Ok maar is proberen, ja auto is drama idd, leuk voor in de volle zon buiten iets te doen maar verdr nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:04 schreef Mirjam het volgende:
voorbeeldje;
[ link | afbeelding ]
iso 2500, snelheid 0.004 sec (1/250) (erg snel dus)
als je op auto schiet maakt je camera er idd een potje van.
Heb je een vb foto ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:21 schreef Ener-G het volgende:
Soms heb ik aan F1.4 en iso6400 nog niet genoeg..
Meestal zit ik ergens tussen de iso3200 en 5000, met een diafragma van F2.0 a 2.2.
De kleur van het licht maakt ook veel uit, en ook of het led, fluorescent of gloeidraadlampen zijn.
De grotere locaties zoals Ahoy, HMH en Paradiso zijn veel makkelijker omdat daar vaak zo'n ongelofelijke bak licht hangt dat je bijna op daglichtsettings zit
hehe nee, dat valt vaak vies tegen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee
maar idd, ben niet in kleine zalen geweest, maar ga er wel vanuit dat er altijd wel op z'n minst een flinke spot op de artiest staat
lekker plaatjequote:Op vrijdag 27 april 2012 13:32 schreef Ener-G het volgende:
Ik gebruik tijdens shows verschillende lenzen, 35mm/1.8, 50mm/1.4, 28-75mm/2.8 of 16mm/2.8 fisheye. Meestal begin ik met de 28-75 en als het te donker is zet ik er een prime op.
50mm F1.4 ISO6400:
[ link | afbeelding ]
Overigens schiet ik wel met een fullframe camera (D700).
Ik kan je aanraden om een 50mm 1.8 te halen voor op je 600D, die kitlens is niet bepaald een toonbeeld van lichtsterkte, zeker niet als je inzoomt. En wees niet bang voor ISO3200. Beter een scherpe foto met ruis, dan een onscherpe
Wow, coolquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef Ener-G het volgende:
Oh het kon nog donkerder trouwens, dit was in de flexbar in Amsterdam:
1/50" 50mm F1.6 ISO12800
[ link | afbeelding ]
Maar dat was wel dusdanig donker dat ik met mn blote ogen minder zag dan de camera...
Ik heb dus alleen een 50 mm f1.4 lens. Omdat ik meestal dicht bij het podium sta, kun je geen overzichts foto maken, liefst zou ik met een 28 - 50 zoom gaan werken, nadeel is dan wel dat je gelijk op 2.8 lichtsterkte zit. Is 16 mm niet wat te veel van het goede? Of geeft het juist een mooi effect? Ben benieuwd naar foto's die met de 16 mm zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:32 schreef Ener-G het volgende:
Ik gebruik tijdens shows verschillende lenzen, 35mm/1.8, 50mm/1.4, 28-75mm/2.8 of 16mm/2.8 fisheye. Meestal begin ik met de 28-75 en als het te donker is zet ik er een prime op.
50mm F1.4 ISO6400:
[ link | afbeelding ]
Overigens schiet ik wel met een fullframe camera (D700).
Ik kan je aanraden om een 50mm 1.8 te halen voor op je 600D, die kitlens is niet bepaald een toonbeeld van lichtsterkte, zeker niet als je inzoomt. En wees niet bang voor ISO3200. Beter een scherpe foto met ruis, dan een onscherpe
Maar wordt je daar als beginnend fotograaf snel toegelaten?quote:De grotere locaties zoals Ahoy, HMH en Paradiso zijn veel makkelijker omdat daar vaak zo'n ongelofelijke bak licht hangt dat je bijna op daglichtsettings zit
avondje? 2 of 3x 15 minuten, als je de eerste 3 nummers mag fotograferen. anders krijg je ook meestal je dslr niet binnen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Maar wordt je daar als beginnend fotograaf snel toegelaten?
Nadeel is wel dat je zo 30 tot 60 euro betaald voor een kaartje. Vrij veel voor een avondje fotograferen.
Daar zit je dan toch maar mooi eersterangs zo naast het podiumquote:Op zondag 6 mei 2012 02:02 schreef Nemephis het volgende:
Bevrijdingsfestival Drenthe.
ik moest vanochtend eerst zelf nog aan de slag (deze foto is niet van mij maar van sportimages.nl)
[ link | afbeelding ]
Deze zijn wel van mij.
Toen deze band aan de hits begon had ik pas door wie ze waren - Alain Clark. Ik luister ook nooit radio. Wel aardige gasten, backstage.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij DiRect had ik een mooi plaatsje aan de zijkant van het podium gevonden, maar zodra die manager dat zag moest ik daar opzouten. Ook wel aardige gasten. Beetje gek maar wel prettig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En op wie moet je als band altijd wachten (nog even stemmen hoor)..
[ afbeelding ]
Je hoort mij niet klagenquote:Op zondag 6 mei 2012 16:04 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daar zit je dan toch maar mooi eersterangs zo naast het podium
Repsecta!quote:* knip *
De uiterste telestand, alsmede de mogelijkheid om met de Casio RAW's te maken leverde me bij de Heideroosjes het volgende op een ruime dertig meter afstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |