abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110015651
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Let me see you stripped down to the bone
pi_110015674
Hmm, ik vind haar nu te dun, maar ze was wel mooi, al vind ik Adriana Lima veel mooier :+

Ik zit te denken wie ik nog meer mooi vind, maar er schiet mij niets te binnen..
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zaterdag 7 april 2012 @ 10:00:51 #3
70532 loveli
N
pi_110015709
Catharine Zeta Jones.

[ Bericht 4% gewijzigd door loveli op 07-04-2012 11:19:27 ]
crap in = crap out
pi_110015783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:00 schreef loveli het volgende:
Catharina Zeta Jones.
Brrr. :)

Ik zet daar tegenover: Kate Moss, begin jaren negentig! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 07-04-2012 10:25:19 ]
pi_110015795
Mooobloo, welke beroemde dame zou jij voor je verjaardag willen? *)
pi_110015905
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:00 schreef loveli het volgende:
Catharina Zeta Jones.
Oh nee :N En Angelina Jolie ook niet :N

Ik vind iemand als Kate Winslet dan weer mooi.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110015957
Liv Tyler O+

Verder heb ik eigenlijk niks met vrouwen.. Ik heb niet echt van celebs "woow die is mooi.."
~ Bonito La Risa ~
pi_110015968
naamtopic O+ en er zijn slingers! *O*
Ja doei.
pi_110015982
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
naamtopic O+ en er zijn slingers! *O*
Gefeliciteerd met je verjaardag :* *O*
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:39:18 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110016301
Happy birthday Mo! O+

Ik wou een birthday-Jillian-plaatje posten maar die vond ik niet, dus de next best thing: Jillian in een kokosnoot!

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110016322
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Happy birthday Mo! O+

Ik wou een birthday-Jillian-plaatje posten maar die vond ik niet, dus de next best thing: Jillian in een kokosnoot!

[ afbeelding ]
_O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110016382
Gefeliciteerd Moooooo! *O*
pi_110016412
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de meeste vrouwen die hier gepost zijn helemaal niet uitzonderlijk mooi. Zeker met Angelina Jolie heb ik he-le-maal niets :P.
En dit, heb er nooit een reet aan gevonden :?
pi_110016635
Happy Birthday Mo!

Ik ga even nadenken over mooie vrouwen ;)
Be someone that makes you happy
pi_110016692
Ik vind Leighton Meester sowieso erg mooi!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be someone that makes you happy
pi_110016755
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:56 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig. Jullie kiezen allemaal vrouwen die qua uitstraling of bepaalde gezichtskenmerken een beetje op jezelf lijken..
Kuch. Ik lijk niet op Angelina, Penelope of Monica. _O- En ik heb ook geen donker haar van nature.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Nallie het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vind ik ook mooi, al is ze met bruin haar mooier. O+

Mo, gefeliciteerd! *O* *O* *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_110016765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Happy birthday Mo! O+

[ afbeelding ]
:D O+

thanks all!
Ja doei.
pi_110016772
Mo gefeliciflapstaart :D *O* *O*
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:02:56 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110016798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Mo gefeliciflapstaart :D *O* *O*
Dat! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:03:05 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_110016803
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Brrr. :)

Ik zet daar tegenover: Kate Moss, begin jaren negentig! O+

[ afbeelding ]
Oh. Hier vind ik een toch mooie vrouw zelfs lelijk te noemen. Maar ik heb ook echt niets met schattige tomboys. Ik vond Doutzen heel mooi, maar nu is ze net iets te gespierd/dun. En catherina zeta jones een aantal jaar geleden. En angelina jolie voor ze ze dun werd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:04:43 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_110016836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kuch. Ik lijk niet op Angelina, Penelope of Monica. _O- En ik heb ook geen donker haar van nature.

[..]

Die vind ik ook mooi, al is ze met bruin haar mooier. O+
[ afbeelding ]

Mo, gefeliciteerd! *O* *O* *O*
, Neemaar wel hun volle lippen en opvallende wenkbrauwen. En ik had het niet alleen over uiterlijk, maar ook over uitstraling. En daarin lijken jullie wel wat op elkaar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_110016901
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

, Neemaar wel hun volle lippen en opvallende wenkbrauwen. En ik had het niet alleen over uiterlijk, maar ook over uitstraling. En daarin lijken jullie wel wat op elkaar.
Hmm, ik zie het niet zo. Volgens mij lijk ik dan meer op Leighton.
pi_110017196
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh. Hier vind ik een toch mooie vrouw zelfs lelijk te noemen.
Hihi, wat een verschil! Ik vind die vroege foto's van Kate Moss (van Corinne Day) echt heel tof en haar daar zó mooi op!
pi_110017385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Hihi, wat een verschil! Ik vind die vroege foto's van Kate Moss (van Corinne Day) echt heel tof en haar daar zó mooi op!
Hmm, ik vind van niet... hoewel deze wel weer heel mooi is.

pi_110017424
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Nallie het volgende:

SPOILER
Leighton wilde ik ook posten ja. Heel mooi :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')