Grappig ik heb The Gunslinger ook gelezen toen ik klaar was met A Dance of Dragons. Het zijn twee totaal verschillende verhalen though. Ben zelf ook niet zo enthousiast, ga eerst weer wat literatuur lezen en dergelijke en dan beginnen aan LoTR en dan wellicht nog een deel van The Dark Tower.quote:Op maandag 30 april 2012 19:21 schreef Angelof9 het volgende:
Bij die Dark Tower ben ik niet verder gekomen dan deel 1. Wat een waardeloos boek. Maar goed, ik ben dan ook geen S. King fan.
Song of Ice and Fire is 100 keer beter (volgens mijn bescheiden mening)
De serie is ook zeker de moiete waard hoor!
En als ik zo vrij mag zijn, je kunt hier beter wegblijven voorlopig. Het staat vol met dingen die je echt nog niet wilt weten.
En de meeste (dacht ruim 100) van die pagina's had hij al geschreven en waren eerst voor ADWD bedoeld...quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:40 schreef Kirov het volgende:
Hmm ik zie net dat GRRM 200 paginas van de geschatte 1500 had geschreven in maart, het gaat nog een lange rit worden ben ik bang
Volgens mij zo'n 4 hoofdstukken waren verplaatst van dance naar het volgende boekquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
En de meeste (dacht ruim 100) van die pagina's had hij al geschreven en waren eerst voor ADWD bedoeld...
Heeft-ie ook lekker veel tijd voor gehad, als hij de serie niet aan het promoten was was hij wel ergens op aarde handtekeningen aan het uitdelen en anders was hij wel NFL aan het kijken op TV en daarna huilie doen omdat zijn team altijd verliestquote:Op donderdag 3 mei 2012 15:13 schreef Angelof9 het volgende:
Dus eigenlijk heeft ie nog niets geschreven?![]()
Gewoon ASoIaF lezen, op die volgorde. De bijkomende werken zijn niets meer dan dat, bijkomend. Blood of the Dragon zijn trouwens enkel de Daenerys hoofdstukken uit boek 1, samengegaan in één novellequote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:10 schreef Dlocks het volgende:
Ik wil aan deze reeks beginnen, maar Martin heeft achteraf en tussentijds een aantal prequels / bijkomende werken geschreven waardoor ik even door de bomen het bos niet meer zie.![]()
A song of Ice and Fire:
1996 - Het spel der tronen
1998 - De strijd der koningen
2000 - Een storm van zwaarden
2005 - Een feestmaal voor kraaien
2011 - Een dans met draken
Bijkomende werken:
1996 - Blood of the Dragon
__Tales of Dunk and Egg:
1998 - The Hedge Knight
2003 - The Sworn Sword
2010 - The Mystery Knight
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 18:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Gewoon ASoIaF lezen, op die volgorde. De bijkomende werken zijn niets meer dan dat, bijkomend. Blood of the Dragon zijn trouwens enkel de Daenerys hoofdstukken uit boek 1, samengegaan in één novelle
Zou ze graag willen lezen, maar om nou drie van die bundels te kopen voor een paar verhalen die erin staan, nah. Dan wacht ik wel op de verzamelde verhalen van Dunk & Egg die na het 4e deel schijnen te komen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.
Die kun je na de eerste drie, vier boeken uit ASoIaF wel lezen, ze zijn heel leuk en niet zo dik. Vooral leuk als je in Targaryenhistorie geïnteresseerd bent.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 20:17 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te snel zeggen. Een aantal onduidelijke dingen uit ASoIaF worden duidelijk door de Dunk & Egg verhalen.
Die kun je na de eerste drie, vier boeken uit ASoIaF wel lezen, ze zijn heel leuk en niet zo dik. Vooral leuk als je in Targaryenhistorie geïnteresseerd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |