abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 5 april 2012 @ 19:06:27 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109950252
Honouring the Nazis: Germany plans Veterans' Day for fallen soldiers INCLUDING those who fought in Second World War
May 22 will honour Germany's living and dead soldiers
Anger at army being honoured, given bloody history

Germany is breaking one of its major post-war taboos by announcing there will be an annual Veterans' Day to remember fallen soldiers.
The country's defence minister has unleashed a storm of criticism from opposition politicians and pacifists who object to the army being honoured given Germany's bloody past in the 20th century.
German Defence Minister Thomas de Maizière has proposed May 22 as an annual Veterans’ Day to honour former soldiers living and dead.
This would mean honouring those troops of both world wars who acted as aggressors - and in the case of the Nazis in World War 2 - often as criminals.
'Against the background of our operations and the questions they pose our society, it is time to speak objectively and openly about our veterans' policy,' de Maizière said.

The centre-left Social Democratic Party is against the move. 'I'm sceptical whether there can be a day that really reaches society,' said SPD defence spokesman Rainer Arnold.
'If the defence minister wants to do something for former soldiers, he should get some money and improve their social security, instead of invoking some cheap 'ideal honour',' said Left party defence spokesman Paul Schaefer.

The Green Party was equally scathing. Their defence expert Omid Nouripour called the Veterans Day nothing but a 'fig-leaf' for a minister who is 'avoiding his core duties'.
He condemned the Veterans' Day as 'superfluous', unless it was used to open a debate on military operations abroad - and also honoured development workers and diplomats abroad.
Germany's first foreign military mission since World War II took place in 1991 during the second Gulf War.
Since then since 300,000 German soldiers have been in action abroad and more than 100 have been killed.
More than 5million German servicemen fell in WW2, and 2million in the First World War.
There has not been a specific day to honour the military dead ever since the Third Reich fell in 1945.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz1rBcmShMp

--------------------------------------------------------------

Lekkere kop weer van de britten, de Daily Mail wordt steeds vaker een prutblad.
quote:
Honouring the Nazis
:{
Het mag tijd worden juist dat er in Dld ook plek is om te eren en te herdenken,
niet alle duitse soldaten deden dienst in WW2.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_109950445
En zoals altijd denkt het grootste groep van de britten en amerikanen dat elke dienstplichte soldaat in de wehrmacht een nazi was terwijl het grootste groep van de nazi's bij de ss zat.
mensen moeten echt eens in de geschiedenis boeken duiken.
En waarom mogen de britten/amerikanen/fransen wel herdenkingsdagen hebben voor de gevallen soldaten in ww1 en ww2 en de duitsers niet.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Admin donderdag 5 april 2012 @ 19:12:56 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109950558
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
En zoals altijd denkt het grootste groep van de britten en amerikanen dat elke dienstplichte soldaat in de wehrmacht een nazi was terwijl het grootste groep van de nazi's bij de ss zat.
En waarom mogen de britten/amerikanen/fransen wel herdenkingsdagen hebben voor de gevallen soldaten in ww1 en ww2 en de duitsers niet.
Omdat overwinnaar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_109963710
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:10 schreef De_Dakgoot het volgende:
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_110069921
De eerste wereldoorlog is de schuld van Servië.
Ура для россии
pi_110070200
quote:
13s.gif Op zondag 8 april 2012 20:34 schreef Woestijnvos het volgende:
De eerste wereldoorlog is de schuld van Servië.
Da's een mooie stelling voor een discussie, maar niet in dit topic.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 8 april 2012 @ 20:54:27 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_110071085
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:39 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Da's een mooie stelling voor een discussie, maar niet in dit topic.
14.gif

Verder bestond het gros van de Duitse militairen natuurlijk gewoon uit dienstplichtige jongemannen die verder weinig met het nazisme hadden.
pi_110073135
Aan de comments te zien onder dat nieuws zijn de Engelsen het ook niet eens met die krant.
pi_110086551
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef Nemephis het volgende:
Aan de comments te zien onder dat nieuws zijn de Engelsen het ook niet eens met die krant.
En dat is een goede zaak. ^O^
  maandag 9 april 2012 @ 10:00:00 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110087827
Daily mail vaker een prutblad? LOL dat is nogal een understatement.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:48:05 #11
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_111082878
Schop wegens relevantie
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:37:05 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111124304
Ik zie rond deze tijd eigenlijk liever nieuwsberichten van veteranen van beide kanten die met elkaar praten en inzien dat ze helemaal niet zo verschillend waren als hun propaganda ministers ze toen hadden wijsgemaakt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:44:09 #13
45206 Pietverdriet
pi_111124547
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:37 schreef Viajero het volgende:
Ik zie rond deze tijd eigenlijk liever nieuwsberichten van veteranen van beide kanten die met elkaar praten en inzien dat ze helemaal niet zo verschillend waren als hun propaganda ministers ze toen hadden wijsgemaakt.
Die veteranen hebben dat beter door dan de meeste mensen van na de oorlog
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 mei 2012 @ 17:33:55 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_111136506
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Daily mail vaker een prutblad? LOL dat is nogal een understatement.
:D

Te triest die sensatiepers daar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:35:23 #15
45206 Pietverdriet
pi_111136570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

:D

Te triest die sensatiepers daar.

:P
Daarmee vergeleken is de Telegraaf een kwaliteitskrant.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:38:30 #16
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_111136683
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:37 schreef Viajero het volgende:

Canadese, Duitse, Britse, Tsjechische, Belgische en Nederlandse veteranen samen.

Dit was bij een herdenking in 2010 bij het Monument van Verdraagzaamheid in Haelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')