Voor meer informatie, specificaties en de evolutie van dubstep wordt verwezen naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstepquote:Dubstep is een muziekgenre dat rond 2001 is ontstaan in Engeland. Kenmerkend voor dubstep zijn de baslijnen en het hoge tempo (rond 140 bpm); de drums zitten vaak op de helft daarvan. Dubstep is nauw verwant aan Grime. Het is een vrij jonge, elektronische muziekstroming die in Engeland sinds enkele jaren langzaam maar zeker aan het uitgroeien is tot een gestabiliseerd genre. De eerder genoemde baslijnen zijn sterk geïnspireerd door de veelgebruikte typerende baslijnen van drum & bass. Onder kenners ook wel bekend als de Reese Bass of Wobble Bass.
Dubstep onderscheid zich ook binnen de elektronische muziek door een vaak duidelijk aanwezig accent op de 3e tel, waar andere elektronische genres genres ofwel ook een accent op de 1e tel hebben, ofwel een accent op iedere tel.
In 2009 verscheen de Skream-remix van In For The Kill (La Roux), die ertoe heeft bijgedragen dat dubstep ook buiten Engeland steeds populairder werd. Zo begon het genre in België en Nederland ook buiten de underground aan populariteit te winnen. Het was echter reeds in 2006-2007 dat dubstep in de Belgische underground veel volk begon te trekken, voornamelijk bij evenementen in het Brusselse. In Vlaanderen speelden even later vooral Brugge[1] en Antwerpen[2] een voortrekkersrol in de dubstepwereld.
Dubstep wordt voornamelijk in eigen huis door Londense artiesten op een pc, eventueel verbonden met synthesizers gemaakt. Dubstep is vaak instrumentaal. Wanneer er vocalen gebruikt worden zijn dit samples of zang die geïnspireerd is door hiphop en reggae.
Dubstep-dj's maken vaak gebruik van rewinds en worden vaak ondersteund door MC's.
Op dit moment is Dubstep vooral populair in Europa en in mindere mate in Californië.
Jam.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:04 schreef mr.flame het volgende:
Deze bassline doet het 'dub' gedeelte in dubstep eer aan
Modestep achter?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:09 schreef SuperChips het volgende:
Weet iemand nog wat goeie dubstep ik zoek ofwel modestep achter of zware zaagmuziek liquid stranger gtronic
^ QFTquote:Unquote describes his music as "hearing the sound of your soul"
altijdquote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef mr.flame het volgende:
Lekker nummer, uiteraard met gratis hipsters en skrillex fanboys vs haters in de comments
Fijn nummer, heerlijk zo'n verfrissende beat en niet het standaard gemeukquote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef mr.flame het volgende:
Lekker nummer, uiteraard met gratis hipsters en skrillex fanboys vs haters in de comments
aldus 17tumbaquote:So, my channel just obtained its third copyright strike, if I won't get rid of atleast one of them in the next 7 days my channel will be suspended
So, PLEASEE subscribe to my new channel!
https://www.facebook.com/events/383039405054802/quote:22:00 - 23:30 June Miller b2b Myrkur
23:30 - 00:30 TMSV
00:30 - 01:30 Kahn
01:30 - 02:30 Dub Phizix
02:30 - 03:00 June Miller b2b Myrkur
Das een goeiequote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef mr.flame het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
aldus 17tumba
backup channel: http://www.youtube.com/user/17tumbaMusic
het channel is nog niet gesloten, zit er alleen aan te komenquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:31 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Thanks voor de tip![]()
Jammer van z'n channel, had het niet eens doorKomt waarschijnlijk aangezien ik tientallen nieuwe nummers per dag in m'n sub-box krijg
Zaagmuziek, hmmmm....quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:09 schreef SuperChips het volgende:
Weet iemand nog wat goeie dubstep ik zoek ofwel modestep achter of zware zaagmuziek liquid stranger gtronic
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ie het alleen bij produceren houdtquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:14 schreef mr.flame het volgende:
Ik blijf het een lekker nummer vinden. Ongelooflijk hoeveel fans die gast heeft binnengehaald het afgelopen jaar... Serieuze potentie om erg groot te worden binnen de dubstep scene. Maar dan zou die ook eens moeten gaan nadenken over optredens...
Klopt, zo had ik het nog niet bekeken. Al zou het voor zijn inkomsten / naamsbekendheid wel een stuk handiger zijnquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:28 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ie het alleen bij produceren houdt
Mogelijkheid op meer releases per jaar is toch wel fijner dan een mismaakt verplicht DJ-setje vind ik
Heerlijk. Die essential mixes zijn inderdaad f*cking lekkerquote:Op zaterdag 14 april 2012 22:02 schreef Beardslasher het volgende:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b01fd2n2
voor de geintresseerden: Flux Pavillion heeft de essential mix van deze week gemaakt.
heb hem zelf nog niet beluisterd
Ik zag het ja, ik heb m'nquote:Op zaterdag 14 april 2012 22:02 schreef Beardslasher het volgende:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b01fd2n2
voor de geintresseerden: Flux Pavillion heeft de essential mix van deze week gemaakt.
heb hem zelf nog niet beluisterd
Heerlijk nummer, evenals die van Blackmillquote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef mr.flame het volgende:
Ik zeg toch dat het niet het goede genre is. Mijn ervaring is dat de mensen die de muziek die hier gepost wordt leuk vinden, ook van shit als Hudson Mohawke en Rustie houden.quote:
Rustie's Essential Mixquote:Op maandag 16 april 2012 12:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het niet het goede genre is. Mijn ervaring is dat de mensen die de muziek die hier gepost wordt leuk vinden, ook van shit als Hudson Mohawke en Rustie houden.
Sorry man.![]()
Nope, luister wel vaker de podcasts van Youngsta op RinseFM.quote:Op maandag 16 april 2012 19:01 schreef dimmak het volgende:
Wie van jullie zit wel eens op Dubstep.net? En zo ja, ondervinden jullie problemen? Ik vind em maar buggy. Beetje jammer.
Biome is zoo nice inderdaad.quote:
Hmm, dikke line-up, vooral synkro en en pariahquote:Op maandag 16 april 2012 13:26 schreef Beardslasher het volgende:
james blake (dj set) pariah, synkro en meer staan 27 april in brussel.
[ afbeelding ]
voor de mensen die een beetje treinen voor een party niet erg vinden
Als live-optreden bedoel je?quote:Op dinsdag 17 april 2012 00:29 schreef Bravebart het volgende:
Ik vond er vorig jaar geen drol aan, Phaeleh, heel saai...
Nee, gewoon een DJ-set. Maar ja, het was gewoon slaapverwekkendquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:49 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Als live-optreden bedoel je?
Mja kan me d'r wel iets bij voorstellen. Het is ook niet bepaald muziek om vol op los te gaan.
Al zal het op bijv. een beachparty waarschijnlijk wel een succes zijn
Ach, gewoon posten wat je leuk vindtquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef meowingtons het volgende:
Skrillex in dit topic posten, heiligschennis natuurlijk, maar dit past wel meer in het straatje van de muziek die mensen hier luisteren, minder gezaag, meer reggae-invloed
Weet ik, ik postte het er nogal cynisch vanwege die vervelende standaard skrillex-haat die overal schijnt te hangen, terwijl hij hier laat zien niet alleen zaagmuziek te makenquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:33 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Ach, gewoon posten wat je leuk vindt![]()
Moet wel zeggen dat ik de combinatie van Skrillex en Damian op zijn minst... opmerkelijk vind
Damian Marley maakt wel super lekkere muziek inderdaad.
Deze remix is bijzonder lekker
Topquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:38 schreef AlexanderC het volgende:
^^zeker subscriben als je van 'dungeon'-achtige dubstep houd.
deze kanaal is ook een aanraadertjehttp://www.youtube.com/user/DubstepRecordings?feature=g-u-u
Mooi zoquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:01 schreef Wihakayda het volgende:
Zo, na al het lurken, post ik ook maar ns wat
quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:37 schreef AlexanderC het volgende:
Ik had onderschat hoe tof Time Flies isEr zitten wel lekkere wobbels in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Klopt, viel me ook al op bij die track!quote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef meowingtons het volgende:
Hehehe, subtiel is zo saai
Ik zag gisteren ofzo wat mensen een track van Seven Lions op facebook postten, die viel wat tegen, maar toen kwam ik dit tegen:
Heerlijke track, frisse sound
Nice doet me aan Nuphlo denkenquote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef meowingtons het volgende:
Ik zag gisteren ofzo wat mensen een track van Seven Lions op facebook postten, die viel wat tegen, maar toen kwam ik dit tegen:
Interessante tracks wel, misschien eens wat meer opzoeken ooitquote:
Eens kijken of ik er aan toe kom. Ik zal je dan wat feedback geven.quote:Op maandag 23 april 2012 23:54 schreef Tyron het volgende:
Wat vinden jullie van mijn amateuristische mixje?
mijn tweede mixje pas
Dankje, het is gewoon een mix. Heb wat nummers ingekort (logisch) en hier en daar wat ge-edit.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:12 schreef AlexanderC het volgende:
Mooi nummer
[..]
Eens kijken of ik er aan toe kom. Ik zal je dan wat feedback geven.
Hey,quote:Op maandag 23 april 2012 23:54 schreef Tyron het volgende:
Wat vinden jullie van mijn amateuristische mixje?
mijn tweede mixje pas
Een en al liefde voor dit nummer en Asa & Koan Sound.quote:
Deze is echt fijn.quote:Op zondag 22 april 2012 17:14 schreef meowingtons het volgende:
Ja, die man heeft idd vette dingen gemaakt, en ik vind dit wel zijn beste plaat...quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:51 schreef mr.flame het volgende:
Dit blijft ook zo'n eeuwig favoriet nummer dat net zo lekker is![]()
Bedankt voor je reactie man! Ja vind zelf de aggresieve stijl wel vet, maar zal wel gaan varieren. Had nu ook gewoon enkele nummers met prachtige drops dus jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:40 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Hey,
Persoonlijk houd ik erg van het beluisteren van mixes thuis. Dat wil zeggen, mixes van > 30 min.
Even een paar opmerkingen. Vat ze niet negatief op, maar meer als aanwijzing
- De mix duurt ruim 10 minuten en je gooit er acht tracks tegenaan. Dit zorgt ervoor dat je vrijwel alle tracks maar even kunt laten horen. Wellicht is het dan beter om de mix gewoon wat langer te laten duren, zodat alle nummers fatsoenlijk kunnen worden gedraaid. Het lijkt er nu op alsof je zoveel mogelijk nummers in een zo kort mogelijke tijd wilt afspelen
- De overgangen van de nummers vind ik (mede door de kortheid en hoeveelheid aan tracks) erg abrupt en soms wat onlogisch klinken. Als je naar bekende (en vaak onbekende, maar goede) mixes luistert dan hoor je dat een track vaak eerst wordt 'aangekondigd' alvorens hij pas echt opkomt. Tussen Modestep en OMG & Shockwave hoorde ik wel een poging in je mix, maar dit klonk niet helemaal zo als het zou moeten. Begrijp me niet verkeerd, zeker bij deze agressieve variant van dubstep kan het goed zijn om een track abrupt te laten binnenvallen als 'drop' maar doe dit dan niet te vaak.
- Verder vond ik de mix vrijwel de hele tijd erg 'in your face'. Dit is sowieso al het geval bij de agressieve stijl die je in je mix weergeeft, maar persoonlijk houd ik er ook van om af en toe een downtempo, rustig gedeelte te hebben. Het kan zijn dat dit een persoonlijke voorkeur is, maar imo zou het de mix geen kwaad doen.
- Het einde van je mix vond ik overigens wel gaaf. Mooi climax nummer (Real Trauma - Fire) met dat melodische gedeelte en goed afgesloten met die piano die langzaam wegkwijnt.![]()
Concluderend, probeer eens wat meer tijd te nemen voor de individuele nummers (langere mix?) en gooi d'r niet te vaak abrupte overgangen tegenaan. Wat meer variatie in stijl zou naar mijn mening ook mooi zijn.
Ik weet niet wat het doel is van je mixes, om op feesten te draaien of om thuis te beluisteren? Als het het tweede is, probeer dan ook eens een chillout-dubstep mix te maken, zodat je wellicht meer bekend raakt met die variant en het later kunt combineren met evt. wat harder werk.
Clubrootquote:
Moet ik dat lezen als "iets andere productie"?quote:Op woensdag 25 april 2012 16:28 schreef AlexanderC het volgende:
Ik weet nu eindelijk wat VIP achter de tracktitel betekent: Variation in Production.
heb ik ook nooit geweten.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:28 schreef AlexanderC het volgende:
Ik weet nu eindelijk wat VIP achter de tracktitel betekent: Variation in Production.
Zoiets, jaquote:Op woensdag 25 april 2012 18:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Moet ik dat lezen als "iets andere productie"?
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dames en heren: de dubstepgitaar
quote:Op donderdag 26 april 2012 18:35 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dames en heren: de dubstepgitaar
Een stuk langzamer dan waar ik eigenlijk naar zocht, maar wel heel fijnquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:02 schreef AlexanderC het volgende:
The Weeknd misschien?
mooi nummer wel
quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:58 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand me helpen?Ik zoek dubstep in de stijl van het vroege werk van James Blake. Dus minimalistisch, niet hard, geen brostep. Misschien noemen jullie het wel helemaal geen dubstep
Kan iemand daar meer artiesten van noemen?
Voorbeelden ter illustratie:
Jaaaa deez iz fijnquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:02 schreef AlexanderC het volgende:
The Weeknd misschien?
mooi nummer wel
Meh, niet super goed ervaring met Skullcandy. Wel leuke kleurtjes, maar dat was 't ook. Ik zelf gebruik Brainwavz Beta.quote:Op maandag 30 april 2012 18:40 schreef SuperChips het volgende:
Heb net een Skullcandy Low-Rider en Ink'd gehaald bij de freerecordshop bijde echt geweldig voor dubstep
Ik ook niet. Veel te veel bass waardoor alles één grote blur wordt, en heel slechte kwaliteit. Breken snel, gaan nooit lang mee. Verder vind ik de meeste nogal kitscherig maar dat is puur mijn persoonlijke smaak natuurlijkquote:Op maandag 30 april 2012 18:44 schreef Moos. het volgende:
[..]
Meh, niet super goed ervaring met Skullcandy. Wel leuke kleurtjes, maar dat was 't ook. Ik zelf gebruik Brainwavz Beta.
Kende die nummer al, maar net meer nummers van The Weeknd opgezocht, chille muziek zegquote:Op zaterdag 28 april 2012 17:02 schreef AlexanderC het volgende:
The Weeknd misschien?
mooi nummer wel
Is zeker dubstep. Ook een leuk nummer wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:14 schreef Wootism het volgende:
Geen idee of dat het echt onder Dubstep valt, maar ik vind het erg lekker
Beetje 90' gevoel door dat stemmetje.
Vanaf 0:30
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef no1uknow het volgende:
Heb sinds kort een nieuwe versterker en dus tweedehands een subwoofer gekocht, klinkt dubstep toch wel erg lekker weer
Volgens mij komt DubStep uit 1990 - 1995.quote:
Leuk om te lezenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:37 schreef PiRANiA het volgende:
"interestingly a relaxed cat emits a rumble of around 100hz (depending on species) which is perfect for creating a subsonic atmosphere in a breakdown"
Dat en meer bij een interview van Flux Pavilion:
http://redd.it/tb0g0
Samenvatting antwoorden:
http://www.reddit.com/r/I(...)nd/c4l2ra7?context=3
Sorry maar dat is geen dubstepquote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 01:22 schreef Hoogstaande het volgende:
Geliked door Diple, geliked door mij:
Usher-Climax (Raf Riley Remix) by diplo
Hoe doe je die sjieke soundcloudshizz op Fok!?
1 | [soundcloud]url hier[/soundcloud] |
Damn, die lineup is wel heel lijp. Dat wordt serieuze bass weight met die namenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 03:18 schreef AlexanderC het volgende:
http://www.djguide.nl/party.p?id=117026
omg, hier wil ik toch heel graag naar toe. Wie wil mee?
[ afbeelding ]
da's wel een beetje andere vibe dan op de party zelf zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:53 schreef AlexanderC het volgende:
Je kunt het trouwens ook live op getdarkerTV kijken
Hij is weer fijn jaquote:
Radikal Guru heeft imo vooral gewoon een super relaxte vibe, zoals we dat gewend zijn van dub. Al heb ik weinig met de wazige geluiden die hij vaak in z'n nummers verwerkt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:10 schreef no1uknow het volgende:
Ben benieuwd wat jullie hier nou van vinden:
En deze:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker geen verkeerde mix. Goede vibes
[ Bericht 2% gewijzigd door mr.flame op 10-05-2012 22:07:34 ]
Ghosts of Paraguay. Top artiest!quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:40 schreef Beardslasher het volgende:
beetje op het randje van dubstep, maar wel intens lekker
oja, en Radikal Guru heeft echt dikke tracks
Doet me denken aan mijn ervaring van gisteren met dit nummer op in de Rotterdamse tram.quote:
Burial luister ik ook altijd graag in het openbaar vervoer. Heerlijk!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:12 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Doet me denken aan mijn ervaring van gisteren met dit nummer op in de Rotterdamse tram.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hmmmm.... Super mix om bij te relaxen!![]()
Nieuw album?quote:Op zondag 13 mei 2012 15:05 schreef PiRANiA het volgende:
Burial op last.fm, 11 uur geleden:
WillBevan -- glad you're all enjoying the new release guys. working on something right now. should be out late december. if you can afford it, please buy my music instead of downloading it off file-share websites, money is tight at the moment. thanks. - Will http://www.hyperdub.net/releases/view/149/HDB059
Dat nummer heeft mij gewoon geintroduceerd tot deze nieuwe genre (daarvoor alleen kei en keiharde brostep)quote:
Die line-up is al compleet, ik zat ook lange tijd te twijfelen, toen ik besloot toch maar te gaan waren de early bird tickets uitverkochtquote:Op maandag 14 mei 2012 12:03 schreef Byte_Me het volgende:
woensdagavond resist in klokgebouw eindhoven:
[ afbeelding ]
www.canyouresist.eu
Ik twijfel nog, vind het maar een onhandige dag, ook al heb ik de volgende dag vrij. en voor 26.50 mogen er wel wat meer grote namen komen.
Wie heeft die beschrijving geschreven?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:57 schreef mr.flame het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Voor meer informatie, specificaties en de evolutie van dubstep wordt verwezen naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep
Documentaires:
Bass Weight: Eenvoudig te vinden op google
dBstep (Vlaamse dubstep-documentaire): Volledig te bekijken op: www.dbstep.be
[ afbeelding ]
Partyflock agenda
En dan "dubstep" onder "Genres" aanvinken.
[ afbeelding ]
Topicreeks: Dubstep & grime
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De uitleg van dubstep? Die is meen ik gewoon recht van de Nederlandse Wikipedia geplukt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef Nest het volgende:
[..]
Wie heeft die beschrijving geschreven?
Het staat vol met muzikale en productietechnische fouten
Yea! Zin an! Ben erg benieuwd naar oa Skream live.quote:
engels is prima. of misschien moeten we sowieso van wikipedia afstappen en een beschrijving van het dubstepforum.com afplukken (als daar uberhaupt een beschrijving staatquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:15 schreef mr.flame het volgende:
[..]
De uitleg van dubstep? Die is meen ik gewoon recht van de Nederlandse Wikipedia geplukt.
Ik Vind zelf ook inderdaad niet dat het een goede uitleg is... of in ieder geval dat ie nodig toe is aan updates, maar goed. Iemand zin om de Engelse variant te vertalen?
Edit:
Of vinden jullie dat we gewoon de Engelse wikipedia moeten aanhouden? Neem aan dat de meeste mensen tegenwoordig wel engels kunnen lezen...?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep
Vertel er meer over?quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:24 schreef Nest het volgende:
[..]
Wie heeft die beschrijving geschreven?
Het staat vol met muzikale en productietechnische fouten
Daar is wel een 'wat is dubstep' beginners thread opgenomen inderdaad (met heel wat youtube-linkjesquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:59 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
engels is prima. of misschien moeten we sowieso van wikipedia afstappen en een beschrijving van het dubstepforum.com afplukken (als daar uberhaupt een beschrijving staat)
En het was HARDquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:23 schreef dnbrainwash het volgende:
[..]
Yea! Zin an! Ben erg benieuwd naar oa Skream live.
Ik heb wat beelden gezien, ik had nog gratis kunnen gaan, maar ik zat met werk om 8 uur 's ochtends volgende dagquote:
Ik ben trouwens op zoek naar dat eerste nummer. Ik zie het niet in de music credits lijst staan op het einde, of ik kijk gewoon verkeerd.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:06 schreef AlexanderC het volgende:
Deze docu vind ik ook een goeie aanvulling aan de OP
Het was niet te crowded imo, ik heb me goed vermaakt.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:46 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik heb wat beelden gezien, ik had nog gratis kunnen gaan, maar ik zat met werk om 8 uur 's ochtends volgende dag
Veel lasersWas het niet te crowded?
Jup, veel lasersquote:Op donderdag 17 mei 2012 21:46 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik heb wat beelden gezien, ik had nog gratis kunnen gaan, maar ik zat met werk om 8 uur 's ochtends volgende dag
Veel lasersWas het niet te crowded?
Was wel lachen maar niet geweldig ofzo. Dubstep op een outdoor-podium blijft toch raar.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:38 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Enne... Hoe was Jazzsteppa? Had de posters nog zien hangen![]()
Ah chill, wel vervelend dat ze het geluid echt op elk dubstepfeest echt te hard zettenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:08 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Jup, veel lasersWas helemaal niet druk... Genoeg ruimte om te springen
![]()
Geluid stond wel een beetje te hardMaar achterin was het goed te doen
Geluid kan toch nooit te hard staanquote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:08 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Jup, veel lasersWas helemaal niet druk... Genoeg ruimte om te springen
![]()
Geluid stond wel een beetje te hardMaar achterin was het goed te doen
quote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:26 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ah chill, wel vervelend dat ze het geluid echt op elk dubstepfeest echt te hard zetten
Gelukkig heb ik altijd oordoppen bij me voor het geval dat
Ik heb ook standaard oordopjes mee, aangezien er flinke schade kan worden aangericht als je te lang blootgesteld wordt aan een te hoog volume.quote:
Wel.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:04 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Hoe zit het met de rest? Dragen jullie wel of geen gehoorbescherming tijdens optredens/uitgaan/feesten enz.?
Klopt. Ik begrijp wat je bedoelt. Vooral op festivals heb je nog wel eens dat er erg schelle tonen tussen zitten. Weet niet precies waaraan dat ligt, maar aangezien dubstep van origine toch meer op de lagere regionen is gericht heb ik nooit ervaringen gehad met 'harde schelle' tonen enz.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 18:38 schreef rioolheffing het volgende:
Soms. Meestal voel ik eerst aan of de muziek te hard of te schel is. Soms voelt harde muziek toch "schoon" aan voor de oren (niet schadelijk), bij een goede geluidsinstallatie . Ik weet niet of dat logisch klinkt en of dat echt zo is dan:P
Geluid staat hard -> Mensen worden slechthorend -> Ophef over hard geluid -> Geluid zachter -> De slechthorende mensen horen het niet meer -> Klagen > Geluid harder -> [zie stap 1]quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:37 schreef rioolheffing het volgende:
Als ik dan om me heen kijkt en ik merk dat 80% van de mensen doppen in heeft tegen te harde geluid vraag ik me af waarom het toch altijd zo hard staat..
Harde muziek maakt praten minder makkelijk, wat één van de psychologische pushes is om meer te gaan drinken=meer omzet...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:37 schreef rioolheffing het volgende:
Als ik dan om me heen kijkt en ik merk dat 80% van de mensen doppen in heeft tegen te harde geluid vraag ik me af waarom het toch altijd zo hard staat..
Téring.quote:
Als je dat vet vind zou je dit kanaal eens moeten checken, zitten ook ERG tracks nummers tussen!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:00 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Téring.![]()
Alleen is de kwaliteit van 't filmpje fucked volgens mij? Heb 'm niet eens hard staan en op 720p en het geluid kraakt als de mallemoer.
Kende hem ook al, maar weet pas sinds enkele dagen dat hij een YouTube kanaal heeft!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:48 schreef Gezicht het volgende:
Ben overigens net tot de conclusie gekomen dat mijn koptelefoon is opgeblazen zonder dat ik daarvan wist. Van je broers moet je het hebben.
MrSuicideSheep ken ik overigens al. Heeft inderdaad enorm chille tracks ertussen zitten.
Verse track van Biomequote:Op zondag 20 mei 2012 00:00 schreef AlexanderC het volgende:
OMG, volgende week Biome in LVC Leiden! http://www.djguide.nl/party.p?id=116871
*gaat heen!*
Wilde hem net gaan postenquote:
Commercieel, net als de rest van Open Airquote:Op woensdag 23 mei 2012 23:55 schreef stoeltafel het volgende:
Cable
Brutuzz
Gomes
Guerilla Speakerz
Karimooo
Mudde
Shoqdumel
Vic Crezée
MC: Sampiee
Ga zaterdag naar Amsterdam open air en dan kan ik eindelijk voor het eerst dubstep op een festival horen, heel vet ! Alleen hoe is de lineup? Goed volgens de kenners?
Brostep en skrillex... Het had zo mooi kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:49 schreef Moos. het volgende:
Annemieke van 3voor12 vertelde gister op 3fm dat ze op woensdag 20 juni een wop wop woensdag willen gaan organiseren. Dus dat ze 3 uur lang brostep, dubstep en d&b willen gaan draaien. (Dus Burial, Skrillex, Digital Mystiz, alles is mogelijk.) De show wordt gehost door Noisia, Boaz v/d Beatz en nog iemand waarvan ik de naam ben vergeten. Ook willen ze een koor bij elkaar gaan schrapen die dubstep acapellas moet gaan doen.
Toch leuk dat 3fm/vpro een keer iets organiseert voor de alternatieve dance inplaats van altijd indie bandjes enz. Mogen ze vaker doen. BBC Radio 1 doet dit veel meer.
Ik heb huisgenoten die ook dubstep luisteren. Dat kan ik wel waarderenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:12 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Klacht: huisgenoten die mijn Dubstep niet kunnen waarderen.
Nee, wacht. Huisgenoten die mijn subwoofer niet kunnen waarderen.
mijn orenquote:
Die remix is prachtig live, zieke voorbereiding op een epische wall of death en dan komt die drop rent men op elkaar in en dan merkt men dat het dubstep is en krijg je een soort pogopit achtig iets, fucking hilarisch welquote:
Whooowly shitquote:
Dan vind ik het origineel toch stukken beter.quote:
changesquote:Op maandag 28 mei 2012 17:49 schreef TC_Artemis het volgende:
Midnight rewuest line en mala changes aan mn vinylcollectie toegevoegd
Grime is inderdaad rap, Britse rap. Grime is in tegenstelling tot Amerikaanse rap veel donkerder.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:55 schreef Snowbells het volgende:
Grime is toch rap met dubstep background iets?
Lekker mixje dit!quote:
Meer dub dan step, dat is zekerquote:Op zaterdag 2 juni 2012 04:45 schreef Beardslasher het volgende:
is dit nog dubstep?
lekker is het in ieder geval wel
Was het niks?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:20 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Jep, tot 3 uur gebleven. Had toch gastenlijst en kon zo weer weg
Verrassing!quote:
Het lijkt gigantisch op een skyline dat nummer.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:28 schreef mr.flame het volgende:
[..]
Verrassing!![]()
Solitude - Phaeleh Mix
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze mix ga ik zo godsgruwelijk veel beluisteren, weet het nu al
Solitude
Hm... wellicht dat Phaeleh of z'n platenlabel heeft geklaagd?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:28 schreef Beardslasher het volgende:
Wat zijn dit voor grappen
wil ik hem luisteren heeft ie hem gedeleted?
De phaeleh mix bedoel ik dan
http://www.dvdvideosoft.c(...)to-MP3-Converter.htmquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:20 schreef Beardslasher het volgende:
die phaeleh mix van solitude ja,
zou ik die van je kunnen 'lenen'?
Heb 'm ook op m'n pc staan, is 115 MB. Anders even via PM regelen?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:20 schreef Beardslasher het volgende:
die phaeleh mix van solitude ja,
zou ik die van je kunnen 'lenen'?
Typisch gevalletje van; Het origineel is beterquote:
quote:In May 2011, Mala, dubstep trailblazer and one half of Digital Mystikz, travelled to Havana with Peterson to record and collaborate with local musicians – Mala In Cuba, a full-length album, documents the results of this unlikely culture clash.
Het klink wel heel tof in ieder geval. Lekker donker! Die artiest kende ik nog niet, zal wat meer opzoeken enzo.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:39 schreef mr.flame het volgende:
Deze definieert dubstep gewoon imo![]()
Marina Faib
Marina Faib:quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:39 schreef mr.flame het volgende:
Deze definieert dubstep gewoon imo![]()
Marina Faib
Hier is ie dan 'eindelijk': de dubstep track van Justin Bieberquote:You can listen to the track below and let us know what you think. For some reason, we don't think there's going to be many Rinse FM rewinds on this one.
Baggerquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef Beardslasher het volgende:
http://www.mixmag.net/wor(...)debuts-dubstep-track
[..]
Hier is ie dan 'eindelijk': de dubstep track van Justin Bieber
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |