SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Wie ben jij? Ken je plaats.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:59 schreef SpikedPsych het volgende:
Heej, ik wou net een nieuw topique openen
Invloed over kreupele staten, ja. Welke landen uit die regio tellen nou echt mee? Irak stelt niets voor, Syrië ligt lam, Saoedie-Arabië en Iran staan lijnrecht tegenover elkaar, in Iran kan er elk moment weer een poging tot revolutie gestart worden en Egypte moet nog herstellen. Blijven de kleine landen over.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Moeilijk. Op dit moment Iran: die hebben grotere invloed in de regio dan Turkije. De Turken hebben daarentegen een veel positiever imago in de Arabische wereld. Een directe militaire confrontatie is Turkije dan weer de baas.
Denken dat er echt vlees in zitquote:
Iran heeft een grotere culturele invloed gehad op de regio. De Arabische wereld aanbidden niet zo heel lang geleden anders nog Ahmadinejad en Nasrallah. Dat zal bij een potentiële oorlog waarschijnlijk ook weer gebeuren. Iran heeft traditioneel altijd op politiek gebied de regio beïnvloedt: de revolutie van 1979 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vond je zogenaamde punten niet echt reactie-waardig, maar oké, omdat je het zo graag wilt.
Turkije is een soenitisch land, net zoals de meeste buurlanden.
De Arabische wereld aanbidt Erdogan als een Sultan.
Turkije heeft een Kalifaat-Joker wat het kan inzetten bij een internationale crisis.
De Arabieren naaien elkaar de komende 100 jaar nog steeds.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar goed, Turkije en Iran zullen die rol altijd behouden. De Arabieren zullen daarentegen altijd achter de feiten aanlopen.
Nasrallah is een Shiet, daarnaast is samenwerking vooral gebaseerd op een gezamenlijke vijand en nationale ambities. Turkije heeft een eeuwenoude band met laatstgenoemde landen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran heeft een grotere culturele invloed gehad op de regio. De Arabische wereld aanbidden niet zo heel lang geleden anders nog Ahmadinejad en Nasrallah. Dat zal bij een potentiële oorlog waarschijnlijk ook weer gebeuren. Iran heeft traditioneel altijd op politiek gebied de regio beïnvloedt: de revolutie van 1979 bijvoorbeeld.
Maar goed, Turkije en Iran zullen die rol altijd behouden. De Arabieren zullen daarentegen altijd achter de feiten aanlopen.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
De Arabieren naaien elkaar de komende 100 jaar nog steeds..
Ok.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef SpikedPsych het volgende:
[..]
Ik ben degene die triggershot scythe (zie UI )
Kom maar kopen danquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:02 schreef Julis het volgende:
Lahmacun voor 2,50 klinkt wel goed, eigenlijk.
Welke landen mee tellen? Syrie en Irak zijn altijd (naast Egypte) de meest belangrijke landen van de Arabische wereld geweest. Iran kent een grote culturele invloed op landen als Afghanistan en Pakistan. Iran zit in de Gazastrook c.q. Hamas en de Islamitische Jihad. Het opereert in Egypte en Jemen. Iran heeft een grotere invloed op de regio dan Turkije hoor. Vraag elke expert maar. Turkije kent zo'n invloed niet. Die kunnen intern in dat soort landen niet veel invloed uitoefenen of bepaalde zaken veranderen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:00 schreef zarGon het volgende:
Invloed over kreupele staten, ja. Welke landen uit die regio tellen nou echt mee? Irak stelt niets voor, Syrië ligt lam, Saoedie-Arabië en Iran staan lijnrecht tegenover elkaar, in Iran kan er elk moment weer een poging tot revolutie gestart worden en Egypte moet nog herstellen. Blijven de kleine landen over.
Naaien ze elkaars gescheurde gewaden/burka's? Da's wel lief.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
De Arabieren naaien elkaar de komende 100 jaar nog steeds..
Je maakt een grap hoop ik? Heb je enig idee hoe erg actief Turkije in Palestina is en de banden die ze onderhouden met Hamas?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Welke landen mee tellen? Syrie en Irak zijn altijd (naast Egypte) de meest belangrijke landen van de Arabische wereld geweest. Iran kent een grote culturele invloed op landen als Afghanistan en Pakistan. Iran zit in de Gazastrook c.q. Hamas en de Islamitische Jihad. Het opereert in Egypte en Jemen. Iran heeft een grotere invloed op de regio dan Turkije hoor. Vraag elke expert maar. Turkije kent zo'n invloed niet. Die kunnen intern in dat soort landen niet veel invloed uitoefenen.
Niet mee eens? Als ze Arabische landen elkaar niet tegen werken, werken de overheden hun eigen inwoners wel tegen.quote:
HAMAS !!!!!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik? Heb je enig idee hoe erg actief Turkije in Palestina is en de banden die ze onderhouden met Hamas?
Lees boven, abi.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niet mee eens? Als ze Arabische landen elkaar niet tegen werken, werken de overheden hun eigen inwoners wel tegen.
Laatst werd Hamas dan ook weer op het matje geroepen in Teheran. Die dansen nog steeds naar de pijpen van de Ayatollahs. Geen grap: Iran is veel sterker aanwezig dan Turkije hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt een grap hoop ik? Heb je enig idee hoe erg actief Turkije in Palestina is en de banden die ze onderhouden met Hamas?
Laatst bukte Haniyeh weer in Istanbul voor Erdogan en prees hem voor dit en dat, mja, wat zegt dat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laatst werd Hamas dan ook weer op het matje geroepen in Teheran. Die dansen nog steeds naar de pijpen van de Ayatollahs. Geen grap: Iran is veel sterker aanwezig dan Turkije hoor.
Had ik op TV gezien idd. Hij had altijd zinnige dingen te zeggen vond ik.quote:
Dat Hamas brutaler is geworden en dat Hamas dankzij Iran terrein in de Gazastrook heeft verloren aan de Islamitische Jihad die compleet naar de pijpen van de Ayatollahs danst.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laatst bukte Haniyeh weer in Istanbul voor Erdogan en prees hem voor dit en dat, mja, wat zegt dat?
Mwuah, een gelijkwaardige verklaring is Amerikaans & Israëlisch verdeel-en-overheers politiek, dat Hamas perse moest mee doen aan de verkiezingen in de Gazastraak en naderhand Hamas de macht moest grijpen omdat Israel ze niet erkende.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat Hamas brutaler is geworden en dat Hamas dankzij Iran terrein in de Gazastrook heeft verloren aan de Islamitische Jihad die compleet naar de pijpen van de Ayatollahs danst.
Wat is een Murray?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:11 schreef SpikedPsych het volgende:
Zeg eh, ik vroeg me af hoeveel turken murrays gebruiken ? Ik ken dr veel dus, als je het gebruikt post ff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |