tenzij je in duitsland woontquote:Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Wootism het volgende:
Seeden is idd illegaal. Maar ze staan daarvoor echt niet bij je op de stoep.
Pakken ze je daar op voor een beetje zaden??quote:
Tenzij je via het T3 netwerk van groningen gaat uploaden. Staan ze zo bij je op de stoep.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Wootism het volgende:
Seeden is idd illegaal. Maar ze staan daarvoor echt niet bij je op de stoep.
ze geven je een waarschuwing meer niet , de eerste keerquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar
Brein staat hier inderdaad niet op je stoep. Maar de websites waar jij naar verwijsd hebben meestal wel policies. En daarin staat 99% van de keren in dat seeden verplicht is. En als je dat niet doet, dat je downloadsnelheid word verlaagd naar 0kb/s. Als je dan veel doet seeden dan word je snelheid vaker ook hoger.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar
Ik ben zelf lid van Bitsoup.org zeer chille torrentsite waarbij ik altijd de max download snelheid haal. Naast downloaden moet je ook uploaden om een ratio in evenwicht te houden, tracen kunnen ze je niet aangezien het afgeschermde torrents zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Bedankt FredvZ, nu snap ik het. Volgens mij seeden we niet veel anders hequote:Het uploaden/seeden van auteursrechtelijk beschermt materiaal, dát is illegaal.
Bedankt! ik hebt ontdekt dat ik op deze bepaalde site met PayPal 'upload credits' kan kopen, waardoor je dus je ratio of hoe dat ook heet op peil brengt. Komt dat mooi uit!!!quote:Brein staat hier inderdaad niet op je stoep. Maar de websites waar jij naar verwijsd hebben meestal wel policies. En daarin staat 99% van de keren in dat seeden verplicht is. En als je dat niet doet, dat je downloadsnelheid word verlaagd naar 0kb/s. Als je dan veel doet seeden dan word je snelheid vaker ook hoger.
Maar jij snapt ook dat als iedereen dat doet, je weer niks kan downloaden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:00 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Bedankt FredvZ, nu snap ik het. Volgens mij seeden we niet veel anders he
[..]
Bedankt! ik hebt ontdekt dat ik op deze bepaalde site met PayPal 'upload credits' kan kopen, waardoor je dus je ratio of hoe dat ook heet op peil brengt. Komt dat mooi uit!!!
Kun je hier misschien een bron over reproduceren? Krijg het niet gevonden....quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:31 schreef Farenji het volgende:
Seeden is een beetje grijs gebied. Er is ook al een keer een uitspraak gedaan (ik meen in een rechtzaak van brein tegen upc) dat seeden niet onder uploaden valt omdat het alleen om gefragmenteerde delen van een bestand gaat, die ook nog eens naar verschillende peers toe gaan, en je dus geen complete bestanden uploadt.
Ik seed ook altijd mijn vriendin, daarvoor gebruiken we BedTorrent. We wisselen p2v gegevens uit, en volgens onze ratio's is zij echt zo'n leecher he. Maar ik hou nog steeds evenveel van haarquote:
Ik hoor heel veel over nieuwsgroepen en usenets en dat soort dingen maar ik weet niet precies wat dat zijn, ik ben heel slecht met computers en ik weet niet wat dat allemaal inhoudt, maar het ziet er interessant uitquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Gebruik een Usenet nieuws server!
Word gewoon lid van Bitsoup.org. Kan je anoniem seeden, en als je daar geen zin in hebt doneer je iets van $14 dollar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Ik hoor heel veel over nieuwsgroepen en usenets en dat soort dingen maar ik weet niet precies wat dat zijn, ik ben heel slecht met computers en ik weet niet wat dat allemaal inhoudt, maar het ziet er interessant uit
Je klopt wel. Ik ben al 6 jaar aan het downloaden via torrents en ben ondertussen al 5x opgepakt en heb 1,5 jaar vastgezeten... Vooral die geldboetes zijn een beetje irritant.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef NickGrouwen het volgende:
Bedankt! Ik ben nu over die nieuwsgroepen aan het lezen...lijkt mij veiliger dan torrents!
quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je klopt wel. Ik ben al 6 jaar aan het downloaden via torrents en ben ondertussen al 5x opgepakt en heb 1,5 jaar vastgezeten... Vooral die geldboetes zijn een beetje irritant.
Als je al hebt gedownload hebben ze je ip nummer al dus het maakt niks meer uitquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:22 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]SERIEUS? Shit man je maakt me bang...ik denk dat ik zojuist mijn laatste torrent heb gedownload voorlopig
Heb je daarom een cloneaccount?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:41 schreef jekentmenietman het volgende:
De politie stond een keer bij mij voor de deur omdat ze een anonieme tip hadden gekregen dat ik een seeder ben. Ze wilden mijn pc's en harde schijven meenemen. Maar ze hadden geen huiszoekingsbevel
dat blokkeert alleen bekende en vaak gewoon normale IP's (denk aan b.v. de site van EA)quote:
Toevallig gebruikt ik dat nu al een tijdje ja. Ik weet dat het niet zo heel effectief is, maar een extra laagje beveiliging is ALTIJD welkom bij mijquote:
Ik helaas ook niet meer.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:21 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Kun je hier misschien een bron over reproduceren? Krijg het niet gevonden....
Hier wek je enige schijnveiligheid.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:27 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik ben zelf lid van Bitsoup.org zeer chille torrentsite waarbij ik altijd de max download snelheid haal. Naast downloaden moet je ook uploaden om een ratio in evenwicht te houden, tracen kunnen ze je niet aangezien het afgeschermde torrents zijn.
Aangezien mijn upload ontzettend brak is betaal ik om de zoveel tijd iets van $14 aan Bitsoup, en dan kan ik weer 500GB downloaden. Vind ik veel makkelijker dan die usenet ellende.
Achterhaald, en zal ook opnieuw geen stand houden. Gerechtelijk is de verdediging van p2p gebruikers uitgeput tenzij de aanklager zelf fouten maakt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:31 schreef Farenji het volgende:
Seeden is een beetje grijs gebied. Er is ook al een keer een uitspraak gedaan (ik meen in een rechtzaak van brein tegen upc) dat seeden niet onder uploaden valt omdat het alleen om gefragmenteerde delen van een bestand gaat, die ook nog eens naar verschillende peers toe gaan, en je dus geen complete bestanden uploadt.
De tracker heeft helemaal niets te maken met wel of niet anoniem seeden en aldus heeft dat dus ook helemaal niets met de website te maken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Word gewoon lid van Bitsoup.org. Kan je anoniem seeden, en als je daar geen zin in hebt doneer je iets van $14 dollar.
En als voor als je niet weet wat Nieuwsgroepen zijn --> http://www.binaries4all.nl/beginners/
Kan me niet voorstellen dat je zo slecht met computers bent dat je niet weet hoe Google werkt....
Gelul.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je klopt wel. Ik ben al 6 jaar aan het downloaden via torrents en ben ondertussen al 5x opgepakt en heb 1,5 jaar vastgezeten... Vooral die geldboetes zijn een beetje irritant.
Yup. Ondanks dat ik vooral muziek en films downloadde ging de aanklacht altijd over de software die ik regelde via torrents... dit waren programma's zoals Photoshop (is ook gewoon veel te duur) en games voor PC en PS3.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:22 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]SERIEUS? Shit man je maakt me bang...ik denk dat ik zojuist mijn laatste torrent heb gedownload voorlopig.
Heb jij software of games gedownload of zoiets?
laat maar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup. Ondanks dat ik vooral muziek en films downloadde ging de aanklacht altijd over de software die ik regelde via torrents... dit waren programma's zoals Photoshop en games voor PC en PS3.
Vandaar dat ik nu ook naar die private-trackers ben overgestapt omdat alle torrents van torrentz.com en piratebay.se alleen maar ellende bezorgen. Jammergenoeg was ik net meerderjarig toen ik opgepakt werd, anders had ik nu geen strafblad gehad
Zoals altijd bedankt voor de info hottentot!!quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hier wek je enige schijnveiligheid.
Ook torrents van private trackers kunnen gewoon gevolgd worden er zijn helaas een redelijk aantal oorzaken waardoor die dingen toch open raken. Een paar zijn bv.
1. Mensen gebruiken een RSS feed van de site via de Google reader en de site is zo dom om google RSS niet te blocken (meeste sites), dan kun je met een simpele google opdracht de boel zo te voren trekken en in de swarms inspringen met de gedeelde hashcode.
2. Mensen maken een fout bij het maken van een torrentfile en includen hun private hash in een torent die ze op tpb of bv demonoid plaatsen. Hopla de boel weer open.
3. Accounts en invites voor elke tracker zijn gewoon te geef, te koop of te ruil en anti-piracy groups kunnen gewoon joinen en in elke swarm meedoen, verschillende groepen doen dit al langere tijd.
In Nederland is men niet echt op jacht naar de individueel, maar als jij een goede pre-release movie als eerste op een torrentsites zet zonder gebruik van een goed afgeschermde seedbox ben je echt zo dom als het maar kan.
P2P is maar op een aantal manieren 100% veilig, en die manieren kosten allemaal of geld of zijn erg langzaam.
Photoshop is inderdaad vreselijk duur maar het is dan ook meer een programma voor de echte grote professionals of gewoon rijke stinkerds. Ik heb het jaaaren geleden volgens mij gebruikt, weet niet meer of ik het had gedownload of dat het een gratis versie was of zoiets, maar nee ik ben als de dood voor software downloaden, met die troep ga ik niet klooien, gewoon kopenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup. Ondanks dat ik vooral muziek en films downloadde ging de aanklacht altijd over de software die ik regelde via torrents... dit waren programma's zoals Photoshop (is ook gewoon veel te duur) en games voor PC en PS3.
Vandaar dat ik nu ook naar die private-trackers ben overgestapt omdat alle torrents van torrentz.com en piratebay.se alleen maar ellende bezorgen. Jammergenoeg was ik net meerderjarig toen ik opgepakt werd, anders had ik nu geen strafblad gehad
In Nederland gewoon lekker downloaden waar je zin in hebt. Het klimaat staat dit volledig toe, als het klimaat veranderd dan merken we dat van te voren wel door de nieuws berichtgeving.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:45 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Zoals altijd bedankt voor de info hottentot!!
[..]
Photoshop is inderdaad vreselijk duur maar het is dan ook meer een programma voor de echte grote professionals of gewoon rijke stinkerds. Ik heb het jaaaren geleden volgens mij gebruikt, weet niet meer of ik het had gedownload of dat het een gratis versie was of zoiets, maar nee ik ben als de dood voor software downloaden, met die troep moet je niet klooien vind ik![]()
Klopt helemaal. Maar pas op met seeden, dat kan je echt je kop kosten...quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
In Nederland gewoon lekker downloaden waar je zin in hebt. Het klimaat staat dit volledig toe, als het klimaat veranderd dan merken we dat van te voren wel door de nieuws berichtgeving.
Kom op Nick, gebruik je sarcasme radar eens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:54 schreef NickGrouwen het volgende:
Nou de angst voor BREIN is bij mij dus wel degelijk effectief![]()
Dus gewoon niet seeden OK! Upload credits kopen dan maar...
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:41 schreef Wootism het volgende:
[..]
Yup. Ondanks dat ik vooral muziek en films downloadde ging de aanklacht altijd over de software die ik regelde via torrents... dit waren programma's zoals Photoshop (is ook gewoon veel te duur) en games voor PC en PS3.
Niet effectief.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:54 schreef NickGrouwen het volgende:
Nou de angst voor BREIN is bij mij dus wel degelijk effectief![]()
Dus gewoon niet seeden OK! Upload credits kopen dan maar...
Lol toevallig ken ik de staff van scc goed. Ik zak het doorgeven. kthnxbaiquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:09 schreef Mirel het volgende:
ratiomaster![]()
[ afbeelding ]
[..]
Heb je daarom een cloneaccount?
Nou ik download niet zoveel...enige wat ik download zijn ouwe Japanse films van de jaren 90 (niet die tekenfilms of zo hoor), gewoon ouwe obscure horror en actiefilms die je niet meer kan vinden tegenwoordig. En dan moet je nog geluk hebben dat ze ondertiteld zijn. Ik denk eigenlijk dat ik dan wel veilig zit. Maar omdat er zo weinig seeders zijn voor deze films, voel ik me een beetje een hit and runner, vandaar dit topicquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:24 schreef trovey het volgende:
Waarom stop je niet gewoon met downloaden van films/muziek/programma's als je blijkbaar zo bang bent...koop je toch gewoon wat je denkt nodig te hebben?
Is grappig hoeveel mensen al geband zijn omdat ze toch even vergeten hun eigen username weg te krassen. Ben benieuwd of hier dezelfde domheid is voorgekomen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lol toevallig ken ik de staff van scc goed. Ik zak het doorgeven. kthnxbai
Je moet even een uitnodiging voor Thehorrorcharnel zien te bemachtigen voor je horror. Actiefilms vind je veel gemakkelijker overal. En zeker gezien wat je download moet je je helemaal geen zorgen maken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:26 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Nou ik download niet zoveel...wat ik download zijn ouwe Japanse films van de jaren 90 (niet die tekenfilms of zo hoor), gewoon ouwe obscure horror en actiefilms die je niet meer kan vinden tegenwoordig
Nogmaals niet perse nodig in Nederland.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:22 schreef NickGrouwen het volgende:
Gebruik jij ook een VPN hottentot? Ik ben de laatste paar weken al aan het zoeken geweest naar een VPN , maar met al dat rumoer en gedoe van tegenwoordig komen er ineens allemaal nieuwe 'scam' services naar voren die even wat geld willen verdienen aan dit SOPA en ACTA angst gedoe.
En die VPN review sites hoef ik ook al niet te vertrouwen...die worden blijkbaar betaald om bepaalde services een hoge positie in hun ranglijsten te geven. HideMyAss bijvoorbeeld heeft een hoge positie maar blijkbaar zijn daar nogal wat klachten over. De enige reviews die ik vertrouw zijn die van de gebruikers ervan.
Na al mijn research heb ik besloten om óf Mullvad óf AirVPN te gaan gebruiken, waarschijnlijk die laatste, maar ik moet nog uitzoeken hoelang die al bestaat.
Je hebt het ook echt gedaan.. Eikel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lol toevallig ken ik de staff van scc goed. Ik zak het doorgeven. kthnxbai
Imma cheater and I like dickquote:
Wie is er hier nou het sukkeltje, je plaatst het nota bene zelfquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:39 schreef Mirel het volgende:
Flikker toch op, verklikken..Ik laat tientallen mensen op m'n account omdat ze zelf niet overweg kunnen met downloads. Daarom heb ik ooit een surplus erbij gecheat. Lekker boeiend. Sukkel.
Hij zegt het zelf in dezelfde post. Google Ratiomaster.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:48 schreef thenxero het volgende:
Hoe leiden jullie dan aan dat plaatje af dat ie gecheat heeft? Alleen omdat ie veel geupload heeft?
Tientallen mensen, daar ging je al fout. Anyways als je niet omkunt gaan met downloads huur je maar een server om te seeden. Met ratiocheaters maak je een community gewoon kapot. Als je daarna ook nog eens stats post en dan ook nog rare comments maakt is dit niet meer dan normaal. Ga maar lekker ergens anders communities slopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:39 schreef Mirel het volgende:
Flikker toch op, verklikken..Ik laat tientallen mensen op m'n account omdat ze zelf niet overweg kunnen met downloads. Daarom heb ik ooit een surplus erbij gecheat. Lekker boeiend. Sukkel.
Ik hoef de admins niet te mailen. Ik heb vaak contact met ze via IRC.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:43 schreef Mirel het volgende:
Ik denk nou niet dat hier er mensen zijn die dat belangrijk vinden en het nodig vinden om moeite te doen om de admins te mailen. Boehoehoe. Laatste wat ik verwacht is een of andere kinderachtige verklikker
Op naar een van de duizend andere trackers. Zal fijn zijn met mensen die mij nu weer vragen waarom het account offline is. Zucht.
t.b.h.: de tracker had al moeten zorgen dat het niet kon....quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tientallen mensen, daar ging je al fout.
quote:
En daarom seed ik nooit of als ik klaar ben.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:38 schreef Saekerhett het volgende:
Seeden = uploaden = illegaal.
Simple as that.
Ik heb een maandje een abo op HideMyAss gehad en dat werkte toen prima. Ik weet niet meer waarom, ik geloof dat ik iets wilde streamen wat alleen in USA beschikbaar was.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:22 schreef NickGrouwen het volgende:
HideMyAss bijvoorbeeld heeft een hoge positie maar blijkbaar zijn daar nogal wat klachten over. De enige reviews die ik vertrouw zijn die van de gebruikers ervan.
Geile avatar gr Robert M.quote:
Gelukkig welquote:
Dat zou nog zieliger zijn omdat Demonoid een public tracker heeft en jou alleen een ratio laat zien omdat het grappig is, verder doen ze er helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:09 schreef Mirel het volgende:
Maar tot ik weer zoiets kan regelen voor iedereen mogen ze allemaal op m'n demonoid, waar ik niet op cheat, voordat je daar ook gaat lopen ircen
Medelijden hebben met cheaters…quote:
Deze man begrijptquote:Op zondag 8 april 2012 22:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelukkig wel
Als je niet mee wilt doen dan ga je maar een ander spelletje spelen loser.
[..]
Dat zou nog zieliger zijn omdat Demonoid een public tracker heeft en jou alleen een ratio laat zien omdat het grappig is, verder doen ze er helemaal niets mee.
[..]
Medelijden hebben met cheaters…
echt triest
Boehoe. Als je met z'n "tientallen" niet eens 20 euro per maand bij elkaar kan brengen voor een seedbox is het einde oefeningquote:Op zondag 8 april 2012 23:23 schreef Mirel het volgende:
Ho ho moraalridders hoor. Steun je ook fondsen?Niet dat ik helemaal slecht bezig was, aangezien tientallen mensen helpen met downloaden ik gewoon leuk vind om te doen
betalen om te downloadenquote:Op zondag 8 april 2012 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Boehoe. Als je met z'n "tientallen" niet eens 20 euro per maand bij elkaar kan brengen voor een seedbox is het einde oefeningGa maar lekker ergens anders lopen cheaten, we zullen je niet missen
Het gaat niet om "betalen om te downloaden" maar betalen om een community levend te houden. Seedboxes zijn de harten van torrentsites.quote:
Boeie, de ratten die we pakken verdelgen we. Keeping the community cleanquote:Op maandag 9 april 2012 00:18 schreef Pijve.Stiemel het volgende:
Ik deed altijd downloaden en dan lekker gelijk verwijderen als die klaar was. Oprotte met je seede haha lekker cheaten alles
als je beter je best doet om je username verborgen te houden kan het niet gebeurenquote:Op maandag 9 april 2012 09:47 schreef Mirel het volgende:
Ik snap je standpunt heus wel en op andere websites seed ik ook wel, wat me niet aanstaat is dat iemand van de ene site mijn info gaat opzoeken en doorgeven aan de admins van de andere site. Kon je op dat moment niet gaan wanken ofzoGa es wat anders doen.
Het is een site waar ik moeite in heb gestoken en dan kom jij met je gelul kijk mij eens ff cheaten...ja daaaagquote:
Je had zelf gewoon niet zo dom moeten zijn, als je iets van private sites afweet dan weet je ook dat cheaters als de ratten van de samenleving worden beschouwd. En er dan stoer over gaan lullen onder eigen naam geeft je eigen verstand en kennis van de community aan.quote:Op maandag 9 april 2012 09:47 schreef Mirel het volgende:
Ik snap je standpunt heus wel en op andere websites seed ik ook wel, wat me niet aanstaat is dat iemand van de ene site mijn info gaat opzoeken en doorgeven aan de admins van de andere site. Kon je op dat moment niet gaan wanken ofzoGa es wat anders doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |