Wat is het verschil dan? Die omstandigheden zijn ook allemaal door God geschapen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:56 schreef BlackLodge het volgende:
Maar op die manier kan je toch niks verklaren? Als ik van mijn fiets val, komt het dan door God, of komt het omdat ik 2 jaar geleden een klein scheurtje in m'n broek kreeg, dit scheurtje in de loop van de tijd groter werd tot er een sliertje aan m'n broek hing, deze tijdens het fietsen tussen mijn tandwiel kwam waardoor het vastliep en ik dus viel. Wanneer kan je zonder enige twijfel, 100% zeker, zweren op leven, zeggen dat het door God komt? Hoe kan je bewijzen dat ZIJN wil erachter zit en het niet gewoon een opeenstapeling van omstandigheden is?
Verder lezen:quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:33 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
Prachtig dit. Waar komt ons licht vandaan? De zon. Is dat de afgelopen duizenden (miljarden jaren voor niet gelovigen) jaren veranderd? Nee. Conclusie, het licht komt van de zon. In de Bijbel staat
[..]
Hier staat toch echt duidelijk dat het dag en nacht is, wat dus door de zon veroorzaakt wordt.
Ofwel: de Bijbel claimt dat er eerst een ander soort licht was. Wat de bron daarvan was is onbekend, aangezien de lichtbron zon pas op de vierde dag gemaakt werd.quote:14Toen zei God: "Ik wil dat er heldere lichten aan de hemel verschijnen om de aarde te verlichten en het verschil tussen dag en nacht aan te geven.
15Die lichten zullen de vaste tijden regelen en de dagen en jaren aangeven." En zo gebeurde het.
16God maakte twee grote lichten, de zon en de maan, die de aarde moesten verlichten. Het grootste licht, de zon, beheerste de dag en het kleinere, de maan, beheerste de nacht. Tegelijkertijd maakte God de sterren.
17Hij plaatste de lichten aan de hemel om de aarde te verlichten,
18dag en nacht aan te geven en het donker van het licht te scheiden. God zag dat het goed was.
19Dit alles gebeurde op de vierde dag.
Nee, Genesis spreekt zichzelf hier (verderop overigens wel - maar dat gaat weer over iets anders;)) niet tegen. Het doet alleen een paar rare uitspraken en hanteert een verkeerde volgorde voor de schepping.quote:Wat jij dus nu aanhaalt uit de Bijbel, is bewijs dat het niet klopt. De Bijbel spreekt zichzelf tegen.
Dus in feite is er geen verschil tussen een universum met god en een universum zonder god ? In beide gebeuren dezelfde opeenstapelingen van omstandigheden met dezelfde uitkomsten ?quote:Op donderdag 12 april 2012 02:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Die omstandigheden zijn ook allemaal door God geschapen.
het enige verschil is God, denk ik.quote:Op donderdag 12 april 2012 07:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dus in feite is er geen verschil tussen een universum met god en een universum zonder god ? In beide gebeuren dezelfde opeenstapelingen van omstandigheden met dezelfde uitkomsten ?
Als je gewoon leest wat er staat, "Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag." betekend dit gewoon 1 dag zoals wij die kennen. Zo simpel is het, anders is de aarde ook niet in 7 dagen gemaakt en zou zondag geen rustdag zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:56 schreef bianconeri het volgende:
[quote]Das niet waar. Het woord dat voor die dagen gebruikt wordt in het scheppingsverslag betekend een langere periode en niet een letterlijke dag van 24 uur zoals wij die nu kennen.
Maar als die mensen die bewezen hebben dat de aarde vele miljoenen jaren oud is, en dat geloof je (terwijl het de Bijbel tegenspreekt) waarom geloof je dan niet de evolutietheorie wat die zelfde mensen ook zeggen?quote:Een christen die zegt dat aarde 6.000 jaar oud is is harstikke gek, want zoals mensen hier ook zeggen blijkt de aarde en das bewezen vele miljoenen jaren oud is. Dus dat kan al niet ja.
+dat de Bijbel dus leert dat het geen 24 uurs dagen waren.
Nu voorspellen we dat toch ook? Is Mozes dommer dan dat we nu zijn dan? En buiten dat is het nog veel knapper om water uit elkaar te laten gaan en vervolgens 40 jaar in de woestijn te zwerven met voedsel uit de hemel.quote:Voorspellen wanneer precies die oosterwind met sprinkhanen kwam?
Das niet mogelijk. Voorspellen op welk precies moment en precies welke plek het water een gang vormde en daar dus precies op goede moment zijn? Nou knap hoor.
Alleen als je geloofd dat God dat allemaal doet. Ik vind het eerder gewoon het leven zoals het gaat. Maar dan kom je dus weer op het punt: wanneer weet je of God al die omstandigheden geschapen heeft? Nooit dus, alleen in je eigen interpretatie die is gebaseerd op jouw eigen visie van de wereld waarin God alle touwtjes in handen heeft.quote:Op donderdag 12 april 2012 02:50 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Die omstandigheden zijn ook allemaal door God geschapen.
Maar moet er dan een andere lichtbron geweest zijn omdat het zo in Genesis staat, of zou het zoals het in Genesis staat gewoon verkeerd zijn?quote:Op donderdag 12 april 2012 07:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[quote]Ofwel: de Bijbel claimt dat er eerst een ander soort licht was. Wat de bron daarvan was is onbekend, aangezien de lichtbron zon pas op de vierde dag gemaakt werd.
Daarnaast claimt de Bijbel ook dat er fruitbomen bestonden voordat de zon bestond. Iets wat niet geheel klopt met de respectievelijke leeftijden van aarde en zon. En dat de maan een lichtbron is, wat ook al niet waar is.
Maar als dit het letterlijke woord van God is, waarom spreekt hij dan zo incoherent met rare uitspraken en verkeerde volgorde en 2 scheppingsverhalen door elkaar heen? De 1e pagina van wat zijn Heilige Boek moet zijn begint dan al met paradoxen, lijkt me niet echt logisch toch?quote:Nee, Genesis spreekt zichzelf hier (verderop overigens wel - maar dat gaat weer over iets anders;)) niet tegen. Het doet alleen een paar rare uitspraken en hanteert een verkeerde volgorde voor de schepping.
Komt er idd nog steeds op neer dat Genesis niet klopt, true, maar niet om de reden die jij aangeeft.
Dus is het enige verschil als je gelooft dat als er iets mis gaat je God de schuld kunt geven en als je niet gelooft is het gewoon het leven.quote:Op donderdag 12 april 2012 08:58 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
het enige verschil is God, denk ik.
God laat ook mensen liegen als hem dat zo uitkomt, dus zo raar is dat niet. Leugen in de hemel is blijkbaar heel gewoon.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
Grappig dat exodus nu wordt behandeld. De laatste South Park aflevering gaat daar ook over.![]()
En daarin wordt een zeer goed punt aangesneden: 'en God verhardde farao's hart opdat hij het volk niet zou laten gaan.'
Gezellige actie weer van God. Hij zorgt ervoor dat Farao het volk niet laat gaan en straft hem vervolgens hier voor. Om natuurlijk maar te zwijgen over de eerstgeborenen die allemaal worden gedood bij de laatste plaag. Wat kunnen die aan de hele situatie doen?
Nee, het is al vaker voorbij gekomen, zelfs al zou God bestaan, dan zou ik nog niets met hem te maken willen hebben.
Wat BlackLodge zegt klopt helemaal dat de Bijbel ons leert dat alles 6000 jaar oud is, als je dat ontkent geef mij of ons redenen en argumenten waarom de Bijbel volgens jouw niet leert. Ik ben zeer benieuwd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:05 schreef bianconeri het volgende:
[quote]1. Ja nou hele interessante gedachte.
Maar waarom stel je in vredesnaam het ontstaan van Adam en Eva gelijk aan dat van de aarde?
Wie zegt dat die op hetzelfde moment/jaar ontstaan zijn? De Bijbel leert dat dus absoluut niet.
Jij hebt duidelijk geen Bijbelkennis.quote:Op donderdag 12 april 2012 07:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
Nee, Genesis spreekt zichzelf hier (verderop overigens wel - maar dat gaat weer over iets anders;)) niet tegen. Het doet alleen een paar rare uitspraken en hanteert een verkeerde volgorde voor de schepping.
Komt er idd nog steeds op neer dat Genesis niet klopt, true, maar niet om de reden die jij aangeeft.
Just:quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Kingdom34 het volgende:
Lees eens Genesis 1 eens en lees dan een Genesis 2 dan zie je ook dat er een andere schrijver is geweest en dat geval was Adam.
Het gaat niet dat je moeite moet nemen om mijn taalfouten, maar feit is dat Genesis 1 T/M Genesis 2:3 door God zelf is geschreven. En als je mij gaat aanvallen over mijn taal fouten, waarom zou ik jou discussie serieus nemen ? Je toont al aan dat je niets kan weerleggen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:03 schreef UltraR het volgende:
[..]
Just:![]()
Tevens heb ik altijd moeite iemand serieus te nemen wiens taalbeheersing zo slecht is als die van jou. Sorry.
Jongen, als jij roept dat het een 'feit' is dat Genesis 1 door God zelf is geschreven en Genesis 2 door Adam. Hoe kan je dan van mij verwachten dat ik je serieus neem?quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:09 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Het gaat niet dat je moeite moet nemen om mijn taalfouten, maar feit is dat Genesis 1 T/M Genesis 2:3 door God zelf is geschreven. En als je mij gaat aanvallen over mijn taal fouten, waarom zou ik jou discussie serieus nemen ? Je toont al aan dat je niets kan weerleggen.
Atheisten zijn eenmaal persoonsgebonden als ze geen antwoord hebben, dat snap ik maar hou bij het onderwerp graag en niet op mij gericht of anders niet reageren als een klein kind die aandacht wilt vragen.
Dan meld ik zo naar de Moderator.
Jullie Atheisten moeten eens bewijzen dat God niet bestaad, dus jullie moeten geloven in evolutie de Bing Bang theorie en noem maar op.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:03 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat is het mooie van literatuur en fictie, de schrijver kan het zo mooi maken als hij zelf wil, slechts beperkt door zijn eigen fantasie.
Ik zal bewijzen dat God niet bestaat nadat jij hebt bewezen dat onzichtbare kabouters, onzichtbare eenhoorns, de theepot tussen aarde en mars en het vliegende spaghettimonster niet bestaan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:15 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jullie Atheisten moeten eens bewijzen dat God niet bestaad, dus jullie moeten geloven in evolutie de Bing Bang theorie en noem maar op.
Fijn dat je me allerlei woorden in de mond legt die ik nooit heb uitgesproken noch heb opgeschreven. Ik ben geen 'gelovige' in de oerknal theorie, ik weet daar te weinig vanaf. Ik weet echter behoorlijk wat af van religies, en daaruit heb ik geconcludeerd dat dat al helemaal niet te bewijzen valt en bovendien oneindig veel ongeloofwaardiger is.quote:Jullie theorie dat leven is ontstaan uit een steen klinkt al zo dom en onzinnig, je kan geen levenloos ding van leven maken (laat staan een steen notanbenen met Miljoenen jaren regen dit en dat), dat is nooit aangetoond, maar als jij daarin geloofd is jouw religie niet de mijne.
Jij (Atheisme)hangt netzo aan religie als ik, alleen ik geef het toe en jij (evoluisten dat niet willen toegeven) Dus hier proberen te verkondigen dat de God niet bestaat, moet je eerst zien te verklaren hoe alles is ontstaan of niet?
Wie heeft dan Genesis 1 geschreven? Ik kan het niet bewijzen maar wie heeft het dan geschreven, kan je dat even beargumenteren?quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:15 schreef UltraR het volgende:
[..]
Jongen, als jij roept dat het een 'feit' is dat Genesis 1 door God zelf is geschreven en Genesis 2 door Adam. Hoe kan je dan van mij verwachten dat ik je serieus neem?
Goed zo! Je leert snel.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wie heeft dan Genesis 1 geschreven? Ik kan het niet bewijzen maar wie heeft het dan geschreven, kan je dat even beargumenteren?
Vind je het erg dat ik niet eens op een dergelijke website klik? De kans op neutraal onderzoek is daar om precies te zijn 0.000000%quote:http://creation.com/did-moses-really-write-genesis
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
conclusie
Uiteindelijk is de auteur van Genesis was God, werken via Mozes. Dit betekent niet dat God Mozes gebruikt als 'typemachine'. Integendeel, God voorbereid Mozes voor zijn taak vanaf de dag dat hij geboren werd. Toen de tijd kwam, Mozes had alle benodigde gegevens, en werd onfeilbaar geleid door de Heilige Geest over wat hij begrepen en wat hij weggelaten. Dit is in overeenstemming met bekende geschiedenis, en met de eisen en principes van de Bijbel (2 Timotheüs 3:15-17, 2 Peter 1:20-21).
Aan de andere kant is er geen historisch bewijs, en geen geestelijke of theologische basis dan ook voor de misleidende JEDP hypothese. Het onderwijs is volledig vals, de 'wetenschap' dat het bevordert is volkomen vals. Gestut door de theorie van de evolutie, het bestaat uitsluitend te ondermijnen het gezag van het Woord van God.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jij zegt dat de Bijbel in zekere zin fantasie is wat iemand jou probeert uit te leggen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:21 schreef UltraR het volgende:
[quote]Fijn dat je me allerlei woorden in de mond legt die ik nooit heb uitgesproken noch heb opgeschreven. Ik ben geen 'gelovige' in de oerknal theorie, ik weet daar te weinig vanaf. Ik weet echter behoorlijk wat af van religies, en daaruit heb ik geconcludeerd dat dat al helemaal niet te bewijzen valt en bovendien oneindig veel ongeloofwaardiger is.
Dus jij vind het ontstaan uit een steen (waar haal je dat vandaan?) minder geloofwaardig dan dat er een onzichtbare almachtige alwetende tovenaar alles tevoorschijn heeft ge-simsalabimd?
[ afbeelding ]
(fijne typo trouwens in dat plaatje.)
Dat zeg ik juist ik kan het niet bewijzen, dat is al bewezen met de link wat ik jou gaf en waar het wordt uitgelegd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:35 schreef UltraR het volgende:
[..]
[quote]Goed zo! Je leert snel.
Om antwoord te geven op je vraag: geen flauw idee. Niemand weet dat. Maar vergeef me dat ik het een iets logischer aanname vind dat het geschreven is door een willekeurig iemand een paar honderd jaar voor het begin van onze jaartelling dan dat het geschreven is door onzichtbare almachtige tovenaar.
Nee hoor, ik begrijp jou negeer modus wel, er is duidelijk verzen geplaatst die dat ook bevestigen in de Bijbel. Maar als je bewust selectief wilt zijn maak mij niets uit, je ontmaskert alleen jezelf mee niet mij.quote:Vind je het erg dat ik niet eens op een dergelijke website klik? De kans op neutraal onderzoek is daar om precies te zijn 0.000000%
Ik begrijp jouw hokjesdenken dan weer nietquote:Op zaterdag 14 april 2012 23:40 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik begrijp de Atheïsme humor wel, maar wat vind je van de uitleg ?
Ik ken dat zin, met andere woorden niet wilt weten waar het om gaat/ opzettelijk niet begrijpen/ opzettelijke negeren/opzettelijk vermijden of expres stom zijn (niet persoonlijk tegen jou bedoeld)quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:43 schreef Scabies het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw hokjesdenken dan weer niet
En de uitleg? gestoord.
Het probleem waar jij mee kampt, en dat geldt voor alle religieuzen die de poging wagen hun geloof te verdedigen, is dat je de bijbel ziet als bewijs. Dat is ook wat er op die websites gedaan wordt. Wat er in dat hele verhaal wat je hier over exodus linkt gedaan wordt. Rare dingen uit de bijbel worden met andere dingen uit de bijbel 'uitgelegd'. Maar ik geloof niet in de bijbel. Als Jezus iets zegt in de bijbel betekend dat niets voor mij. Zelfde geldt voor profeten. Het betekend precies evenveel voor mij als Perkamentus in de Harry Potter boeken iets zegt, of Gandalf in Lord of the Rings. Of eigenlijk betekenen die laatsten meer voor me omdat die boeken een stuk ethischer zijn dan de bijbel.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:39 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat zeg ik juist ik kan het niet bewijzen, dat is al bewezen met de link wat ik jou gaf en waar het wordt uitgelegd.
[..]
[..]
Nee hoor, ik begrijp jou negeer modus wel, er is duidelijk verzen geplaatst die dat ook bevestigen in de Bijbel. Maar als je bewust selectief wilt zijn maak mij niets uit, je ontmaskert alleen jezelf mee niet mij.
Omschrijf je nu jezelf? Klinkt als behoorlijk sterke projectie.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:48 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
met andere woorden niet wilt weten waar het om gaat/ opzettelijk niet begrijpen/ opzettelijke negeren/opzettelijk vermijden of expres stom zijn
Leg mij eens uit wat mijn probleem isquote:Op zaterdag 14 april 2012 23:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
[quote]Het probleem waar jij mee kampt, en dat geldt voor alle religieuzen die de poging wagen hun geloof te verdedigen, is dat je de bijbel ziet als bewijs. Dat is ook wat er op die websites gedaan wordt. Wat er in dat hele verhaal wat je hier over exodus linkt gedaan wordt. Rare dingen uit de bijbel worden met andere dingen uit de bijbel 'uitgelegd'. Maar ik geloof niet in de bijbel. Als Jezus iets zegt in de bijbel betekend dat niets voor mij. Zelfde geldt voor profeten. Het betekend precies evenveel voor mij als Perkamentus in de Harry Potter boeken iets zegt, of Gandalf in Lord of the Rings. Of eigenlijk betekenen die laatsten meer voor me omdat die boeken een stuk ethischer zijn dan de bijbel.
Dus je hebt er niks van begrepen, nogmaals waar ging het over wat je hebt gelezen?quote:Dat verhaal over farao kan ik eerlijk gezegd geen antwoord in ontdekken, en ik heb het helemaal gelezen. Ik heb nog nooit zo'n heen en weer gevlieg van allerlei citaten uit alle hoeken en gaten van een boek gezien zonder dat er echt antwoord op de vraag wordt gegeven. Het enige wat eruit blijkt is dat God een ziek spelletje speelt met alle betrokkenen in Egypte. Zoals hij overigens wel vaker doet (vraagt aan Abraham zijn zoon Isaak te offeren, om hem net ervoor te stoppen. Ziek. Martelt Job, vermoord zijn familie, om een spelletje van Satan te winnen. Ziek. Laat zijn zoon Jezus voor hem de kastanjes uit het vuur halen door marteling en kruisiging. Ziek.)
Het is vermeld in de Bijbel, alleen jij accepteert het niet dat is alles.quote:Je zegt ook dat je niet gelooft dat ik niets geloof.
Ok... wat moet ik daarmee? Is het echt zo moeilijk te accepteren dat we het niet simpelweg niet weten? We weten niet hoe het gigantische heelal is ontstaan.
Ik weet het wel, als je bent vergeven door God dan krijg je het eeuwige leven, Jezus (God in vlees) heeft dat gegarandeerd. Alleen jij accepteert God niet als jou schepper jij wilt niet dat God jou leven mengt en zijn regels gehoorzamen daarom denk jij ook zo, maar God geeft jou wel de keuze.quote:We weten niet wat er na de dood gebeurd. We weten het niet. Tja, een hoop mensen kunnen die gedachte niet bevatten en kiezen er daarom voor een religie aan te hangen voor de schijnzekerheid die dat bied. Ik doe daar niet aan mee.
Als jij objectief keek, waarom ontkenning van de schepping? alles wat in de Bijbel staat is al grote deels bevestigd door de wetenschap. Als je objectief keek, waarom zie je niet dat mensen veranderen als ze Jezus aannemen als hun verlosser? Je ziet in landen waar de Islam heerst veel Christenen worden vermoord en toch komen er meer Christenen erbij in deze landen waar ze worden vervolgd, Jezus heeft dat ook gezegd dat mensen in dienst mijn naam worden vervolgd en vermoord.quote:Ik kijk objectief en constateer dat er nergens onweerlegbaar bewijs voor is. Dus sta ik er neutraal in met die toevoeging dat ik religies afwijs als zijnde buitengewoon onwaarschijnlijk. Om maar niet te spreken over het feit dat ik, als ik al zou denken dat er weleens een God zou kunnen zijn, geen enkel argument zie om God of Allah of Shiva boven Thor, Zeus, Ra het Vliegende Spaghettimonster of de Grote Juju van de Himalaya te kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |