Marrije!!! gefeliciteerd, wat fijn dat je toch nog gisteren terecht kon. Hopelijk heb je heerlijk genoten van de meisje en heeft het eten goed gesmaakt. Wat een beproeving zo!
Heftig dat je zo veel pijn had. Hopelijk gaat dat nu alleen maar beter. Dat gaasje!! Brr, wat een verhaal, lijkt me niet zo prettig om te horen als je daar op de operatietafel ligt.
Zo, wat een discussie en slowchat gisteren zeg. Heb heel wat gemist zag ik al. Durf ik nu nog wel toe te geven dat ik ook voor de
hypnobirthing en een (gedeeltelijke) lotusgeboorte ga? Haha, gelukkig is Moussy nu toch al weer weg dus dan durf ik dat wel

Ik denk wel dat ik de hypnobirthing anders heb begrepen dan Loodje, ze legt dingen een beetje kort door de bocht uit waardoor ik heel goed snap dat mensen daar zeer geïrriteerd door raken. Ik kan me zo een beetje voorstellen dat het het zelfde gevoel geeft als dat ik kreeg als mensen tegen me zeiden, "Ga lekker op vakantie, ontspan lekker, dan komt die zwangerschap vanzelf wel, ik ken wel honderd mensen die wel zwanger raakte toen ze stopte te proberen, je moet je gewoon niet zo druk maken dan komt het vanzelf wel" Nou, heb ik lekker gelijk gekregen dat het niet aan de ontspanning ligt maar aan het feit dat het voor ons gewoon fysiek vrijwel onmogelijk is om in combinatie met elkaar een kind te krijgen, woehoe, lang leve IVF.
Wel ben ik ervan overtuigd dat als er geen fysieke/geestelijke problemen zijn in je zwangerschap (zoals bekkeninstabiliteit, misselijkheid, een kindje waarbij iets niet goed zit, depressie door hormonen e.d.) je het fijner hebt als je heel positief bent en er alle vertrouwen in hebt. Ik ben er echt van overtuigd dat ik door mijn 'mindset' een fijnere zwangerschap heb. Ik merk aan mezelf dat als ik het moeilijk heb en ik daar in ga 'zwelgen' dat ik me nog vervelender voel. Maar als het me dan lukt om me zelf weer op te rapen en positief te denken dan voel ik me meteen een heel stuk beter.
Met een bevalling werkt dat misschien nog wel sterker omdat je daar ook nog te maken hebt met hormonen die voor je kunnen werken. Maarja, die hormonen daar heb je niet zo veel aan als je een dag lang zit te wachten in het ziekenhuis op je keizersnede of als er ernstige complicaties optreden tijdens de bevalling.
Dus ik ga lekker voor mijn natuurlijke bevalling waarbij ik er vanuit ga dat mijn lichaam en mijn baby doen wat ze horen te doen en mochten er omstandigheden komen waardoor het toch niet loopt zoals ik dat zou willen dan ben ik blij dat ik in Nederland woon waar goede medische voorzieningen zijn.
En oja, zo'n lotusbevalling is helemaal zo gek nog niet, er komen nog heel veel voedingstoffen vanuit de placenta door de navelstreng naar de baby. Er is wel wat voor te zeggen om die navelstreng er lekker aan te laten tot de placenta is geboren (maar daarna gaat ie er ook wel meteen af hoor, ieder zijn eigen ding maar ik hoef toch geen kind waar dat vieze geval nog dagen aan vast hangt, haha)
Diaan wat rottig dat je nog steeds zo veel onzekerheid hebt. Misschien is het een gek idee maar zou er geen echobureau zijn die, als je gewoon zelf betaald zoals in een pretecho, nog een keer voor je zou willen kijken?
Marjolijntje

en jij werkt zo hard, en doet zo ontzettend je best, je moet echt niet denken dat ik denk dat jij je zo ziek voelt door je mindset, je bent gewoon een bikkel, ik schrijf niet heel veel mee maar lees wel heel veel mee dus heb het allemaal wel een beetje mee gekregen.