abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 16:36:28 #76
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109944652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

Maar dat neemt niet weg dat die man kennelijk liever seks had met weerloze kinderen dan met volwassen exemplaren van het andere geslacht. Je kan het ziek noemen maar ik vraag me af in hoeverre dit niet gewoon aan zijn geaardheid ligt. In dat geval is het niet mogelijk om hem te behandelen, want je geaardheid is geen ziekte waarvan je genezen kan worden. Mij lijkt het dan ook beter om hem levenslang op te sluiten achter de tralies.
Dan kun je daaraan gelijk stellen dat hem niets te verwijten valt, net als homo's niets te verwijten valt. En daar heb ik problemen mee.
Probleem is dat in ons land de wetgever dit soort daden niet zo erg gevonden heeft om er levenslang als strafmaat voor te geven. En blijkbaar wel ziek genoeg om er TBS voor te kunnen geven.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109944657
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef cooper697 het volgende:

[..]

Wil je de TBS verlengen dan moet daar een advies van ten minste 2 gedragsdeskundigen bijzitten, waaronder een psychiater. Die stellen vast of het gevaar te groot is om los te laten of niet. En die mensen gaan met dit soort gevaarlijke gevallen echt geen rare expirimenten in de maatschappij uitvoeren zoals jij omschreef.
Het gebeurt ook vaak genoeg dat een rechter tegen het advies van die deskundigen in een TBS-er toch vrijlaat/proefverlof etc geeft.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:37:41 #78
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109944702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef Jian het volgende:

[..]

Lul niet, kies gewoon, 40 jaar tot je crepeert in die cel of een snel einde ??
De doodstraf is zo duur omdat er zoveel heisa van gemaakt wordt. In het slachthuis kan je prima een varken laten omleggen voor een bodemprijs :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109944715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het gebeurt ook vaak genoeg dat een rechter tegen het advies van die deskundigen in een TBS-er toch vrijlaat/proefverlof etc geeft.
Voorbeelden? Het gebeurt vaak is niet voldoende
pi_109944770
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef cooper697 het volgende:

Waarom nou weer?
Omdat je het gevaar van deze artsen niet ziet!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:39:07 #81
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109944776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef Vivi het volgende:
Hij heeft dus baby's echt verkracht? Met zijn penis dus? Maar hoe kan zo'n baby'tje dat overleven? Ik bedoel; die wordt toch vanbinnen helemaal kapot gemaakt?
Exact. Daarbij heeft hij dit ook gefilmd en in sommige gevallen zelfs live gestreamd naar anderen, is nu gebleken. En hij beweerd dat de kinderen het fijn vonden en zelf klaarkwamen.

Deze meneer is volgens mij dus ernstig ziek.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 5 april 2012 @ 16:39:14 #82
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109944783
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:36 schreef error_404 het volgende:

Dan kun je daaraan gelijk stellen dat hem niets te verwijten valt, net als homo's niets te verwijten valt. En daar heb ik problemen mee.
Probleem is dat in ons land de wetgever dit soort daden niet zo erg gevonden heeft om er levenslang als strafmaat voor te geven. En blijkbaar wel ziek genoeg om er TBS voor te kunnen geven.
In principe mag je als homo of heteroseksueel ook geen seks hebben zonder toestemming van de ander. In dit geval is hij dus gewoon te veroordelen wegens verkrachting/aanranding/ongewenste intimiteiten. Dat het hier om kwetsbare mensen ging die aan zijn zorg waren toevertrouwd maakt het vergrijp nog een stuk ernstiger.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109944796
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

Nou, geef die link dan even. Ik kon bij 'pedofilie' op wiki toch echt niet terugvinden dat het een geaardheid is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksuele_geaardheid
  donderdag 5 april 2012 @ 16:40:21 #84
241662 Jian
Well, well, well
pi_109944837
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, nee... We moeten vooral geen beroepsmogelijkheden hebben en snel uitvoeren, met alle risico's vandien...

Nee, ik vergis mij. Jij bent allesbehalve barbaars!
In ben voor de doodstraf in bepaalde gevallen, er moet in elk geval onomstotelijk vast staan dat! Voorbeelden te over en nu niet aankomen met zaken als de Puttense moordzaak, etc. want daar stond niets onomstotelijk vast.
De Breivik's, de Bouyeri's etc. en geen gouverneurs die bij verzoeken om gratie uitstel kunnen verlenen, etc. No deathrow (of slechts een hele korte)
pi_109944870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef Jian het volgende:

Lul niet, kies gewoon, 40 jaar tot je crepeert in die cel of een snel einde ??
Gewoon vrij leven. Ik heb niemand vermoord, dus lijkt mij dat wel logisch...

(overigens, mensen on death row willen uitstel, keer op keer, dus daarmee is jouw vraag wel beantwoord)
  donderdag 5 april 2012 @ 16:41:56 #86
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109944920
quote:
12s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies.

Maar pas op, nu ben jij ook al idioot...
Ik vind het extreem gevaarlijk dat dit soort misdadigers puur als patient worden gezien en niet als dader van de meest verschrikkelijke misdaden. Als een behandelend arts (of twee, of drie, of honderd, toch allemaal hetzelfde - je wordt nou eenmaal geen tbs arts als je het belang van de samenleving in je hoofd houdt) denkt dat de ziekte grotendeels genezen is dan mag die misdadiger met verlof. Risico's op herhaling worden daarbij niet meegerekend, alleen het belang van de patient.

Ik vind dat een stuk zieker dan de doodstraf.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109944922
quote:

Ok stort maar geld op yvonne dr rekening, dan doe ik dat ook.
Ieder 5K?

Regel jij het even met yvonne?
  donderdag 5 april 2012 @ 16:42:28 #88
241662 Jian
Well, well, well
pi_109944946
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De doodstraf is zo duur omdat er zoveel heisa van gemaakt wordt. In het slachthuis kan je prima een varken laten omleggen voor een bodemprijs :7
Nou ja, beetje cru, maar daar komt het wel op neer ja!
  donderdag 5 april 2012 @ 16:42:55 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109944974
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, nee... We moeten vooral geen beroepsmogelijkheden hebben en snel uitvoeren, met alle risico's vandien...

Nee, ik vergis mij. Jij bent allesbehalve barbaars!
Beroepsmogelijkheden moeten er zijn. Maar niet dat die teintallen jaren kunnen worden gerekt. Maximaal drie beroepsmogelijkheden, maximaal drie jaar. Zo moeilijk hoeft dat echt niet te zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109945033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:40 schreef Jian het volgende:

In ben voor de doodstraf in bepaalde gevallen, er moet in elk geval onomstotelijk vast staan dat! Voorbeelden te over en nu niet aankomen met zaken als de Puttense moordzaak, etc. want daar stond niets onomstotelijk vast.
De Breivik's, de Bouyeri's etc. en geen gouverneurs die bij verzoeken om gratie uitstel kunnen verlenen, etc. No deathrow (of slechts een hele korte)
Dat werkt gewoon niet. Als het echt zoveel beter kan, waarom zouden ze het in de VS dan niet doen?
pi_109945061
quote:

[..]

Daarbij verleent de rechter helemaal geen verlof/proefverlof. Dat doet het hoofd van de inrichting met machtiging van de minister van Veiligheid en Justitie.

De rechter beslist of de dader TBS moet krijgen of niet. En in een klein aantal van de gevallen handelt de rechter anders dan dat de psychiater zegt, namelijk als de rapporten te oud zijn (een psychische stoornis kan ook binnen een paar maanden genezen zijn), of als de rechter het rapport onbegrijpelijk vind van de psychiater.
pi_109945088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef Viajero het volgende:

je wordt nou eenmaal geen tbs arts als je het belang van de samenleving in je hoofd houdt
Ik vind dit de mening van een extremist. Een gestoorde dus.

Dus ik hoop inderdaad dat je de waarheid sprak toen je vertelde dat je met velen gesproken hebt.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:45:45 #93
241662 Jian
Well, well, well
pi_109945105
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon vrij leven. Ik heb niemand vermoord, dus lijkt mij dat wel logisch...

(overigens, mensen on death row willen uitstel, keer op keer, dus daarmee is jouw vraag wel beantwoord)
Ja ja, je ontwijkend antwoord zegt genoeg en niet iedereen on death row wil uitstel en dan heb ik het nog niet een over de "normale" tot levenslang veroordeelden die niet on death row zitten.
pi_109945122
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:42 schreef Viajero het volgende:

Beroepsmogelijkheden moeten er zijn. Maar niet dat die teintallen jaren kunnen worden gerekt. Maximaal drie beroepsmogelijkheden, maximaal drie jaar. Zo moeilijk hoeft dat echt niet te zijn.
Wat weet jij daar nou van?
  donderdag 5 april 2012 @ 16:46:15 #95
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109945132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Pietje, je bent schuldig aan moord met voorbedachte rade! maar ergens twijfel ik nog wel een beetje, dus je krijgt geen doodstraf
pi_109945153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:45 schreef Jian het volgende:

niet iedereen on death row wil uitstel
Voorbeelden?
  donderdag 5 april 2012 @ 16:47:19 #97
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109945170
quote:
Mmm.... interessant.... tot 1973 wat homofilie ook een seksuele storing en opgenomen in DSM-IV.

Tja.... als je maar lang genoeg roept dat iets een ziekte is dan word het vanzelf een geaardheid...
  donderdag 5 april 2012 @ 16:48:27 #98
241662 Jian
Well, well, well
pi_109945228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat werkt gewoon niet. Als het echt zoveel beter kan, waarom zouden ze het in de VS dan niet doen?
Geen idee, in Shanghai en China schijnt het een stuk goedkoper te zijn
  donderdag 5 april 2012 @ 16:49:09 #99
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109945249
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Pietje, je bent schuldig aan moord met voorbedachte rade!
Tja... het publiek maakt onderscheid tussen 'moord' en 'moord met voorbedachte rade' ;)
pi_109945250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het extreem gevaarlijk dat dit soort misdadigers puur als patient worden gezien en niet als dader van de meest verschrikkelijke misdaden. Als een behandelend arts (of twee, of drie, of honderd, toch allemaal hetzelfde - je wordt nou eenmaal geen tbs arts als je het belang van de samenleving in je hoofd houdt) denkt dat de ziekte grotendeels genezen is dan mag die misdadiger met verlof. Risico's op herhaling worden daarbij niet meegerekend, alleen het belang van de patient.

Ik vind dat een stuk zieker dan de doodstraf.
Het is zelfs een wettelijk vereist om het gevaar op herhaling in acht te nemen bij de beslissing om de TBS er vrij te laten.

Daarbij als de persoon in kwestie is genezen van zijn aandoening waarom zou hij dan niet vrij mogen zijn als hij gewoon normaal doet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')