Game on!quote:Dat ziet er toch prima uit?! Weinig flare al zeg ik het zelf...
De Zenitar zet ik meestal op F4, omdat ie op F2.8 echt ronduit soft is. Een beetje afstoppen verhelpt een hoop ellendequote:Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt. $200 is een nette prijs. Omgerekend zo'n ¤150, wat prima is volgens mij. De Nikon-variant is niet heel veel beter, maar toch een flink stuk duurder...
Met welk diafragma had jij die vorige, van de Zenitar, geschoten?
Je zou sowieso iets aan je spelling moeten doen. Want als je op deze manier een accreditatie aanvraagt, zal je weinig medewerking krijgenquote:Op maandag 9 april 2012 14:09 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
hallo!!!
even een andere vraag, ik zie hier vaak de meest fantastische foto's voorbij komen, en dan denk ik : wil ik ook!!!
het probleem is alleen dat mijn d90 met 17-70 sigma dslr meestal gewijgerd word. Van de week in tivoli bij kyteman geweest, en toen had ik toch graag mijn camera meegenomen. Hoe zou ik eventueel wel toegang met dslr kunnen krijg? of moet je dan sowieso acreditatie (rotwoord) aanvragen?
Weer lekker hoorquote:Op maandag 16 april 2012 23:18 schreef krijg064 het volgende:
@ whosvegas: thanks.
Beetje stilletjes hiero...![]()
Pokey LaFarge backstage in het Paard van Troje:
[ afbeelding ]
Joanna Chapman-Smith:
[ afbeelding ]
Wat krijg64 zegt. Je moet een beetje een portfolio opbouwen en daarmee kan je aankloppen bij bands of je een keer mag fotograferen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:09 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
hallo!!!
even een andere vraag, ik zie hier vaak de meest fantastische foto's voorbij komen, en dan denk ik : wil ik ook!!!
het probleem is alleen dat mijn d90 met 17-70 sigma dslr meestal gewijgerd word. Van de week in tivoli bij kyteman geweest, en toen had ik toch graag mijn camera meegenomen. Hoe zou ik eventueel wel toegang met dslr kunnen krijg? of moet je dan sowieso acreditatie (rotwoord) aanvragen?
Die tweede is erg nicequote:Op dinsdag 17 april 2012 11:12 schreef Ener-G het volgende:
*
Zelf nogal druk op het moment, heb wel wat sets staan maar die moeten nog geedit etc. worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere plaatquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
die laatsteCamilla
en even eentje tussendoor sneaken:
[ afbeelding ]
en ze hebben ook allebei dezelfde schoenen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lekkere plaat
Ook een vrouw met telecaster:
[ afbeelding ]
Heb voor de grap zijn site bekeken, damn dat is slecht. Als hij er al 199,- voor kan vragen...quote:Of je koopt jezelf even naar binnen: http://workshop.zoom.nl/concertfotografie/informatie.html
En dan krijg je voor dat bedrag nog niet eens on-stage access..quote:Op vrijdag 27 april 2012 03:37 schreef TomR het volgende:
[..]
Heb voor de grap zijn site bekeken, damn dat is slecht. Als hij er al 199,- voor kan vragen...
ligt denk ik ook aan je instellingen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waarom zie ik bijna geen ruis op die foto's ?
Als ik zoiets probeer met mn kitlens heb ik een hooop ruis..
600D met 18-55 Is2 kitlens
Echt een lichtgevoelige lens nodig ?
ja, dan krijg je ruis jaquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owke ok, ik ga al snel naar de 3200 ...waar schieten jullie op dan ?
je komt zeker alleen in de HMH of Paradiso of nog groter?quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:56 schreef Mirjam het volgende:
aangezien de artiesten vaak goed belicht zijn door alle lichten
neequote:Op vrijdag 27 april 2012 13:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
je komt zeker alleen in de HMH of Paradiso of nog groter?
in de kleinere zalen wil het wel eens tegenvallen.
als er uberhaupt al front lights zijn in kleine zalen, stelt het weinig voor... backlight zuigt...quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee
maar idd, ben niet in kleine zalen geweest, maar ga er wel vanuit dat er altijd wel op z'n minst een flinke spot op de artiest staat
Ok maar is proberen, ja auto is drama idd, leuk voor in de volle zon buiten iets te doen maar verdr nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:04 schreef Mirjam het volgende:
voorbeeldje;
[ link | afbeelding ]
iso 2500, snelheid 0.004 sec (1/250) (erg snel dus)
als je op auto schiet maakt je camera er idd een potje van.
Heb je een vb foto ?quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:21 schreef Ener-G het volgende:
Soms heb ik aan F1.4 en iso6400 nog niet genoeg..
Meestal zit ik ergens tussen de iso3200 en 5000, met een diafragma van F2.0 a 2.2.
De kleur van het licht maakt ook veel uit, en ook of het led, fluorescent of gloeidraadlampen zijn.
De grotere locaties zoals Ahoy, HMH en Paradiso zijn veel makkelijker omdat daar vaak zo'n ongelofelijke bak licht hangt dat je bijna op daglichtsettings zit
hehe nee, dat valt vaak vies tegen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee
maar idd, ben niet in kleine zalen geweest, maar ga er wel vanuit dat er altijd wel op z'n minst een flinke spot op de artiest staat
lekker plaatjequote:Op vrijdag 27 april 2012 13:32 schreef Ener-G het volgende:
Ik gebruik tijdens shows verschillende lenzen, 35mm/1.8, 50mm/1.4, 28-75mm/2.8 of 16mm/2.8 fisheye. Meestal begin ik met de 28-75 en als het te donker is zet ik er een prime op.
50mm F1.4 ISO6400:
[ link | afbeelding ]
Overigens schiet ik wel met een fullframe camera (D700).
Ik kan je aanraden om een 50mm 1.8 te halen voor op je 600D, die kitlens is niet bepaald een toonbeeld van lichtsterkte, zeker niet als je inzoomt. En wees niet bang voor ISO3200. Beter een scherpe foto met ruis, dan een onscherpe
Wow, coolquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef Ener-G het volgende:
Oh het kon nog donkerder trouwens, dit was in de flexbar in Amsterdam:
1/50" 50mm F1.6 ISO12800
[ link | afbeelding ]
Maar dat was wel dusdanig donker dat ik met mn blote ogen minder zag dan de camera...
Ik heb dus alleen een 50 mm f1.4 lens. Omdat ik meestal dicht bij het podium sta, kun je geen overzichts foto maken, liefst zou ik met een 28 - 50 zoom gaan werken, nadeel is dan wel dat je gelijk op 2.8 lichtsterkte zit. Is 16 mm niet wat te veel van het goede? Of geeft het juist een mooi effect? Ben benieuwd naar foto's die met de 16 mm zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:32 schreef Ener-G het volgende:
Ik gebruik tijdens shows verschillende lenzen, 35mm/1.8, 50mm/1.4, 28-75mm/2.8 of 16mm/2.8 fisheye. Meestal begin ik met de 28-75 en als het te donker is zet ik er een prime op.
50mm F1.4 ISO6400:
[ link | afbeelding ]
Overigens schiet ik wel met een fullframe camera (D700).
Ik kan je aanraden om een 50mm 1.8 te halen voor op je 600D, die kitlens is niet bepaald een toonbeeld van lichtsterkte, zeker niet als je inzoomt. En wees niet bang voor ISO3200. Beter een scherpe foto met ruis, dan een onscherpe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |