Ik denk dat we voor het verhaal beter inderdaad kunnen vertrouwen op de script writers dan op Martin. Die heeft het zelfs gepresteerd om een boek waarvan hij oorspronkelijk beweerde dat het eigenlijk al bijna af was pas jaren later te voltooien. En met Dances was het ook alweer niet beter.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:26 schreef Nagil het volgende:
Ik durf gerust te stellen dat ik boek 5 ook vreselijk had gevonden als ik alles in een rits had gelezen. Sterker nog, 2 vrienden van me die het achter elkaar hebben gelezen vonden het laatste boek nog erger dan ik.
Ik ga je ook niet vertellen dat je GRRM niet moet vertrouwen of geen hoop in hem te hebben, alleen gebaseerd op de kale feiten die we hebben is het niet erg waarschijnlijk dat hij het boek binnen 3 jaar af heeft. De druk van de serie, het probleem van Meereen, het oorspronkelijke '5 year gap' waar hij nu voorbij is worden vaak als argumenten aangehaald dat hij nu vast en zeker het volgende boek sneller afkrijgt. Dit zijn echter alleen maar argumenten gebaseerd op hoop. Ik vergelijk het wel eens met een sportman die al een paar jaar uit vorm is, het kan zomaar zijn dat hij weer in vorm komt want de Olympische Spelen komen eraan, hij is getrouwd en heeft een nieuwe coach die hem weer het rechte pad op krijgt, maar gebaseerd op recente jaren is het gewoon niet waarschijnlijk dat hij weer goed gaat presteren.
Nou ja hij had het ook bijna af, maar herschreef alles of zo?!quote:Op woensdag 11 april 2012 18:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat we voor het verhaal beter inderdaad kunnen vertrouwen op de script writers dan op Martin. Die heeft het zelfs gepresteerd om een boek waarvan hij oorspronkelijk beweerde dat het eigenlijk al bijna af was pas jaren later te voltooien. En met Dances was het ook alweer niet beter.
Oh god, ik wil er niet eens over beginnen. Iets over een five year interlude en de "Mereen'' kwestie.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:29 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Nou ja hij had het ook bijna af, maar herschreef alles of zo?!
Ik vond het geen slecht boek, maar je voelt je wel een beetje bekocht als je al die jaren hebt zitten wachten en dan weer wordt afgescheept met weer een paar honderd pagina's 'set up'.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef kossikvassik2 het volgende:
Wat best raar is, is dat er reviewers/mensen zijn die ADWD helemaal de hemel in prijzen en mensen die het echt kut vinden -_-
Oké, two big battles, iedereen weer tevreden nu?quote:Obviously, I'm going to continue the story. There were a lot of cliffhangers at the end of A Dance with Dragons. Those will be resolved very early. I'm going to open with the two big battles that I was building up to, the battle in the ice and the battle at Meereen—the battle of Slaver's Bay. And then take it from there.
Ja ik snap nu een beetje wwat er aan de hand is.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vond het geen slecht boek, maar je voelt je wel een beetje bekocht als je al die jaren hebt zitten wachten en dan weer wordt afgescheept met weer een paar honderd pagina's 'set up'.
Haha, lijkt mij juist een goede reden om onder de druk te bezwijken en in total writer's block te belanden!quote:Op donderdag 12 april 2012 17:38 schreef kossikvassik2 het volgende:
Volgens mij beseft GRRM wel hoeveel ogen er op hem gericht zijn... en dat hij echt niet nog eens 11 jaar over 2 boeken kan doen.... mja ik ben optimistisch :p
Die battles kunnen me gestolen worden. Die zijn meer iets voor Tolkien fanboys die een harde plasser krijgen van 15 bladzijden beschrijving van een zwaardgevecht tussen twee figuren. Ik wil weten wat er gebeurt in de achterkamers en waar het gemachineer to leidt.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:54 schreef Gwywen het volgende:
Niet zo zeuren over boek 4 en 5. We weten inmiddels allemaal dat hij alle stukken moest herschikken en dat het een voorbereiding was op boek 6.
Zelf zegt hij hierover:
[..]
Oké, two big battles, iedereen weer tevreden nu?
ik vind ze in deze boeken juist spannend omdat je nooit zeker weet of alle hoofdpersonen het er levend van af brengen. dat is bij andere fantasy schrijvers nog wel eens anders.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die battles kunnen me gestolen worden. Die zijn meer iets voor Tolkien fanboys die een harde plasser krijgen van 15 bladzijden beschrijving van een zwaardgevecht tussen twee figuren. Ik wil weten wat er gebeurt in de achterkamers en waar het gemachineer to leidt.
Ja maar die zijn van King en die kan zich wel meten met Martin.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef Strolie75 het volgende:
The First Law Trilogy van Joe Abercrombie schijnt ook wel aardig te zijn, en daar zijn tenminste alle 3 de boeken van verschenen. Die ga ik binnenkort eens lezen. En daarnaast is The Dark Tower reeks geweldig!
Mwach, het zou helpen als de helft van z'n boeken niet uit beschrijvingen van kleren en menukaarten zou bestaan. Het hele gedoe van Dany duurt ook veel te lang en ze is een boek of twee bezig met drie identieke steden. In boek 4/5 (eigenlijk één boek) nog een compleet nieuwe factie gooien met hun eigen agenda terwijl ze in de paar jaar ervoor blijkbaar zich compleet afzijdig hebben gehouden is ook een redelijk plot device natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:45 schreef kossikvassik2 het volgende:
GRRM is gewoon de beste fantasy schrijver ooit,
Nou ja ik moet me corrigeren. Ik durf niet te zeggen dat GRRM de beste fantasy schrijvers is, maar hij is absoluut de beste schrijver van ficitie dat een mengeling is van fantasy/ontwikkelingsroman/historische fictie/horror etc. :pquote:Op zondag 15 april 2012 12:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwach, het zou helpen als de helft van z'n boeken niet uit beschrijvingen van kleren en menukaarten zou bestaan. Het hele gedoe van Dany duurt ook veel te lang en ze is een boek of twee bezig met drie identieke steden. In boek 4/5 (eigenlijk één boek) nog een compleet nieuwe factie gooien met hun eigen agenda terwijl ze in de paar jaar ervoor blijkbaar zich compleet afzijdig hebben gehouden is ook een redelijk plot device natuurlijk.
Ik vind de serie tof hoor, maar zo heel bijzonder is GRRM nou ook weer niet als schrijver.
Dat heb ik ook met Daenerys. Ik vind haar verhaallijn gewoon naar. Maar volgens mij kan het ook niet anders op het moment dat je tientallen personages hebt, dat er enkelen tussen zitten die zuigen :pquote:Op zondag 15 april 2012 14:36 schreef merry77 het volgende:
irritant is ook dat er veel te veel personages zijn. Te veel van hak op de tak. Ik merk dat ik vaak het boek in sprongen lees omdat ik wil weten hoe het met 1 persoon verder gaat. En niet weer een of andere Asha tussendoor krijg die me gestolen kan worden.
Ik heb dat juist helemaal niet, ik vind boeken met maar een paar personages altijd zo snel saai.quote:Op zondag 15 april 2012 14:36 schreef merry77 het volgende:
irritant is ook dat er veel te veel personages zijn. Te veel van hak op de tak. Ik merk dat ik vaak het boek in sprongen lees omdat ik wil weten hoe het met 1 persoon verder gaat. En niet weer een of andere Asha tussendoor krijg die me gestolen kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |