abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110018260
Sinds een aantal maanden is de relatie met mijn ex uit, en ik probeer het nu voor mezelf voor goed af te ronden. Normaal weet ik wel een aantal positieve en negatieve dingen aan een ex op te noemen, maar in dit geval komen er alleen maar negatieve aspecten naar voren en geen enkel positief iets. Zijn er meer mensen die niks positiefs te melden hebben over een ex?
pi_110018411
Jep. Maakt toch niets uit, het is een ex.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:17:45 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110018641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Jep. Maakt toch niets uit, het is een ex.
persoonlijk vind ik het wel fijn dat ik niet 4,5 jaar alleen maar ellende heb gehad anders, ik koester de goede momenten van ons samen nog steeds...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110018648
Nee. Enkel positieve dingen eigenlijk.. de negatieve dingen (al waren dat er ook weinig) ben ik juist vergeten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:19:35 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110018704
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:17 schreef Aliana het volgende:
Nee. Enkel positieve dingen eigenlijk.. de negatieve dingen ben ik juist vergeten. (al waren dat er ook weinig)
Van de negatieve dingen moet je leren. Of het nou jezelf betreft, de andere, of de interactie hiertussen. Een aantal dingen die ik voorheen fout deed wil ik niet nogmaals herhalen, en dat blijft werken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:21:48 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110018766
valt sero-positief ook onder positief?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:23:46 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_110018822
Hoe kan je je nou alleen maar negatieve dingen herinneren? Er is toch een reden dat je een relatie bent aangegaan en maanden bij hem/haar bent gebleven?
pi_110018826
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:03 schreef Pantoffelkoekje het volgende:
Sinds een aantal maanden is de relatie met mijn ex uit, en ik probeer het nu voor mezelf voor goed af te ronden. Normaal weet ik wel een aantal positieve en negatieve dingen aan een ex op te noemen, maar in dit geval komen er alleen maar negatieve aspecten naar voren en geen enkel positief iets. Zijn er meer mensen die niks positiefs te melden hebben over een ex?
Ach ja, dat is normaal als je nog in een fase zit dat je vooral geïrriteerd bent. Na verloop van tijd denk je er genuanceerder over.

Als je alleen maar negatieve dingen kunt bedenken over haar, dan vraag ik me af waarom je ooit wat met haar bent begonnen.
pi_110019118
Waarom is dat een probleem?
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:34:22 #10
372203 LaPeach
Peaches & Cream
pi_110019147
Het is niet voor niks je ex, dus is logisch dat je (in het begin) weinig positiefs kunt vinden, ligt ook aan de situatie uiteraard.
Ik zou er niet echt een probleem van maken als ik jou was, gewoon verder gaan met je eigen leven
There is nothing permanent except change.
pi_110022868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoe kan je je nou alleen maar negatieve dingen herinneren? Er is toch een reden dat je een relatie bent aangegaan en maanden bij hem/haar bent gebleven?
Dat vraag ik me dan ook af.
pi_110023105
Ik denk dat TS niet herinneringen bedoelt maar gedrag en gevoelens bij zijn ex.
Ik heb het ook leuk gehad met mijn ex en die dingen mis ik ook wel, maar nu vind ik haar een goedkope slet en ben ik blij dat ik er van af ben.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:28:46 #13
365231 Fera
Fire & Blood
pi_110026686
Mijn ex heeft het er zelf naar gemaakt, dat er nu alleen negatieve herinneringen over zijn. Er zijn wel positieve punten, maar ze doen er niet meer toe.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_110026852
Ik weet niet hoe lang de relatie geduurd heeft, maar als je niets positiefs te melden hebt dan heb je zelf in het verleden in ieder geval ook een stevige inschattingsfout gemaakt.
pi_110033073
Als het uitgaat herinneren mensen vaak alleen maar de slechte dingen! Er zijn toch ook vast wel postieve dingen op te noemen, jullie hebben tenslotte een relatie gehad!

Probeer jezelf niet op te vreten met de negatieve dingen maar denk ook aan de lol die jullie samen gehad hebben!
First keep the peace within yourself, then you can also bring peace to others.
pi_110036062
Zelf heb ik na het uitgaan van een relatie door veel negatieve zaken de eerste maanden erna vooral een negatieve gedachte bij die ex.
Na verloop van tijd verwaterd dat gedeeltelijk en zie ik ook weer alle mooie ogenblikken die we hebben gehad en komt de balans weer terug tov die ex.
Niet dat dit weer een kans levert op een tweede poging bij de meeste ex-en.
Maar er was ooit ook iets positiefs waardoor je wat kreeg.
Bij alle ex-en op 1 na werkt dat tot nu toe steeds zo.
Alleen degene die alles bij elkaar bleef liegen voor en tijdens de relatie blijft moeilijk voor me om meer van twee kanten te bekijken aangezien ik geen idee heb wat echt leuk was, of wat ze speelde.
Liefde en infectie
pi_110036636
Ik vind dit soort stellingsname's altijd zo kansloos. Mijn ex is sus en so, je bent er toch jaren mee geweest?

Mijn ex en ik werkten gewoon niet meer en ja, daarna zie je dingen die voorheen met de mantel der liefde bedekt werden. Maar je gaat jezelf toch niet teveel zorgen over zoiets maken? Alleen maar aan de negatieve dingen denken maakt jouw een verzuurde klootzak.
pi_110036897
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
Je zou een relatie gehad kunnen hebben met een manipulatief persoon wat je in eerste instantie niet herkende door je roze bril, een hoop positieve momenten kan je dan naderhand zien als manipulatie?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:51:13 #19
365231 Fera
Fire & Blood
pi_110042993
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:18 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Je zou een relatie gehad kunnen hebben met een manipulatief persoon wat je in eerste instantie niet herkende door je roze bril, een hoop positieve momenten kan je dan naderhand zien als manipulatie?
Herkenbaar, helaas. Bovendien denk ik liever aan de lol die ik heb met mijn huidige vriend. ;)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_110043567
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:51 schreef Fera het volgende:

[..]

Herkenbaar, helaas. Bovendien denk ik liever aan de lol die ik heb met mijn huidige vriend. ;)
Ja, want lolsaus doet alle pijn verdwijnen.
  zondag 8 april 2012 @ 00:52:21 #21
365231 Fera
Fire & Blood
pi_110045316
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 00:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, want lolsaus doet alle pijn verdwijnen.
:') Uhu.
  zondag 8 april 2012 @ 00:54:50 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110045375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:03 schreef Pantoffelkoekje het volgende:
Zeven jaar later: nee, ik kan me nog steeds niets positiefs herinneren. :') . Triest eigenlijk. Hij en ik namen de slow boat to total resentment, ik denk dat hij ook niets leuks aan mij kan verzinnen. Maar ik haat hem niet meer, dat is al een grote stap.
Resistance is futile.
  zondag 8 april 2012 @ 01:21:40 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_110046137
Nee, ik kan me ook echt niet herinneren waarom hij bij mij bleef. Ik was destijds liever ongelukkig met iemand anders, dan ongelukkig alleen. Ik was zelf doodongelukkig, en echt niet leuk. En hij heeft mij tijdens en na de relatie bepaald niet goed behandeld, elke dag woorden en kritiek waardoor ik volledig lamsloeg tot hyperventilatie aan toe. Ik werd niet mishandeld maar hij en ik pasten bijzonder slecht bij elkaar. Eigenlijk neem ik het hem kwalijk dat hij het zo lang aan liet slepen, hij was 6 jaar ouder en veel volwassener dan ik. Ook neem ik hem kwalijk dat hij geprofiteerd heeft van mijn inkomsten, hij verdiende veel meer maar hij heeft mij 5 jaar evenveel laten bijdragen. En zo zijn er meer dingen waarbij hij duidelijk profiteerde. Hij leende geld bij mijn ouders voor een auto vlak voor hij de stekker eruit trok en ik kreeg het merendeel van de waardeloze spullen en ik moest de helft van die auto betalen. Hij ging vreemd. Ikzelf deed weinig in het huishouden volgens hem, hoewel ik me doorgaans aan de taakverdeling hield. Hij wilde een traditioneel grietje, terwijl ik dat helemaal niet ben. Ook snap ik nog steeds niet waarom hij mij vroeg om te trouwen en waarom hij een huis kocht met mij. Ik was een sociaal moeilijk geval, kon heel raar uit de hoek komen. Ik denk dat ik ook gewoon niet graag terug wil denken aan die tijd omdat ik dan ook met mezelf geconfronteerd word.

Ik weet nu wel dat ik inderdaad het huishouden echt niet met liefde doe, maar ik heb het wel veel beter onder controle in mijn huidige relatie. En het levert nu zelden problemen op, maar kan nog komen want we wonen nog niet lang samen. Ook kan ik soms ineens omslaan, gaan we naar een grotere supermarkt waardoor het winkelen ineens 1,5 uur duurt waarvan we een half uur doorbrengen in 5 gangpaden met koelers dus koud en chagerijnig. Dan kan ik de impuls om chagerijnig te zeggen dat ik naar huis wil niet onderdrukken, en hij snapt dat niet dus woorden op de terugweg. Die impulsiviteit heb ik nu minder maar bovenstaand voorbeeld zegt mij dat het er nog steeds is. Dus om mezelf vooruit te helpen wil ik werken aan mijn impulsiviteit in zijn algemeenheid.

Ach, tijdens de relatie en vlak na (voor de ruzies en verwijten beginnen) wil je elkaar nog helpen en zoals gezegd, de mantel der liefde. Waar het uiteindelijk om draait: leer je ervan, ja of nee? Ik ben nooit meer te lang in een relatie blijven hangen, ik ben nooit meer naief geweest in de zin van niet eens doorhebben dat iemand profiteert. En ik heb nog een uitdaging bij het tackelen van mijn impulsiviteit want die balans slaat soms gewoon door. Maar daarvoor heb ik de leuke herinneringen aan mijn ex gelukkig niet nodig.
Resistance is futile.
pi_110048378
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 00:52 schreef Fera het volgende:

[..]

:') Uhu.
waar smaakt dat naar? ;(
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_110048893
Fase 2

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')