abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 06:53:07 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110014630
07 april: Asyniur (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
30 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Diaan73 & Peaceman
Nijnepijn
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Be happy with the little things in life
pi_110014635
Marrije van harte gefeliciteerd!
  zaterdag 7 april 2012 @ 06:55:23 #3
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110014636
Waar we marrij en Fluugs feliciteren en dat we hopen dat de opa van asy gelijk heeft
  zaterdag 7 april 2012 @ 06:57:22 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110014637
Marije van harte met je meissie! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110014639
Gefeliciteerd Marrije. Eindelijk was ze er dan toch. Geniet van haar, je gezin en je gevude maag. ;)
  zaterdag 7 april 2012 @ 07:00:50 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110014641
Goedemorgen.
Mooie foto fluug.

Ik geef voor mezelf de voorkeur aan een natuurlijke bevalling :')

Met de baby alles goed, slaapt lekker.
pi_110014642
Marrije, gefeliciteerd met je dochter! *O* En wát een bevalling zeg, rust maar lekker uit en geniet! (enne, eet ze!)
  zaterdag 7 april 2012 @ 07:32:27 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110014702
Marrije, eindelijk *O*
Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110014714
Jaa eindelijk!! Gefeliciteerd Marrije!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 7 april 2012 @ 07:42:28 #10
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_110014732
Marrije gefeliciteerd!! Wat een lange zit was het meis, maar ze isser O+. Heel veel geluk samen!!!
pi_110014738
Marrije daar is ze!!! *O* *O* *O* wat een fijn nieuws om de dag mee te beginnen! *O*
hoe voel jij je nu? Fijn dat alles goed is gegaan.

Geniet van je ongetwijfeld heel mooie meisje O+ , en ik hoop op een voorspoedig herstel voor je :*
:)
pi_110014746
Gefeliciteerd marrije met de geboorte van je dochter!! *O* *O*
Tralalalaaa
  zaterdag 7 april 2012 @ 07:48:22 #13
258612 nytar
boys boys boys
pi_110014752
gefeliciteerd marrije! Eindelijk genieten, succes met je herstel!
pi_110014769
Oh Marrije daar is ze dan,je meisje!*O*
Wat moest je lang op haar wachten gister.
Geniet ervan, het lekker naar haar staren en je verwonderen.O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_110014774
Gefeliciteerd Marrije..! *;

En nu nog F5en voor Asyniur die moet toch vandaag ?
  zaterdag 7 april 2012 @ 07:57:52 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110014777
Hoe ik me voel, nou t gaat. Gisteravond gehuild van de pijn. Nu is het dragelijk.
Ja, operatie is goed gegaan, men was wel ff een gaasje kwijt :o Flink gezocht in mn lichaam, maar uiteindelijk werd ie gevonden in de vuilnisbak, konden ze me dicht maken. Mocht wel meteen door van de ok naar mn dochter O+
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:01:47 #17
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_110014792
Marije van harte gefeliciteerd, daar heb je lang op moeten wachten *O*

En jeetje wat hebben jullie hier gisteren veel gepost. :D

Sorry voor m'n,late update, maar ik was erg moe gisterenavond en lag om half 9 al te slapen.
Bij vk was een normale intake, maar we hebben wel de echo besproken. Zij ging uit van de expertise van de echoscopiste. De echoscopiste in hun gebouw kan bij onduidelijkheid ook een inwendgige echo maken. Wrs vond zij deuitwendige echo duidelijk genoeg. Ik kan op 19-4 gewoon aangeven dat ik een inwendige echo wil. Ze zei nog wel als het me te lang duurde ik volgende week gewoon eens moet bellen of ik nog ergens tussendoor kan. Qua termijn zou de echo kunnen kloppen.
Verder zit ik een rollercoaster aan gevoelens. Vooral omdat het bloeden 's morgens "het meest" is en aan het einde van de middag en 's avonds zo goed als niet.
Make love, not war ☮
pi_110014814
Ik kan me goed voorstellen dat dat heel verwarrend is!

Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een dun verhaal vind van de VK, of liever, van de echoscopiste. Zo vroeg in de zwangerschap zijn sommige dingen uitwendig gewoon niet te zien en daarbij kan zij het wel duidelijk genoeg vinden, maar jij bent er ook nog. Nou ja... ik hoop op snel (positieve) duidelijkheid voor je!
pi_110014836
Jaaaa Marrije ze is er O+
Gelukkig toch nog gisteren.
Rustig aan doen!

Diaan, toch vervelend. 2 weken is nog wel heel lang wachten :*
pi_110014856
Marrije gefeliciteerd met jullie dochter *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:18:31 #21
114177 Diaan73
pi_110014858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat dat heel verwarrend is!

Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje een dun verhaal vind van de VK, of liever, van de echoscopiste. Zo vroeg in de zwangerschap zijn sommige dingen uitwendig gewoon niet te zien en daarbij kan zij het wel duidelijk genoeg vinden, maar jij bent er ook nog. Nou ja... ik hoop op snel (positieve) duidelijkheid voor je!
Eens en dat hebben we ook tegen de vk gezegd. Ik wist op dat moment niet dat ze ook inwendig een echo konden maken daar anders had ik daarom wel gevraagd. De echoscopiste ging ook uit van een termijn van 8 weken... dat klopte ook niet. Achteraf gezien, ging het wel een beetje vreemd allemaal.
Make love, not war ☮
pi_110014878
@ Diaan, ik heb ook een hele tijd bloedverlies gehad, vooral in het begin, dat was smorgens "het meest" was en dat nam ook in de loop van de dag af, en s'avonds was het vaak zo goed als weg... en dan schoot ik smorgens weer in de stress omdat het er weer was... In het ziekenhuis gaven ze aan dat het wel vaker voor kwam en dat er vaak geen duidelijke aanwijzing voor is. In de meeste gevallen gaat het goed! jij hebt over een paar maanden gewoon een prachtige baby in je armen :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:27:14 #23
114177 Diaan73
pi_110014910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:22 schreef klumsy het volgende:
@ Diaan, ik heb ook een hele tijd bloedverlies gehad, vooral in het begin, dat was smorgens "het meest" was en dat nam ook in de loop van de dag af, en s'avonds was het vaak zo goed als weg... en dan schoot ik smorgens weer in de stress omdat het er weer was... In het ziekenhuis gaven ze aan dat het wel vaker voor kwam en dat er vaak geen duidelijke aanwijzing voor is. In de meeste gevallen gaat het goed! jij hebt over een paar maanden gewoon een prachtige baby in je armen :*
Het is dus eigenlijk niet heel abonormaal?
Had jij daar ook stolsels/weefsel bijzitten?
:*
Make love, not war ☮
pi_110014925
Joepie marije je beeb is er!

Geniet ervan samen en ik hoop dat je honger inmiddels een beetje gestild is!
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:29:57 #25
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_110014934
He bah Diaan, ik hoop dat je snel een goede echo krijgt met dito uitslag! :*
pi_110014992
Misschien heel stom gedacht hoor Diaan, maar dat 't 's ochtends het ergst is, zou dat niet komen door de zwaartekracht? Als je ligt loopt 't bloed niet naar beneden en blijft het bloed dat 's nachts vrijkomt 'binnen'. Zodra je in verticale stand komt, gaat 't naar buiten en dan komt 's ochtends er dus uit wat zich''s nachts heeft opgehoopt. Wat zou betekenen dat je ochtends op zich niet meer bloedt dan op andere momenten, maar dat het bloed van de nacht eruit komt?

Klinkt stom misschien, maar ik denk echt dat het wel goedzit bij jou.
pi_110015000
Ja had er ook wel wat weefsel bijzitten. Zonder kramp zit het in de meeste gevallen gewoon goed, dat is wat ze mij vertelde, maar weet ook nog heel goed dat ze me van alles konden vertellen, tot ik een goede echo had nam ik niks aan... ik durfte niet zo goed te hopen dat het goed zat, ging er eigenlijk al vanuit dat we negatief nieuws zouden krijgen bij de eerste echo, maar dat was uiteindelijk dubbel positief!
pi_110015030
Marrije, gefeliciteerd met je dochter!! Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent!

Ik zag nog een heel lief filmpje van Asy O+
En een mooi jongetje van Fluug, heerlijk!

Oh en ik weet nu dat mn klachten van mn mindset komen, heel fijn! ^O^
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_110015050
Je kan maar beter weten waar t aan ligt kan je er nog wat aan doen marjolijntje :')
pi_110015062
Ja ik schop de fysio en maagzuurtabletten etc nu lekker de deur uit hoor, niet nodig dus!
pi_110015068
Precies, hele verkeerde mindset :Y
Dat moet je ombuigen en hoppa is allemaal niet.meer nodig :')
pi_110015072
Marrije!!! gefeliciteerd, wat fijn dat je toch nog gisteren terecht kon. Hopelijk heb je heerlijk genoten van de meisje en heeft het eten goed gesmaakt. Wat een beproeving zo!
Heftig dat je zo veel pijn had. Hopelijk gaat dat nu alleen maar beter. Dat gaasje!! Brr, wat een verhaal, lijkt me niet zo prettig om te horen als je daar op de operatietafel ligt.

Zo, wat een discussie en slowchat gisteren zeg. Heb heel wat gemist zag ik al. Durf ik nu nog wel toe te geven dat ik ook voor de hypnobirthing en een (gedeeltelijke) lotusgeboorte ga? Haha, gelukkig is Moussy nu toch al weer weg dus dan durf ik dat wel ;) Ik denk wel dat ik de hypnobirthing anders heb begrepen dan Loodje, ze legt dingen een beetje kort door de bocht uit waardoor ik heel goed snap dat mensen daar zeer geïrriteerd door raken. Ik kan me zo een beetje voorstellen dat het het zelfde gevoel geeft als dat ik kreeg als mensen tegen me zeiden, "Ga lekker op vakantie, ontspan lekker, dan komt die zwangerschap vanzelf wel, ik ken wel honderd mensen die wel zwanger raakte toen ze stopte te proberen, je moet je gewoon niet zo druk maken dan komt het vanzelf wel" Nou, heb ik lekker gelijk gekregen dat het niet aan de ontspanning ligt maar aan het feit dat het voor ons gewoon fysiek vrijwel onmogelijk is om in combinatie met elkaar een kind te krijgen, woehoe, lang leve IVF. }:|
Wel ben ik ervan overtuigd dat als er geen fysieke/geestelijke problemen zijn in je zwangerschap (zoals bekkeninstabiliteit, misselijkheid, een kindje waarbij iets niet goed zit, depressie door hormonen e.d.) je het fijner hebt als je heel positief bent en er alle vertrouwen in hebt. Ik ben er echt van overtuigd dat ik door mijn 'mindset' een fijnere zwangerschap heb. Ik merk aan mezelf dat als ik het moeilijk heb en ik daar in ga 'zwelgen' dat ik me nog vervelender voel. Maar als het me dan lukt om me zelf weer op te rapen en positief te denken dan voel ik me meteen een heel stuk beter.
Met een bevalling werkt dat misschien nog wel sterker omdat je daar ook nog te maken hebt met hormonen die voor je kunnen werken. Maarja, die hormonen daar heb je niet zo veel aan als je een dag lang zit te wachten in het ziekenhuis op je keizersnede of als er ernstige complicaties optreden tijdens de bevalling.
Dus ik ga lekker voor mijn natuurlijke bevalling waarbij ik er vanuit ga dat mijn lichaam en mijn baby doen wat ze horen te doen en mochten er omstandigheden komen waardoor het toch niet loopt zoals ik dat zou willen dan ben ik blij dat ik in Nederland woon waar goede medische voorzieningen zijn.
En oja, zo'n lotusbevalling is helemaal zo gek nog niet, er komen nog heel veel voedingstoffen vanuit de placenta door de navelstreng naar de baby. Er is wel wat voor te zeggen om die navelstreng er lekker aan te laten tot de placenta is geboren (maar daarna gaat ie er ook wel meteen af hoor, ieder zijn eigen ding maar ik hoef toch geen kind waar dat vieze geval nog dagen aan vast hangt, haha)

Diaan wat rottig dat je nog steeds zo veel onzekerheid hebt. Misschien is het een gek idee maar zou er geen echobureau zijn die, als je gewoon zelf betaald zoals in een pretecho, nog een keer voor je zou willen kijken?

Marjolijntje :* en jij werkt zo hard, en doet zo ontzettend je best, je moet echt niet denken dat ik denk dat jij je zo ziek voelt door je mindset, je bent gewoon een bikkel, ik schrijf niet heel veel mee maar lees wel heel veel mee dus heb het allemaal wel een beetje mee gekregen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:47:21 #33
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_110015074
Marrije! Daar is ze dan :). *O* Gefeliciteerd!! *O* Ik hoop op een voorspoedig herstel voor je! :* Rustig aan doen hoor!

En ik zag nog een lieve foto van Fluugs ook O+ .
pi_110015089
Marrije! Van harte met jullie dochter! Gelukkig toch nog gisteren. Nu lekker genieten, je hebt het verdiend!

Diaan, vervelend hoor die onzekerheid. Ik had een zelfde start, en het bloeden heeft uiteindelijk tot ong 16 weken geduurd. Ook voornamelijk in de ochtend. Net wat de andere meiden zeggen, hoop zo dat het bij jou ook goed zit!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_110015100
Wat leuk zo op de zaterdag, twee nieuwe wereldburgers! Gefeliciteerd Flugel en Marrije! Wat een lieve foto Flugel! Heerlijk begin van het weekend!
pi_110015102
Oja, ik had gisteren bedacht toch wel in de OP te willen maar ik gok zo dat dat niet is opgevallen tussen alle rellen en f5 momentjes.

mag ik in de op? Mijn u.d. is 2 juni

En dat betekent dus vandaag mijn mijlpaal van 32 weken *O* jompel voor mezelf :P
pi_110015130
Thistleweed, thanks voor je berichtje, de mijne waren sarcastisch bedoeld, als ik zulke dingen ook op mezelf ga betrekken kan ik helemaal maar beter in een hoekje kruipen. En ach, ik heb klachten en af en toe is het even teveel. Maar dan is het even flink uithuilen en dan kan ik er weer een tijdje tegenaan. En idd, proberen te denken aan de mooie/leuke dingen. Weer even de kinderkamer inlopen. Mn lief begint steeds meer te 'beseffen' dat het echt wordt en gaat er steeds meer over praten uit zichzelf en dat is fijn.
En wakker geschopt worden om half 7 's ochtends en niet meer kunnen slapen, stiekem is dat ook wel fijn ja. Ookal ben ik nu dan nog steeds moe :')

Oh, en ik ben ook nog steeds hard aan het duimen voor Diaan! Bloeden is naar. Ik had het ook regelmatig in het begin. Wel licht, maar toch :(
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:55:38 #38
114177 Diaan73
pi_110015133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:36 schreef Sorbootje het volgende:
Misschien heel stom gedacht hoor Diaan, maar dat 't 's ochtends het ergst is, zou dat niet komen door de zwaartekracht? Als je ligt loopt 't bloed niet naar beneden en blijft het bloed dat 's nachts vrijkomt 'binnen'. Zodra je in verticale stand komt, gaat 't naar buiten en dan komt 's ochtends er dus uit wat zich''s nachts heeft opgehoopt. Wat zou betekenen dat je ochtends op zich niet meer bloedt dan op andere momenten, maar dat het bloed van de nacht eruit komt?

Klinkt stom misschien, maar ik denk echt dat het wel goedzit bij jou.
Dat zou kunnen. Het vreemde is wel dat ik dus 's avonds bijna geen bloed heb. Ook niet als ik hele avond heb gelegen en aan het einde van de avond naar bed ga.

Lief van je dat je denkt dat het wel goedzit. Peace heeft dat gevoel ook. Ook omdat zwangerschapsklachten niet afnemen.

@Twistleweed... ik mag van de vk wel een eerdere echo, maar qua termijn is het misschien toch beter om te wachten tot 8 weken. En bij het echobureau is het erg druk... en kon de 17e niet (mijn voorkeur) en werd het de 19e. De 18e kon wel, maar dat gaat niet lukken met mn werk.

Voor iedereen die meeleeft :* :*
Make love, not war ☮
  zaterdag 7 april 2012 @ 08:56:09 #39
114177 Diaan73
pi_110015138
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:36 schreef klumsy het volgende:
Ja had er ook wel wat weefsel bijzitten. Zonder kramp zit het in de meeste gevallen gewoon goed, dat is wat ze mij vertelde, maar weet ook nog heel goed dat ze me van alles konden vertellen, tot ik een goede echo had nam ik niks aan... ik durfte niet zo goed te hopen dat het goed zat, ging er eigenlijk al vanuit dat we negatief nieuws zouden krijgen bij de 2e echo, maar dat was uiteindelijk dubbel positief!
Dat gevoel inderdaad.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:49 schreef clauwheee het volgende:
Marrije! Van harte met jullie dochter! Gelukkig toch nog gisteren. Nu lekker genieten, je hebt het verdiend!

Diaan, vervelend hoor die onzekerheid. Ik had een zelfde start, en het bloeden heeft uiteindelijk tot ong 16 weken geduurd. Ook voornamelijk in de ochtend. Net wat de andere meiden zeggen, hoop zo dat het bij jou ook goed zit!
Dankje! Wat wordt je er vreselijk onzeker van hè?
Make love, not war ☮
pi_110015168
Marjolijntje:
Ik had ook wel het idee dat je het sarcastisch bedoelde maar ik weet ook dat zulke opmerkingen pijn kunnen doen en wil jou niet het gevoel geven dat ik vind dat het je eigen schuld is dat je pijn of ongemak hebt.

Leuk zijn dat soort momentje hé? Normaal kan ik niet zo goed niets doen maar nu vind ik het zo heerlijk om af en toe gewoon te 'zijn' en mijn baby te voelen, daar kan ik zo gelukkig van worden. En dan al die piepkleine kleertjes en het besef dat zo meteen mijn kindje komt <3 puur geluk.
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:01:14 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110015173
*O* *O* *O* Marrije Gefeliciteerd !!!!! *O* *O* *O*

O+ Flugeltje, mooi ventje ^O^
pi_110015236
Marrije gefeliciteerd met je meisje!!!! *O* *O*

Diaan, hopelijk vliegen die 2 weken voorbij en krijg je dan goed nieuws!! Ik duim!!
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:18:16 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_110015284
Marrije, daar is ze dan eindelijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110015291
Marrije proficiat met jullie meisje! *O* *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_110015326
Marrije, van harte met je dochter!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_110015343
En ik heb even gemist waarom precies de switch van praatjes over poep naar stierenpoep ontstond, zal mijn mindset wel zijn. Sjeeminee....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:28:05 #47
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110015355
Diaan, ook voor jou zou ik de tijd graag even vooruit willen zetten :*
Al zou dat wel een beetje sneu zijn voor Asy ;)
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:35:52 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110015417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:28 schreef Kersjes het volgende:
Diaan, ook voor jou zou ik de tijd graag even vooruit willen zetten :*
Al zou dat wel een beetje sneu zijn voor Asy ;)
Waarom? Die is dan ook allang blij want die heeft dan haar beebje O+
;)

Marrije, wat een dag zeg voor jullie! Maar fijn dat ze er is! Hopelijk gaat je herstel heel erg voorspoedig meis :*
Maar van harte gefeliciteerd! *O*

Diaan, ik duim ook mee voor jullie. Het moet gewoon een soort 'dubbel' wondertje worden O+

Ik had (stiekem) gehoopt hem niet te halen, maar Huubke besloot anders: vandaag is mijn 40 weken mijlpaal! *O*
En even voor de goede orde: de opa van Harry en Huubke zegt Paasmaandag.
pi_110015439
Flugeltje
Wat n lieve foto O+

Marrije
Hoop dat het herstel enz goed gaat :*

Diaan
:* frustrerend zo, (en :{ dat ze niet geregeld hebben dat je n echo kreeg om te kijken of het nu wel of niet goed zit, voor jou gemoedsrust)

Hier n beroerde nacht
Veel pijn van m'n bekken en benen
Ook n pijnlijke buik, voel regelmatig felle steken van onder maar ook n rare pijn als ze beweegt (alsof ze verder naar beneden gaat met dr hoofdje ofz)

De nacht is niet m'n favo moment :9 blij als t voorbij is haha. M'n lief is wat ziek dus we gaan lekker rustig aan doen.

Asy hoe gaat t met jou? :*
Edit: je hebt net gepost hihi
*O* 40wkn :*
zou leuk zijn als hij gelijk heeft!
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 09:43:26 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_110015479
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:47 schreef Thistleweed het volgende:

Zo, wat een discussie en slowchat gisteren zeg. Heb heel wat gemist zag ik al. Durf ik nu nog wel toe te geven dat ik ook voor de hypnobirthing en een (gedeeltelijke) lotusgeboorte ga? Haha, gelukkig is Moussy nu toch al weer weg dus dan durf ik dat wel ;)
Jammer de bammer! :W
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:44:11 #51
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110015485
Oh Zoë23, was de VK gisteren nog bij je geweest?
pi_110015492
:D Ook niet weg te méppen hier hè?! ;)
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 09:46:22 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_110015518
Ik oefen nog op mn mindset. Ik heb vanmorgen snel de voordeur open getrokken toen mn ogen los waren om te kijken of er geen mandjes met weesjes voor de deur stonden!
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:46:32 #54
114177 Diaan73
pi_110015521
Op zich vind ik het nog goed te doen hoor die 2 weken wachten... het gaat best snel voorbij. Het scheelt dat het leven met kinderen en werk ook gewoon doorgaat. Nu lange weekenden, korte werkweken.

@Zoë, het kon misschien wel eerder, maar in overleg met VK hebben we besloten komende week geen echo te doen. Bij termijn van 8 weken is er vaak ook gewoon meer duidelijk (te zien). En dat is wat ik wil... meteen duidelijkheid. Ik ben nu nog maar 6+3.
Make love, not war ☮
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:47:06 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_110015530
Ik ben blij dat ik vroeg naar bed ging, heb zo het hele mindset gebeuren gemist. Maar blijkbaar had ik dus gisteren de goede mindset :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:53:55 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110015619
Zoë, mijn nacht was niet veel beter dan de jouwe :*
Mijn man zei dat ik vanmorgen wat oneigenlijke woorden heb gebruikt bij het opstaan uit bed ;)

en wat een kleuterklas hier zeg dat iedereen zo blijft doorzeiken over dat 'mindset' gebeuren. Je kan er ook gewoon over ophouden. Of je het er nou mee eens bent of niet
pi_110015642
As, ga eens bevallen. O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_110015644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:46 schreef moussy het volgende:
Ik oefen nog op mn mindset. Ik heb vanmorgen snel de voordeur open getrokken toen mn ogen los waren om te kijken of er geen mandjes met weesjes voor de deur stonden!
Ik heb dan wel geen goede mindset, maar ben wel een beelddenker. Ik zie het helemaal voor me, een oprit vol mandjes met weesjes....
pi_110015698
PE
Had dr nog gebeld, moest de bewegingen van de baby noteren
Als dat er te weinig waren moest ik naar t zknhuis voor ctg en echo
Gelukkig werd ze wel actiever en svonds weer zoals ik gewend ben.
Vannacht en nu vanmorgen ook.

Is dat normaal, dat gevoel alsof ze met dr hoofd naar beneden drukt zegmaar, en dan n soort kramp of vreemd gevoel erbij?
Menstruatiepijn en steken down there had ik wel eerder, maar dat andere nog niet.

Diaan
Ja dat kan ik me ook wel voorstellen
pi_110015711
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:53 schreef Asyniur het volgende:
Zoë, mijn nacht was niet veel beter dan de jouwe :*
Mijn man zei dat ik vanmorgen wat oneigenlijke woorden heb gebruikt bij het opstaan uit bed ;)

Bah :(

Haha ik kom niet verder dan auw en kreun :9
pi_110015834
wat fijn dat ze er nu is, Marrije. Gefeliciteerd :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:15:42 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_110015891
Flugeltje, wat een heerlijke foto O+
Nog heel erg gefeliciteerd *O*

En Marrije, ook van harte gefeliciteerd met je meisje *O* *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:18:49 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110015937
Marrije, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat het er tóch nog gister van is gekomen. Nu lekker genieten met z'n allen!
pi_110015944
Marrije, gefeliciteerd met je dochtertje! Wat fijn dat ze gister toch nog geboren is.

Flugel, die foto O+ O+

Diaan, fijn dat mensen hier je een beetje gerust kunnen stellen. :*
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 10:19:11 #65
309370 Nanadu
pi_110015945
Jeetje wat was het weer een gerel hier gisteren op fok, het lijkt wel af en toe nodig te zijn hier. Ik vind het persoonlijk nog al jammer dat iedereen er zo op door blijft gaan en dat iemand dan helemaal de grond in wordt geboord met opmerkingen. Daarnaast wordt er dan ook voorbijgegaan aan leuke dingen zoals het filmpje van Asy :) . Maar goed genoeg gezegd erover.

Marije gefeleciteerd met je dochter *O* Jammer dat je zo lang moest wachten, maar fijn dat ze er nu is! Geniet er van en ik hoop op een spoedig herstel.

Flugel wat een mooie foto's O+
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:26:15 #66
258612 nytar
boys boys boys
pi_110016073
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:59 schreef Zoë23 het volgende:
PE
Had dr nog gebeld, moest de bewegingen van de baby noteren
Als dat er te weinig waren moest ik naar t zknhuis voor ctg en echo
Gelukkig werd ze wel actiever en svonds weer zoals ik gewend ben.
Vannacht en nu vanmorgen ook.

Is dat normaal, dat gevoel alsof ze met dr hoofd naar beneden drukt zegmaar, en dan n soort kramp of vreemd gevoel erbij?
Menstruatiepijn en steken down there had ik wel eerder, maar dat andere nog niet.
is het niet het indalen wat je voelt?
pi_110016560
Marrije wat heerlijk dat ze er is, gefeliciteerd *O*

Ik geloof dat ik blij ben dat ik de hele rel heb gemist en ik skip het teruglezen ook maar even.

Asy 40 weken *O* Paasmaandag (of zondag) lijkt me de beste feestdag om geboren te worden, wel op een feestdag maar in ieder geval niet ieder jaar jarig op een feestdag.
pi_110016574
Asy, lief filmpje O+ *;
En ff mompelen voor jouw mijlpaal *O*
Ben benieuwd of opa gelijk krijgt, zou tof zijn!

marrije, van harte met je dochter!! O+ *O*
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:58:29 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110016666
Sterkte voor de dames met pijn en ongemakken, jij ook diaan :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:59:42 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110016702
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Marrije. Ellende dat je zo lang moest wachten. Maar ze is er, de kers op je taart ;) veel geluk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_110017062
Flugeltje Gefeliciteerd met je tweede zoon! Wat een lieve foto zo aan de borst O+

Marije Gefeliciteerd met je dochter! Je hebt gisteren lang moeten wachten, maar ze is er! Geniet ervan O+
pi_110017079
Even in een andere post, want niet leuk om te combineren:

Misschien hadden sommigen al gezien dat ik uit de OP was, het is hier dus mis gegaan helaas. Hopelijk kan ik over een poosje alsnog weer aansluiten in dit topic.

Diaan: Ik blijf voor je meeduimen dat het bij jou wel goed gaat! :*
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 11:22:55 #73
309370 Nanadu
pi_110017274
Bellelena wat naar voor je dat het mis is gegaan. (insert verdrietige smiley) hoe gaat het nu met je?
pi_110017310
bellelena ;( :*
pi_110017312
Ach bellelena; wat rot dat het mis is gegaan zeg! ;( Veel sterkte en hopelijk tot snel weer :*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_110017327
Bellelena, wat rot :*
pi_110017398
flugel en Marrije van harte gefeliciteerd!!! Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn!!

Foto's en filmpjes kan ik zo snel niet terugvinden door zoveel posts, beetje jammer.

Belellana veel sterkte!
pi_110017475
Wat vervelend bellelena, heel veel sterkte :*

En Marije, gefeliciteerd met je dochter *O* Kreeg het nauwelijks mee, teveel slowchat gisteren dus heb weinig mee gelezen :@

Ik heb een heerlijke nacht gehad afgelopen nacht >:) Volgens mij is de beeb alweer ingedaald, tenminste, zo voelde het wel toen ik gisteren avond een filmpje aan het kijken was op de bank. Maar heb nu net als Zoë af en toe een pijnlijke steek in de zij als er gerommeld wordt van binnen. Gaat vast wel over :+ Straks boodschappen doen en morgen verhuizen :)
pi_110017498
bellelena wat verdrietig. Heel erg veel sterkte :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_110017794
Bellelena wat een verdrietig nieuws. Sterkte!

Flugel wat een mooie midnight foto! Mooi ventje zeg O+

Marrije ieuwgh een gaasje kwijt wat eng! Maar gelukkig is het goed gekomen. Hopelijk herstel je snel! Geniet van je verse dochter O+

Hier ook een crap nacht. Vent was wat drinken bij zn maat. Laatste keer zei hij zelf ;) vanaf nu no more. Hij vind dat hij altijd in staat moet zijn om op stel en sprong in de auto te kunnen springen. Vind ik ook wel een fijn idee.
Maar goed, tijdje alleen geslapen, toen kwam hij thuis en daar werd ik wakker van. Vanaf toen telkens wakker, plassen, keelpijn, drinken, snotteren, pijn bij het liggen. Nou ja, crap dus.
Nu ga ik eens even een boodschapje doen en de was aanzetten!
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:51:04 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110017953
bellelena, jammer dat het toch misgelopen is meis :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:01 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Bah :(

Haha ik kom niet verder dan auw en kreun :9
Ik meestal ook niet maar vanmorgen schijn ik heel hard 'fuck' en 'kut' geroepen te hebben. Maar goed, ik zakte dan ook finaal door mijn hoeven ;)

Dank je voor de lieve opmerkingen over mijn filmpje. Ik vond het zelf ook reuzeschattig (en wonderlijk dat hij een beetje meewerkte :D )
pi_110017968
Bellelena, wat verdrietig.. Sterkte en hopelijk snel tot ziens! :*
pi_110017981
Bellelana.. -O- -O- :*
*poef* nu is het weg
pi_110018172
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes.

Nanadu: Ik voel me er erg verdrietig over, maar mijn vriend is heel lief voor me en we worden heel fijn opgevangen door mijn ouders. Ik ben al een paar dagen bezig met de verwerking, ik had eerder de puf ook niet om het hier te melden. Het waren erg heftige dagen, maar het komt wel goed, ik huil alles er nu goed uit in ieder geval. Wanneer mijn lichaam er weer klaar voor is, dan willen we graag opnieuw proberen om weer een kindje te maken. Mijn vriend en ik hebben nu allebei ervaren hoe goed het voelde om ons kindje te verwachten, dat willen we heel graag nog eens meemaken, maar dan met een (hopelijk) goede afloop. Maar nu eerst rustig bijkomen en uithuilen. En dan hopelijk over een poosje weer terug in dit topic :)

Iedereen hier veel plezier/succes/sterkte ;) met de zwangerschappen en geboortes! Ik blijf stiekem heus nog meelezen :) en ook meeduimen waar nodig!
pi_110019007
Mijn schoonzusje (27) vertelde me net dat zij geen nekplooimeting heeft laten doen. Prima uiteraard, maar haar vk heeft gezegd dat ze dat eigenlijk onzin vindt. Dat is toch raar he? Plus, blijkbaar heeft ze mn schoonzusje verkeerd ingelicht, want die denkt dat de npm risico's met zich meebrengt. (of zit ik fout? Dacht dat dat pas geldt voor evt vervolgonderzoek).
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:35:36 #86
57497 happyme28
I'm so happy
pi_110019203
Coco, nekplooimeting is een reguliere echoalleen in een bepaalde periode waarin ze de plooi meten om een kansberekening op los te laten. Geen extra risico dus, alleen bij eventuele punctie bij een grote kans, maar dat is een keuze.
pi_110019380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:35 schreef happyme28 het volgende:
Coco, nekplooimeting is een reguliere echoalleen in een bepaalde periode waarin ze de plooi meten om een kansberekening op los te laten. Geen extra risico dus, alleen bij eventuele punctie bij een grote kans, maar dat is een keuze.
Ja, precies. Dat is zoals ik het altijd begrepen heb. Schoonzusje leek zo overtuigd though dat ik er niet meer 100% zeker van was.

Mgoed. Ik laat m zelf wel gewoon doen.

Bedoel, qua leeftijd zit ik nog goed (30) en ook mijn medicijnen zouden geen enkel verhoogd risico moeten geven, maar toch :+ Ik denk dat ik me zonder die test de hele zwangerschap lang afvraag of het toch niet mis is.

Sinds laatste echo wel een heel stuk meer genieten al O+ alleen dus óók nog altijd dat stemmetje dat zegt dat ik eerst maar even de nekplooimeting moet afwachten...
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:46:22 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110019553
Coco, heb je ook nagedacht over wat je dan doet, mocht de nekplooimeting afwijken?
Ga je dan voor vlokkentest/vruchtwaterpunctie?
je hoeft je hier niet te verdedigen of uit te leggen hoor, maar het is meer een vraag of je over een vervolgtraject hebt nagedacht

poeh, harde-buiken-festijn blijft hier aanwezig.
pi_110019727
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Coco, heb je ook nagedacht over wat je dan doet, mocht de nekplooimeting afwijken?
Ga je dan voor vlokkentest/vruchtwaterpunctie?
je hoeft je hier niet te verdedigen of uit te leggen hoor, maar het is meer een vraag of je over een vervolgtraject hebt nagedacht

poeh, harde-buiken-festijn blijft hier aanwezig.
Ja, dat weten we wel. Als er echt een verhoogd risico is, dan de vervolgtesten. Ik wil zeker weten dat er geen chromosonale afwijkingen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:03:11 #90
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110020046
Garanties op volledig gezonde kindjes heb je helaas nooit, ook niet met de nekplooi-meting en zelfs in latere echo's kunnen er toch nog dingen onopgemerkt blijven. Elk kindje dat gezond ter wereld komt (en dat ook "blijft") is dan ook een wondertje op zich.

Bellelena, wat jammer voor jullie. Sterkte!
pi_110020120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:03 schreef Kersjes het volgende:
Garanties op volledig gezonde kindjes heb je helaas nooit, ook niet met de nekplooi-meting en zelfs in latere echo's kunnen er toch nog dingen onopgemerkt blijven. Elk kindje dat gezond ter wereld komt (en dat ook "blijft") is dan ook een wondertje op zich.

Bellelena, wat jammer voor jullie. Sterkte!
True. Daarom, áls we het kunnen voorkomen, dan doen we dat. En zo niet, houden van zal het probleem niet zijn.
pi_110020159
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:26 schreef nytar het volgende:

[..]

is het niet het indalen wat je voelt?
:Y zal het indalen wel zijn, heb er verder een ervaring mee

asy
:D haha
als je zoveel last hebt is dat ook helemaal niet zo raar

Xanteh
Lekker druk :9
hoe gaat t met de verhuizing?

Bellelena :( :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:08:17 #93
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110020215
Ik voel trouwens al de hele ochtend getrappel van onder. Da's de enige plek dat ik hem überhaupt voel: helemaal onderaan, de hele tijd getrappel van zijn voetjes O+
Hij heeft tot nu toe op alle echo's (de gyn kijkt bij elke controle even) met zijn benen naar beneden gelegen en vannacht wist ik ineens zeker dat hij in stuit gaat blijven, dat er zeg maar een reden voor is :o
pi_110020520
Ik denk er hetzelfde over als Coco.

Al weet ik niet 100% zeker, ALS het zover mocht komen dat er Down uit gaat komen, dat we het laten afbreken. Nu zegt mijn gevoel van wel. Maar dat is een keuze die je op dat moment weloverwogen moet maken. Gelukkig is het zover nog niet en ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat het zover zal gaan komen.

Een 100% gezond kindje is inderdaad een wonder, maar laten we van het positieve uit gaan :-)

Ik las een ontzettend rot bericht van Belle.... :* .. Sterkte meissie! Echt heel erg naar om zoiets te moeten lezen.

Overigens kreeg ik een uur geleden telefoon van iemand die ik ken. En die vertelde dat, iemand anders die ik ken, 32 weken zwanger is (dat wist ik) maar dat het kindje in haar buik is overleden. Daar word je gewoon helemaal naar van. Dus zij gaat binnenkort bevallen middels inleiding en ze weet gewoon dat het kindje dood geboren zal worden.. Brrr, daar krijg je echt de rillingen van.

Ben je eerst al blij dat je de gevreesde 12 weken overleefd hebt, gaat het alsnog mis.

Daarom, ik ga het steeds meer en meer waarderen wanneer dingen WEL goed gaan. Want als je ziet hoeveel kindjes-in-de-maak onderweg naar de geboorte de strijd verliezen .. da's niet leuk :N

Dus het is en blijft echt een wonder!
pi_110020630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Jammer de bammer! :W
Shit, betrapt :)
pi_110020656
Bellelena, wat een verdrietig bericht, veel sterkte komende tijd.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:25:17 #97
114177 Diaan73
pi_110020948
Bellelena wat een verdrietig nieuws! Bij jou was er dus heel snel duidelijkheid! Dikke knuffel :*
Make love, not war ☮
pi_110021611
Bellelena, sterkte :*
pi_110021654
marrije gefeliciteerd!jullie mooie meisje gelukkig toch gister geboren!

asy harde buiken, misschien een voorteken?

diaan wat.blijft het onzeker zo duimen blijven draaien hier

bellelena :* sterkte
pi_110021875
Fluug wat een heerlijk plaatje 's nachts O+

Asy maandag dan meis!! :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110022068
Marrije, gelukkig mocht je gisteravond toch nog je meisje ontmoeten! *O* *O*

Bellelena, sterkte :*.

asy, wat een leuk filmpje O+!

flugel, die foto O+ O+

Diaan, jij veel sterkte met wachten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110022181
Bellelena :* :* :* sterkte vrouw! Dat je maar snel terug bent hier.
The way you rock'n'roll
pi_110022757
Bellelena :{ :* Sterkte meid!
pi_110022832
Zoë dat klinkt precies een beetje zoals het bij mij ook al 1,5 week voelt van onder!
Niet echt prettig en een paar dagen liep ik ongeveer wijdbeens naar de wc als ik uit bed stap zo'n last :') maar daarna trekt het bij mij al snel weg en wordt het een beetje zeurderig in het schaambot.

En bij mij was/is het in elk geval het indalen.

@coco wij dachten er hetzelfde over als jou maar toch hebben we op het laatst besloten geen meting te doen. Pas als de meting een kleinere kans is dan 1 op 250 (dacht ik?) kan je het vervolgtraject in.
Wat nou als de meting uit zou komen op een kans van 1 op 400 dan zou er geen vervolgtraject volgen en toch zou ik me er de hele zw. schap best zorgen er over maken. Want normaal krijg je echt uitslagen van 1 op (tien)duizenden.

Maar doe in elk geval waar je je zelf het beste bij voelt!

Bellena verdorie :{ kom inderdaad even weer tot jezelf en je man ook, en dan als jullie er weer klaar voor zijn hoop ik dat je snel hierheen doorstroomt :*

Asy! O+ wat een lieve broer heeft je buikbeeb zeg O+ Zo leuk om te zien dat ze dan toch wel begrijpen dat er iets bijzonders in de buik zit.

[ Bericht 13% gewijzigd door covie op 07-04-2012 14:24:45 ]
pi_110023224
Ow ja Asy wat een lief filmpje! O+

Covie ja .. wat als de kans inderdaad 1 op 300 is ofzo... hoe ga je er dan mee om? Goeie vraag.

Zou je dan niet op eigen kosten dat vervolgonderzoek kunnen laten doen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:33:52 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110023293
Volgens mij kun je altijd vragen om een vruchtwaterpunctie, maar als je niet in een risicogroep valt, moet je hem zelf betalen.

En die harde buiken. Tja behalve dat ze lastig zijn, leveren ze niks op volgens mij ;)
Harry gaat dadelijk met zijn papa paaseieren rapen met de buurtvereniging. Jammer dat ik niet mee kan... -O-
pi_110023473
Marrije ze is er!! *O* Van harte... hopelijk knap je snel op en mag je fijn thuis gaan genieten van je gezin met 4 kindjes O+

Bellelena ;( och meis toch :* ik hoop van harte dat je je hier snel voor een maand of 9 mag melden... :*

Asy 40 weken, whoehoe!
pi_110023539
Marrije, fijn dat gisteren je meisje toch nog geboren mocht worden. Geniet van je vier kleintjes bij elkaar.

Bellelena... Helaas moet ik me ook bij je aansluiten, snif.

Vanmorgen best wat bloed verloren, helder rood, wat stolsel en naar ik denk ook een vruchtje. Ik dacht er in ieder geval een "garnaaltje" in te herkennen. Dat klopt niet met de termijn, want ik had me voor komende donderdag bij de echo (dan 11 weken) al verheugd op een klein dansend en zwaaiend marionetje. De echo gaat dan waarschijnlijk wel door, maar dan om te kijken of ik leeg ben. De positieve test kwam op een "raar" moment, tussen overlijden (op m'n verjaardag) en crematie van de oma van m'n man in...en nu is m'n dochter komende dinsdag jarig en dat vieren we fijn 2e paasdag. Dat wordt dus weer een enorm vreemde mix. Ik hoop dat ik dat trek. We gaan vanmiddag nog wel even bij onze ouders langs met het cadeautje dat we eigenlijk hadden gekocht om donderdag het goede nieuws te brengen. Sorry, nu moet ik huilen....
pi_110023579
Dan nu maar hopen dat de bekkenklachten die ik al heb me niet te lang blijven herinneren...

Asy: nog heel eventjes en dan komt Huubke echt!
pi_110023829
Jeetje Kursor, bij jou ook al misgegaan. Sterkte, ook voor jou. :*
I found myself alone,
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:57:40 #111
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110023919
Kursor, Bellelena, wat verdrietig :'( :*
Hier ook pas een miskraam, bij 5 weken al (gelukkig...).
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:57:55 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_110023926
Meiden wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte Kursor en Bellelena! :*
pi_110023968
Kursor ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_110024021
Och Kursor ook al ;( sterkte!
pi_110024030
Kursor, wat ontzettend verdrietig en naar... Al die gemengde gevoelens maken het er ook niet prettiger op. Hopelijk kun je een beetje genieten van de verjaardag van je dochtertje. Probeer ook aan jezelf te denken. Huil het er maar uit. Veel sterkte met het verwerken :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:03:35 #116
114177 Diaan73
pi_110024081
Kursor jeetje. -O- -O- Herk veel sterkte en hopelijk toch een fijne verjaardag voor je dochter as maandag! :* had je er ook (veel) krampen bij?
Make love, not war ☮
pi_110024206
Wat een vervelend nieuws kursor, veel sterkte.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:14:23 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110024365
Ojee, Kursor! Wat een rotnieuws zeg!
Ik hoop stiekem dat je het mis hebt. Mag dat?
Ik vond het zo'n mooi 'kadootje' tussen alle misère in :*
pi_110024444
Dank jullie wel voor het medeleven.

Diaan, gisteren tijdens de soort-van-rel durfde ik m'n vraag niet te posten. Ik vroeg me af of je met een termijn van 10 weken al harde buiken zou kunnen voelen (terwijl er dus echt nog niets te zien is). Het waren dus geen pijnlijke krampen ofzo. Bij m'n dochter voelde ik de eerste keer een harde buik met 15/16 weken en had gisteren wat zitten zoeken en het leek wel te kunnen; voor mij dus geen alarm voor dat het mis zou gaan.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:18:53 #120
114177 Diaan73
pi_110024522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:16 schreef Kursor het volgende:
Dank jullie wel voor het medeleven.

Diaan, gisteren tijdens de soort-van-rel durfde ik m'n vraag niet te posten. Ik vroeg me af of je met een termijn van 10 weken al harde buiken zou kunnen voelen (terwijl er dus echt nog niets te zien is). Het waren dus geen pijnlijke krampen ofzo. Bij m'n dochter voelde ik de eerste keer een harde buik met 15/16 weken en had gisteren wat zitten zoeken en het leek wel te kunnen; voor mij dus geen alarm voor dat het mis zou gaan.
maar dan kan het ook nog gewoon goed gaan toch? Of weet je zeker dat je het vruchtje hebt gezien?
Make love, not war ☮
pi_110024552
Tuurlijk mag je hoop voor me houden Asy; donderdag na de echo weet ik het pas echt. De vk vroeg ook of het bloed bleef stromen, maar dat is dus niet het geval. Maar omdat ik het idee heb dat ik het vruchtje heb gezien (handig joh urine opvangen in zo MvM-kannetje) ben ik m'n hoop wel kwijt om eerlijk te zijn.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:21:19 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_110024606
Is er geen mogelijkheid om eerder een snelle echo te krijgen? Dan heb je tenminste rust in je hoofd dit weekend?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110024777
Kursor... -O- :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:27:12 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110024822
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:19 schreef Kursor het volgende:
Tuurlijk mag je hoop voor me houden Asy; donderdag na de echo weet ik het pas echt. De vk vroeg ook of het bloed bleef stromen, maar dat is dus niet het geval. Maar omdat ik het idee heb dat ik het vruchtje heb gezien (handig joh urine opvangen in zo MvM-kannetje) ben ik m'n hoop wel kwijt om eerlijk te zijn.
Een vruchtje van ongeveer 11 weken is 5,5 cm. Dat is een halve vinger ongeveer en lijkt al gewoon een mensje en geen garnaaltje volgens mij.
http://www.ehd.org/dev_article_unit9.php
deze site gaat uit van moment van bevruchting dus vandaar 9 weken ipv 11
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:27:50 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_110024842
Nu ja, wat Asy zegt dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110025380
Ik heb even verder zitten kijken in de link van Asy en ik vind het vruchtje lijken op dat van het plaatje bij 5-6 weken na bevruchting. Kan toch goed dat het al eerder is misgegaan, maar dat het nu pas is afgestoten? Of ben ik echt teveel aan het doemdenken? (Met 7 weken vanaf laatste menstruatie heftig buikgriep en hoge koorts gehad...ook al zou het zo vroeg een aanlegfout zijn waar je zelf geen invloed op hebt)
pi_110025579
Kursor zo dacht ik ook dat je het in de eerste instantie al bedoelde, en dat kan heel goed inderdaad :{
Toch blijf ik ook een beetje hoop voor je houden dat je het niet goed gezien hebt hoor en dat er wel wat spartelt dinsdag. :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:52:00 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110025638
Het was ook vooral om je een hart onder de riem te steken Kursor.
Ik weet het ook niet. Ik hoop gewoon op goed nieuws voor je donderdag :*
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 16:05:29 #129
309370 Nanadu
pi_110026005
kursor bij jou misschien ook al mis, wat naar :* Ik hoop dat Asy gelijk heeft en dat het toch nog goed zit. Kan je niet bellen voor een echo eerder?
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:23:18 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110026531
Bellelena :*

En Kursor, voor jou ook een hele dikke :* Wat een onzekerheid...
pi_110026730
Marrije, gefeliciteerd met je meisje! Na al je wachten eindelijk je geduld beloond :*
pi_110027262
Ahh Kursor...... :{
Wat ontzettend naar!! Nou ja .. het embryootje (zo heet dat toch), zou met 11 weken inderdaad wel een centimeter of 5 moeten zijn en meer op een mensje moeten lijken ..

Maar goed jij hebt het gezien en jij bent er deels van overtuigd dat je het vruchtje hebt gezien. Ik hoop echt dat het gewoon een of ander stolsel is geweest ofzo .. Dat er niks aan de hand is. En een beetje bloedverlies kan natuurlijk altijd.

Pfff... wat een rotnieuws voor je zeg :{ ... Vind het ook vervelend dat je door al het tumult je vraag gisteren niet al voor durfde te leggen. Ik kan me voorstellen dat je hier best veel steun kunt vinden en gisteren konden we jou die steun niet bieden.

Meis ik ga heel erg voor je duimen a.s. donderdag! :*
Doe rustig aan en ben extra extra extra lief voor jezelf, okay?
pi_110027690
Och belle en kursor ;(
Sterkte.
pi_110027766
Zo ik wil even een belangrijk bericht met jullie delen: ik heb voor het eerst in 3 dagen weer eens gepoept :+
Bah, wat heb ik een hekel aan die obstipatie. Krijg ik slechte zin van.
pi_110028153
Marrije *O* Gefeliciteerd met je dochter. Gelukkig toch nog gister! Geniet van d'r, en sterkte met het herstel!

Bellelena, en Kursor ;( Sterkte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_110028997
Mango _O- .
Wel fijn hoor, herken het gevoel van bijna trotsheid als je het voor elkaar hebt gekregen er weer wat uit te werken na een lange periode van verstopping. Nu voel je je vast heerlijk ontspannen :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:09 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110030034
Mango :D
Ik ontbijt standaard met roosvicee laxo in mijn yoghurt ;)
pi_110031136
En werkt dat een beetje asy? Is misschien dan ook wel wat voor mij
  zaterdag 7 april 2012 @ 18:41:53 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110031280
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:36 schreef Twinkle20 het volgende:
En werkt dat een beetje asy? Is misschien dan ook wel wat voor mij
Zolang ik minstens 2 liter drink per dag en 's morgens ontbijt met yoghurt, muesli en een flinke scheut roosvicee laxo, gaat het bij mij best aardig :Y
Ik merk het alleen meteen als ik te weinig gedronken heb :X
pi_110031307
Bij mij werkte het in ieder geval heel erg prima, elke ochtend een glaasje. Na week 15 ofzo liep het weer als vanzelf. Nu gebruik ik Ferro, dat is om je ijzerpijl hoog te houden.

Oja, en wat Asy zegt, een gezond dieet en veel water is denk ik wel een must.
pi_110031339
Twee kiwi's op een nuchtere maag elke ochtend schijnt ook erg goed te helpen maar dat vond ik altijd te veel gedoe, 's ochtends moet mijn eten niet te ingewikkeld zijn en vooral mee genomen kunnen worden in de auto.
pi_110031676
Covie
Goed om te horen dat t bij jou 't indalen was.
Zal dinsdag aan de vk vragen hoe ze er nu bij ligt, misschien durft ze t nu wel aan om goed diep te voelen.

Kursor.. :*

En obstipatie
Drinken idd, en elke dag een appel met schil eten kan ook goed helpen.
Bij mij is t helaas een rommeltje, moet de med van de apotheek wel innemen, anders kan ik bijna niet naar de toilet. Maar neem ik t wel in dan kan ik de hele dag wel naar de toilet :{

Vanmiddag lekker film gekeken & daarna in bad
Wel wat last van menstruatiekramp & erg moe.
We hebben 't bed wat op klossen moet in huis *O* staat eerst boven.
M'n moeder&zus zeggen alleen dat 't bed beneden moet staan, maar volgens mij hangt dat er vanaf hoe zwaar je bent toch? (boven de 100kg?) en of je trap niet te krap is enz
Dinsdag ook maar ff vragen aan de vk..
Wil in t zknhuis bevallen maar goed, 't bed moet wel goed staan.
pi_110032326
Boven de 100 kg is dat bij ons .. zit je daaronder, dan is het in mijn regio geen probleem.

Hmm 2 liter drinken per dag .. :X

Als we weer boodschappen gaan doen zal ik wel eens kijken naar roos vicee met extra ijzer.. dat kan ik wel gebruiken, mijn hele leven al problematisch en dan red je het echt neit door appelstroop op je boterham.

En kiwi's staan ook op mijn boodschappenlisjtje.. dat geduld kan ik 's morgens wel opbrengen :)

Ik stond net onder de douche en ik begin gewoon een pensje te krijgen joh :@ .. Of ja het zullen voornamelijk mijn darmen zijn maar tis helemaal hard in mijn onderbuik, ook door mijn baarmoeder denk ik die groter wordt. Dus de eerste verschijnselen!

Nah tis niet erg als anderen het zien nu.. iedereen weet het :) , dus dan mag het.
pi_110032398
en kiwi zit ook nog eens vol ijzer dus dat is een win win situatie.

Veel drinken went vanzelf.
pi_110032536
Ja boven de 100kg had ik hier ook gelezen.
M'n vk weegt me nooit en gewicht komt ook niet ter sprake, maar ik vind t wel handig om te weten waar t bed moet staan.

Twinkle :D een pensje haha ( O+ beginnende babybol )
Wel bijzonder hoe t lichaam verandert. Vind t nogsteeds wennen om te zien dat m'n borstkas breder is geworden zegmaar.
pi_110032622
Ja en mijn borsten knallen al sinds een week of 5 uit mijn bh's. Dus ik ben over gegaan op meegroeibh's. Normaal had ik 's nachts geen bh aan, maar sinds dat ze zo stevig zijn geworden vind ik het wel fijn om zo'n meegroeiding aan te hebben :) .. Pijnlijk zijn ze gelukkig niet, hoogstens wat gevoelig.

Hmm kan ik binnenkort misschien dan toch mee doen in het buikjestopic :D
pi_110032767
Meegroei bh kan idd handig zijn, vond extra stevigheid ook wel fijn in t begin toen t allemaal wat gevoelig was

Leuk!
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:14:02 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110034048
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:19 schreef Thistleweed het volgende:

Veel drinken went vanzelf.
:N
Ik moet me er echt toe 'dwingen'.
pi_110034292
Bellelena en Kursor, wat een verdrietig nieuws! Sterkte!

Gisteren las ik ook dat iemand het zei, maar wat een verdrietige reclame over meisjesabortussen..!
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:21:55 #150
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110034322
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

:N
Ik moet me er echt toe 'dwingen'.
Echt? Extra bakkie koffie/thee?

Ik was ben momenteel verslaafd aan 'ijsblokjes' water. Ik spoor niet, ik weet t.. :')

Bellelena en Kursor Sterkte!
pi_110034643
:D PE haha

Ice tea met citroen O+

Mmm heb veel menstruatie krampen maar m'n buik lijkt niet echt lager te gaan zitten. Lijkt wel ronder en meer naar voren zegmaar. Vorm verandert iig :9
pi_110034682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:21 schreef Labelloo het volgende:

Gisteren las ik ook dat iemand het zei, maar wat een verdrietige reclame over meisjesabortussen..!
Ja vreselijk.. :(
pi_110034898
Haha Zoe dat van die veranderende vorm herken ik wel...Ook hier is mijn buik sinds anderhalf/ 2 weken echt van vorm verandert.
Verder hier een klein eigenwijsje.. Vorige week nog mooi ingedaald en donderdag dus niet meer :(. Maar de VK vindt het verder geen probleem. Geloof dat het anders ligt voor een eerste of een tweede.
Xanteh las dat jij ervoor naar de gyn gaat, is het jou eerste?

Bellelena en Kursor dikke :*

Fluugs wat een schatje... Gefeliciteerd en natuurlijk ook Martijn en Willem *O*
Marrije gefeliciteerd en geniet er maar lekker van *O*
Asy wat een schattig filmpje O+
pi_110035626
Roosje
Ik las dat t voor n 2e of 3e kindje idd anders kan zijn qua indalen. (dan is er wat meer ruimte ofz toch?)
maar t kan nog wel dat jullie kindje alsnog/weer gaat indalen?

Wat doen ze trouwens als 't je 1e kindje is en deze daalt niet goed in?
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:51:09 #155
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_110035649
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 07:00 schreef Marrije het volgende:
Goedemorgen.
Mooie foto fluug.

Ik geef voor mezelf de voorkeur aan een natuurlijke bevalling :')

Met de baby alles goed, slaapt lekker.
van harte!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_110036360
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:50 schreef Zoë23 het volgende:
Roosje
Ik las dat t voor n 2e of 3e kindje idd anders kan zijn qua indalen. (dan is er wat meer ruimte ofz toch?)
maar t kan nog wel dat jullie kindje alsnog/weer gaat indalen?

Wat doen ze trouwens als 't je 1e kindje is en deze daalt niet goed in?
Zoe geen idee wat ze dan doen bij een eerste. Ik geloof dat Xanteh ook zo een eigenwijsje heeft en ervoor naar de gyn gaat komende week. Vermoed dus dat het haar eerste is.

Wat je zegt klopt, het heeft ermee te maken dat de buikspieren al een keer opgerekt zijn en hij dus inderdaad meer ruimte heeft dan zijn broer destijds.

Volgens mij is ie overigens alweer teruggeschoten, dus ja hij kan gewoon weer/alsnog indalen. Moet zeggen dat ik not amused was donderdag. Vond het wel een geruststellend idee dat hij ingedaald was en ik dus 'veilig' overal naar toe kan zonder plat te hoeven liggen als de vliezen breken.
Dinsdag weer controle dus dan zullen we het wel horen...

Overigens sta jij ook al gewoon vierde!
pi_110036825
Ben wel benieuwd wat ze dan doen, dus Xanteh als je dit leest? :9

Kan me voorstellen dat je not amused was, hoop dat ie nu wel weer goed ligt!

:o jaa komt wel dichtbij zo!

Kan 't me nog niet zo goed voorstellen allemaal.. Dat we zometeen n kleintje hebben om voor te zorgen enz.
Vind 't opzich wel 'fijn' om krampen oid te voelen, zo ben ik er wel regelmatig mee bezig, soort van voorbereiden ofz.
pi_110036946
Bellelena :*

Kursor,.ik duim.. Heeeel hard!
Ook voor Diaan! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110037067
Als de kleine niet is ingedaald en je vliezen breken moet je direct plat gaan liggen om te voorkomen dat de navelstreng in de weg gaat zitten.

Verder kan het volgens mij geen kwaad, de bevalling kan wat langer duren omdat een ingedaald kindje al wat verder in het geboortekanaal ligt, dus een kortere weg hoeft af te leggen. En bij een ingedaald kindje weet je zeker dat deze niet meer draait.
pi_110037151
Ah ok :) goed om te weten
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:34:40 #161
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110037546
Nog effe een spammetje...

Tot ziens meisjes en veel succes allemaal... :W :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_110037588
O+ broertjes O+
Hoe vindt ie zn broertje
pi_110037589
Och Pietertje en Willem O+
The way you rock'n'roll
pi_110037623
O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110037639
Ohh! O+
lekker genieten!!!
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:38:30 #166
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110037649
Oooh Flugel, wat een smeltfoto's O+

Kursor :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:38:45 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110037661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
O+ broertjes O+
Hoe vindt ie zn broertje
Hij geeft kusjes en aait 'm.... Waarbij het soms heel goed is dat Pietje ook stevig in elkaar zit :')
pi_110037740
Superfoto's Fluug! O+ Geniet lekker van je gezinnetje!
I found myself alone,
pi_110037762
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:38 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hij geeft kusjes en aait 'm.... Waarbij het soms heel goed is dat Pietje ook stevig in elkaar zit :')
O+ Oh geweldig!
Ben zo benieuwd straks met Floris en zn zus
pi_110037784
Ohh Kursor nee toch! :* :* Ik hoop dat je eerder een echo kunt krijgen. Sterkte hoor! Als dat 'garnaaltje' het vruchtje was is het idd al eerder mis gegaan, zou kunnen. Maar blijf hopen op een gek stolsel voor je...

Belelena, jij hebt al zekerheid lees ik uit je posts. Heb jij een echo gehad? Of wil je er liever niet meer over kwijt? :*
pi_110037791
En Flugel O+ O+
pi_110037842
Ach wat lief fluugs O+
En hoe gaat het met jou?
pi_110037982
Fluugs O+
pi_110038155
hier kwam ik bij toeval op, ik moest aan dit topic denken gelijk :P dus asjullieblieft :*

/rent weer weg
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_110038502
Ahhhh, die tweede foto Flugeltje! Wat ontroerend... :') O+
pi_110038724
Pietertje O+
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:07:24 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110038762
fluugs, ik ga je 2e foto uitprinten en op mijn nachtkastje zetten. Misschien rammel ik Huubke er dan wel uit O+
pi_110038898
Ooohhh flugeltje, wat een lieve foto's O+
Tralalalaaa
pi_110039553
Nou, ik heb geen idee wat ik kan verwachten bij de gyn a.s. dinsdag. Ik had afgelopen vrijdag niet mijn eigen vk, denk dat mijn eigen vk me niet naar de gyn had gestuurd maar wel advies had gegeven wat ik moet doen als de vliezen breken. Wel vervelend dat je met 38 weken ineens een andere vk krijgt, waar je niet echt een band mee hebt opgebouwd. Mijn eigen weet tenminste wat er de afgelopen periode is gebeurd en bij de nieuwe moest ik alles weer opnieuw vertellen en kreeg ik soms vragen die allang besproken waren. We zien wel dinsdag, straks is het heisa om niks :P
pi_110039813
Ah dat lijkt me ook vervelend Xanteh

En missch daalt jullie kindje ondertussen wel in, kan ook nog.
pi_110039967
Is er hier eigenlijk iemand die geen kraamhulp neemt?
Een bevriend stel van ons krijgen ook een kindje, maar zij denkt erover om geen kraamhulp te nemen omdat ze er niet van houdt als er een vreemde in huis is.

Alleen (vooral) bij een eerste kindje is dat toch absoluut niet slim?

Ik snap wel dat je niet van vreemden in huis houdt, maar je kan toch ook niet verwachten dat je vriend al precies weet hoe je een luier om moet doen, navelstreng verzorgen, een badje geven, het bedje/kruik goed opmaken, de voeding regelen en daarnaast zorgt voor de boodschappen, huishouden erbij (eten,wassen,koken) bezoek verzorgen, jou verzorgen en de rest van wat er moet gebeuren.

Iemand anders hier ervaring mee? vraag me echt af of het te doen is eigenlijk..
pi_110040297
Wat lief fluggel!

natuurlijk is het te doen covie. Volgens mij is Nederland 1 van de weinige landen die kraamzorg heeft.
De navelstreng heeft geen verzorging nodig eigenlijk en de verloskundige checkt die wel. Verder kan je alles opzoeken en hebben ze hopelijk mensen die hun helpen.
Maar ik vond die verloskundigen,het mens van het consultatiebureau en het bezoek vervelender dan de kraamhulp eigenlijk...en ik had echt geen fijne kraamhulp.
Ze zullen vast wel bijdraaien en 3 uurtjes per dag nemen ofzo.

Kursor ik duim ook voor je!
pi_110040401
Fluug! O+ O+

Covie, ik persoonlijk vind het straks allang prima om een kraamhulp in huis te hebben. Maar in principe moet je het natuurlijk zelf ook gewoon kunnen. Kraamhulp is iets dat wij ons toevallig in onze luxepositie (de eerste wereld) kunnen veroorloven.
pi_110040456
Wat is Pieter helder, Fluugs! Mooie plaatjes van de broers!
pi_110040547
Het is prima te doen, maar je maakt t jezelf niet makkelijk :P
Ik wist ook wel hoe ik een luier bij een kind om moest doen of een badje geven of weetikveelwat.. ik heb 4 jongere zusjes en een broertje :P
mijn vriend of mijn kraam heeft overigens geen baby hoeven vesrchonen hier, dat deed ik zelf, idem voor t badje en voeden (BV) maar hulp in de huishouding is dan wel fijn hoor :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:05:04 #186
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110040957
Ik heb bij Cristel dus geen kraamhulp gehad (ja ok..mn moeder was er, maar da's geen kraamhulp ;) ) En ik vond dat dus helemaal niet zo fijn. Ook al is het mn 3e kind, het was toch weer ff een ' oh ja ' momentje soms....En dan is het fijn als zo iemand erbij is. Plus dat zo'n kraamhulp ook nog het eea in huis doet, en dat is ook wel fijn !

Flugeltje O+ Mooi manneke O+
pi_110041140
Wij vragen onze kraamhulp van nummer 1 weer. Ze is zo'n topmens! Onze verzekering vergoed ook nog extra uur. Hadden we de vorige keer wel gebruikt. (als de verzekering het niet vergoed had, dan hadden we het ook wel gekregen, dan had de vk een formulier in moeten vullen oid)
pi_110041321
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:40 schreef covie het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die geen kraamhulp neemt?
Een bevriend stel van ons krijgen ook een kindje, maar zij denkt erover om geen kraamhulp te nemen omdat ze er niet van houdt als er een vreemde in huis is.

Alleen (vooral) bij een eerste kindje is dat toch absoluut niet slim?

Ik snap wel dat je niet van vreemden in huis houdt, maar je kan toch ook niet verwachten dat je vriend al precies weet hoe je een luier om moet doen, navelstreng verzorgen, een badje geven, het bedje/kruik goed opmaken, de voeding regelen en daarnaast zorgt voor de boodschappen, huishouden erbij (eten,wassen,koken) bezoek verzorgen, jou verzorgen en de rest van wat er moet gebeuren.

Iemand anders hier ervaring mee? vraag me echt af of het te doen is eigenlijk..
Die huishoudelijke taken of hoe je je kind moet verzorgen zullen allemaal wel goedkomen uiteindelijk.

Ik was een tijdje terug op visite bij een gezin dat maar 3 uur kraamhulp had afgenomen en dat kind werd nadat de kraamverzorgster op dag 2 de deur achter zich dicht had getrokken om 12:00 helemaal suf en slap en knettergeel. De verse ouders (eerste kindje) dachten dat het kind gewoon lekker sliep. Toen kraamhulp volgende dag er weer was, was de temp gedaald naar 35.9 en was t kind nóg geler. Uiteindelijk werd dat dus een opname in t ziekenhuis voor onder de lamp. Na een dag mocht t kind weer naar huis en na twee dagen konden ze weer terug naar het ziekenhuis, zelfde verhaal. Als de kraamhulp daar langer aanwezig had kunnen zijn dan was er veel eerder aan de bel getrokken, nu liep ze steeds achter de feiten aan. Nog een gelukje ook want deze mensen wilden eigk helemaal geen kraamhulp maar zijn uiteindelijk overstag gegaan voor 3 uur.

Ik zeg niet dat dit niet had gebeurd als de kraam er de hele tijd geweest was, maar een kraamverzorgster doet zoveel meer dan moeder en kind verzorgen of het huishouden. Ze is ook wel echt opgeleid om risico's te signaleren en alert te zijn op de gezondheid van moeder en kind. Er kan echt een hoop ellende vroegtijdig bijgestuurd worden of zelfs voorkomen worden als er een kraamverzorgster aanwezig is. Een soort privé-verpleegster.
pi_110041781
maar heeft die kraamhulp de ouders dan niks verteld over geel worden en de temperatuur? En het had ook om 5 uur kunnen gebeuren natuurlijk....

Ik denk wel dat een goede kraamhulp de hele dag erg fijn kan zijn als je net een baby hebt hoor, maar je kan zeker wel zonder.
pi_110041870
Mijn kraam deed t tegenovergestelde, zeggen dat t wel meeviel terwijl ie kneitergeel was, mn vk schrok er gewoon van en toen moest ie snel geprikt :P
pi_110041897
Ik was maar wat blij met de kraamhulp. Ik kon nog net naar de wc strompelen waar ik dan een kwartier over deed en als ik dan eindelijk weer in mijn bed lag was ik kapot. J. was er ook niet constant want die werkte halve dagen. (gaan we dit keer ook anders doen :P )
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:29:50 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110042049
Ik heb bij mijn oudste maar een paar dagen kraamzorg gehad vanwege te druk en een ander gezin met meerdere kinderen ging voor. Dat was echt ruk! Ten eerste moest ik zelf ineens veel meer doen dan wellicht gewenst was heeft niemand mijn hyperlactatie opgemerkt, moest mijn moeder komen poetsen en zat ik eigenlijk halve dagen helemaal alleen thuis!
Niet echt je ideale kraamtijd hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_110042100
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:22 schreef Troeta het volgende:
maar heeft die kraamhulp de ouders dan niks verteld over geel worden en de temperatuur? En het had ook om 5 uur kunnen gebeuren natuurlijk....

Ik denk wel dat een goede kraamhulp de hele dag erg fijn kan zijn als je net een baby hebt hoor, maar je kan zeker wel zonder.
natuurlijk heeft ze dat verteld, en natuurlijk kun je het ook andersom treffen, net zoals je ook een bagger-vk kunt treffen. En natuurlijk had het ook om vijf uur kunnen gebeuren, alles kan. Het kan ook gebeuren net nadat je kraambed is afgesloten en zowel je vk als je kraam naar huis zijn en niet meer terugkomen.

Maar dat neemt niet weg dat een kraamverzorgster meer doet dan alleen poetsen en fruithapjes maken. Ze houdt jou en je kind echt wel in de gaten en naar mijn mening kun je daar niet per se zonder.
Een kraamverzorgster is heel fijn om bij te komen van de bevalling maar het is ook gewoon goed om moeder en kind in de gaten te houden. In het buitenland hebben ze geen systeem van kraamzorg, maar daar blijf je dus wel een x aantal dagen in het ziekenhuis na je bevalling en dan worden precies diezelfde controles daar gedaan die bij ons thuis uitgevoerd worden.
pi_110042141
En inderdaad om nog maar te zwijgen van de begeleiding die ze kan bieden bij voedingsproblemen.
Zowel fles als borst.
pi_110042202
Bij mijn eerste was het toch zeker wel van belang dat de kraamhulp doorhad dat hij niet genoeg voeding binnenkreeg (lees: plasluiers had). Wist ik veel ;(
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_110042204
Aah kijk als ze het niet willen, moeten ze natuurlijk zelf weten, dat gaat mij niks aan.
En ik vermoed dat haar (8> er wel een stokje voor steekt hoor, en ze inderdaad wat kraamhulp nemen.

Het is wel zo dat het hier in Nederland beter is geregeld dan waar dan ook.
Alleen in andere landen trekt dan vaak een (schoon)moeder er wel voor een tijdje bij in huis, of ze verblijven standaard enkele dagen in het ziekenhuis.

Maar helemaal zonder hulp, lijkt me echt wel erg pittig, zelfs als je wel ervaring hebt!
pi_110042321
Vriendin van mij ligt trouwens in een geboortekliniek en wordt knettergek van het feit dat alle verzorgsters elkaar tegen spreken en dat de verdieping lager waar ze de eerste dagen lag, ziekenhuis dus, ze weer wat anders zeiden :X :X
The way you rock'n'roll
pi_110042393
Tja, vergeef me dat ik wat zwartdenkend ben, maar ik heb 3 verschillende kraamhulpen gehad en ze waren alle 3 waardeloos. ik had echt wel zonder hun gekund, maar een fijne kraamhulp de hele week lijkt me echt fantastisch.
Maar een baby die geel is, dan bel je toch even iemand, je vk, het kraambureau of je huisarts denk ik dan?

Vind het verder wel goed dat kraamzorg er is in Nederland hoor, jammer wel dat er ook op bezuinigd word, maar als iemand geen kraamzorg wil, prima toch.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 23:44:32 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_110042679
ik heb een kraam gehad die labieler was dan ik, ze jankte ook harder... :?
pi_110042757
Dat is zn goed recht, dat moet iemand zelf weten. Alleen ik vind het onverstandig om helemaal geen kraamhulp te nemen, en dat is verder mijn mening en mijn goed recht om dat te vinden. ;)

In principe hoef je ook niet op controle bij je verloskundige. Waarom zou je? als het goed gaat dan gaat het goed toch? dat hoeft de verloskundige verder niet te checken voor je. Maar soms gaat het niet goed, en daar is het voor, om de risico's eruit te halen. Zo is het ook met kraamzorg.

Jammer dat je 3 kraamhulpen hebt getroffen die je niet fijn vond, maar dat is jouw persoonlijke ervaring, dat betekent niet dat mensen in het algemeen wel zonder kraamhulp kunnen.

En qua geel-zien, niet iedereen ziet het, zeker bij een eerste kindje. Zoiets gaat veelal sluipend, het valt je in t begin niet zo op dat t kind geel is, en daarnaast is lang niet iedereen even snel van begrip en actie. no offence verder naar hier, maar kijk alleen al hier hoelang er soms getwijfeld wordt om even te bellen naar je vk als je ej ongerust maakt over iets.
pi_110042836
Troeta ik denk dat je niet wilt weten hoeveel mensen niet weten dat je moet bellen als een baby geel is hoor :@ dan denken ze gewoon "laten we het maar even aankijken, dat zal er de eerste dagen wel bij horen".

Ik denk echt dat er veel mensen zijn die zich vergissen en denken dat een baby verzorgen bestaat uit laten slapen, badderen, luiers verschonen en eten.
pi_110042860
Dat je heel trots bent omdat je baby er zo goed uit ziet, maar dat hij gewoon geel is :P
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_110042998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef moussy het volgende:
:D
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:48 schreef snoopy het volgende:
Dat je heel trots bent omdat je baby er zo goed uit ziet, maar dat hij gewoon geel is :P
En dat alle opa's en oma's kirren dat ze zo'n lekker kleurtje heeft O+

En dat je denkt dat dat rode in die luiers een pseudo-menstruatie is, want daar had je eens over gelezen, en dat kon geen kwaad.

ondertussen in kraamland gingen alle zeilen bij en de alarmfase 1 in want dat t geen pseudomenstruatie was dat was haar wél duidelijk :+

sub2 ik heb t overigens over mezelf nu, niet over dat kraamgezin
pi_110043086
haha ja wie was dat ook alweer? Kaatjejannie geloof ik, dat ze zich niet besefte dat r kind zo geel was..en op die foto was het net een kuikentje
pi_110043117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef moussy het volgende:
Nou fantastisch toch ^O^ ze had het gewoon goed met je voor, en nam zelfs de kraamtranen van je over! :+
pi_110043144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

[..]

En dat alle opa's en oma's kirren dat ze zo'n lekker kleurtje heeft O+

En dat je denkt dat dat rode in die luiers een pseudo-menstruatie is, want daar had je eens over gelezen, en dat kon geen kwaad.

ondertussen in kraamland gingen alle zeilen bij en de alarmfase 1 in want dat t geen pseudomenstruatie was dat was haar wél duidelijk :+

sub2 ik heb t overigens over mezelf nu, niet over dat kraamgezin
Lex pieste ze ook, uraten oid? :P (kan t wel googlen maar geen zin in) 1 dag
pi_110043168
Mijn kraam is me nog steeds een orchidee schuldig verdomme
pi_110043232
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Lex pieste ze ook, uraten oid? :P (kan t wel googlen maar geen zin in) 1 dag
uraten ja, klopt.
mijn oudste heeft ze een dag of 3 gehad voor het weer weg trok.
pi_110043590
ik vind ook niet dat mensen in het algemeen wel zonder kraamhulp kunnen hoor. Wat je allemaal zegt is helemaal waar, maar als iemand echt geen vreemde in huis wil moet het ook kunnen hoor.
Een vriendinnetje van mij heeft bij haar derde kindje geen kraamhulp gehad en ze vond het echt heerlijk.
Maar goed, bij een derde kindje weet je wel wat meer.
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 00:06:51 #210
7074 moussy
kuttekop
pi_110043592
Ik heb wel een keer een kraam geweigerd, maar toen was het kind overleden, toen mocht ik niet uit het ziekenhuis, ik moest daar blijven net zo lang tot er iets geregeld was, op zondag :')
pi_110043657
pffff, bizar
pi_110043782
ik kreeg dagen bijgeïndiceerd omdat het met mij nog zo slecht ging in de vorige kraamweek. Kreeg ik nog 3 uurtjes per dag, kon ik fijn nog 3 uur slapen was het achterliggende idee. De kraam die zou komen gaf wel aan dat ze tussendoor van haar kolfrecht gebruik zou maken om thuis te voeden dus dan zou ze voor de lunch anderhalf uur komen en na de lunch weer anderhalf uur.

Ik heb vriendelijk okay niet per se heel vriendelijk bedankt en om een andere dame verzocht. Ik begrijp haar dilemma (flesweigeraar) volledig, en ze heeft helemaal recht op haar kolfrecht. Maar dat werkt natuurlijk niet in combinatie met een kraamvrouw op deze manier.
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 00:11:09 #213
7074 moussy
kuttekop
pi_110043788
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 00:08 schreef Troeta het volgende:
pffff, bizar
mja, een achterlijke situatie was het wel, ik wilde geen kraamzorg, klaar, punt. Ik zou recht hebben op 2x 1,5 uur, blijf dan maar lekker weg. Toen heeft mn gyn in de woonplaats, ik lag op dat moment in het VU, gezegd dat hij de nacontrole's wel aan huis zou doen :D toen mocht ik naar huis O+
pi_110044094
Dat snap ik dat je om een andere hebt gevraagd. Wij gingen meteen slapen als de kraam weg was, moet er niet aan denken dat ze dan smiddags weer terugkomt,haha

En van jou snap ik het helemaal moussy. Je zou maar net een verkeerde kraam krijgen die net de verkeerde dingen tegen je zegt. En vervelend ook dat ze in jouw situatie er zo'n gedoe van maakte.
pi_110044125
Nou dat vind ik inderdaad wel belachelijk.. ik kan me wel voorstellen dat je dan geen behoefte hebt aan kraamzorg.. daar kunnen ze je toch uberhaubt niet voor vasthouden?

ooh vrolijk pasen allemaal! lekker eieren eten straks :')
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 00:24:39 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_110044374
Het schijnt dat ze je moeten overdragen aan het 1 of ander, of zoiets, dat weet ik allemaal niet meer. Maar goed, uiteindelijk heb ik gewoon iedere dag de huisarts op bezoek gehad, een vlos had ik niet, want ik liep al vanaf het begin van de zwangerschap bij de gyn, maar die was idd wel aan huis gekomen als dat nodig was geweest, fijne vent is/was het. hij zou ook oppassen op mijn oudste als ik van nr2 ging bevallen, "helaas" ging ik veel te snel met bevallen en moesten we als een speer naar A'dam, kind ging dus maar mee.
pi_110045201
aha regeltjesland! :D
En als er dan iets niet helemaal volgens het boekje gaat, dan is er gelijk een probleem.
Gelukkig heb je dan toch nog zo'n gyn, maar ik vind de reactie van het zkh in zo'n situatie best star.

Nou ik ga eens even een poging doen om te slapen.
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 08:08:41 #218
5428 crew  miss_sly
pi_110049169
Ik had vanwege drukte drie uur kraamhulp per dag. Ze had voor en na mij ook een gezin, beide probleemgezinnen. Bij mij deed ze dus echt alleen controles van mij en baby, at haar boterham terwijl ze dingen met me besprak en was vaak al eerder dan die drie uur weg. Ik vond het vooral voor B. jammer dat hij zo volledig aan de slag moest met van alles, want zij deed niets en ik kon de eerste dagen nog niet zoveel. Mijn moeder is een paar keer geweest en heeft wat gepoetst. Ik was stiekem wel een beetje jaloers op die verhalen over een geweldige kraam die lekkere ontbijtjes of bordjes fruit maakte, maar ik vond het ergens ook wel best. Helemaal zonder zou ik niet fijn gevonden hebben, want juist de controles en bespreken van dingen vond ik erg prettig, zeker met een eerste kind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 april 2012 @ 08:19:21 #219
37150 livelink
pi_110049205
Ik mocht na de eerste ook pas uit het ziekenhuis, nadat ik bewijs had dat er bij thuiskomst kraamzorg geregeld was. Maar misschien was dat omdat het een zondag was? Bij de tweede kan ik het me in ieder geval niet herinneren.

Bij de tweede wilde ik zo graag naar huis, maar in het ziekenhuis vertrouwden ze Job niet helemaal. Hij dronk slecht en de kinderarts wilde ons niet echt laten gaan. Dus ik heb alles op alles gezet om ons toch te laten vertrekken en thuis was ik ineens zo bang dat ze ons te vroeg hadden laten gaan (ja, labiel, ja). Wat was het fijn om toen een doortastende kraamhulp te hebben, die direct de vk belde om Job nog even goed na te kijken. Na overleg tussen de vk en de kinderarts en een fijn plan van aanpak, waarbij de kraamzorg de verantwoordelijkheid nam, kon ik pas een beetje ontspannen.

Maar daar kwam ik niet voor, ik vroeg me af of er nog paasbabietjes in het verschiet zijn.
  zondag 8 april 2012 @ 08:29:31 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110049240
Hier is alles rustig.
We hebben ons paasontbijt al een tijdje achter de kiezen, want Harry was al vroeg wakker :o

Ik ben wel heel blij geweest met mijn kraam. Zij heeft de bv mee op de rit geholpen en hier ook 2 dagen uraten in de luiers gehad.
Daarnaast hebben we veel uitleg gehad over wat te doen als...
Ze controleerde de hechtingen, hoogte bm, temp etc.
Ze kwam 1 uur nadat wij thuis waren gekomen uit het ziekenhuis. Hartstikke goed geregeld dus.

Ik vind het altijd zo jammer om te horen als mensen niet zo blij waren met hun kraam.
pi_110049256
ik heb tot 2x toe hele fijne kraamverzorgsters gehad! Heel lief, hardwerkend enzo..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110049266
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 08:29 schreef Asyniur het volgende:
Hier is alles rustig.
We hebben ons paasontbijt al een tijdje achter de kiezen, want Harry was al vroeg wakker :o

Ik ben wel heel blij geweest met mijn kraam. Zij heeft de bv mee op de rit geholpen en hier ook 2 dagen uraten in de luiers gehad.
Daarnaast hebben we veel uitleg gehad over wat te doen als...
Ze controleerde de hechtingen, hoogte bm, temp etc.
Ze kwam 1 uur nadat wij thuis waren gekomen uit het ziekenhuis. Hartstikke goed geregeld dus.

Ik vind het altijd zo jammer om te horen als mensen niet zo blij waren met hun kraam.
Robin was ook vroeg vandaag omdat mama echt niet kon wachten met plassen :{ De baby in dr buik was erg wild zei ze haha
pi_110049300
Mijn kraam was geweldig. Een jonge meid van 24 uit een enorm gezin. Wist van anpakken en doorpakken. Toen we op dag 8 een ontvelde plek onder de arm.van Isabeau ontdekten en de vk het wegwuifde met "eerst maar een paar dagen aankijken" drong zij aan op contact met de kinderarts die ons halsoverkop liet komen waarna opname volgde wegens een staphylokokken besmetting.
pi_110049349
Ik had een hele lieve kraam, een vrouwtje van mijn leeftijd (iets ouder denk ik) die sinds 8 jaar in Nederland woonde. Afkomstig uit Liberia. Ze bleek al in de auto voor de deur te hebben zitten wachten tot wij thuis kwamen en heeft ons daarna nog even 10 minuten gegeven voordat ze aanbelde. Zo meedenkend.
Taal was soms een kleine issue, dan had ik niet het idee dat ze mijn vraag had begrepen, maar dan stelde ik hem nog eens, soms op een andere manier en anders stelde ik hem aan iemand anders.
In Liberia deed ze dit werk ook al, dus ze had ruime ervaring, alleen nu was ze weer stagiaire, omdat haar papieren in NL niets waard zijn :')
pi_110049573
ahja. nacontroles. ik moest maar even naar het inloopspreekuur van de huisarts komen. da's elke ochtend tussen 7 en 8 en loeidruk. autorijden mocht nog niet, lopen ging echt nog niet (2 km, 5 dagen na een keizersnee) en ov was met al die sneeuw hier een tikkie onbetrouwbaar. ^O^
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 09:25:31 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_110049610
Kraam bij nr 3 was zo leuk, zo 1 die zware shag rookte (ja echt) en als een tornado door mn huis heen ging. Ik kende haar van vroeger, uit de kroeg en was al lang blij dat ze niet naar mn hechtingen hoefde te loeren :D die had ik niet.
pi_110049674
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:53 schreef Kleurdoos het volgende:
haha ja wie was dat ook alweer? Kaatjejannie geloof ik, dat ze zich niet besefte dat r kind zo geel was..en op die foto was het net een kuikentje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietje had geen uraten in dr urine. En was achter dr oren nog wel roze. Maar ze werd wel in de gaten gehouden.
Toen vond ik het nog wel meevallen. Maar als ik het nu zie....

Onze kraam was top. Zou dr zo terug willen.

[ Bericht 7% gewijzigd door kaatjejannie op 08-04-2012 10:06:45 ]
*poef* nu is het weg
  zondag 8 april 2012 @ 09:31:18 #228
114177 Diaan73
pi_110049681
Ik had beide keren een fijne kraam. De eerste keer zelfs met een stagiair die zelf al 3 kinderen had en herintreedster was. Het huis is nog nooit zo schoon geweest. Hele goede ervaringen dus. Ook waren ze er beide keren al voordat ik thuiskwam. Er lag al een kruikje in het ledikant, alles stond klaar en schroomde ze ook niet om mij naar bed te sturen en niet beneden te blijven bij de visite. Was goed dat ze dat deed.

Ik denk dat ik vanmorgen het vruchtje ben verloren :( ;( ... ik heb het in bakje water liggen. :@ Wil het nog even aan Peace laten zien. De bloedingen lijken nu ineens gestopt. Ik ga dinsdag maar even bellen met echobureau om te kijken of ik nog deze week een echo kan krijgen om te kijken het echt het vruchtje was.
Make love, not war ☮
pi_110049689
Nee, diaan. Wat kut. :*
*poef* nu is het weg
  zondag 8 april 2012 @ 09:33:20 #230
114177 Diaan73
pi_110049696
Vinden jullie het raar als ik hier een foto plaats? Onder spoiler dan...?
Make love, not war ☮
pi_110049714
Diaan :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 april 2012 @ 09:37:45 #232
37150 livelink
pi_110049742
Ach Diaan :'(
pi_110049776
Diaan :* ;( Foto wat mij betreft geen probleem, maar ik ben verder (gelukkig!) geen ervaringsdeskundige...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110049818
Wat mij betreft ook.. :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110049844
Och Diaan wat balen zeg!! :*
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 09:47:42 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_110049845
Ah nee Diaan.. :*

Foto is geen probleem toch?
  zondag 8 april 2012 @ 09:49:09 #237
114177 Diaan73
pi_110049858
Zie de spoiler...

SPOILER
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik voel. :@

[ Bericht 44% gewijzigd door Diaan73 op 08-04-2012 09:54:19 ]
Make love, not war ☮
  zondag 8 april 2012 @ 09:50:38 #238
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110049876
Diaan :* :* Ik had je dit vanzelfje zo gegund.
The way you rock'n'roll
pi_110049889
och diaan :*
pi_110050019
Oh diaan :*
pi_110050074
;( och Diaan! :*
pi_110050098
Och Diaan, ik had het je zo anders gegund ;( :*
  zondag 8 april 2012 @ 10:09:28 #243
114177 Diaan73
pi_110050120
Dankjulliewel! :*

Peace is net beneden en is er meer door van slag dan ik. Hij had ook nog meer het gevoel dat het wel goed zou gaan/zijn dan ik. Ik voel momenteel vooral berusting.
Make love, not war ☮
pi_110050138
Ach nee Diaan -O- wat vreselijk rot :{
pi_110050143
Diaan ;( :* ik had zo gehoopt dat t,goed zat!

Bellelena, jij ook veel sterkte :*

En kursor, ook al rotnieuws waarschijnlijk. Ik hoop dat er donderdag toch nog.goed nieuws is :*
  zondag 8 april 2012 @ 10:13:35 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110050177
Och hemel Diaan... :'(
Ik hoopte en duimde zo hard dat het zou blijven plakken...
Hele dikke :* voor jou en Peace...
pi_110050199
  zondag 8 april 2012 @ 10:19:20 #249
100412 mefke79
komt goed!
pi_110050235
shit diaan! Ik had het jullie zo enorm gegund. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_110050296
He shit Diaan! Ik gunde jullie het zo enorm!! Veel sterkte!
  zondag 8 april 2012 @ 10:24:34 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110050306
pi_110050409
Oh Diaan.. -O-

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_110050418
Shit Diaan, dit is echt heel erg klote. :*
Wil je met de foto's het alleen laten zien of onze mening of wij denken dat het idd het vruchtje is?
  zondag 8 april 2012 @ 10:34:00 #254
114177 Diaan73
pi_110050444
Dames, dankjulliewel. :*

@danic beide kan.
Make love, not war ☮
pi_110050469
Nou heel eerlijk zie ik in die onderste wel duidelijk herkenbare vormen van beginnende armpjes en beentjes en onderaan volgens mij iets wat lijkt op een staartbeen/aanleg ruggegraatje (of kan dat niet in dit stadium?)
Sorry, het is uiteraard niet het antwoord wat ik wilde geven en waar je misschien nog op hoopte.
Ik hoop zo dat ik het mis heb en dat je snel bij een echoscopist :* langs kunt die je het tegendeel bewijst
pi_110050552
Oww jezus Diaan .. Wat ontzettend rot! Ik zou helemaal over mjin toeren zijn denk ik als ik dit zou zien liggen. Het lijkt alsof jij je er redelijk rustig onder voelt (maar dat kan schijn zijn natuurlijk).

Ik weet helemaal niet hoe stolsels er uit zien dus weet ook niet of het dat zou kunnen zijn.
Maar dit lijkt me inderdaad meer een vruchtje, alhoewel ik er meer moeite mee heb om armpjes/beentjes te zien ed. De beginselen zeg maar.

Nah ik denk als je dit aan de huisarts laat zien dat ie je kan vertellen of je vermoedens juist of onjuist zijn.

:{ ... Echt niet leuk voor je.
pi_110050561
Hoe ver zou je nu zijn trouwens Diaan? Want dat heb ik even gemist.

Als je het niet wil vertellen kan ik me dat wel voorstellen hoor.
pi_110050630
Het lijkt meer op een compleet vruchtzakje in elk geval....
pi_110050715
Ohh Diaan nee! ;( :* Sterkte!
pi_110050777
Sorry, maar dat lijkt echt heel erg op wat ik toen verloren heb bij mijn miskraam, maar stolsels kunnen er raar uitzien.
Hoop dat een dokter je zekerheid kan geven.
En je hoeft nog even niks te voelen, denk er rustig over na en het komt vanzelf :*
  zondag 8 april 2012 @ 11:11:08 #261
114177 Diaan73
pi_110051051
@Twinkle. Ik zou ong. 6,5 week zijn. Kan ook iets langer. Dat was allemaal een beetje vaag. Ik blijf er redelijk rustig onder omdat ik al een week last van bloedverlies heb. Voor mijn gevoel zat het er wel een beetje aan te komen. Ondanks alle goede tekenen die wezen op wel een goede zwangerschap.

Ik heb net even flink uitgehuild.. Peace heeft nog steeds een sprankje hoop zolang we niet 100% duidelijkheid van echo hebben. Mijn beetje hoop die ik had, is nu helemaal weg.

Nu proberen het een plekje te geven en doorgaan met ons leven! En blij zijn met wat we wel hebben: 2 gezonde en mooie jongens!
Make love, not war ☮
pi_110051107
Diaan, wat verdrietig! Veel sterkte voor jullie.
pi_110051131
Diaan, dikke smakkerd! :*
pi_110051241
Diaan :'( sterkte :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 8 april 2012 @ 11:25:14 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110051282
Diaan en J. Veel sterkte :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 8 april 2012 @ 11:32:27 #266
114177 Diaan73
pi_110051426
Ik val in herhaling maar jullie zijn lief! :*

Ik sluip nu weer uit dit topic zodat hier weer de leuke en soms minder leuke aspecten van het zwanger zijn/geboorte besproken kunnen worden. En wens de zwangeren allemaal een hele fijne zwangerschap en goede bevalling toe! :*
Make love, not war ☮
pi_110051595
potverdorie Diaan ;(
wat sh*t
  zondag 8 april 2012 @ 11:39:47 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110051597
Je kunt wel wegsluipen, maar toch nog even een knuffel :* Wat ontzettend k.u.t.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 11:51:24 #269
309370 Nanadu
pi_110051870
wat rot voor je Diaan, veel sterkte met de verwerking ervan :*
pi_110052042
Het lijkt idd meer echt weefsel / vruchtzakje dan stolsel. Sterkte Diaan :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110052799
Oei... Sterkte diaan :*
Tralalalaaa
pi_110053306
Sorbootje,misschien wist je het al, maar vanaf 3 mei een docu over draagmoeders, Anita Witzier presenteert het.
http://kro.nl/draagmoedergezocht/
  zondag 8 april 2012 @ 12:49:00 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110053455
Oi diaan, wat een rotnieuws!
Sterkte :*
pi_110054173
jeeetje diaan :{ ik durf gewoon nu niet iets opbeurends te zeggen want ik vind het er inderdaad niet zo goed uitzien.. maar ik heb er ook helemaal geen verstand van, misschien is het echt wel gewoon weefsel.
pi_110054353
Asy, wat denk je er van? Rommelt het al ietsjes dat je denkt van: nou het kon morgen echt wel eens gaan gebeuren? :s)

Jeutje vandaag alweer 10 jaar geleden dat ik en mijn vriend elkaar hebben leren kennen *; (ok 10 jaar en een week maar het was bij het paasvuur) en nu is onze eerste kleintje onderweg :o
Dat had dat stelletje pubers van toen natuurlijk nooit verwacht!! :D
pi_110054893
Diaan, wat een naar bericht! Sterkte.

Ben voor mezelf flink aan het twijfelen gebracht door je foto en ook door een foto die ik van iemand anders via PM heb gekregen (dank!). Ik zag gisteren niet zo'n duidelijk schoon weefsel eigenlijk. Maar ik durf vooralsnog niet te hopen dat m'n man en ik ons een garnaaltje in een stevig stolsel hebben ingebeeld. Ik weet het niet meer.

Gisteren van alle spanning flink hoofdpijn gekregen. Zelfs zo erg dat ik er door in paniek raakte (helaas mee bekend) en van ellende ook nog heb staan spugen. M'n dochter bleef maar kusjes geven.
  zondag 8 april 2012 @ 14:08:25 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110055783
Ach Diaan.... ;(

Het ziet er inderdaad uit als wat ik verloor toen ik de complete vruchtzak kwijtraakte...

Meis, heel veel sterkte :*
pi_110055812
Och lieve Diaan, dikke :*

En ook voor Kursor en Belle.. :*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_110055831
Het enige wat je in zon geval kunt doen is afwachten. tot je bij een medicus bent geweest, die de diagnose kan stellen. Ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid hebt!
pi_110055954
Diaan; -O- Kan me goed voorstellen dat de hoop nu helemaal de grond in is geboord, hopelijk kun je deze week trecht voor een echo zodat je zekerheid hebt. In ieder geval heel veel sterkte! :*

Bellelena; voor jou ook al slecht nieuws, sterkte :*

Kursor; voor jou blijft het ook spannend, bah, sterkte met afwachten :*
pi_110056062
Een hele dikke :* voor de dames die t kunnen gebruiken..!
pi_110056227
  zondag 8 april 2012 @ 14:48:43 #283
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_110057330
Diaan ik moet de hele tijd aan je denken meis, wat een kutzooi is het. Dikke knuffel! :*
pi_110057451
Diaan, Bellelena en Kursor :*
pi_110057942
sjonge net naar de wc en zag opeens ook wat bloed.
Dacht zal mss aambeien zijn, maar t deed echt geen pijn.
Net met een wattenstaafje even wat afgenomen, maar komt toch wel echt met de afscheiding mee.

gatverdamme, zal wel een adertje zijn ofzo, over een half uurtje komt mijn vriend thuis dus laat hem wel even bellen, want ik ga anders toch huilen.
  zondag 8 april 2012 @ 15:06:38 #286
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110058049
Covie ik had ook bloed met 36wkn. Controle gehad van de vk maar het was niks gelukkig.

:* :*
The way you rock'n'roll
pi_110058088
Knuffel voor Diaan!
  zondag 8 april 2012 @ 15:11:23 #288
114177 Diaan73
pi_110058246
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:40 schreef Kursor het volgende:
Diaan, wat een naar bericht! Sterkte.

Ben voor mezelf flink aan het twijfelen gebracht door je foto en ook door een foto die ik van iemand anders via PM heb gekregen (dank!). Ik zag gisteren niet zo'n duidelijk schoon weefsel eigenlijk. Maar ik durf vooralsnog niet te hopen dat m'n man en ik ons een garnaaltje in een stevig stolsel hebben ingebeeld. Ik weet het niet meer.

Gisteren van alle spanning flink hoofdpijn gekregen. Zelfs zo erg dat ik er door in paniek raakte (helaas mee bekend) en van ellende ook nog heb staan spugen. M'n dochter bleef maar kusjes geven.
Kursor, ik heb hem een tijdje in schoon water gehad voordat ik hem op de foto zette. Hij was eerst ook donkerrood.

Ik hoop heel erg voor jou dat je donderdag een mooie echo te zien krijgt.

Nogmaals :* voor iedereen. Jullie zijn lief!
Make love, not war ☮
pi_110058314
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:43 schreef Troeta het volgende:
Sorbootje,misschien wist je het al, maar vanaf 3 mei een docu over draagmoeders, Anita Witzier presenteert het.
http://kro.nl/draagmoedergezocht/
Ik weet het. Was er zelf ook voor gevraagd. :)
pi_110058353
Diaan, ik had er echt zo'n goed gevoel over :'( Dikke kus meid :*
  zondag 8 april 2012 @ 15:18:31 #291
114177 Diaan73
pi_110058496
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:13 schreef Sorbootje het volgende:Diaan, ik had er echt zo'n goed gevoel over :'( Dikke kus meid :*
Dankjewel! :*
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 15:20:15 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110058539
ach nee, diaan, wat erg voor jullie :'(
heel veel sterkte :*
pi_110060044
even aankijken of het niet ergerwordt en geenn harde buiken krijg anders weer bellen, maar denk zelf dat het een adertje is
pi_110060159
Cov, moet je op die termijn niet áltijd even bellen met de vlos als je wat bloedverlies hebt? Al vermoed je zelf dat het een adertje is? Of heb je al gebeld?
pi_110060512
yep heb gebeld, maar ze dacht idd ook een adertje, dus vandaar even afwachten.
  zondag 8 april 2012 @ 16:27:34 #296
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_110061062
Diaan en Peace een heel dikke knuffel sterkte :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_110061118
Diaan, heel veel sterkte, heftig dit ... :*
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 16:30:40 #298
43556 miss_dynastie
pi_110061171
Nee toch Diaan :'( :*
pi_110062275
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:12 schreef covie het volgende:
yep heb gebeld, maar ze dacht idd ook een adertje, dus vandaar even afwachten.
Aha! Nou hopelijk was dat het ook en blijft het hierbij :)
  zondag 8 april 2012 @ 17:34:01 #300
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110063109
Diaan :* ;( verdorrie zeg, heel veel sterkte :*
  zondag 8 april 2012 @ 17:34:14 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110063116
En dan gooi ik hem ook maar dicht