abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 11:33:47 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110051459
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_110051489
@Sun, ja 20 kg dacht ik ook :Y
En wij zullen in hotels slapen, dus hoeven ook niet zo gek veel mee :)
pi_110051492
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik! O+
Zo dat moest ik even kwijt.

Vier choco eitjes, hand chip, twee bekers melk, drie stukken worst, nog wat leverworst, twee stukken stol met boter, verder.
Wow! En het is nog niet eens middag! :D

Of is dit nog een aanvulling op je lijstje van gisteren?
Let me see you stripped down to the bone
pi_110051519
Mooie benen voor in de OP:

pi_110051548
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Leuk idee Mini ^O^
Och, als je pertinent weigert naar de sportschool te gaan én een bloedhekel aan teamsporten en sportverenigingen in het algemeen hebt moet je je lijf op een andere manier in beweging zien te houden!

Stevig kanoën tussen de bevers in de polderjungle van de Biesbosch vind ik dan wel een aardige optie. :)
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 11:38:49 #6
70532 loveli
N
pi_110051578
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef LieLie het volgende:
Hangt van de maatschappij en de bestemming af. Meen me te herinneren dat ik naar Canada in totaal 35 kilo bagage mee mocht nemen, maar dat is alweer een paar jaar geleden. Afhankelijk van hoeveel je wilt betalen mag je ook extra meenemen ;)
crap in = crap out
pi_110051625
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Hangt van de maatschappij en de bestemming af. Meen me te herinneren dat ik naar Canada in totaal 35 kilo bagage mee mocht nemen, maar dat is alweer een paar jaar geleden. Afhankelijk van hoeveel je wilt betalen mag je ook extra meenemen ;)
Ah ok.. Nja wij gaan maar tot Cardiff. Klein vliegtuigje :P Maar 20 zou ook gewoon genoeg moeten zijn. De cameratas gaat immers mee als handbagage O-)
pi_110051635
:W Weer een kilo extra kwijt ten opzichte van twee weken geleden B-) Ga vanavond wel gourmetten, maar daar kan ik me altijd keurig bij gedragen. Morgen echter een high tea :9~

O: croissantje jam, kaiserbroodje achterham, half kaiserbroodje hagelslag, glas sinaasappelbanaansap
L: magere kwark met walnoten en een banaan
B: wandelen
D: gourmetten

Wie weet komt er hier en daar nog wat bij.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_110051657
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:35 schreef LieLie het volgende:
Ja dat scheelt ook enorm :Y
pi_110051681
Ohja lachen.. straks eerst even met de honden wandelen met collega en oud collega en dan gaan we Almelo in om op schermen voetbal te kijken en (wat ik iets belangrijker vind) een wijntje te drinken O-)
Ik, die een hekel aan voetbal heeft dus O-)
  Vis een optie? zondag 8 april 2012 @ 11:44:50 #11
70532 loveli
N
pi_110051718
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ah ok.. Nja wij gaan maar tot Cardiff. Klein vliegtuigje :P Maar 20 zou ook gewoon genoeg moeten zijn. De cameratas gaat immers mee als handbagage O-)
M'n wintersport met Transavia ging als volgt: 10 kg handbagage inbegrepen, 10 of 15 kilo ruimbagage -- bijbetalen, 20 kilo - meer bijbetalen, wintersportuitrusting - nog meer bijbetalen. Alles op de weegschaal bij inchecken, sjoemelen was geen optie.
crap in = crap out
pi_110051726
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohja lachen.. straks eerst even met de honden wandelen met collega en oud collega en dan gaan we Almelo in om op schermen voetbal te kijken en (wat ik iets belangrijker vind) een wijntje te drinken O-)
Ik, die een hekel aan voetbal heeft dus O-)
Haha, getsie.. Al zal ik vanmiddag ook wel voetbal moeten kijken }:|
pi_110051745
Zo, ik had er vanochtend om 10 uur al 21 km op zitten. Met 10,2 km/u.
Het volgende streven is binnen de 2 uur blijven.

Nu eten!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110051792
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:44 schreef loveli het volgende:

[..]

M'n wintersport met Transavia ging als volgt: 10 kg handbagage inbegrepen, 10 of 15 kilo ruimbagage -- bijbetalen, 20 kilo - meer bijbetalen, wintersportuitrusting - nog meer bijbetalen. Alles op de weegschaal bij inchecken, sjoemelen was geen optie.
Hmm ok, ff nakijken dus. We vliegen met KLM overigens. Misschien weer anders..

Oh eitje: 12kg handbagage, 23kg ruimbagage. Daar moeten we het toch mee redden. :)
pi_110051853
Jeumig, de kleinkinderen van de buren zijn er nu een halfuur denk ik en een van de twee heeft alleen nog maar gejankt..
  zondag 8 april 2012 @ 11:51:05 #16
221912 minilot
Nancy boy
pi_110051858
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:45 schreef sigme het volgende:
Zo, ik had er vanochtend om 10 uur al 21 km op zitten. Met 10,2 km/u.
Het volgende streven is binnen de 2 uur blijven.

Nu eten!
Wat ga jij hard! Blote voeten of gympen-met-teengat?

(Ik vind het elke dag weer spannend als ik thuiskom.. Zijn je Sockwas er al?! Maar ze zijn helaas nog onderweg :))
pi_110051920
Wow, sigme _O_

Ik reis meestal met backpack en zit dan zo rond de 12 kg. Meer heb ik niet nodig / mag ik niet dragen :+. Wandelschoenen gaan dan wel aan in t vliegtuig.

Vik, ik blijf me verbazen over het verschil in voor en na ^O^.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110051990
Morning :W
Weegschaal was een stuk lager dan de afgelopen weken *O* dus dat helpt wel met opletten de komende dagen.
We gaan namelijk 2x gourmetten....
pi_110052029
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 11:45 schreef LieLie het volgende:

[..]

Haha, getsie.. Al zal ik vanmiddag ook wel voetbal moeten kijken }:|
Neh leuk joh op zo'n plein.. :) gewoon voor de gezelligheid. Stad zal wel op z'n kop staan. Zag net de eerste zebra's door de straat lopen en collega's facebooken dat ze in de bus zitten en zo. Almelo loopt leeg :D
pi_110052050
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Neh leuk joh op zo'n plein.. :) gewoon voor de gezelligheid. Stad zal wel op z'n kop staan. Zag net de eerste zebra's door de straat lopen en collega's facebooken dat ze in de bus zitten en zo. Almelo loopt leeg :D
Haha, ja mijn neef ging ook geloof ik, die had het ook al over de bus.
pi_110052071
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 11:58 schreef LieLie het volgende:

[..]

Haha, ja mijn neef ging ook geloof ik, die had het ook al over de bus.
Meer dan 300 bussen rijden momenteel tussen Almelo en de Kuip _O-
pi_110052076
Benen! :D

Je bent tietenman of kontenman..

Ik ben benenman.. niets zo mooi als mooie benen. O+
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zondag 8 april 2012 @ 12:00:03 #23
221912 minilot
Nancy boy
pi_110052089
Ik heb niet zoveel met voetbal, maar ik duim wél voor Heracles! Vind het hartstikke leuk voor het oosten! ^O^
pi_110052125
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:00 schreef minilot het volgende:
Ik heb niet zoveel met voetbal, maar ik duim wél voor Heracles! Vind het hartstikke leuk voor het oosten! ^O^
Ik werk in Almelo en vind het dus vooral erg leuk voor mijn leerlingen. Ik hoop van harte dat ze winnen, dan hebben de kinderen ook een leuk paasweekend ;)
  zondag 8 april 2012 @ 12:20:06 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_110052649
oh, de bekerfinale zeker? ik keek vroeger fanatiek voetbal, als meisje van 15 leende ik voetbal internationals bij de bibliotheek enzo :')

spuit elf: verder ben ik tot nog toe altijd ENFJ geweest, en in ander soort persoonlijkheidsonderzoek ben ik groen, groen, hartstikke groen (bemiddelaar). kortom: kusjekroel touchyfeelie snel aangevallen typje ;) ring a bell anyone?

* sterke kanten van mijn persoonlijkheid zijn er ook hoor - leiding geven zonder dat mensen zich geleid voelen, verantwoordelijkheidsgevoel, empathisch vermogen, mensen dingen kunnen leren enzo ;)
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')