Je kan ook meelezen met de serie, als je het geduld daarvoor hebt natuurlijkquote:Op zondag 6 mei 2012 13:08 schreef Dlocks het volgende:
Bijkomende werken hoef ik dus niet vooraf te lezen. Dan begin ik iniedergeval maar alvast met eerste deel van ASoIaF.
Ben echter inmiddels ook begonnen met kijken naar GoT. Dus zit nu nog beetje te twijfelen of ik wel tegelijkertijd ASoIaF moet gaan lezen of daar beter paar jaar mee moet wachten
Heb ook nog "The Dark Tower" reeks van Stephen King en "Earth's Children'" reeks van Jean M. Auel op mijn lijstje staan. Kan ik denk beter daar eerst mee beginnen.
Zou geinig zijn als de hoofdstukken in het boek overeen komen met de afleveringen. Dus aflevering 1 is hoofdstuk 1 in boek etc.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:11 schreef Kirov het volgende:
[..]
Je kan ook meelezen met de serie, als je het geduld daarvoor hebt natuurlijk
Dat is uiteraard niet, maar de afleveringen stoppen wel aan het einde van een hoofdstuk zeg maar.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:14 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zou geinig zijn als de hoofdstukken in het boek overeen komen met de afleveringen. Dus aflevering 1 is hoofdstuk 1 in boek etc.
Dan is seizoen 1 72 afleveringen. Dat is al 3 seizoenen.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:14 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zou geinig zijn als de hoofdstukken in het boek overeen komen met de afleveringen. Dus aflevering 1 is hoofdstuk 1 in boek etc.
Prima toch.quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan is seizoen 1 72 afleveringen. Dat is al 3 seizoenen.
Boek 2 heeft 71 hoofdstukken
Boek 3 81
Boek 4 46
Boek 5 73
343 hoofdstukken, zelfs al kort je ze in naar 20, 25 minuten, dat is al 142 uur. Maak je ze 40 minuten, wat gangbaar is voor een niet sitcom dan zit je dus al op 228 uur en dan is de serie nog niet klaar. Dan zou je uitkomen op rond de 320 uur aan film..
21 seizoenen van elk 22 afleveringen. Dan geven ze meneer Martin in elk geval alle tijd voor de laatste 2 delen!quote:Op zondag 6 mei 2012 15:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan is seizoen 1 72 afleveringen. Dat is al 3 seizoenen.
Boek 2 heeft 71 hoofdstukken
Boek 3 81
Boek 4 46
Boek 5 73
343 hoofdstukken, zelfs al kort je ze in naar 20, 25 minuten, dat is al 142 uur. Maak je ze 40 minuten, wat gangbaar is voor een niet sitcom dan zit je dus al op 228 uur en dan is de serie nog niet klaar. Dan zou je uitkomen op rond de 320 uur aan film..
Ja klopt, ik blader daar er vaak heenquote:Op maandag 7 mei 2012 17:56 schreef Kirov het volgende:
Achter in het boek staat ook wel een overzicht van alle families en de leden daarvan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
zojuist a dance with dragons uitgelezen. leuk boek maar helaas geen ontknoping van een van de verhaal lijnen. wat mij betreft had hij er toch wel eentje mogen afronden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]had prima in een hoofdstuk van Barristan of Dany gepast, ik kan me niet herinneren hoeveel hoofdstukken vanuit Quentyn's POV zijn geschreven maar ik vond iig elke bladzijde er eentje teveel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
Ik vraag me af wat je dan had verwacht, aangezien ADWD ermee eindigt.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:40 schreef Kirov het volgende:
En jammer dat die Dothraki nog steeds in het verhaal zitten, als ik iets totaal niet boeiend vind zijn het hun wel.
Zou dat betekenen dat hij nog maar met het eerste Daeneryshoofdstuk van WoW bezig is?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:59 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je dan had verwacht, aangezien ADWD ermee eindigt.
Ja, dat is zo. It is known.quote:
Ik hoopte op een korte passage en dat ze verder buiten beeld blevenquote:Op zondag 13 mei 2012 12:59 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je dan had verwacht, aangezien ADWD ermee eindigt.
Op het ASOIAF forum las ik ietsquote:Op zondag 13 mei 2012 20:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik hoopte op een korte passage en dat ze verder buiten beeld bleven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar voor hetzelfde geld is dat een rode haring die GRRM moedwillig voor ons heeft neergelegd en blijkt over een paar jaar dat ik hier compleet uit mijn nek loop te zwetsen![]()
hij was noch boeiend not belangrijk, en uiteindelijk voegde hij helemaal niets toe!quote:Op zondag 13 mei 2012 03:15 schreef Nagil het volgende:
[..]
had prima in een hoofdstuk van Barristan of Dany gepast, ik kan me niet herinneren hoeveel hoofdstukken vanuit Quentyn's POV zijn geschreven maar ik vond iig elke bladzijde er eentje teveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Same, die had ik écht niet doorquote:Op zondag 13 mei 2012 22:32 schreef Sitethief het volgende:
Dat had ik dus met Abel en z'n zes vrouwen, ksnapte niet waarom een van die vrouwen alle mensen in het kasteel kneelers noemde. Best wel stom dat het ff duurde voor ik door had wie Abel was.....
Die is nog niet bevestigd toch? Misschien gaan we daarom Howland Reed nog zienquote:Op maandag 14 mei 2012 00:06 schreef MAHL het volgende:
Abel had ik al na 5 seconden door, vond het zelfs jammer dat hij het zo overduidelijk had gemaaktAndere dingen duurden dan wel weer véél langer om door te krijgen, L+R = J bijvoorbeeld
lol, in een interview met Rolling Stone deze week zegt hij nog steeds 200 pagina's af te hebben. Oftewel, nauwelijks iets geschreven het afgelopen jaar.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:40 schreef Kirov het volgende:
Martin's blog over Winds of Winter:
“WINDS OF WINTER. Yes, I’m working on that too. At the moment, I am writing about the Dothraki. More than that, I sayeth not, you know I don’t like to talk about this stuff.”
Jammer dat hij niet zegt hoe ver die is.. En jammer dat die Dothraki nog steeds in het verhaal zitten, als ik iets totaal niet boeiend vind zijn het hun wel.
Hij is nu wel flink bezig met S3 van Game of Thrones, o.a. een script geschreven voor een aflevering en hij is elke avond met casting bezig, jammer dat het tempo van schrijven daardoor omlaag gaat
Ik had Abel ook niet door, maar dat de voorspelling van Dany was uitgekomen met die miskraam, dat begreep ik dan weer wel meteen.quote:Op maandag 14 mei 2012 00:06 schreef MAHL het volgende:
Abel had ik al na 5 seconden door, vond het zelfs jammer dat hij het zo overduidelijk had gemaaktAndere dingen duurden dan wel weer véél langer om door te krijgen, L+R = J bijvoorbeeld
Abel? Ik mis weer iets hoorquote:Op maandag 14 mei 2012 09:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik had Abel ook niet door, maar dat de voorspelling van Dany was uitgekomen met die miskraam, dat begreep ik dan weer wel meteen.
Ik wil je niet spoilerenquote:Op maandag 14 mei 2012 09:20 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Abel? Ik mis weer iets hoor![]()
Ben nog bezig in boek 5, net gister weer opgepakt, kan misschien beter opnieuw gaan lezen![]()
Snap niet helemaal wat Aeon aan het uitspoken is, afgezien van het feit dat ie richting Dany gaat.
Maar zal het wel ff nalezen op awoiaf (spoilers, i know)
Zijn naam is een anagram van een andere muzikant die ooit Winterfell bezochtquote:Op maandag 14 mei 2012 10:20 schreef Angelof9 het volgende:
Abel is een karakter dat ergens opduikt (vaag genoeg zo?) die eigenlijk iemand anders is. Sommige vinden het overduidelijk, anderen niet zo. Ik dacht wel steeds "er is iets met die Abel" maar het wilde niet doordringen.
Ik ben hem nog niet bewust tegegenkomen iig....quote:Op maandag 14 mei 2012 10:20 schreef Angelof9 het volgende:
Abel is een karakter dat ergens opduikt (vaag genoeg zo?) die eigenlijk iemand anders is. Sommige vinden het overduidelijk, anderen niet zo. Ik dacht wel steeds "er is iets met die Abel" maar het wilde niet doordringen.
Nee, ze is het jongere zusje van Rhaegar, en dus de tante van Aegon.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:25 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik ben hem nog niet bewust tegegenkomen iig....
Hetgeen met het neefje van Dany snap ik nu wat meer
Stamboom gedoe is af en toe lastig,
dacht eerst dat Daenerys de dochter was van Rhaegar en Elia Martell, waarvan ze dan dachten dat ze dood was, maar ondertussen was gevlucht... Maar dat had ik dus heel erg mis![]()
Zo, en dat allemaal uit je hoofd?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:48 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nee, ze is het jongere zusje van Rhaegar, en dus de tante van Aegon.
Overigens is ze ook familie van huis Baratheon, haar opa's(Jaehaerys II) zus, Rhaelle is de oma van Robbert, Stanis, en Renly.
En de oom van Rhaelle en Jaehaerys II is Maester Aemon
KinGslayer, iets heel andersquote:Op maandag 14 mei 2012 11:21 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Zo, en dat allemaal uit je hoofd?![]()
Ik moest toch echt ff op awoiaf kijken
Robert heeft dus gewoon indirect half zijn eigen familie uitgemoord?
*of in zijn naam dan* De Kinslayer![]()
maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:48 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nee, ze is het jongere zusje van Rhaegar, en dus de tante van Aegon.
Overigens is ze ook familie van huis Baratheon, haar opa's(Jaehaerys II) zus, Rhaelle is de oma van Robbert, Stanis, en Renly.
En de oom van Rhaelle en Jaehaerys II is Maester Aemon
Aegon want eerste lijnquote:Op maandag 14 mei 2012 11:52 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar wie heeft nu meer recht op de troon? Aegon of Dany?
Dat was volgens mij wel het plan van Jon Connington dacht ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar volgens Targaryen-logic zouden die twee toch gewoon trouwen?
Daar heb ik het ook vandaanquote:
maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys isquote:Op maandag 14 mei 2012 12:20 schreef Saavedra het volgende:
Als Roberts Rebellion nooit had plaatsgevonden was Aegon koning geweest na de dood van Aerys en Rhaegar, dus volgens de wetten van troonopvolging heeft Aegon een sterkere claim, hoewel die van Daenaerys ook niet bepaald zwak is als dochter van de laatste koning.
Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
maar Rhaegar is toch eerder gestorven dan Aerys? dus dat betekent dat hij helemaal geen koning is geweest na de dood van Aerys? volgens mij was toen Aerys overleed Viserys zijn directe erfgenaam en zouden zijn kinderen die dan weer erven. aangezien hij ook kinderloos is gestorven zou je ook kunnen zeggen dat Dany de directe erfgenaam van Aerys is
maar het is dus niet zo dat omdat Rhaegar overleed voordat hij koning was zijn kinderen uit deze lijst worden gehaald?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:45 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nee, zo werd erfopvolging bij de Targaryens niet. Mannen komen eerst in opvolging, en vrouwen komen pas na alle mannen. Dit is ingestelde na een grote burgeroorlog (Dance of the Dragons) tussen half-broer en half-zus.
Dit was de volgorde:
1. Rhaegar
2. zijn zoon Aegon
3. zijn broer Viserys
4. zijn dochter Rhaenys
5. en dan pas Daenerys
Ook al was Rhaenys ouder dan Aegon.
Zelfde al Europa dus, behalve dat hier ook nog eens de bezittingen tussen de zoons werden verdeeldquote:Op maandag 14 mei 2012 14:54 schreef Nagil het volgende:
Die erfopvolging in Westeros is zo warrig als wat. Bij sommige huizen is het weer zo dat de dochters voorrang hebben op hun oom(s) in de opvolging, en bij Dorne maakt het voor de opvolging weer helemaal niets uit of je vrouw of man bent.
Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen wasquote:Op maandag 14 mei 2012 16:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
het houdt de boel natuurlijk wel levendig. erfopvolging is volgens mij de meest voorkomende reden om een oorlog te beginnen.
De rebellie van Robert is een uitzondering op de regel.
Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:06 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Hij had juist een mooie claim omdat z'n oma een Targaryen was.
Klopt, maar het gaf genoeg bodem onder Roberts claim. Zowel Jaime als Ned hadden de Iron Throne met enige moeite kunnen claimen na de val van Kings Landing, maar Ned was te loyaal aan Robert, en Jaime, tjah, die was waarschijnlijk in de verkeerde stemming? Hij zat wel op de Iron Throne toen Ned aankwam... dat wel...quote:Op maandag 14 mei 2012 21:51 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar die oorlog begon om heel andere redenen dan erfgedoe.
Rhaegar ging ervandoor met Roberts verloofde en toen moesten de Starks (Brandon en vader Rickard) zich bij Aerys komen verantwoorden, toch? En zo raakten de Starks erin betrokken en Robert was toch al kwaad omdat z'n verloofde bezoedeld was (of was ze toen mss zelfs al dood?)
Hier de volgorde der gebeurtenissen, zeer uitgebreid (even bovenaan aanklikken welke boeken je al gelezen hebt).
Omdat het makkelijker is 2 boeken van 600 blz te lezen dan één boek van 1200quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:02 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ik wil nu ook de boeken aanschaffen maar snap weinig van alle verschillende versies die er op de markt zijn.In sommige uitgaven is A Storm of Swords opgedeeld in 2 boeken, waarom is dit zo gedaan en is er wat extra's toegevoegd aan die uitgaven?
Vind de Jorah in de serie veel toffer dan die in de boeken, qua looks. Ben blij dat ze gewoon wat anders hebben gedaanquote:Op zaterdag 2 juni 2012 02:12 schreef Nagil het volgende:
Lol, wat dacht je van Lysa Arryn/Tully (dik en lelijk in de boeken, had altijd dit in gedachten [ afbeelding ]).
Voor de rest overigens erg met je eens. Karakters als Jorah en Osha kloppen ook niet goed met de beschrijvingen maar op de een of andere manier heb ik nooit een sterke voorstelling van hen in m'n hoofd gehad.
Haha, ja ik verwachtte al zoiets als ik de beschrijving las. Maar ach, het komt van een goed hart dus ik ga het in ieder geval een kans gevenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:08 schreef Nagil het volgende:
Bwoah, dat was een saai boek haha. Je moet de Dunk&Egg verhalen lezen als je meer Westerosverhalen wilt.
Ja, toch even eerst boek 5 uitlezen voordat ik daaraan begin. Ik moet wel zeggen dat ik vooral fan ben van het "middeleeuwse semi-fantasy" gebeuren dus ik zal eerst eens westeros platlezen voordat ik andere dingen ga proberenquote:Verder heeft hij erg goede andere korte verhalen geschreven gebundeld in 'Dreamsongs.' En 2 andere goede boeken die hij heeft geschreven zijn Fevre Dream (vampieren in New Orleans, heel erg leuk boek) en Armageddon Rag (gaat over een rockband met fantasyinvloeden oid, kan het me niet zo heel goed meer herinneren behalve dat ik het zo uit had).
Daar was ik dus echt nooit op gekomenquote:...
Well, technically, we are not sure if Jon is really dead. In fact, a lot of fans speculate that Mallisandre is wrong and that Jon is the real Azor Ahai.This is mainly because that everytime Mallisandre looks into fire to look at Azor Ahai, all she sees is Jon Snow's face. Even more, there is the prophecy, saying that "Azor Ahai will be reborn amidst smoke and salt".
In the last chapter, as Jon is falling down after the attack, his wounds are smoking, with Bowen Marsh standing above him, crying.
quote:Bron: laatste alinea's van laatste hoofdstuk Jon
The Bowen Marsh stood there before him, tears running down his cheeks.
...
Jon fell to his knees. He found the dagger's hilt and wrenched it free. In the cold night air the wound was smoking.
Jon droomt ook nog dat hij met een gloeiende/brandende longclaw tegen de others op de muur aan het vechten is één of twee hoofdstukken voordat hij sterft.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:20 schreef eQuaL het volgende:
Geen idee hoe vaak dit al is besproken, maar ben persoonlijk heel benieuwd naar Jon Snow. Las vandaag ook weer een theorie:
[..]
Daar was ik dus echt nooit op gekomen
[..]
Ehm wat? Heb je misschien een link naar het topic waar dat wordt besproken? Lees ik me wel eventjes inquote:Op maandag 4 juni 2012 23:28 schreef Gwywen het volgende:
En vergeet de sterren van Ser Patreck niet.
Het staat ook wel op de wiki van hun bij theorieën van Azor Ahaiquote:Op maandag 4 juni 2012 23:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ehm wat? Heb je misschien een link naar het topic waar dat wordt besproken? Lees ik me wel eventjes in
Heb alleen net het hoofdstuk opnieuw gelezen, en vind het vrij ver gezocht moet ik zeggen... maar het zou kunnenquote:Jon's wounds smoke while Bowen Marsh cries, providing the prophecised salt, and Ser Patrek's bloody, star laden heraldry is in the air above.
Er zijn momenten dat ik me schaam dat ik Peugeot rijd, met die Lannisterleeuw zo prominent op de bumper.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:50 schreef Mortaxx het volgende:
Is jullie denken ook beïnvloed door asoiaf? Las net topic in R&P over of moord soms gerechtvaardigd is met als voorbeeld iemand die z'n vader vermoord na misbruik. Eerste wat ik dacht was kinslayer!
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik me schaam dat ik Peugeot rijd, met die Lannisterleeuw zo prominent op de bumper.
Ik wil een tattoo, maar wie wat waar geeen idee, maar vindt het hele gebeuren zo ontzettend gaafquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:50 schreef Mortaxx het volgende:
Is jullie denken ook beïnvloed door asoiaf?
Neem deze:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ik wil een tattoo, maar wie wat waar geeen idee, maar vindt het hele gebeuren zo ontzettend gaaf
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:03 schreef Gwywen het volgende:
Er zijn momenten dat ik me schaam dat ik Peugeot rijd, met die Lannisterleeuw zo prominent op de bumper.
Ghehe, wel bruutquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Neem deze:
[ afbeelding ]
In een simpele vorm uiteraard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |