quote:het ging niet om 2002 aap
Op vrijdag 26 juli 2002 13:02 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is het dus NIET.
En het is niet van 2002.
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert; ik weet ook dat de Scorpions, duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band, het een jaar later nog eens dunnetjes over hebben gedaan met een zelfde project.
wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan? beter dan die stomme beatjes + de stem van een wijf dat niet kan zingen met de computer sampelen... kan iedere aap met een pc toch?
quote:Nieuwe DEP is nog niet uit, maar ja die is erg goed, die vergat ik ook bij Mike Patton. Arcturus is goed, maar het heeft me niet zo gepakt als La Masquerade Infernale. Nieuwe Soilwork vind ik ook erg tof...
Nou in de metalscene vind ik dat wel anders. Ik heb HEEL VEEL goede cd's voorbij zien komen dit jaar. Neem nou de nieuwe Dillinger Escape Plan, Vader, Meshuggah, Nile, Arcturus, Rage, Arch Enemy, Annihilator en natuurlijk van 2001, Gateway's to Annihilation van Morbid Angel. Zo kan ik er nog wel 40 opnoemen (en betere kenners nog meer).
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/179848
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:[..]
wat is daar (aan S&M) niet vernieuwend aan? beter dan die stomme beatjes + de stem van een wijf dat niet kan zingen met de computer sampelen... kan iedere aap met een pc toch?
quote:Zeker nog nooit Therion gehoord? In '93 of '94 werkten ze al met een orkest volgens mij...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:
en voor zover ik weet zijn zij een van de eersten der grote artiesten, zo niet de eerste metalband die klassiek met metal combineert;
quote:wat is er? kan je je argumentatie niet even samenvatten in een paar regeltjes? ik ga echt niet die hele draden lezen op zoek naar jouw reactie hoor
Op vrijdag 26 juli 2002 13:09 schreef Betse het volgende:[..]
http://forum.fok.nl/showtopic.php/179848
en
Iedereen die van trance houdt deel 2!!
quote:Met jou kan ik praten
Op vrijdag 26 juli 2002 12:59 schreef ArTiC het volgende:
Doe maar Lost Prophets, dat zoekt wat makkelijkervoor de rest ben ik het eens met dwerg. Het enige leuke op dit moment is Muse eigenlijk, meer zou ik 123 niet op kunnen noemen helaas...
Ohja, S&M nieuw WTF? Dat is 95% (ofzo) oude songs in een nieuw jasje, en daar betaal je dan volle bak voor. Dat noem jij vernieuwend??
www.melodicrock.com
www.rockezine.com
www.rocknet.nl (m'n eigen site... sorry voor de spam)
www.melodic.net
Als je daar geen ideeen opdoet, dan zit je niet met het probleem dat rock dood is, maar simpelweg dat je geen rockliefhebber bent
Mijn favoriet van dit jaar tot dusverre is het debuut album van Mister Kite (www.misterkite.net)
Gitaar-a-plenty op dat album
quote:Hoe kan ik zo dom zijn... YOKO schaamt.
Nieuwe Soilwork vind ik ook erg tof...
Iig, metal is echt niet dood. Ik zit hier nu al 3 uur geboeit het nieuwe Nile en Vader album te luisteren Nu-metal krijgt langzamerhand een gebrek aan originaliteit, ik heb het idee dat bandjes denken van "ah kijk die numetal bands draaien goed, wij willen ook zo bekend worden, laten we ook zulke muziek gaan maken". Ofzo, ze denken volgens mij allemaal dat het simpel is om door te breken ofzo, van die meeste nu-metal bands hoor je na 2 jaar ook weinig meer. En daar maken ze het zelf naar, Linkin Park en Limp Bizkit (ik kan het nog steeds niet schrijven) bv. met die nieuwe cd's met een shitload aan nonboeiende remixen. Weinig vernieuwends, het hoeft niet perse origineel te zijn, maar TE onorgineel stoot ook af vind ik.
Ik denk steeds meer van "ah weer zo'n nieuwe numetal band". Hm klinkt altijd wel redelijk, maar het is nooit van "wow vette shit". Ook niet na 10x luisteren ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:18]
quote:het is net hoe je het bekijkt; het publiek heeft een bepaald beeld bij metallica dat bepaald niet overeen komt met de luisteraars van een gemiddelde klassieke cd; probeer ze beiden te interesseren en je krijgt (o.a.) S&M, welke nummers stuk voor stuk de hitlijsten halen en tevens Sky radio (compleet ander publiek)... probeer dat maar eens met een gemiddelde plaat. En nee, heb nog nooit Therion gehoord, maar ik zal die gelijk even gaan downloaden luisteren bij de platenzaak
Op vrijdag 26 juli 2002 13:11 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Met jou kan ik praten
![]()
Ohja, S&M nieuw WTF? Dat is 95% (ofzo) oude songs in een nieuw jasje, en daar betaal je dan volle bak voor. Dat noem jij vernieuwend??
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-07-2002 13:15]
quote:Schaam je!!!
Op vrijdag 26 juli 2002 13:14 schreef Yokozuna het volgende:
Hoe kan ik zo dom zijn... YOKO schaamt.
quote:Maar kep em wel origineel
Op vrijdag 26 juli 2002 13:15 schreef Xhorder het volgende:[..]
Schaam je!!!
quote:Ik weet zeker dat mensen die alleen klassiek luisteren niets vinden in Metallica. Dat orkest van S&M vind ik meer aankleding, om alles gewoon wat patseriger/vetter uit de mix te laten komen. Dat vind ik niet vernieuwend. Sommige nummers kan ik inderdaad meer waarderen als op oudere albums ze klinken veel vetter en voller, maar dat vind ik niet echt vernieuwend.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:14 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het is net hoe je het bekijkt; het publiek heeft een bepaald beeld bij metallica dat bepaald niet overeen komt met de luisteraars van een gemiddelde klassieke cd; probeer ze beiden te interesseren
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:24]
Op dit moment luister ik de nieuwe Sixteen Horsepower. Goede plaat, maar om nou te spreken van een rockplaat gaat denk ik wel erg ver.
Ik heb dit jaar sowieso weinig nieuwe releases gekocht. Vooral veel ouder materiaal. Maar nu ik erover nadenk heb ik ook weinig interessante recensies gelezen van "echte" rock cd's.
Maar er verschijnt genoeg andere interessante muziek die gerelateerd is aan rockmuziek en niet direct vervalt tot het Nickelback/Kane/vul hier uw band naar keuze in niveau.
In Oktober iig nog een nieuwe cd van Madrugada. Daar ben ik wel zeer benieuwd naar. Ik heb ze laatst live gezien en ik geloof dat de cd een stuk harder gaat worden dan de vorige cd.
Maar goed, als rockplaat van 2002 zou ik dan inderdaad Silverchair moeten aandragen. Want hoewel erg geproduceerd/gearrangeerd rockt het ook nog behoorlijk. Maar zoals ik al in het Tussenstand topic aangaf: ik heb vast weer van alles gemist.
quote:Hmmm... ik bedenk me net, Daryll-Ann heeft in 2002 ook een nieuw album uitgebracht hoor (Trailer Tales)
Op vrijdag 26 juli 2002 13:15 schreef Zander het volgende:
Ik denk ook dat de trend vooral 'hard, harder, hardst' is, maar soms heb ik gewoon zin in wat melodieuzere rockmuziek, zonder dat het gelijk in de categorie Zeikrock valt. Helaas heb ik dit jaar nog weinig van mijn gading kunnen ontdekken...
quote:Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd. En de Flaming Lips hebben ook weer een nieuwe schijf uit, die moet ik ook nog steeds checken...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:26 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... ik bedenk me net, Daryll-Ann heeft in 2002 ook een nieuw album uitgebracht hoor (Trailer Tales)
quote:Mja, maar Rammstein zou ik toch geen rock noemen, maar dan kom je weer op definering, het is eigenlijk metal, maar metal is ook weer hardere hardrock ofzo.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef dr.dunno het volgende:
Rammstein idem (geweldige show en breekt nu nummer voor nummer door op zelfs TMF)
quote:Schaam je, dat is een leuk album.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:30 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd.
quote:Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:33 schreef Seborik het volgende:[..]
Mja, maar Rammstein zou ik toch geen rock noemen, maar dan kom je weer op definering, het is eigenlijk metal, maar metal is ook weer hardere hardrock ofzo.
quote:Nieuwe Daryll-Ann staat ook genoemd in mijn topic...
Op vrijdag 26 juli 2002 13:30 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, dat is waar, en die heb ik nog steeds niet geluisterd. En de Flaming Lips hebben ook weer een nieuwe schijf uit, die moet ik ook nog steeds checken...
Nieuwe Flaming Lips heb ik gisteren geluisterd. Klonk wel bijzonder aardig eigenlijk. Wel lekker gefreakt. Ga hem dus misschien nog wel kopen.
quote:Precies. Rock, gitaarmuziek (meestal met vervorming)
Op vrijdag 26 juli 2002 13:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zie "Rock" als een overkoepelende naam, waarbinnen ook metal valt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-07-2002 13:37]
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:07 schreef dr.dunno het volgende:[..]
het ging niet om 2002 aap
quote:Aap.
Op vrijdag 26 juli 2002 12:40 schreef Zander het volgende:
Dat kan toch gewoon niet waar zijn, muziekvrienden? Heb ik enkele belangrijke releases over het hoofd gezien of is het aanbod dit jaar gewoon een beetje schraal?
quote:Man, wat een vooroordelen allemaal zeg.
duitse dus synoniem voor plagiaat + 'verbetering' band,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |