abonnement Unibet Coolblue
pi_109964986
...ik heb een beetje gegoogled en nou begrijp ik dat downloaden van films legaal is maar is seeden ook legaal? Ik ben altijd zo'n "hit-and-runner" geweest (kom net pas die term te kennen) en ik wil best seeden maar ik weet niet zeker of het wel zo veilig is, volgens een heleboel artikelen die ik lees is seeden illegaal. Is het handiger als je een VPN service gebruikt?
pi_109965058
Seeden = uploaden = illegaal.

Simple as that.
pi_109965116
Ja seeden is illegaal. Encryptie aanzetten helpt ook al.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2012 23:40:32 ]
  donderdag 5 april 2012 @ 23:53:51 #4
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_109965673
En ik dacht dat ik al jaren lang en terabytes lang illegaal bezig was, maar stiekem heb ik dus nog nooit iets illegaals gedaan, hooguit een paar MB's aan uploaden :')

Scheelt dat weer :P
pi_109965708
Seeden is idd illegaal. Maar ze staan daarvoor echt niet bij je op de stoep.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_109965972
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Wootism het volgende:
Seeden is idd illegaal. Maar ze staan daarvoor echt niet bij je op de stoep.
tenzij je in duitsland woont ;)
pi_109965993
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 00:01 schreef totalvamp het volgende:

[..]

tenzij je in duitsland woont ;)
Pakken ze je daar op voor een beetje zaden??
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_109975384
Gebruik een Usenet nieuws server!
pi_109977419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:55 schreef Wootism het volgende:
Seeden is idd illegaal. Maar ze staan daarvoor echt niet bij je op de stoep.
Tenzij je via het T3 netwerk van groningen gaat uploaden. Staan ze zo bij je op de stoep. :P
Sluiten ze je internet af.
Redacted
pi_109978176
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar :D
pi_109980777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar :D
ze geven je een waarschuwing meer niet , de eerste keer :').
Redacted
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:53:58 #12
134538 chansadres
Black & White
pi_109981137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar :D
Brein staat hier inderdaad niet op je stoep. Maar de websites waar jij naar verwijsd hebben meestal wel policies. En daarin staat 99% van de keren in dat seeden verplicht is. En als je dat niet doet, dat je downloadsnelheid word verlaagd naar 0kb/s. Als je dan veel doet seeden dan word je snelheid vaker ook hoger.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109982688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:44 schreef NickGrouwen het volgende:
Kuuut ja dan weet ik het niet hoor, ik voel me natuurlijk slecht over het feit dat ik niet seed, maar ik wil ook geen risico's nemen...ik zal kijken of ik af en toe geld kan doneren aan de site waar ik meestal films van pak, maar als seeden ook maar een beeeetje onveilig is dan vergeet het maar :D
Ik ben zelf lid van Bitsoup.org zeer chille torrentsite waarbij ik altijd de max download snelheid haal. Naast downloaden moet je ook uploaden om een ratio in evenwicht te houden, tracen kunnen ze je niet aangezien het afgeschermde torrents zijn.
Aangezien mijn upload ontzettend brak is betaal ik om de zoveel tijd iets van $14 aan Bitsoup, en dan kan ik weer 500GB downloaden. Vind ik veel makkelijker dan die usenet ellende.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  vrijdag 6 april 2012 @ 15:39:41 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_109985714
Seeden is niet illegaal
Uploaden is niet illegaal.

Het uploaden/seeden van auteursrechtelijk beschermt materiaal, dát is illegaal.
So we just called him Fred
pi_109986533
quote:
Het uploaden/seeden van auteursrechtelijk beschermt materiaal, dát is illegaal.
Bedankt FredvZ, nu snap ik het. Volgens mij seeden we niet veel anders he :P

quote:
Brein staat hier inderdaad niet op je stoep. Maar de websites waar jij naar verwijsd hebben meestal wel policies. En daarin staat 99% van de keren in dat seeden verplicht is. En als je dat niet doet, dat je downloadsnelheid word verlaagd naar 0kb/s. Als je dan veel doet seeden dan word je snelheid vaker ook hoger.
Bedankt! ik hebt ontdekt dat ik op deze bepaalde site met PayPal 'upload credits' kan kopen, waardoor je dus je ratio of hoe dat ook heet op peil brengt. Komt dat mooi uit!!! :)
  vrijdag 6 april 2012 @ 16:20:59 #16
134538 chansadres
Black & White
pi_109987304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:00 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Bedankt FredvZ, nu snap ik het. Volgens mij seeden we niet veel anders he :P

[..]

Bedankt! ik hebt ontdekt dat ik op deze bepaalde site met PayPal 'upload credits' kan kopen, waardoor je dus je ratio of hoe dat ook heet op peil brengt. Komt dat mooi uit!!! :)
Maar jij snapt ook dat als iedereen dat doet, je weer niks kan downloaden. ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109987678
Seeden is een beetje grijs gebied. Er is ook al een keer een uitspraak gedaan (ik meen in een rechtzaak van brein tegen upc) dat seeden niet onder uploaden valt omdat het alleen om gefragmenteerde delen van een bestand gaat, die ook nog eens naar verschillende peers toe gaan, en je dus geen complete bestanden uploadt.
pi_109987710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 00:01 schreef totalvamp het volgende:

[..]

tenzij je in duitsland woont ;)
Of wanneer de RuG je ISP is.
pi_109988171
Ik seed mijn vriendin altijd
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:21:50 #20
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109989368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:31 schreef Farenji het volgende:
Seeden is een beetje grijs gebied. Er is ook al een keer een uitspraak gedaan (ik meen in een rechtzaak van brein tegen upc) dat seeden niet onder uploaden valt omdat het alleen om gefragmenteerde delen van een bestand gaat, die ook nog eens naar verschillende peers toe gaan, en je dus geen complete bestanden uploadt.
Kun je hier misschien een bron over reproduceren? Krijg het niet gevonden....
pi_109990642
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:46 schreef So_Surreal het volgende:
Ik seed mijn vriendin altijd
Ik seed ook altijd mijn vriendin, daarvoor gebruiken we BedTorrent. We wisselen p2v gegevens uit, en volgens onze ratio's is zij echt zo'n leecher he. Maar ik hou nog steeds evenveel van haar *;
Ik wil dat iemand Bittorrent Condom ontwikkelt :) Dan kunnen we veilig seeden

[ Bericht 3% gewijzigd door NickGrouwen op 06-04-2012 18:01:43 ]
pi_110020544
quote:
Ik hoor heel veel over nieuwsgroepen en usenets en dat soort dingen maar ik weet niet precies wat dat zijn, ik ben heel slecht met computers en ik weet niet wat dat allemaal inhoudt, maar het ziet er interessant uit
pi_110020946
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Ik hoor heel veel over nieuwsgroepen en usenets en dat soort dingen maar ik weet niet precies wat dat zijn, ik ben heel slecht met computers en ik weet niet wat dat allemaal inhoudt, maar het ziet er interessant uit
Word gewoon lid van Bitsoup.org. Kan je anoniem seeden, en als je daar geen zin in hebt doneer je iets van $14 dollar.
En als voor als je niet weet wat Nieuwsgroepen zijn --> http://www.binaries4all.nl/beginners/
Kan me niet voorstellen dat je zo slecht met computers bent dat je niet weet hoe Google werkt....
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_110022170
Bedankt! Ik ben nu over die nieuwsgroepen aan het lezen...lijkt mij veiliger dan torrents!
pi_110022287
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 13:59 schreef NickGrouwen het volgende:
Bedankt! Ik ben nu over die nieuwsgroepen aan het lezen...lijkt mij veiliger dan torrents!
Je klopt wel. Ik ben al 6 jaar aan het downloaden via torrents en ben ondertussen al 5x opgepakt en heb 1,5 jaar vastgezeten... Vooral die geldboetes zijn een beetje irritant.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_110022983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:03 schreef Wootism het volgende:

[..]

Je klopt wel. Ik ben al 6 jaar aan het downloaden via torrents en ben ondertussen al 5x opgepakt en heb 1,5 jaar vastgezeten... Vooral die geldboetes zijn een beetje irritant.
:{ SERIEUS? Shit man je maakt me bang...ik denk dat ik zojuist mijn laatste torrent heb gedownload voorlopig.
Heb jij software of games gedownload of zoiets?
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:24:11 #27
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_110023031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:22 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

:{ SERIEUS? Shit man je maakt me bang...ik denk dat ik zojuist mijn laatste torrent heb gedownload voorlopig
Als je al hebt gedownload hebben ze je ip nummer al dus het maakt niks meer uit
Je staat waarschijnlijk al op de hit-list van stichting BREIN
pi_110023471
De politie stond een keer bij mij voor de deur omdat ze een anonieme tip hadden gekregen dat ik een seeder ben. Ze wilden mijn pc's en harde schijven meenemen. Maar ze hadden geen huiszoekingsbevel :')
Livin' la vida loca!
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:09:57 #29
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_110024237
ratiomaster >:)


quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:41 schreef jekentmenietman het volgende:
De politie stond een keer bij mij voor de deur omdat ze een anonieme tip hadden gekregen dat ik een seeder ben. Ze wilden mijn pc's en harde schijven meenemen. Maar ze hadden geen huiszoekingsbevel :')
Heb je daarom een cloneaccount? :')
When all else fails, you always have delusion.
pi_110024293
Peerblock anyone?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')