het DDM-1 al als treinstel, waar het vroeger bij ICR, DD-AR, DDM-1, etc op bakniveau ging.

Rangeerders daar kun je het denk ik niet op besparen, wel op onderhoud, omdat je bij bijvoorbeeld ICRm onderhoud van de stam hebt en onderhoud van de loc. Twee verschillende schema's, waardoor de combi langer buiten dienst kan zijn dan als het een gewoon treinstel betrof.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:02 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110277364
DDM werd toch vanaf het begin als treinstam gezien? De rijtuigen in een stam werden alleen in de werkplaatsen gewijzigd, anders dan getrokken treinen, waar nog wel eens rijtuigen werden bijgeplaatst of afgenomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110279791
In een ICM richting Tilburg, moet volgens mij elke overweg stapvoets bereden worden met typhoon.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:58:38 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110280970
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')