abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 17:51:01 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109947737
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 5 april 2012 @ 17:56:37 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109947943
Maria toch :P

Owww honger, aardappeltjes uit de oven ruiken al heerlijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109947947
Nog gefeli Coco :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109947954
OP-illustratie? :)

[ Bericht 21% gewijzigd door minilot op 05-04-2012 18:05:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_109948265
Ik ben mijn OV-chipkaart vergeten en moest dus net een kaartje kopen in de bus. Kost me gewoon vier euro i.p.v. de gebruikelijke 2.60. Dat het iets duurder is snap ik wel, maar ik vind dit wel erg overdreven!

Verder ben ik gezwicht voor de droppot vandaag, stuk of tien gehad gedurende de dag. Maar goed, straks maar even hardlopen!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:06:18 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109948270
:W

Ik lees goed echo-nieuws voor Coco, wat fijn! Wel een beetje rocky road so far he? Fijn dat het nu zo goed gaat O+

Ik drop weer even een lijstje:
O: kwark + nootjes en jam, koffie
L: 4 boterhammen jam & kaas
T: handje dropjes, blikje cola
D: spinazielasagna, aardbeienkwark
T: cappuccino

En misschien nog wat tijdens het koken zo, want ik heb al sinds vanochtend het gevoel dat ik door mn hoeven zak... :{
pi_109948277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:06 schreef Goodbye het volgende:

Verder ben ik gezwicht voor de droppot vandaag, stuk of tien gehad gedurende de dag. Maar goed, straks maar even hardlopen!
In pyjama? *)
  donderdag 5 april 2012 @ 18:07:16 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109948300
Drop-boks met GB :')
pi_109948433
Yay Coco! *O*

heel offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109948453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:06 schreef minilot het volgende:

[..]

In pyjama? *)
Was niet het plan :+. Maar het zonnetje schijnt ineens lekker, dus daar heb ik wel weer mazzel mee!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109948485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef LadyBlack het volgende:
Drop-boks met GB :')
:D
pi_109948528
Thx y'all :)

Creepy, wat tof :D O+

Lijstje:
O: 2 boterhammen met vlokken
T: 2 hardgekookte eitjes
L: omelet
T: stukje chocoladepaashaas
D: Zalm met champignons
T: banaan
  donderdag 5 april 2012 @ 18:18:04 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109948639
Cookie :D O+

Ik kom trouwens heel regelmatig een kalende meneer met een potbelly tegen in het park, die altijd compleet uitgedost in retro-semi-glimmend-trainingspak en sneakers met zijn kinderen aan het buitenspelen is :D Warme pluizige gevoelens present!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109948649
Hongerrrrr.
Gisteren de rijstwafels al opgegeten, nu is er verder niks meer op kantoor.. Vanmorgen gladvergeten om wat noten en dadels enzo mee te nemen voor dit soort onverwacht lange werkdagen. Nog twee uur tot avondeten. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:11 schreef creepycookie het volgende:
heel offtopic:
_O_
pi_109949076
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Even inbreken: net echo gehad, alles in orde. Hartje gehoord en de frutsel bewoog al flink. Ben nu 9w2d. D-day is 6 november. :)
Jeej *O*
Kwak
pi_109949552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cookie :D O+

Ik kom trouwens heel regelmatig een kalende meneer met een potbelly tegen in het park, die altijd compleet uitgedost in retro-semi-glimmend-trainingspak en sneakers met zijn kinderen aan het buitenspelen is :D Warme pluizige gevoelens present!
Awesome :D
pi_109949645
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109949877
quote:
Hij's leuk. :)

"guess that guy had the wrong shoes. Yeah, that's his problem" :')
  donderdag 5 april 2012 @ 19:00:45 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109950039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:11 schreef creepycookie het volgende:
Yay Coco! *O*

heel offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 april 2012 @ 19:01:52 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109950075
Niet hardgelopen, wel patatjes op }:|. Ik heb allemaal zeurpijntjes, in m'n bovenbeen, in scheen, in m'n enkel. Gedver :r. Ik hoop dat ik zaterdag of zondag gewoon kan lopen hoor :{w.

Straks naar The Passion kijken en heel hard lachen om Frans Bauer als Petrus _O- :D.
Normaal zou ik ook lachen om Danny de Munk als Jezus, maar ik heb een zwak voor Danny de Munk, dus nee :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_109950080
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  donderdag 5 april 2012 @ 19:04:46 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109950191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:01 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

SPOILER
:').

Ik ga mijn tas eens inpakken voor dit weekend :).
Niet meer actief op Fok!
pi_109950217
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:01 schreef Viking84 het volgende:
Niet hardgelopen, wel patatjes op }:|. Ik heb allemaal zeurpijntjes, in m'n bovenbeen, in scheen, in m'n enkel. Gedver :r. Ik hoop dat ik zaterdag of zondag gewoon kan lopen hoor :{w.

Straks naar The Passion kijken en heel hard lachen om Frans Bauer als Petrus _O- :D.
Normaal zou ik ook lachen om Danny de Munk als Jezus, maar ik heb een zwak voor Danny de Munk, dus nee :P.
Watje! Ga dan een stuk wandelen ofzo! :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109950687
quote:

[..]

SPOILER
ik ook :')
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_109950919
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:16 schreef progje het volgende:

[..]

ik ook :')
Same :+
pi_109951007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Same :+
mijn vriendje studeert dino's en shizzle dus ik las gewoon dino's. sterker nog, in Vik's post las ik wederom "dino" :')

ik ga ook the passion kijken, ik ken de mattheus passie heel goed, en vond deze moderne passie vorig jaar verrassend mooi. maar ja, ik ben ook een closet christen dus tsja :P
Kwak
pi_109951253
Mijn liefste heeft vandaag van die natural running Nikes aan gehad maar vond het niks. Rare dikke verende hak.
Hij heeft New Balance schoenen gekocht, ook van die natural running schoenen, zonder hielteenhoogteverschil.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109951407

Is Ross je vriendje Kwak? O+
pi_109951535
Pff, boodschsappen zijn gedaan nu nog ff rondje sportschool en dan bankhangen.

Ga morgen een Bretonse appeltaart, citroen merengue en kokoscheesecake taart maken :9

En als eten maak ik burrito's voor een weeshuis.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 5 april 2012 @ 19:36:52 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109951582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Watje! Ga dan een stuk wandelen ofzo! :P
Hey, ik zat om 6 uur al op de fiets vanochtend :{w :P.

Nee, ik heb zin in een watjesdagje :'). En ik verveel me, want het is half 8 en normaal gesproken ben ik dan nog aan het koken/aan het eten en nu zit ik al een uur voor me uit te staren :o.

Ik ga maar eens naar DWDD kijken :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 april 2012 @ 19:37:44 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109951623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:35 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, boodschsappen zijn gedaan nu nog ff rondje sportschool en dan bankhangen.

Ga morgen een Bretonse appeltaart, citroen merengue en kokoscheesecake taart maken :9

En als eten maak ik burrito's voor een weeshuis.
Men, zet er nog even spruitjes tussen, anders staat er níets in je lijstje waar ik niet van ga kwijlen :9~ :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_109951700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:32 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]

Is Ross je vriendje Kwak? O+
ja!

nee, seriously, kijk maar, dit is op een opgraving!

SPOILER
hij wil heel graag macropaleontoloog worden (=ross) maar er is meer werk in micropaleontologie (=algjes enzo)
Kwak
  donderdag 5 april 2012 @ 19:40:44 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109951765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja!

SPOILER
hij wil heel graag macropaleontoloog worden (=ross) maar er is meer werk in micropaleontologie (=algjes enzo)
Gaaf hoor :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_109951885
:W slankies

M'n hoofdpijn en duizeligheid hebben zich omgezet in een monster verkoudheid. Ik klink als een kraai en m'n ogen zijn waterig.

Gelukkig draait m'n wereld niet meer, en moet ik pas zondag vliegen. Vliegen met zo'n verkoudheid is kut!
  donderdag 5 april 2012 @ 20:06:28 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109953217
quote:

[..]

SPOILER
Ik ook.

Daglijstje
O. kwark
T. gigantisch saucijzenbrood. Vergeet de je maar
l. Banaan + 2 cracker appelstroop + cracker kaas
T. koolrabi
d. 2 moten zalm, kwart bakje vis met korstje, wilde rijst, tomatensalsa. De brocolli bleek oneetbaar.
T. glas wijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109953427
Om terug te komen op de manueeltherapeutische nogwattus, ik vind het het eenvoudigst om een vraag als toets te gebruiken: de watvoor vraag, antwoord moet in 1 woord.
Wat voor verkoudheid? Een monster. :N. Een monsterverkoudheid :Y -> omdat 'monster' geen bruikbaar antwoord is, moet het aan elkaar.

Wat voor pruim? Een zure. Hier gaat het dus over een zure pruim.
Wat voor pruim? Een zuurpruim. Hier gaat het dus over een zeikerd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109953608
Kwaks vriendje is hot!
pi_109953639
En jay voor minicocopops
  donderdag 5 april 2012 @ 20:14:46 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109953665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:13 schreef conleche het volgende:
Kwaks vriendje is hot!
Dat was mij ook al eens opgevallen ja. Leuk vriendje!
pi_109953706
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:13 schreef conleche het volgende:
Kwaks vriendje is hot!
:Y
  donderdag 5 april 2012 @ 20:20:23 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109953987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:14 schreef conleche het volgende:
En jay voor minicocopops
En hier las ik micro-penis :')
pi_109954086
Alsof daar ook maar iets jay aan zou zijn!
  donderdag 5 april 2012 @ 20:29:05 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109954494
Hooguit ach'jay'.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 5 april 2012 @ 20:30:29 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109954556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hooguit ach'jay'.
:').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 5 april 2012 @ 20:48:59 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109955555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hooguit ach'jay'.
_O-
pi_109957827
Hier
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:01 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

SPOILER
Hier nog een pervert :P
pi_109957862
quote:

[..]

ja!

SPOILER
Oeh, wat ontzettend tof!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109957866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:01 schreef Viking84 het volgende:

Vik, wat jammer dat je pijntjes hebt. Zo goed bezig. Zo vervelend en herkenbaar }:| Zondag gewoon weer los ^O^
pi_109957928
quote:

[..]

ja!

SPOILER
Wat passen jullie goed bij elkaar O+
pi_109958010
En Coco, supernieuws O+ *O* O+!!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')