Eens en dat hebben we ook tegen de vk gezegd. Ik wist op dat moment niet dat ze ook inwendig een echo konden maken daar anders had ik daarom wel gevraagd. De echoscopiste ging ook uit van een termijn van 8 weken... dat klopte ook niet. Achteraf gezien, ging het wel een beetje vreemd allemaal.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat dat heel verwarrend is!
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een dun verhaal vind van de VK, of liever, van de echoscopiste. Zo vroeg in de zwangerschap zijn sommige dingen uitwendig gewoon niet te zien en daarbij kan zij het wel duidelijk genoeg vinden, maar jij bent er ook nog. Nou ja... ik hoop op snel (positieve) duidelijkheid voor je!
Het is dus eigenlijk niet heel abonormaal?quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:22 schreef klumsy het volgende:
@ Diaan, ik heb ook een hele tijd bloedverlies gehad, vooral in het begin, dat was smorgens "het meest" was en dat nam ook in de loop van de dag af, en s'avonds was het vaak zo goed als weg... en dan schoot ik smorgens weer in de stress omdat het er weer was... In het ziekenhuis gaven ze aan dat het wel vaker voor kwam en dat er vaak geen duidelijke aanwijzing voor is. In de meeste gevallen gaat het goed! jij hebt over een paar maanden gewoon een prachtige baby in je armen
Dat zou kunnen. Het vreemde is wel dat ik dus 's avonds bijna geen bloed heb. Ook niet als ik hele avond heb gelegen en aan het einde van de avond naar bed ga.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:36 schreef Sorbootje het volgende:
Misschien heel stom gedacht hoor Diaan, maar dat 't 's ochtends het ergst is, zou dat niet komen door de zwaartekracht? Als je ligt loopt 't bloed niet naar beneden en blijft het bloed dat 's nachts vrijkomt 'binnen'. Zodra je in verticale stand komt, gaat 't naar buiten en dan komt 's ochtends er dus uit wat zich''s nachts heeft opgehoopt. Wat zou betekenen dat je ochtends op zich niet meer bloedt dan op andere momenten, maar dat het bloed van de nacht eruit komt?
Klinkt stom misschien, maar ik denk echt dat het wel goedzit bij jou.
Dat gevoel inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:36 schreef klumsy het volgende:
Ja had er ook wel wat weefsel bijzitten. Zonder kramp zit het in de meeste gevallen gewoon goed, dat is wat ze mij vertelde, maar weet ook nog heel goed dat ze me van alles konden vertellen, tot ik een goede echo had nam ik niks aan... ik durfte niet zo goed te hopen dat het goed zat, ging er eigenlijk al vanuit dat we negatief nieuws zouden krijgen bij de 2e echo, maar dat was uiteindelijk dubbel positief!
Dankje! Wat wordt je er vreselijk onzeker van hè?quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:49 schreef clauwheee het volgende:
Marrije! Van harte met jullie dochter! Gelukkig toch nog gisteren. Nu lekker genieten, je hebt het verdiend!
Diaan, vervelend hoor die onzekerheid. Ik had een zelfde start, en het bloeden heeft uiteindelijk tot ong 16 weken geduurd. Ook voornamelijk in de ochtend. Net wat de andere meiden zeggen, hoop zo dat het bij jou ook goed zit!
Waarom? Die is dan ook allang blij want die heeft dan haar beebjequote:Op zaterdag 7 april 2012 09:28 schreef Kersjes het volgende:
Diaan, ook voor jou zou ik de tijd graag even vooruit willen zetten![]()
Al zou dat wel een beetje sneu zijn voor Asy
Jammer de bammer!quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:47 schreef Thistleweed het volgende:
Zo, wat een discussie en slowchat gisteren zeg. Heb heel wat gemist zag ik al. Durf ik nu nog wel toe te geven dat ik ook voor de hypnobirthing en een (gedeeltelijke) lotusgeboorte ga? Haha, gelukkig is Moussy nu toch al weer weg dus dan durf ik dat wel
Ik heb dan wel geen goede mindset, maar ben wel een beelddenker. Ik zie het helemaal voor me, een oprit vol mandjes met weesjes....quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:46 schreef moussy het volgende:
Ik oefen nog op mn mindset. Ik heb vanmorgen snel de voordeur open getrokken toen mn ogen los waren om te kijken of er geen mandjes met weesjes voor de deur stonden!
Bahquote:Op zaterdag 7 april 2012 09:53 schreef Asyniur het volgende:
Zoë, mijn nacht was niet veel beter dan de jouwe
Mijn man zei dat ik vanmorgen wat oneigenlijke woorden heb gebruikt bij het opstaan uit bed
is het niet het indalen wat je voelt?quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:59 schreef Zoë23 het volgende:
PE
Had dr nog gebeld, moest de bewegingen van de baby noteren
Als dat er te weinig waren moest ik naar t zknhuis voor ctg en echo
Gelukkig werd ze wel actiever en svonds weer zoals ik gewend ben.
Vannacht en nu vanmorgen ook.
Is dat normaal, dat gevoel alsof ze met dr hoofd naar beneden drukt zegmaar, en dan n soort kramp of vreemd gevoel erbij?
Menstruatiepijn en steken down there had ik wel eerder, maar dat andere nog niet.
Ik meestal ook niet maar vanmorgen schijn ik heel hard 'fuck' en 'kut' geroepen te hebben. Maar goed, ik zakte dan ook finaal door mijn hoevenquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:01 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Bah
Haha ik kom niet verder dan auw en kreun
Ja, precies. Dat is zoals ik het altijd begrepen heb. Schoonzusje leek zo overtuigd though dat ik er niet meer 100% zeker van was.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:35 schreef happyme28 het volgende:
Coco, nekplooimeting is een reguliere echoalleen in een bepaalde periode waarin ze de plooi meten om een kansberekening op los te laten. Geen extra risico dus, alleen bij eventuele punctie bij een grote kans, maar dat is een keuze.
Ja, dat weten we wel. Als er echt een verhoogd risico is, dan de vervolgtesten. Ik wil zeker weten dat er geen chromosonale afwijkingen zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Coco, heb je ook nagedacht over wat je dan doet, mocht de nekplooimeting afwijken?
Ga je dan voor vlokkentest/vruchtwaterpunctie?
je hoeft je hier niet te verdedigen of uit te leggen hoor, maar het is meer een vraag of je over een vervolgtraject hebt nagedacht
poeh, harde-buiken-festijn blijft hier aanwezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
True. Daarom, áls we het kunnen voorkomen, dan doen we dat. En zo niet, houden van zal het probleem niet zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:03 schreef Kersjes het volgende:
Garanties op volledig gezonde kindjes heb je helaas nooit, ook niet met de nekplooi-meting en zelfs in latere echo's kunnen er toch nog dingen onopgemerkt blijven. Elk kindje dat gezond ter wereld komt (en dat ook "blijft") is dan ook een wondertje op zich.
Bellelena, wat jammer voor jullie. Sterkte!
quote:
maar dan kan het ook nog gewoon goed gaan toch? Of weet je zeker dat je het vruchtje hebt gezien?quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef Kursor het volgende:
Dank jullie wel voor het medeleven.
Diaan, gisteren tijdens de soort-van-rel durfde ik m'n vraag niet te posten. Ik vroeg me af of je met een termijn van 10 weken al harde buiken zou kunnen voelen (terwijl er dus echt nog niets te zien is). Het waren dus geen pijnlijke krampen ofzo. Bij m'n dochter voelde ik de eerste keer een harde buik met 15/16 weken en had gisteren wat zitten zoeken en het leek wel te kunnen; voor mij dus geen alarm voor dat het mis zou gaan.
Een vruchtje van ongeveer 11 weken is 5,5 cm. Dat is een halve vinger ongeveer en lijkt al gewoon een mensje en geen garnaaltje volgens mij.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:19 schreef Kursor het volgende:
Tuurlijk mag je hoop voor me houden Asy; donderdag na de echo weet ik het pas echt. De vk vroeg ook of het bloed bleef stromen, maar dat is dus niet het geval. Maar omdat ik het idee heb dat ik het vruchtje heb gezien (handig joh urine opvangen in zo MvM-kannetje) ben ik m'n hoop wel kwijt om eerlijk te zijn.
Zolang ik minstens 2 liter drink per dag en 's morgens ontbijt met yoghurt, muesli en een flinke scheut roosvicee laxo, gaat het bij mij best aardigquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:36 schreef Twinkle20 het volgende:
En werkt dat een beetje asy? Is misschien dan ook wel wat voor mij
Echt? Extra bakkie koffie/thee?quote:
Ja vreselijk..quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:21 schreef Labelloo het volgende:
Gisteren las ik ook dat iemand het zei, maar wat een verdrietige reclame over meisjesabortussen..!
van harte!!quote:Op zaterdag 7 april 2012 07:00 schreef Marrije het volgende:
Goedemorgen.
Mooie foto fluug.
Ik geef voor mezelf de voorkeur aan een natuurlijke bevalling![]()
Met de baby alles goed, slaapt lekker.
Zoe geen idee wat ze dan doen bij een eerste. Ik geloof dat Xanteh ook zo een eigenwijsje heeft en ervoor naar de gyn gaat komende week. Vermoed dus dat het haar eerste is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:50 schreef Zoë23 het volgende:
Roosje
Ik las dat t voor n 2e of 3e kindje idd anders kan zijn qua indalen. (dan is er wat meer ruimte ofz toch?)
maar t kan nog wel dat jullie kindje alsnog/weer gaat indalen?
Wat doen ze trouwens als 't je 1e kindje is en deze daalt niet goed in?
Hij geeft kusjes en aait 'm.... Waarbij het soms heel goed is dat Pietje ook stevig in elkaar zitquote:
quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:38 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hij geeft kusjes en aait 'm.... Waarbij het soms heel goed is dat Pietje ook stevig in elkaar zit
Die huishoudelijke taken of hoe je je kind moet verzorgen zullen allemaal wel goedkomen uiteindelijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:40 schreef covie het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die geen kraamhulp neemt?
Een bevriend stel van ons krijgen ook een kindje, maar zij denkt erover om geen kraamhulp te nemen omdat ze er niet van houdt als er een vreemde in huis is.
Alleen (vooral) bij een eerste kindje is dat toch absoluut niet slim?
Ik snap wel dat je niet van vreemden in huis houdt, maar je kan toch ook niet verwachten dat je vriend al precies weet hoe je een luier om moet doen, navelstreng verzorgen, een badje geven, het bedje/kruik goed opmaken, de voeding regelen en daarnaast zorgt voor de boodschappen, huishouden erbij (eten,wassen,koken) bezoek verzorgen, jou verzorgen en de rest van wat er moet gebeuren.
Iemand anders hier ervaring mee? vraag me echt af of het te doen is eigenlijk..
natuurlijk heeft ze dat verteld, en natuurlijk kun je het ook andersom treffen, net zoals je ook een bagger-vk kunt treffen. En natuurlijk had het ook om vijf uur kunnen gebeuren, alles kan. Het kan ook gebeuren net nadat je kraambed is afgesloten en zowel je vk als je kraam naar huis zijn en niet meer terugkomen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:22 schreef Troeta het volgende:
maar heeft die kraamhulp de ouders dan niks verteld over geel worden en de temperatuur? En het had ook om 5 uur kunnen gebeuren natuurlijk....
Ik denk wel dat een goede kraamhulp de hele dag erg fijn kan zijn als je net een baby hebt hoor, maar je kan zeker wel zonder.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef moussy het volgende:
ik heb een kraam gehad die labieler was dan ik, ze jankte ook harder...
En dat alle opa's en oma's kirren dat ze zo'n lekker kleurtje heeftquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:48 schreef snoopy het volgende:
Dat je heel trots bent omdat je baby er zo goed uit ziet, maar dat hij gewoon geel is
Nou fantastisch tochquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef moussy het volgende:
ik heb een kraam gehad die labieler was dan ik, ze jankte ook harder...
Lex pieste ze ook, uraten oid?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
[..]
En dat alle opa's en oma's kirren dat ze zo'n lekker kleurtje heeft
En dat je denkt dat dat rode in die luiers een pseudo-menstruatie is, want daar had je eens over gelezen, en dat kon geen kwaad.
ondertussen in kraamland gingen alle zeilen bij en de alarmfase 1 in want dat t geen pseudomenstruatie was dat was haar wél duidelijk![]()
sub2 ik heb t overigens over mezelf nu, niet over dat kraamgezin
uraten ja, klopt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:54 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Lex pieste ze ook, uraten oid?(kan t wel googlen maar geen zin in) 1 dag
mja, een achterlijke situatie was het wel, ik wilde geen kraamzorg, klaar, punt. Ik zou recht hebben op 2x 1,5 uur, blijf dan maar lekker weg. Toen heeft mn gyn in de woonplaats, ik lag op dat moment in het VU, gezegd dat hij de nacontrole's wel aan huis zou doenquote:
Robin was ook vroeg vandaag omdat mama echt niet kon wachten met plassenquote:Op zondag 8 april 2012 08:29 schreef Asyniur het volgende:
Hier is alles rustig.
We hebben ons paasontbijt al een tijdje achter de kiezen, want Harry was al vroeg wakker
Ik ben wel heel blij geweest met mijn kraam. Zij heeft de bv mee op de rit geholpen en hier ook 2 dagen uraten in de luiers gehad.
Daarnaast hebben we veel uitleg gehad over wat te doen als...
Ze controleerde de hechtingen, hoogte bm, temp etc.
Ze kwam 1 uur nadat wij thuis waren gekomen uit het ziekenhuis. Hartstikke goed geregeld dus.
Ik vind het altijd zo jammer om te horen als mensen niet zo blij waren met hun kraam.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:53 schreef Kleurdoos het volgende:
haha ja wie was dat ook alweer? Kaatjejannie geloof ik, dat ze zich niet besefte dat r kind zo geel was..en op die foto was het net een kuikentje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietje had geen uraten in dr urine. En was achter dr oren nog wel roze. Maar ze werd wel in de gaten gehouden.
Toen vond ik het nog wel meevallen. Maar als ik het nu zie....
Onze kraam was top. Zou dr zo terug willen.
[ Bericht 7% gewijzigd door kaatjejannie op 08-04-2012 10:06:45 ]*poef* nu is het weg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik voel.
[ Bericht 44% gewijzigd door Diaan73 op 08-04-2012 09:54:19 ]Make love, not war ☮
Kursor, ik heb hem een tijdje in schoon water gehad voordat ik hem op de foto zette. Hij was eerst ook donkerrood.quote:Op zondag 8 april 2012 13:40 schreef Kursor het volgende:
Diaan, wat een naar bericht! Sterkte.
Ben voor mezelf flink aan het twijfelen gebracht door je foto en ook door een foto die ik van iemand anders via PM heb gekregen (dank!). Ik zag gisteren niet zo'n duidelijk schoon weefsel eigenlijk. Maar ik durf vooralsnog niet te hopen dat m'n man en ik ons een garnaaltje in een stevig stolsel hebben ingebeeld. Ik weet het niet meer.
Gisteren van alle spanning flink hoofdpijn gekregen. Zelfs zo erg dat ik er door in paniek raakte (helaas mee bekend) en van ellende ook nog heb staan spugen. M'n dochter bleef maar kusjes geven.
Ik weet het. Was er zelf ook voor gevraagd.quote:Op zondag 8 april 2012 12:43 schreef Troeta het volgende:
Sorbootje,misschien wist je het al, maar vanaf 3 mei een docu over draagmoeders, Anita Witzier presenteert het.
http://kro.nl/draagmoedergezocht/
Dankjewel!quote:Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef Sorbootje het volgende:Diaan, ik had er echt zo'n goed gevoel over
Dikke kus meid
Aha! Nou hopelijk was dat het ook en blijft het hierbijquote:Op zondag 8 april 2012 16:12 schreef covie het volgende:
yep heb gebeld, maar ze dacht idd ook een adertje, dus vandaar even afwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |