"Ik gebruik Words om te tekstverwerken"
"Mijn fotos bewerk ik in Adobie"
"Ik heb een PH Deskprinter"
en de eeuwige vergissing: Ik heb Windows 2000 (terwijl ze ME hebben)
Wie weet er nog meer ?
quote:Bij mij gebruiken ze meestal windows voor het tekstverwerken
quote:Behalve dat die 'i' er niet in thuis hoort
Op vrijdag 26 juli 2002 13:34 schreef Dr_Dedoverde het volgende:
met adobie is volgens mij niks mis
[Dit bericht is gewijzigd door 4]-[ Highlander op 26-07-2002 13:38]
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef 4]-[ Highlander het volgende:[..]
Behalve dat die 'i' er niet in thuis hoort
quote:En Adobe natuurlijk de fabrikant is van Photoshop, Premiere, Acrobat, noem maar op.
En als je vervolgens zegt: "Ah, U gebruikt Photoshop?" Dan kijken ze je enigszins verdwaasd aan.. Dan weet ik genoeg: Dat 'Adobie' stond vast op een CD-R
"word start niet meer op"
en dan na mega lang doorvragen blijkt de hele pc niet eens op te starten
--
klant:"ik heb van jullie een pc gekregen"
ik - ja?
klant:"nu heb ik em aangesloten en aangezet..."
ik - ja?
klant:"Nu zie ik links onderin start"
ik - ja! dat klopt...
klant:"ja... en nu??"
quote:die hoort er trouwens wel in (http://www.webster.com/)
quote:Of: "Ik heb Windows Millennium 2000"
Op vrijdag 26 juli 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:
en de eeuwige vergissing: Ik heb Windows 2000 (terwijl ze ME hebben)
Jaaaja
quote:en uiteindelijk blijkt het dat ze WinXP hebben
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef keeper het volgende:[..]
Of: "Ik heb Windows Millennium 2000"
Jaaaja
![]()
quote:En natuurlijk de beruchte AMD Pentium
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef keeper het volgende:[..]
Of: "Ik heb Windows Millennium 2000"
Jaaaja
![]()
quote:Omdat belgen een soort fransen zijn en die kunnen de H niet goed uitspreken.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef BobRooney het volgende:
Waarom is in Belgie de H een HashIk heb een Hash P computer???
Klant:Mijn laptop ging ineens uit..
ik: misschien dat de batterij leeg is?
Klant: nee de stekker zit erin
Ik: okee dan kom ik wel even kijken
En inderdaad de stekker zat in het stekkerblok van het verlengsnoer alleen misschien handig om het uiteinde dan ook in de wandcontactdoos te doen ..
Altijd leuk die blozende gezichten dan
andere keer iets (bij een ander)
Welke windows heb je?
2000
=> W98+Office2000
quote:Komt vanuit het Frans......Niks aan te doen. Niks aan veranderen. Gewoon lekker Hashe Pee laten zeggen
Op vrijdag 26 juli 2002 13:39 schreef BobRooney het volgende:
Waarom is in Belgie de H een HashIk heb een Hash P computer???
quote:Waar slaat je grap met "eiksploorur" op? Wil je ook meedoen ofzo? Kom op, kom met iets orgineels..
Op vrijdag 26 juli 2002 13:45 schreef mvt het volgende:
Mijn tante belde laatst op. Als ze wou internetten lukte het niet en kreeg ze de melding dat "eiksploorur" het niet deed.andere keer iets (bij een ander)
Welke windows heb je?
2000
=> W98+Office2000
quote:Of de onvergetelijke Intel Pentium II (III en nu IV) Celeron die ze verkochten bij veel winkels
Op vrijdag 26 juli 2002 13:43 schreef Tijn het volgende:[..]
En natuurlijk de beruchte AMD Pentium
quote:Tis meer dat ze het ondertussen al >100x zo gezegt heeft en hoe vaak ik het ook zeg dat ze niet weet dat het Internet Explorer is, het programma dat ze steeds opstart.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:51 schreef flaxe het volgende:[..]
Waar slaat je grap met "eiksploorur" op? Wil je ook meedoen ofzo? Kom op, kom met iets orgineels..
Zo erg fout is dat toch niet uitgesproken dan.
Doe niet zo moeilijk man
En de verwarring tussen een TFT en een 'vlakke monitor' (zoals bv. de LG Flatron) komt ook vaak voor.
quote:Wat dacht je van de Pentium Mendecino
Op vrijdag 26 juli 2002 13:53 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Of de onvergetelijke Intel Pentium II (III en nu IV) Celeron die ze verkochten bij veel winkels
quote:ok
Op vrijdag 26 juli 2002 13:55 schreef mvt het volgende:[..]
Tis meer dat ze het ondertussen al >100x zo gezegt heeft en hoe vaak ik het ook zeg dat ze niet weet dat het Internet Explorer is, het programma dat ze steeds opstart.
quote:Tja.. Door een klant uitgesproken als 'Men-dó-cino' en de Celerion was ook populair..
Op vrijdag 26 juli 2002 13:55 schreef mvt het volgende:[..]
Wat dacht je van de Pentium Mendecino
Onvergeeflijk vind ik echter de fout dat Canon als 'kanon' wordt uitgesproken. Canon is toch bij IEDEREEN bekend, dacht ik altijd ?
quote:Ik had laatst een systeembeheer van een bedrijf waar circa 50 mensen werken die niet eens wist wat een optische muis was!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:55 schreef Joker1977 het volgende:Ik had ook eens eentje in de winkel die een luminiserende muis wilde hebben.. Optisch dus.
quote:U doet het volgende:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:38 schreef killerkef het volgende:
uit mijn helpdesktijd:"word start niet meer op"
en dan na mega lang doorvragen blijkt de hele pc niet eens op te starten
--
klant:"ik heb van jullie een pc gekregen"
ik - ja?
klant:"nu heb ik em aangesloten en aangezet..."
ik - ja?
klant:"Nu zie ik links onderin start"
ik - ja! dat klopt...
klant:"ja... en nu??"
U probleem opgelost
quote:Zo heb ik ooit nog eens moeten uitleggen wat nou sneller was, een Pentium , een Pentium Mendecino of een Pentium Celleron.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:58 schreef Joker1977 het volgende:
Tja.. Door een klant uitgesproken als 'Men-dó-cino' en de Celerion was ook populair..
Over Word. Ik heb ook nog wel eens via de telefoon moeten uitleggen hoe je in Word wat kon doen (niveau "bovenin staat dat, links daarvan, etc")
Maar ze konden maar niet vinden wat ik bedoelde, terwijl we beide dezelfde Word hadden. Maar ondanks die probleempjes werkte die versie van Word perfect.
werkte toen bij de mycom ceintuurbaan in amsterdam
klant staat 45 min in de rij, eindelijk aan de beurt.
ik: 'meneer, wat kan ik voor u doen'
meneer begint een heel verhaal dat 'het' niet werkt, en dat de rekeningen fout zijn, kon gister helemaal niet op internet. etc etc etc
ik: 'wat bedoelt u meneer?'
jullie rekeningen kloppen niet...
ik: 'mag ze eens zien?'
krijg een stapeltje rekeningen in me handen
bovenaan staat, rara
UPC
upc zit vlaknaast de mycom, heeft die man dus 45 min staan wachten, nog nix opgeschoten
kjoe
queque
qui....
en meer van dat soort rariteiten kreeg ik in de storingsmeldingen aangeleverd...
Blijkt die vent een optische muis te hebben en een bureau van glas...doorzichtig
Ja duh!!
Mijn tante (diezelfde) heeft het ondertussen al een jaar volgehouden dat ze ISDN heeft.
Op haar bureau ligt een kastje met ASDL, waarvan ze weet dat dat de ISDN modem is.
quote:Van die mensen die ASDL zeggen als ze ADSL bedoelen
Op vrijdag 26 juli 2002 14:23 schreef mvt het volgende:
Op haar bureau ligt een kastje met ASDL, waarvan ze weet dat dat de ISDN modem is.
quote:Mijn oom heeft het een tijdje een Celetron genoemd
Op vrijdag 26 juli 2002 13:58 schreef Joker1977 het volgende:[..]
de Celerion was ook populair..
quote:De Engelse uitspraak van Adobe eindigt wel op de ie-klank. Goed, als je het schrijft met een i ben je behoorlijk dom, maar qua uitspraak klopte het dus.
"Hoe start ik internet Exploder op
en
"Ja, ik ben even een briefje aan het schrijven in Works (Word dus)"
Ach, ieder zijn sterke en zwakke kanten hoor ..
quote:Nieuwe Asus L8400 hebben een gecombineerd modem/lan . Erg leuk als mensen dan het telefoonsnoer in de walloutlet stoppen en roepen ik kan het netwerk niet op .. terwijl aan het telefoonsnoer een telefoonstekker zit ,ja die heb ik eraf gehaald anders past het toch niet
Op vrijdag 26 juli 2002 14:28 schreef hotbeeb het volgende:
Of de gebruiker die geen netwerkverbinding kreeg met z'n laptop... bij onderzoek bleek dat het xircomkaartje er op de kop in zat.....
Laptops worden dus uitgegeven met instructie en utp kabel. .
quote:Dat heb ik ook gehad. Een hoge pief op mijn oude werkplek belde op, hij kwam niet op het netwerk met zijn laptop. Ik ernaar toe, ff naar de instellingen gekeken, niks mis mee.
Op vrijdag 26 juli 2002 15:05 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Nieuwe Asus L8400 hebben een gecombineerd modem/lan . Erg leuk als mensen dan het telefoonsnoer in de walloutlet stoppen en roepen ik kan het netwerk niet op .. terwijl aan het telefoonsnoer een telefoonstekker zit ,ja die heb ik eraf gehaald anders past het toch niet
![]()
Laptops worden dus uitgegeven met instructie en utp kabel. .
Mensen hebben hier allemaal Windows XP op hun computer, want ze hebben de laatste updates gedownload.
Mensen weten het verschil tussen windows en office niet.
"Ik kan niet e-mailen" als de pc in reparatie is, en de mensjes dus helemaal geen pc hebben.
Ga zo maar door, of ben ik nu off-topic?
quote:Als je het een Groninger hoort zeggen, tussen z'n geknauw door, klinkt het een stuk minder intelligent
Op vrijdag 26 juli 2002 14:47 schreef Tokus het volgende:[..]
De Engelse uitspraak van Adobe eindigt wel op de ie-klank. Goed, als je het schrijft met een i ben je behoorlijk dom, maar qua uitspraak klopte het dus.
quote:Eigenlijk wel, maar grenzeloze uitingen van mensen waarmee ze hun digibeet zijn bewijzen zijn wat mij betreft welkom
Op vrijdag 26 juli 2002 15:08 schreef Roger-Wilco het volgende:
Ga zo maar door, of ben ik nu off-topic?
quote:Oké dan.
Op vrijdag 26 juli 2002 15:13 schreef Joker1977 het volgende:
grenzeloze uitingen van mensen waarmee ze hun digibeet zijn bewijzen zijn wat mij betreft welkom
klant: de cd wil niet meer uit de cd-speler.
ik: het knopje doet dus niks meer?
klant: inderdaad.
ik: start de Verkenner eens, klik met rechts op uw cd-romstation en kies Uitwerpen.
klant: [...] nee, werkt niet.
ik: [even nadenkt] en het laatje ging wel gewoon dicht toen u op het knopje drukte?
klant: nou nee, ik moest even duwen voordat ie dicht ging.
ik: oww.... Die cd hè, was die rond en glimmend, of zwart en vierkant?
klant: euh... zwart en vierkant.
ik: *van stoel valt*
Werd die nog woedend ook toen ik meldde dat het vervangen van de cd-speler niet onder de garantie viel...
quote:Wo(o)rdgrapje neem ik aan?
Op vrijdag 26 juli 2002 14:12 schreef mvt het volgende:
Maar ondanks die probleempjes werkte die versie van Word perfect.
quote:Hehehe ik moet ineens weer erg lachen..
Op vrijdag 26 juli 2002 15:48 schreef Frollo het volgende:[..]
Oké dan.
klant: de cd wil niet meer uit de cd-speler.
ik: het knopje doet dus niks meer?
Kom je daar heeft mevrouw de desktop verticaal neergezet en bij deze cd-rom spelers vallen de cd's er dus gewoon uit.. iig onmogelijk om een cd erin te krijgen met de lade dicht. Dan moet je toch wel erg sterk in je schoenen staan om niet in huilen uit te barsten van het lachen
quote:Subtiel woordgrapje ja
Op vrijdag 26 juli 2002 15:57 schreef twi het volgende:[..]
Wo(o)rdgrapje neem ik aan?
quote:Ik zie maar liefst zes knoppen. Best ingewikkeld dus
Op vrijdag 26 juli 2002 16:24 schreef Aaargh! het volgende:
Wat ook irritant is zijn mensen die zo'n soort schermpje voor hun neus krijgen:
[afbeelding]
en dan kijken ze je met vragende ogen aan; "Wat moet ik nu doen"
klant: mijn computer doet niks meer.
ik: [nadenkt: voeding? mobo? monitor?] helemaal niks?
klant: nee echt, helemaal niks. Ik heb hem net gekocht, haal 'm uit de doos en nou doet ie het niet. Wat een rotzooi verkopen jullie zeg, jullie denken toch niet dat ik...
ik: ik zal u proberen te helpen, mevrouw. U ziet dus helemaal niks als u de computer aanzet?
klant: precies, dat zeg ik toch?
ik: oké, oké, just checking. Nou, zet 'm maar eens aan, en vertel me precies wat er gebeurt. Let vooral op eventuele piepjes en...
klant: ik heb liever dat jullie even iemand sturen.
ik: maar dan moeten we eerst weten wat er precies mis is. Zet uw computer dus maar aan.
klant: zucht, oké dan.
[...]
ik: gebeurt er al iets?
klant: nee, niks.
ik: uw scherm is dus zwart?
klant: nee, dat nou ook weer niet. Ik zie een blauw scherm met wolkjes, en rare kleine plaatjes erop.
ik: ah mooi, dus Windows doet het in elk geval nog.
klant: [ineens totaal over de rooie] Windows? Windows? Ik weet heus wel wat Windows is, denk je dat ik debiel ben?!
ik: wat u beschrijft, lijkt toch best veel op Windows hoor.
klant: snotneus, ga mij nou niet vertellen wat Windows is! Ik ben lerares en op school werk ik al jaren met Windows.
ik: hoe ziet Windows er op school dan uit?
klant: nou, een wit scherm natuurlijk, om in te typen.
ik: dat klinkt als Word, mevrouw. Het lijkt erop dat op uw school de computers zo zijn ingesteld dat Word automatisch start. Handig, dat wel, maar Word is geen Win...
klant: jongeman, ik heb hier geen zin meer in. Ik wil je supervisor spreken.
ik: oh, maar ik kan u wel uitleggen hoe u Word voortaan automatisch start. Kost maar een paar tellen.
klant: ach, klotezooi, stelletje oplichters. Koop ik een nieuwe computer en dan doet ie het niet eens. En aan jou heb ik ook niks. Ik neem hier geen genoe...
ik: dag mevrouw, belt u nog maar eens terug als u voor rede vatbaar bent.
[tuut tuut tuut]
Andere bijzondere uitspraken, veelal van dezelfde bron:
'Mijn diskdrive wil niet open!' (De cdromspeler dus)
'Dat bandje is vast blijven zitten!' (diskette wil er niet uit)
'Mijn geheugen is vol!' (Meneer dacht dat de harddisk vol was.)
'Mijn scherm knippert zo raar?' (Powerlampje knipperde)
Natuurlijk de bekende op de vraag welke Windowsversie je hebt (98 waar 95, enzo). Het mooiste antwoord dat ik ooit op de bekende versievraag kreeg was 'Word'. De lieve gebruiker had 'Windows Word'.
Uitspraken:
SQL (Es Kuu El dus) uitgesproken als: Skjuwel, Sequel (siekwel), Skewer (skuwer).
Lotus Notes: Lotus Notus, of gewoon Notus.
En een collega van me had laatst maar Windows NT 2000 op zijn machine gezet.
Gebruikers. Can't live with 'em, illegal to kill 'em.
quote:"Sukkel" kan ook, en is wel erg toepasselijk
Op vrijdag 26 juli 2002 19:18 schreef TimberWolf het volgende:
SQL (Es Kuu El dus) uitgesproken als: Skjuwel, Sequel (siekwel), Skewer (skuwer).
En iemand die de kabelmodem te groot vond en 'm dus heeft vervangen met een interne dial up modem.. En verbaasd was dat zijn computer geen inbel nr kon vinden
Dan zou je voor de lol met zo'n enorme lexmark tonercartridge langs moeten gaan
quote:haha... zelf verzonnen?
Op vrijdag 26 juli 2002 16:05 schreef F1908 het volgende:
op het beeldscherm van de computer: "press any key to continue"
*vraagt waar zit de "any key"
>Mijn computer start niet op.
ik>Hij doet helemaal niets?
>Nee alles blijft zwart.
ik>Kom wel even langs.
[...]
>Kijk, hij doet helemaal niets!
ik>Neej, je moet ook niet de knop op de monitor hebben...
[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 27-07-2002 13:15]
klant: kwaak...probleem...kwek...probleem...kwetter...doet raar
ik: Mevrouw, wat voor merk en type computer heeft u?
klant: Uhh... het merk is een Liyama, maar het type zie ik zo even niet hoor...
ik: ...
Ook mooi de mensen die zo graag een 'flatscreen' willen.
Klant: Verkopen jullie ook flatscreens?
Ik (doe alsof ik gek ben): Natuurlijk meneer, houdt u er wel rekening mee dat de Eizo Flatscreen monitoren flink diep zijn?
Klant: Huh? Ik wil zo'n dunne!!
Ik: Ah, u bedoelt een TFT-monitor!
Klant: Jah, da's toch allemaal hetzelfde.....
En uiteraard heet een geheugenkaartje voor een digicam 'floppy'.
Een stukje uit een krant van een paar jaar geleden:
"Uit een school in <plaatsnaam> is vannacht uit bijna alle computers het geheugen en de processoren gestolen. Volgens een IT-medewerker van de school stond er geen gevoelige informatie meer op de geheugenchips."
Nitwit-journalist
En schijfjes zijn in mijn ogen toch echt diskettes, maar mn ouders bedoelen dan 9 op de 10 keer een CD-ROM
quote:Ik zal je eens wat vertellen: "Adobie" is namelijk wel degelijk de correcte manier om Adobe fonetisch uit te spreken. "Ado-buh" is namelijk fout.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:28 schreef Joker1977 het volgende:"Mijn fotos bewerk ik in Adobie"
Ik hoorde het namelijk lang geleden tijdens een TV-uitzending die over onder andere Apple in de vroegere computerjaren ging, waarin men het dus ook over "Adobie" had, Apple's belangrijkste software-applicatie-leverancier.
"Welke applicatie gebruikt uw kennis?"
"Wattuh??"
"Welk software pakket gebruikt uw kennis om in uw PC te kunnen kijken vanaf afstand?"
"Ow... Peecee Ans"
"?"
"PeeCee Ans..."
"?...?...*voorzichtig* bedoelt u PC Anywhere?"
"Ja mijn engels is niet zo best..."
"Dat is een understatement meneer"
"?"
Er had een eind-gebruiker gebeld naar mijn helpdesk jongens met een vraag over een breedbandrouter die we toen net nieuw in het assortiment hadden (en, eerlijk is eerlijk ,ook nog niet alle ins en outs van wisten)
De klant had een ADSL verbinding van demon.
Hij heeft 3 man van de helpdesk aan de lijn gehad, maar we kregen de router echt niet werkend met zijn internetverbinding.
Later op de dag had ik een vergadering met mijn werkgever en een collega van netwerkbeheer. Tijdens een pauze van 5 minuten zit ik mijn collega dat verhaal te vertellen dat we de router niet aan de praat kregen met demon en of hij misschien nog een idee voor een setting had. Dus volop demon dit en demon dat...
Mijn werkgever kijkt op en zegt "Maar waarom werkt het overal in Nederland wel en alleen in Diemen niet??"
"Hoe kom ik nou op internet, want ik krijg steeds in gesprek als ik bel"
"Dan is het zeker druk bij je provider"
"Provider?"
"Ja Die gasten wiens telefoonnummer je belt in je inbelverbinding"
"....Hoe kom ik aan zo'n provider...?"
"Ehm... die heb je toch al? Anders kan je toch niet proberen in te bellen?"
"...Ik heb daar mijn eigen nummer ingevuld"
quote:Ik bedoelde dus dat er geen programma genaamd Adobe (fonetisch idd. Adobie) bestaat: Voor fotobewerking heet het (Adobe) Photoshop. Schijnbaar is de 'grap' toch moeilijker dan ik dacht. Ikzelf spreek het ook uit als Adobie, overigens.
Op vrijdag 26 juli 2002 22:38 schreef motown het volgende:[..]
Ik zal je eens wat vertellen: "Adobie" is namelijk wel degelijk de correcte manier om Adobe fonetisch uit te spreken. "Ado-buh" is namelijk fout.
Ik hoorde het namelijk lang geleden tijdens een TV-uitzending die over onder andere Apple in de vroegere computerjaren ging, waarin men het dus ook over "Adobie" had, Apple's belangrijkste software-applicatie-leverancier.
quote:Hij was best diep
Op vrijdag 26 juli 2002 23:26 schreef Joker1977 het volgende:Schijnbaar is de 'grap' toch moeilijker dan ik dacht.
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Leuke van mijn werkgeverMijn werkgever kijkt op en zegt "Maar waarom werkt het overal in Nederland wel en alleen in Diemen niet??"
Mijn vroegere bazin verkocht áltijd een USB-kabel bij een printer als die aansluiting erop zat, anders printte de printer nl. niet op de maximale snelheid (?????)
Zo was er bij ons een klant die een xircom idsn adapter had (damn duur die dingen 1200 piek kun je 13 maanden voor kabelinternetten..
Geinstalleerd op laptop en getest werkt prima.
Volgende dag ISDN doet het niet..
100 keer getest en weer doet niet etc..
Toen maar gezegd dan moet u de ptt er maar bij halen ik weet het ook niet meer..
Blijkt die man geen ISDN in zijn werkkamer te hebben alleen in de woonkamer.. aaaaaaaargh
Of iemand die voor de 6e keer belt dat hij het netwerk niet in kan. .Telkens als we bij zijn laptop gingen kijken werkte het perfect (zo'n klant die altijd druk is en dus nooit op zijn werkplek zit als je komt 5 minuten na het telefoontje)..
Op een gegeven moment gozer helemaal wild en schelden.. okeee nu een afspraak waar u bij bent!!!
Eindelijk na 3!!! dagen nee niet meteen wat wel kon..
Blijkt dat hij optie 2 kiest "inloggen thuis" optie 1 = inloggen netwerk..
en dan hebben we het over mensen die drs. of ing. zijn . aargh..
Maar ja het levert geld en lol op
"Hmz vreemd, want onder XP wordt deze kaart automatisch gevonden en geinstalleerd. toen u de kaart in uw pc heeft geplaatst en de PC aan heeft gezet kreeg u toen 'nieuwe hardware gevonden' te zien?"
"Nee, helemaal niets"
*tjekt apparaatbeheer* "Vreemd geen netwerkkaart, we zullen even scannen voor nieuwe hardware" *geen netwerkkaart* "Tja meneer, we hebben echt een probleem: OF de netwerkkaart is kapot, OF het slot op uw moederbord is kapot"
"Slot?"
"Ja Die gleuf waar u de kopere stripjes van de netwerkkaart in heeft geduwd in uw PC"
"?... Ik heb mijn computer opgemaakt en die kaart met zo'n schroefje achterin vast gezet"
"Ja, maar heeft u die messingrandjes wel diep genoeg in die witte sleuf geduwt?"
"Ik heb helemaal niets in een sleuf geduwt"
Ik laat die man zijn kast weer openmaken, en zijn kaart zat dus inderdaad alleen achter in de kast geschroefd, met de connectors ONDER het PCI slot gestoken
Gebeurt zo vaak dat ik inmiddels de logica inzie van de klant z'n redenering
quote:Wat dacht je van die klant die bij ons een nieuwe AGP videokaart had gekocht en dat ding in volle vaart in z'n PC ging inbouwen..
Op vrijdag 26 juli 2002 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
"Slot?"
PC bleek een Pentium 75 te zijn en na de installatie van de kaart en het aanzetten van de PC kwam er een smeul geurtje uit de PC.
Wat bleek: Klant in kwestie had de AGP kaart doodleuk in een ISA slot weten te wurmen. Het SCHIJNT te passen (??)
quote:Briljant..
Op vrijdag 26 juli 2002 23:35 schreef Arcee het volgende:
- "Welke printers zie je?"
- "De aa dee dee printer"
---
Klant: ik ben de helft van mijn bestanden kwijt..
Ziet u ook een schijfbalk onderaan ja.. schuif eens naar
rechts.. oooooooooooow je bent een schat
Collega van mij had ooit iemand aan de lijn een aantal jaren geleden die beweerde dat er "merkjes" op het beeldscherm miste..
Bleek dus dat hij niet was ingelogd en dus geen icoontjes op zijn scherm had naar de netwerkprogramma's
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 26-07-2002 23:41]
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 23:37 schreef Joker1977 het volgende:
Wat bleek: Klant in kwestie had de AGP kaart doodleuk in een ISA slot weten te wurmen. Het SCHIJNT te passen (??)
Ik vraag: "Wat voor kabel, nullmodem of straight, 9 pins, 25 pins?"
Klant: "Ja, breed (25 dus), voor m'n printer"
Ik: "Weet U héél zeker dat Uw printer (nog) serieël wordt aangestuurd? Dat is nl. niet de hedendaagse standaard meer, dat is parallel"
Klant : "Ja, serieel"
Ik: "Héél zeker? Het is een vaak gemaakte vergissing, en de brede 25 polige SERIËLE kabel lijkt wel een beetje op een PARALLELLE kabel"
Klant: "<geïrriteerd> Ik weet heus wel wat ik nodig heb, snotaap. Ik moet die kabel hebben. Breed"
Ik: "Prima, alstublieft, 25polig - 25polig, straight, da's dan 9 gulden 95"
Klant: "Hier een tientje, doei, ik heb haast!" en loopt weg
Ik: "Moet U het bonnetje nog hebben, als U toch nog wilt ruilen?"
Klant werpt mij een boze blik toe en beent de winkel uit.
Uurtje later; klant komt binnen, BOOS:
"Ja, godver, die jongen heeft me de verkeerde kabel verkocht, terwijl ik DUIDELIJK had gezegd, SERIËLE printerkabel"
Collega pakt toch maar een parallelle kabel, laat de Centronics kant zien en vraagt: "U bedoelt deze?"
Klant: "Ja, die"
Collega: "Dat is een PARALLELLE printerkabel"
quote:En dat was 1 uit de praktijk.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:37 schreef ChRiZz het volgende:
Briljant..
quote:Heheheh ben ik blij dat we eindelijk ,als ik terugkom van vakantie, beginnen aan uitrol van Windows XP en REMOTE CONTROL
Op vrijdag 26 juli 2002 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
"Klik met de rechtermuisknop op 'Deze computer'..."
"Ja heb ik gedaan"
"Ok, dan kiest u eigenschappen"
"Nee ik zie '3,5 inch diskette, en c en..."
"Nee dan heeft u met LINKS geklikt ik zei rechts"
"Dat heb ik gedaan hoor"
"Nee doet u het nog eens"
"Ok, ja nu zie ik wat anders"
"Ok, klik op eigenschappen, u krijgt dan een nieuw venster te zien"
"Ja klopt...!"
"Ok, in dat nieuwe venster gaat u naar apparaatbeheer"
"Ik heb geen apparaatbeheer, ik zie wel beeldscherminstellingen en..."
"Dan heeft u naast ' deze computer' met rechts geklikt, NIET op het icoon"
"...jawel hoor!"
Nu draaien we nog win95 maar dat heeft altijd de neiging om gewoon vast te lopen zonder duidelijk aanwijsbare reden. .
Maar ik en mijn collega's bereiden ons nu al voor want "de merkjes" zullen er idd iets anders uitzien. Gelukkig werken we met NAL dus de plaats van de meeste programma's zal gelijk blijven..
Tja als ik in een auto zou stappen en het stuur zit ineens rechts dan, hmm okee, zal wel, en gewoon rijden..
Moet je bij ons eens 1 icoontje verwijderen .. voorbeeld Intranet .. Hellup ik heb geen Intranet meer.. Uuh jawel dat is dezelfde blauwe "e" met als startpagina het Intranet.
(ff wat leestekens erbij gezet, lijk wel een analfabeet zo)
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 26-07-2002 23:48]
quote:Discussie komt me bekend voor, totdat je na 5x proberen op het idee komt om te vragen of de klant soms linkshandig is: Dan heeft ie de muisknoppen omgedraaid.. OEI! Dan word ik link, zeker omdat ik zelf ook linkshandig ben (maar wel rechts muis)
"Ja heb ik gedaan"
"Dat heb ik gedaan hoor"
"Ja klopt...!"
"...jawel hoor!"
quote:Nadat ik redelijk geirriteerd werd tegen deze klant vroeg ik me dat ook HEEEEEEEEEEEEEL even af.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:46 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Discussie komt me bekend voor, totdat je na 5x proberen op het idee komt om te vragen of de klant soms linkshandig is: Dan heeft ie de muisknoppen omgedraaid.. OEI! Dan word ik link, zeker omdat ik zelf ook linkshandig ben (maar wel rechts muis)
quote:Hehehehehe let it all out
Op vrijdag 26 juli 2002 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
"Start uw browser..."
"huh?"
"Uw browser, waarschijnlijk die blauwe E op uw buroblad"
"Ooooh...internet"
Ik: " 'Mijn' internet doet het wel, heeft U misschien al wel opnieuw Uw ISP-software geinstalleerd?"
Klant: "ISP???"
Ik: "Zonnet!"
Klant: "Hetnet, nee, moet dat dan?"
Ik: "Ja, dat is nodig, dat doen wij niet, want wij weten niet welke provider U heeft"
Klant: "OK, dankje.. Doei!"
10 minuten later:
Klant: "Doet het nog niet"
Ik: "Wat krijgt U te zien op het scherm?"
Klant: "No dialtone"
Ik: "Heeft U de telefoonaansluiting wel weer op het modem aangesloten?"
Klant: "Tuurlijk heb ik de telefoonaansluiting erop aangesloten, ik weet het zeker, want er stond overduidelijk PHONE op het modem waar ie in moest"
"ISDN is veel sneller he?"
Ik: "Sneller dan analoog (56k) ja, maar niet sneller dan kabel"
Klant: "Nee, OK.. Nu zag ik dat jullie een apparaatje hadden waarop je een analoge telefoonlijn kon aansluiten en dan ISDN had naar je PC"
Ik: "Dat lijkt me sterk; dat bestaat nl. niet, weet U misschien wat U gezien heeft"
Klant wijst naar een externe ISDN-adapter van Dynalink die naast de ISDN-aansluiting (RJ45) óók nog een analoge aansluiting heeft om bv. een analoge telefoonlijn op aan te sluiten (RJ11)
"Rustig meneer ik weet zeker dat hij werkt"
"NIET WAAR!!! god#$% 169 euro voor nix"
"Meneer rustig, klikt eens hier en daar *configureert router* en typt u nu maar www.tweakers.net in"
"...verdomd...."
"Gaat u nu even terug naar Vobis om te vertellen dat hij het wel doet?"
"...-klik-..."
maar volgens mij liggen jullie ook vaak genoeg onder de toonbank van het lachen
Ik: "Aha, welke scanner heeft U gekocht?"
Klant: "weet ik veel, een dure, maar ik heb em mee (in een plastic tas, uiteraard zonder de vergrendeling erop)"
Ik: "aha, een Epson 1650 Photo, zullen we em even aansluiten en demonstreren? "
Klant: "Goed idee"
Ik zet dat ding aan een PC, installeer de TWAIN-driver, pak een dia, flikker de dia op de scanner in het bijpassend raampje en haal van het deksel de witte dekhoes voor de lamp eraf; een dia belicht je tenslotte van bovenaf
Klant kijkt me aan en zegt: "Oh, ik wist niet dat dat eraf kon.."
Staan goddomme pijlen op, en in de winkel (bij ons; waar ie em gekocht had!) staat dat ding op demo ZONDER die hoes
quote:Ik werk dus bij een fabrikant.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:00 schreef nikky het volgende:
kheb een beetje medelijden met mensen die in computerwinkels werken....maar volgens mij liggen jullie ook vaak genoeg onder de toonbank van het lachen
Ik snap dus nu waarom je bij een helpdesk altijd behandeld wordt alsof je achterlijk ben, want 99% van de bellers IS dat ook
Klant vraagt: "Moet ik het moederbord ook meenemen of volstaat de processor?"
Ik, verbaasd: "Ik begrijp niet helemaal wat U bedoelt, maar U moet de kast meenemen"
Klant: "Dus het moederbord hoeft niet mee? "
Ik, begin het spoor bijster te raken: "Nee, U moet de kast MET INHOUD meenemen, dus dat ding waar U de floppies en CD-ROM en zo in doet"
Klant: "OK, de processor dus alleen en niet het moederbord"
Ik: "Nee, die zitten IN die kast, die neemt U dus dan ook mee"
Klant: "Oh, ik noem die kast altijd processor en dat moederbord, is dat niet dat ding waar ik op typ"
Ik dacht even dat ik gek werd. Hoe haal je het in je HOOFD om het TOETSENBORD te verbasteren naar MOEDERBORD
Ja, ik ga me even een boete van MS en/of de BSA riskeren om zo'n dapper dropje wat te gierig is om een OS te kopen te helpen ....
quote:Ze zullen vaak zat onder de toonbank liggen, maar vaak niet van het lachen. Eerder omdat de bijl op de grond gevallen is.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:00 schreef nikky het volgende:
kheb een beetje medelijden met mensen die in computerwinkels werken....maar volgens mij liggen jullie ook vaak genoeg onder de toonbank van het lachen
Klant belt, PC doet het niet. (Ik doe helaas ook werkplek beheer momenteel. Grom.)
'Zet u de PC maar even uit dan'
'Dat is met de blauwe knop op het scherm, toch?'
'Nee, dat is het scherm. Niet de PC. Trek anders de stekker van het verlengblok er maar even uit. Da's makkelijker...'
'Hoe ziet dat eruit?'
'Verlengblok? Kent u wel? Groot doosje met een hoop varkensneusjes erop?'
'Oh, dat. Een stopcontact! Nee, dat durf ik niet!'
'*zucht* Ik kom naar u toe...'
*bijl slijpt*
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:09 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Ze zullen vaak zat onder de toonbank liggen, maar vaak niet van het lachen. Eerder omdat de bijl op de grond gevallen is.
Ik, als netwerkbeheerder, heb daar geen last van. Mijn bijl zit met touwtjes aan de mouw van mijn jas vast.Klant belt, PC doet het niet. (Ik doe helaas ook werkplek beheer momenteel. Grom.)
'Zet u de PC maar even uit dan'
'Dat is met de blauwe knop op het scherm, toch?'
'Nee, dat is het scherm. Niet de PC. Trek anders de stekker van het verlengblok er maar even uit. Da's makkelijker...'
'Hoe ziet dat eruit?'
'Verlengblok? Kent u wel? Groot doosje met een hoop varkensneusjes erop?'
'Oh, dat. Een stopcontact! Nee, dat durf ik niet!'
'*zucht* Ik kom naar u toe...'*bijl slijpt*
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 27-07-2002 00:11]
*zucht*
thank god voor personeel
quote:Na 8 jaar werkplek/netwerk/whateverbeheer kan ik inmiddels heel wat hebben. En ben ik een heel begenadigd bijlwerper.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:10 schreef nikky het volgende:[..]
![]()
ik beloof dat ik jou noooit zal bellen, goed? hahaha
"...ik met mijn grote muil "
quote:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:16 schreef Swetsenegger het volgende:
"Wel lastig dat ik die harde schijf van die andere PC in mijn netwerk steeds via netwerkomgeving moet benaderen"
"U kunt ook een schijf mappen meneer"
"meppen...??"
Ik: "Gaat het om digitale of analoge videobewerking?"
Klant: "Kan ik met iemand spreken die er verstand van heeft? Een computer is digitaal"
Ik (geirriteerd): "U spreekt met de technische dienst, je kunt ook analoge opnames bewerken op je PC, maar ik begrijp uit uw opmerking dat U over een DV beschikt. Heeft U misschien een (ja ik weet het; foute woordkeuze) goedkope DV-camera aangeschaft waar de DV-in functie op is uitgezet?"
Klant: "Die camera kostte verdomme bijna 2000 gulden en daar zit alles op"
Ik: "Bestaat er niet een kans dat de DV-in is gedisabled, veel mensen weten niet waar dat voor is en dezelfde camera mét DV-in is wat duurder, dus kopen dan de goedkopere versie zonder DV-in"
Klant (begint wat te dagen): "Hmm, nou, dát zou kunnen, hoe los ik dat op, want die montages MOETEN terug naar de DV bandjes"
Ik: "U kunt een widget kopen, als U geluk heeft, voor Uw camera, waarmee U de DV-in kunt aanzetten"
Klant: "Hoeveel kost dat bij jullie?"
Ik: "Wij verkopen dat niet, U moet daarvoor bij Uw camera-dealer zijn. Afhankelijk van merk en type kunt U Uw garantie kwijt zijn en prijzen varieeren sterk, oplopend tot soms 300 gulden"
Klant: "Dus jij wilt beweren dat ik een PC heb gekocht bij jullie voor bijna 5000 gulden en die is compleet waardeloos voor dit?"
Ik: "Welnee, Uw camera is het probleem. U moet bij Uw camera-dealer zijn voor het enablen van de DV-in optie. Ik kan daar niks aan doen"
Klant: "Nou, wat een klote %^^$%#$%#$#$%#$ service hebben jullie"
quote:Is te verklaren, ooit had je zoiets als Works... Zal daarmee samenhangen
quote:Deze gaat nog wel, is gewoon engelse uitspraak.
CORrel ipv coREL vind ik irritanter.
net als NOVell ipv novELL
MACafee ipv mcAFee
(hoofdletters zijn klemtoon)
quote:Of een Hamlett Packet
"Ik heb een PH Deskprinter"
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 27-07-2002 00:22]
Mijn oma wijzend naar de systeem kast;
"kijk ik heb een nieuwe cd-rom speler van je vader gehad, moet alleen de computer nog krijgen"
flinke cd speler oma
't leukste gezicht was nog m'n opa die vond dat de muis niet goed werkte, hij had 'm schuin in z'n hand, dus als hij omhoog duwde ging hij schuin omhoog in ' scherm
Of m'n kleine buurmeisje die voor school opstel over katten/poesjes moest maken. Der moeder gaf 't advies is op internet te kijken. Waar? www.poesjes.nl
Go mama, go mama
Ik: "Dat kan, we verkopen ze per 10, die kosten (noem een bedrag)"
Klant: "Ik heb er maar 2 nodig"
Ik, in een goede bui: "Weet U wat, ik trek zo'n doosje open, ik geef U 2 van die CD's en U betaalt 25% van de prijs van de volledige doos"
Klant: "Is 20% niet logischer"
Ik leg uit dat IEDEREEN er 10 of meer koopt, ik dus al soepel ben met het uitpakken, leg uit, bla bla bla, OK, klant gaat akkoord
Klant komt terug na een dagje : "Ik snap er niks van, ik leg ze erin maar als ik probeer naar D: te schrijven wil dat helemaal niet in Word(s)"
Ik: "Nee, U moet wel Uw brander software gebruiken"
Klant: "Brandersoftware? Die heb ik niet"
Ik: "Die zat bij Uw CD-brander, bijvoorbeeld Nero, of EasyCD Creator, of Cequadrat"
Klant: "Ik heb helemaal geen CD-brander ding, moet dat?"
quote:Ik zeg altijd CORelDraw
Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef MrTorture het volgende:CORrel ipv coREL vind ik irritanter.
Ik heb het afgelopen jaar een btje helpdeskwerk gedaan en niet heel veel rare dingen meegemaakt. Wel beldde 1x iemand op dat "z'n fotoprogramma was geformateerd". Dus ik vroeg wat 'ie had gedaan... ja niks natuurlijk, het was opeens en weg en met geen mogelijkheid konnie nu z'n camera meer aan de praat krijgen.
Dus ik naar 'em toe... blijkt het icoontje van z'n Kodak Wizard-programma-ding weg te zijn. Ik een nieuwe gemaakt en toen was alles weer goed
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:17 schreef Joker1977 het volgende:
JA! Ik heb bij jullie zo'n complete 'set' gekocht, ook voor videobewerking en nu kan ik mijn montages niet terugkrijgen op het bandje.
Ik: "Gaat het om digitale of analoge videobewerking?"Klant: "Kan ik met iemand spreken die er verstand van heeft? Een computer is digitaal"
Ik (geirriteerd): "U spreekt met de technische dienst, je kunt ook analoge opnames bewerken op je PC, maar ik begrijp uit uw opmerking dat U over een DV beschikt. Heeft U misschien een (ja ik weet het; foute woordkeuze) goedkope DV-camera aangeschaft waar de DV-in functie op is uitgezet?"
Klant: "Die camera kostte verdomme bijna 2000 gulden en daar zit alles op"
Ik: "Bestaat er niet een kans dat de DV-in is gedisabled, veel mensen weten niet waar dat voor is en dezelfde camera mét DV-in is wat duurder, dus kopen dan de goedkopere versie zonder DV-in"
Klant (begint wat te dagen): "Hmm, nou, dát zou kunnen, hoe los ik dat op, want die montages MOETEN terug naar de DV bandjes"
Ik: "U kunt een widget kopen, als U geluk heeft, voor Uw camera, waarmee U de DV-in kunt aanzetten"
Klant: "Hoeveel kost dat bij jullie?"
Ik: "Wij verkopen dat niet, U moet daarvoor bij Uw camera-dealer zijn. Afhankelijk van merk en type kunt U Uw garantie kwijt zijn en prijzen varieeren sterk, oplopend tot soms 300 gulden"
Klant: "Dus jij wilt beweren dat ik een PC heb gekocht bij jullie voor bijna 5000 gulden en die is compleet waardeloos voor dit?"
Ik: "Welnee, Uw camera is het probleem. U moet bij Uw camera-dealer zijn voor het enablen van de DV-in optie. Ik kan daar niks aan doen"
Klant: "Nou, wat een klote %^^$%#$%#$#$%#$ service hebben jullie"
herkenbaar.
'Wij' verkopen FireWire sets
"Uw firewire kaart herkent mijn camera niet"
"Meneer, onze firewirekaart installeert een poort op uw PC, waarop u diverse hardware kunt aansluiten zoals scanners, harddisks en inderdaad ook camera's. Eigenlijk net als een USB poort"
"Ja leuk, maar hij herkent mijn camera niet"
"Nee sorry, u begrijpt het verkeerd, WINDOWS herkent uw camera niet. Net als op een USB poort, moet u wel drivers hebben voor het apparaat wat u op deze poort aansluit"
"Ja stuur me die drivers dan"
"Meneer, als u een printer aansluit op uw USB poort, waar haalt u dan uw driver voor de printer vandaan?
"De printerfabrikant natuurlijk!"
"Dus waar moet u drivers voor uw camera vandaan halen?"
"...ehm... tja, dat is wel logisch..."
En op DAT punt vertel ik ze dat ze geen moeite hoeven te doen om sony te bellen voor drivers, maar beter ff de laatste directX kunnen downloaden
Maar de DV-in ramp heeft me wat boze klanten opgeleverd
quote:Idd.. En dan het beruchte probleem dat DirectX 8.0 een patch nodig had voor DV's... Ging je een klant dat uitleggen die er 'een beetje verstand van had' dan was het al snel: "DirectX is voor spelletjes, dat staat hier los van, je probeert me weer met een kluitje in het riet te sturen, maar ik trap daar lekker niet in, jochie"
Op zaterdag 27 juli 2002 00:23 schreef Swetsenegger het volgende:
En op DAT punt vertel ik ze dat ze geen moeite hoeven te doen om sony te bellen voor drivers, maar beter ff de laatste directX kunnen downloaden
Die shotgun komt dan van pas, kan ik je vertellen
quote:Precies!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:26 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Idd.. En dan het beruchte probleem dat DirectX 8.0 een patch nodig had voor DV's... Ging je een klant dat uitleggen die er 'een beetje verstand van had' dan was het al snel: "DirectX is voor spelletjes, dat staat hier los van, je probeert me weer met een kluitje in het riet te sturen, maar ik trap daar lekker niet in, jochie"
Die shotgun komt dan van pas, kan ik je vertellen
Dan stuur ik dus gewoon DVConnect330 toe van TI
Dus ik zeg: "U kunt kiezen, of U betaalt E 22 voor het virusverwijderen door ons, of U koopt de nieuwe virusscanner bij ons, voor E39,95"
Klant: "Ik kan helemaal geen virus hebben; want ik heb een virusscanner erop"
Ik: "Dat klopt, die heb ik gezien, die heb ik echter verwijderd, die gaf U nl. een vals gevoel van zekerheid"
Klant: "Ja, daag! JIJ verwijdert een virusscanner van mij en nu moet ik betalen!"
Ik: "Nou, het leek me wel verstandig, gezien het feit dat U McAfee 3.x nog had; die is bijna 4 jaar oud; allang niet meer te updaten (was ook nooit gebeurd) en herkent dus lang niet alle virussen"
Klant: "Die virusscanner zat op het systeem toen ik em hier kocht (klopt; was een OEM McAfee 3.x van ons) dus dat moet goed zijn, anders verkoop je rotzooi"
Ik: "Mevrouw, die virusscanner was 4 jaar oud, dat is niet voldoende meer, U klaagt toch ook niet dat Uw spijkerbroek een gat heeft als ie 4 jaar is en dagelijks gebruikt wordt?"
Klant: "Hier heb je je E 22; wat een klote winkel toch, wat maakt dat nou uit, een virusscanner is een virusscanner, dat weet ik heus wel, je probeert me weer iets extra's te verkopen, daar trap ik niet"
OK, zelf weten, tot ziens dan bij het volgende virus
quote:Herkenbaar, wederom.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:31 schreef Swetsenegger het volgende:
"Ik heb dat V.92 modem van jullie en ik heb wisselgesprek aangevraagd van KPN, maar hoe werkt nu die modem on hold functie?"
Ook een leuke: Kan ik met deze compactflash-reader ook mijn kaartjes voor mijn satelliet-ontvanger hacken zodat ik Canal+ kan kijken?
Ik: Nou, U niet
quote:Volgens mij verkoop je veel van mijn baas
Op zaterdag 27 juli 2002 00:33 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Herkenbaar, wederom.
Ook een leuke: Kan ik met deze compactflash-reader ook mijn kaartjes voor mijn satelliet-ontvanger hacken zodat ik Canal+ kan kijken?
Ik: Nou, U niet
quote:Absoluut
Op zaterdag 27 juli 2002 00:35 schreef RAiDEN het volgende:
Liever een nitwit dan iemand die het beter dan jou denkt te weten. Wat zijn die mensenirritant zeg, als ik jullie zo lees
"Meneer u heeft een IRQ probleem"
" *standaard antwoord* niet waar, ik heb een neef en die zit al jaaaaaaaaaaaaaren in de computer en daar ligt het gewoon niet aan, het zit in JULLIE driver!"
"Sorry meneer, ik denk dat dat niet waar is honderden klanten gebruiken die driver. we zullen gewoon even uw IRQ verzetten"
"Nee het is jou driver!"
"Meneer, als u mij toch niet gaat geloven waarom belt u dan?"
quote:Echt briljante ideeën kom je tegen hoor.. En dat zijn allemaal van die 'boertjes' van 't Platteland.. Hoe bedenk je zoiets; zo'n kaartje 'lijkt' er een beetje op, maar verder is het TOTAAL anders.. Maar ja.. Tenslotte past het een CF-cardje ook prima in een PCMCIA-slot; als je maar doordrukt.. Als je de klant vraagt WAAROM ie dat deed, wat de bedoeling was, weet ie het niet of zegt ie doodleuk: "Ja, ik wilde de foto's bekijken'
Op zaterdag 27 juli 2002 00:34 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Volgens mij verkoop je veel van mijn baas
Je legt de klant uit wat RAID is, dat je 'gewone schijven' kunt gebruiken en zo..
Zegt de klant na het hele verhaal: "Maar als je dezelfde hardeschijven gebruikt als normaal, is het dus niks sneller"
GVD; wat heb je gedaan toen ik het aan het uitleggen was? Naar die Breezerchick zitten kijken die die X-Box loopt te mishandelen ?!
quote:Een nitwit doet tenminste wat je zegt. Waarbij je moet oppassen dat je ook echt zegt wat je wil. Dus dubbelklikken is niet goed, dubbelklikken met de linkermuisknop is wat handiger.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:35 schreef RAiDEN het volgende:
Liever een nitwit, dan iemand die het beter dan jou denkt te weten. Wat zijn die mensen irritant zeg, als ik jullie verhalen zo lees (videocamera en virusscanner verhaal o.a.)
En een algemeen bekend feit is dat een gebruiker met een beetje kennis van een 1 minuut probleem al snel een dag werk kan maken door enkele simpele handelingen.
Bewuste buurman: 'Ja, het scherm werdt steeds zwart, dus ik heb de windows directory maar weggegooid. Hoe krijg ik um er nu weer op?' Na de herinstallatie (2 uur werk, wegens goedkopie PC met waardeloze driversupport) heb ik in de bios de powermanagement setting voor het scherm maar even op 'always on' gezet.
ik
Nee, we hebben wel USB --> serieel convertors
klant
Ah ja, dat bedoel ik, ik wil namelijk USB op mijn PC hebben die dat niet heeft voor mijn nieuwe digitale camera.
ik
Nee, dan moet U niet die convertor hebben, maar een PCI USB insteekkaart.
klant
Ja, maar dan moet de PC open, ik koop wel die convertor.
ik
daar hebt U niks aan, dat past niet op Uw PC
klant
tuurlijk wel, ik stop dan de seriële poort van dat ding in mijn seriële poort en dan heb ik toch USB
Veel succes om dat uit te leggen dat dat niet werkt (en niet past)
quote:Vertaald als: Ik wilde de ranzige foto's van mijn uitgezakte vrouw bekijken.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:38 schreef Joker1977 het volgende:[..]
als je maar doordrukt.. Als je de klant vraagt WAAROM ie dat deed, wat de bedoeling was, weet ie het niet of zegt ie doodleuk: "Ja, ik wilde de foto's bekijken'
quote:LOL!!!
Op zaterdag 27 juli 2002 00:43 schreef Joker1977 het volgende:
klant
Hebben jullie ook serieel naar USB convertors?ik
Nee, we hebben wel USB --> serieel convertorsklant
Ah ja, dat bedoel ik, ik wil namelijk USB op mijn PC hebben die dat niet heeft voor mijn nieuwe digitale camera.ik
Nee, dan moet U niet die convertor hebben, maar een PCI USB insteekkaart.klant
Ja, maar dan moet de PC open, ik koop wel die convertor.ik
daar hebt U niks aan, dat past niet op Uw PCklant
tuurlijk wel, ik stop dan de seriële poort van dat ding in mijn seriële poort en dan heb ik toch USB
Veel succes om dat uit te leggen dat dat niet werkt (en niet past)
Jij MOET mijn merk verkopen, want deze vraag heb ik DAGELIJKS
"Ja u heeft zo'n USB naar serieel convertor, maar heeft u hem ook andersom?"
"Houdt hele verhandeling over seriele bus snelheid en USB bus snelheid"
quote:Loop es naar je ICQ !
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:ik heb je ge-add; ik gebruik trillian; kan niet via FOK! ICQ'EN
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Loop es naar je ICQ !
Vroeger op de helpdesk:
Helpdesk: Zit u nu achter de computer ?
Gebruiker: Een momentje.........ehh.....ja !
Helpdesk: Wat ziet u nu ?
Gebruiker: Een hoop draadjes ! ( AARRGHH
)
quote:Als ik een lollige bui had zei ik altijd:
Op zaterdag 27 juli 2002 00:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Vroeger op de helpdesk:Helpdesk: Zit u nu achter de computer ?
Gebruiker: Een momentje.........ehh.....ja !
Helpdesk: Wat ziet u nu ?
Gebruiker: Een hoop draadjes ! (AARRGHH
)
erg flauw
quote:Ik ga er dan altijd van uit dat ze windows 95 hebben. Tenzij ze UBS hebben natuurlijk.
Op vrijdag 26 juli 2002 17:37 schreef Blue Thunder het volgende:
Ik ken een aantal mensen die Windows 97 hebben... Dat herstel ik vriendelijk door te zeggen: "U bedoelt waarschijnlijk Windows 98.. Het is Office 97"
quote:Ik heb 's een klant gehad die een PCMCIA modem had gekocht, de volgende dag terug kwam met notebook en de opmerking dat 'ie het niet deed.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:37 schreef Joker1977 het volgende:Klant in kwestie had de AGP kaart doodleuk in een ISA slot weten te wurmen. Het SCHIJNT te passen (??)
Ook klassiek bij ons in de winkel:
'Ik heb een zwart-wit cartridge nodig voor in mijn printer.'
wij:'Prima, welke printer?'
'een HP. Of een canon'
Laatst ook nog een afrikaans stelletje, die wouden weten of wij outlook express verkochten. Of een ander programma dat heel snel je mail binnenhaalt
Topper blijft toch wel een vrouw die bij mijn collega kwam informeren naar een aan te schaffen computer. Ze bleek een absolute leek, en na 45 minuten zeer geduldige uitleg kwam zij tot de uitspraak "OK, dan wil ik nu graag een toetsenbord en een printer, want voorlopig ga ik toch alleen maar typen.'
quote:Volgens mij verkoop ik dat merk ook wel
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik heb er zelf ook nog wel eentje:
Ik heb een tijdje de helpdesk gedaan bij een bedrijfje dat consumentensoftware ontwikkeld en uitgeeft.
Had iemand een fotobewerkingsprogrammaatje (met geïntegreerde scanmogelijkheid) van ons gekocht:
klant: Ja, ik heb nou dat programmaatje van jullie maar ik het lukt me nit om mijn foto's te bewerken.
ik: Wat lukt er precies niet?
klant: ik krijg mijn foto's niet op de computer.
ik: Heeft u de TWAIN drivers geïnstalleerd?
klant: jaha....
ik: Oké, laten we even vanaf het begin beginnen: U legt uw foto onder de scanner en dan...
klant: Scanner?? Ik dacht dat ik met dat programmaatje van jullie kon scannen? Maar als dat niet kan heb ik er niks aan...
[Dit bericht is gewijzigd door nljuggler op 27-07-2002 14:05]
quote:Microsoft SQL server wordt uitgesproken als "Microsoft Sequel Server", dus het kan goed zijn
Op vrijdag 26 juli 2002 19:18 schreef TimberWolf het volgende:
Uitspraken:SQL (Es Kuu El dus) uitgesproken als: Skjuwel, Sequel (siekwel), Skewer (skuwer).
quote:Ooit? Works bestaat nog steeds hoor
Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef MrTorture het volgende:[..]
Is te verklaren, ooit had je zoiets als Works... Zal daarmee samenhangen
Bovendien is een helpdesk niet altijd even deskundig als ze zich voordoen. Ik weet nog wel dat onze kabelmodem stuk was, mijn vader heeft alle instellingen 3 keer nagelopen, alles opnieuw geïnstalleerd, maar niets werkte. Toen de helpdesk gebeld, nog een keer gedaan, niets hoor, maar de modem stuk? Nee, dat kon niet, hoe meneer hier wel niet bij kwam, dat kwam uiterst zelden voor. Na 3 weken kwam er eens iemand langs die ook alles nog eens naliep, toen werd er toch maar eens naar de modem gekeken, waar wel alle lampjes goed van brandde maar misschien toch niet werkte. Er werd even gekeken of het met een andere modem wel werkte, EN JA HOOR, het werkte, gewoon weer verbinding!! Nu zal de UPC/Chello helpdesk wel weer geen goed voorbeeld zijn en snap ik best dat veel mensen onzin vertellen aan de telefoon, maar ervan uitgaan dat iedereen die opbelt dom is vind ik een uiterst rare en domme instelling.
quote:Ho! Wacht even! Jij hebt geen idee HOEVEEL mensen er dagelijks bellen, of niet? Laat ik je dit zeggen: 10 minuten voordat de winkel opengaat ligt de TD/helpdesk-telefoon al te rinkel en dat gaat CONSTANT door tot pak-em-beet een halfuurtje na sluitingstijd. Dat zijn met gemak 50 telefoontjes op een dag. Als daarvan 5% dom is met computers (en dat haal je wel) heb je per dag 2-3 van dit soort toestanden, alleen nog maar telefonisch.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:02 schreef Sjappie het volgende:
en snap ik best dat veel mensen onzin vertellen aan de telefoon, maar ervan uitgaan dat iedereen die opbelt dom is vind ik een uiterst rare en domme instelling.
Daar komen de voorvalletjes in de winkel dan nog bij!
Dus niet IEDEREEN is dom, maar als je ZOVEEL mensen te woord moet staan, worden dat er vanzelf een heleboel.
quote:Ik neem aan dat je hier op de uitspraak doelt, deze klopt in dit geval, je moet het eigenlijk uitspreken als "adobie" en niet als "adoop".
quote:Dan mogen ze me komen uitleggen waar ze de sie klank vandaan halen in SQL. Iets wat al sinds jaar en dag gewoon Es Ku El is, maar sinds Microsofties zich er mee gingen bemoeien plotseling 'sequel' is gaan heten. Microsoft houdt zich dus ook al niet aan spraak standaarden. How suprising...
Op zaterdag 27 juli 2002 14:09 schreef oVRoM het volgende:
Microsoft SQL server wordt uitgesproken als "Microsoft Sequel Server", dus het kan goed zijn
quote:Voor de, inmiddels 7e keer of zo: ADOBE IS GEEN SOFTWAREPROGRAMMA WAARMEE JE FOTO'S KUNT BEWERKEN. HET IS DE LEVERANCIER VAN ADOBE PHOTOSHOP.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:25 schreef Radiohead het volgende:[..]
Ik neem aan dat je hier op de uitspraak doelt, deze klopt in dit geval, je moet het eigenlijk uitspreken als "adobie" en niet als "adoop".
EN DE UITSPRAAK IS IDD. ADOBIE, DAT KLOPT.
quote:jaa!! dat zegt mijn zus altijd!
Zo ging het ongeveer:
klant: Ja, ik heb deze cd-rom speler bij jullie gekocht, en ik heb hem zelf in de kast geschroefd en verbonden, maar hij doet het niet.
broer: heeft u alles goed aangesloten, bla bla bla (standaard oplossingen)
klant: ja, maar ik heb hem hier bij me, misschien kunt u er even naar kijken.
De klant overhandigt de cd-romspeler.
mijn broer: Meneer, wat zijn die 4 grote gaten in de speler?
klant: die zijn van de schroeven. Aangezien ik geen schroefjes kon vinden, heb ik maar een paar houtschroeven gebruikt om hem vast te schroeven in de kast.
Die schroeven had hij dus zover doorgedraaid dat zijn cd-rom speler verkloot was .
quote:Och. We verkopen o.a. een ISDN Terminal Adapter die 2 analoge telefoonaansluitingen heeft, zodat je je normale telefoons daar weer op kan aansluiten.
Op zaterdag 27 juli 2002 00:45 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
LOL!!!
"Ja u heeft zo'n USB naar serieel convertor, maar heeft u hem ook andersom?"
"Houdt hele verhandeling over seriele bus snelheid en USB bus snelheid"
Het is al regelmatig voorgekomen dat een klant dacht dat als hij daar nu maar 2 telefoonlijnen insteekt, er dan een ISDN signaal uit het apparaat zou komen.
Of mensen die maar niet kunnen begrijpen dat je 2 ISDN TA's echt niet via een (droge) huurlijn aan elkaar kunt knopen om dan een 128 Kbps verbinding te bouwen.
quote:Tja zo noemen ze het bij MS nou eenmaal ook
Op zaterdag 27 juli 2002 15:44 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Dan mogen ze me komen uitleggen waar ze de sie klank vandaan halen in SQL. Iets wat al sinds jaar en dag gewoon Es Ku El is, maar sinds Microsofties zich er mee gingen bemoeien plotseling 'sequel' is gaan heten. Microsoft houdt zich dus ook al niet aan spraak standaarden. How suprising...
quote:Gisteren bij haar langsgeweest. Er is al verandering in terminologie bij haar.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:45 schreef mvt het volgende:
Mijn tante belde laatst op. Als ze wou internetten lukte het niet en kreeg ze de melding dat "eiksploorur" het niet deed.
quote:huh
Op zaterdag 27 juli 2002 00:23 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zeg altijd CORelDraw
Ik weet dat het fout is, maar coRELDraw gaat er gewoon niet in bij mij. Waarschijnlijk ook omdat mn leraar altijd CORelDraw zei.
quote:Oh, okay. Ik redeneerde namelijk dat juist de mensen die dit niet weten (dat je aparte Adobe software hebt, dus Photoshop, Premiere, Framemaker, etc) ook vaak juist degenen zijn die "Adobe" verkeerd uitspreken.
Op vrijdag 26 juli 2002 23:26 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Ik bedoelde dus dat er geen programma genaamd Adobe (fonetisch idd. Adobie) bestaat: Voor fotobewerking heet het (Adobe) Photoshop. Schijnbaar is de 'grap' toch moeilijker dan ik dacht. Ikzelf spreek het ook uit als Adobie, overigens.
quote:Die mensen moeten er gewoon afblijven.
Op zaterdag 27 juli 2002 15:02 schreef Sjappie het volgende:
Niet iedereen heeft verstand van computers en dus ook niet iedereen weet hoe hij of zij dingen moet uitspreken, hoe het allemaal precies heet of werkt.
Ik "Goedemorgen ..."
klant "mijn internet doet het niet"
ik "email, webpagina's of inbellen"
klant "inbellen geloof ik"
ik "Bij welke provider belt u in?"
klant "?????"
ik "dat is degene wie uw verbinding verzorgt met het internet"
klant "ohhh.... Netscape.. kan dat?"
Dan duurd zo'n gesprek nog aardig lang kan ik je vertellen.
quote:Dit is niet van mezelf, maar van een klasgenoot ooit die toendertijd bij de helpdesk van Planet Internet werkte.
Op donderdag 01 augustus 2002 09:33 schreef quaker het volgende:
Haha.. cool hoor al die klanten
Ik werk ook bij een (hostingprovider)helpdesk en daar krijg je ook de meest rare uitspraken en gesprekken.
Helpdesk: Goedemiddag met <die-en-die>, wat kan ik voor u doen?
Klant: Ik heb vorige week een <artikel> gekocht en dat heb ik nog steeds niet binnen!
Helpdesk: OK, waar heeft u het gekocht?
Klant: Nou.... op het internet natuurlijk!
Helpdesk: Ja, maar bij welk bedrijf heeft u het gekocht?
Klant: Uhh.. dat weet ik niet meer hoor. Maar dat maakt toch niks uit? Jullie zijn toch het internet?
Helpdesk: .....
Hm... als ik het zo teruglees is het een stuk minder leuk dan toen hij het vertelde
Klant: ik wil een Geforce kopen
Verkoper(ik jaar geleden): Wat voor PC hebt u:
Klant: 20 GB
Verkoper: dat is de ruimte op uw Hardeschijf.
Klant: ohw... (stilte)
Klant: (paar minuten geleden gebeld met het thuisfront)
Mijn PC is 128MB
Verkoper: tsja.. dat is uw Intern geheugen meneer.
Klant: Ik ben zo terug met mijn PC
--------------------------------------
Was pas geleden weer in de winkel om te kijken hoe het met mijn ex collega's ging. Kreeg ik het volgende verhaal te horen:
Klant komt binnen met een 8086 met een 5.25" flop drive
Deze verteld dat hij de pc heeft gekocht voor 800¤ van een kennis. Die kennis had hem verteld dat er een DVD speler in zat (die 5.25"). Klant had bij de videotheek een DVD film gehuurd en deze in die 5.25" gestopt en dat hendeltje naar beneden gehaald. (drive+DVD naar de klote dus) mijn collega's kwamen niet meer bij van het lachen.
quote:Dem, da's wel heel zielig voor die klant. Keihard genaaid worden door die kennis en vervolgens voor lul staan in die winkel. Had die klant geen argwaam toen ie zo'n vies vergeelde computerkast kreeg met (waarschijnlijk) zwart-wit monitor....
Op donderdag 01 augustus 2002 16:08 schreef von_manstein het volgende:
Was pas geleden weer in de winkel om te kijken hoe het met mijn ex collega's ging. Kreeg ik het volgende verhaal te horen:Klant komt binnen met een 8086 met een 5.25" flop drive
Deze verteld dat hij de pc heeft gekocht voor 800¤ van een kennis. Die kennis had hem verteld dat er een DVD speler in zat (die 5.25"). Klant had bij de videotheek een DVD film gehuurd en deze in die 5.25" gestopt en dat hendeltje naar beneden gehaald. (drive+DVD naar de klote dus) mijn collega's kwamen niet meer bij van het lachen.
quote:In principe is niet eens zo'n raar antwoord. Net zoals je zegt dat je ene linux computer hebt (PC waar linux op draait), een windows PC (PC met windows) en zo dus ook een widnows 98 computer.
Op maandag 29 juli 2002 10:51 schreef slablaadje het volgende:
"wat voor computer heeft u?""een windows 98.."
![]()
Windows -> Windhoos
Packard Bell -> Packard Hell
Dell -> "die slettebak"
XP -> eXtra Problemen
ME -> (nog) Meer Ellende
quote:ALs ik die klant was zou ik dat apparaatje in ieder geval goed bewaren...misschien dat het nog wel wat waard wordt over enkele jaartjes als museum stuk...
Was pas geleden weer in de winkel om te kijken hoe het met mijn ex collega's ging. Kreeg ik het volgende verhaal te horen:Klant komt binnen met een 8086 met een 5.25" flop drive
The history of SQL and relational databases traces back to E.F. Codd, an IBM researcher who first published an article on the relational database idea in June 1970. Codd's article started a flurry of research, including a major project at IBM. Part of this project was a database query language named SEQUEL, an acronym for Structured English Query Language.
The name was later changed to SQL for legal reasons, but many people still pronounce it SEQUEL to this day. IBM published many articles in technical journals about it's SQL database language, and in the late 70's two other companies were started to develop similar products, which became Oracle and Ingres. By 1985 Oracle claimed to have over 1000 installations. In the late 80's and early 90's SQL products multiplied and became virtually the standard for database management in medium to large organizations, especially on UNIX and mainframes.
Dus.. Als je het over SEQUEL hebt ben je een hele ouwe lul ;-)
quote:en dan moeten de medewerkers er een porno dvd uit peuteren?
Op donderdag 1 augustus 2002 16:08 schreef von_manstein het volgende:
Klant komt binnen met een 8086 met een 5.25" flop drive
quote:Deze wint!
Op donderdag 1 augustus 2002 15:43 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dit is niet van mezelf, maar van een klasgenoot ooit die toendertijd bij de helpdesk van Planet Internet werkte.
Helpdesk: Goedemiddag met <die-en-die>, wat kan ik voor u doen?
Klant: Ik heb vorige week een <artikel> gekocht en dat heb ik nog steeds niet binnen!
Helpdesk: OK, waar heeft u het gekocht?
Klant: Nou.... op het internet natuurlijk!
Helpdesk: Ja, maar bij welk bedrijf heeft u het gekocht?
Klant: Uhh.. dat weet ik niet meer hoor. Maar dat maakt toch niks uit? Jullie zijn toch het internet?
Helpdesk: .....Hm... als ik het zo teruglees is het een stuk minder leuk dan toen hij het vertelde
En waarom idd deze topic revival?
(Ik neem aan dat het gros van jullie begrijpt dat dat password dus "letmein", oftewel "let me in" was...)
[edit]
Oei.. maar dat is geloof ik wel een beetje offtopic ... SORRY
[/edit]
quote:Hetzelfde geintje had ik toen ik nog bij WorldOnline/Tiscali op de Helpdesk werkte
"Ja heb ik gedaan"
"Dat heb ik gedaan hoor"
"Ja klopt...!"
"...jawel hoor!"
Ik: "Goedenavond, The Internet Plaza U spreekt met Tha_Duck (real name dus)"
Klant: "Goedenavond, ik zou graag meer informatie over mijn Explorer willen"
Ik: "Vraagt U maar, kijken we hoever we komen"
Klant: "Ik heb zoiets gehoord als cookies en geschiedenis, dat wil ik graag verwijderen"
Ik: "Dat kan, maar het maakt niet veel uit voor u hoor"
Klant: "Jawel het moet, en wel nu"
Ik: "Ok.. *nieuwsgierig* Hoezo wilt U ze zo graag kwijt dan?"
Klant: "Tjah, ik heb AAPJES zitten kijken en mijn vrouw mag dat absoluut niet weten"
Ik: "ROFL en klant geholpen"
En ook een mooie, klant belt op gegeven moment meerdere keren per dag met onzin. Had hij daarvoor al weken bij de KPN gedaan (ADSL klant) en die werden zo gek van hem dat als hij nog 1 keer belde dan zou binnen 5 minuten alles maar dan ook alles afgesloten worden wat met KPN te maken had.. Dus toen waren wij de lul...
Klant: "jah kunt u voor mij dat-en-dat artikel bestellen op internet en dan naar mij toesturen want ik durf dat niet met mijn creditcard"
Hoe gek ben je dan in je hoofd
En the all-time favorite truuk van de helpdeskers, 5 min voor sluitingstijd met een lastige kut klant.. Eerst ff checken of meneer/mevrouw geen ISDN heeft en dan simpelweg netwerk verwijderen, er opnieuw inproppen en dan moet er gereboot worden. Dat duurde in die tijd nog even (praat over 4 jaar terug ongeveer) dus dan makkelijk: "Even opnieuw opstarten en dan doet hij het weer" dan was je er ook weer vanaf
Ook een keer een collega gehad die zo goed was met PC's zei hij, aangenomen en aan het werk. Op gegeven moment een PC van een klant compleet gemoleteerd (via de telefoon, knap hoor!) waardoor de enige keer dat een WorldOnline medewerker (2 zelfs) bij een klant thuis zijn geweest om de PC opnieuw te installeren.. Die collega die dat veroorzaakt had mocht natuurlijk zijn boeltje pakken en vertrekken
Nou, en nu heb ik geen zin meer om te typen want ik zit niet meer op Fok
GUI -> Goewie ( als je dat 5 keer in een minuut zegt )
ASCII -> Asjie (die kan misschien nog wel)
Linux -> Linnuks ( Lajnuks, of lienuks.. maar niet linnuks )
HTML -> Hyper Text Modeling Language (Na de opmerking "meneer, het is markup.. zei die "maakt niet uit, letters blijven hetzelfede.) :/
Er zullen er nog wel meer komen..
ontopic: "Waarmee is dit programma gemaakt?" "Nou met pascal" "Kon je het niet alleen af dan?"
quote:OT :
Op donderdag 1 augustus 2002 16:08 schreef von_manstein het volgende:
Zo ken ik er nog een paar:
Klant: ik wil een Geforce kopen
Verkoper(ik jaar geleden): Wat voor PC hebt u:
Ja, dat ken ik, wil je hardware kopen, gaan ze vragen naar je PC.
IK VRAAG TOCH GVD OM EEN GEFORCE, NIET OM JOUW MENING OVER MIJN PC ???
Die verkopers zijn meestal zo stupide... alleen omdat ze in een computerwinkel werken denken ze dat ze er verstand van hebben...
Verkoper : "Problemen met het moederbord ? Dan heeft u vast de VIA4in1 drivers niet geinstalleerd meneer!!"
Ik : "Lul, dat werkt alleen maar als er *daadwerkelijk een VIA Chipset in zit*...
Verkoper : "Deze special editie van de WD-HD heeft een 8MB buffer. Dan heb je minder geheugen nodig !"
Ik : "1 PCI TNT2 alsjeblieft"
Verkoper : "mijnheer, u kunt veel beter een AGP4x GeForce3 nemen !!!"
Ik : "Hoe ga ik die dan naast m'n GeForce 4 in mn PCI slot duwen ..?"
etc....
Man koopt uiteindelijk toch een paar DVD+R en komt volgende dag terug.
OM TE VERTELLEN DAT DE DVD+R'S DEFECT ZIJN
quote:Ik had hiervoor een Celeron 366@550 en daarvoor Celeron 333. Een vriend van me vroeg wat voor een processor ik had. Nou ik dus Intel Celeron 333/366. "Huh wat een CD-ROM ??"
Op zaterdag 27 juli 2002 00:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Celleron ipv celeron
En als je vraagt wat voor een computer iemand heeft "Ja euh een Pentium" of als je vraagt wat voor een videokaart "ja een 64mb!" ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |