abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2012 @ 17:54:52 #51
52513 whosvegas
The Trickster
pi_110869883
quote:
De grotere locaties zoals Ahoy, HMH en Paradiso zijn veel makkelijker omdat daar vaak zo'n ongelofelijke bak licht hangt dat je bijna op daglichtsettings zit
Maar wordt je daar als beginnend fotograaf snel toegelaten?
Nadeel is wel dat je zo 30 tot 60 euro betaald voor een kaartje. Vrij veel voor een avondje fotograferen.

Maar lijkt me wel leuk, denk dat ik, het dit jaar eens ga proberen in de HMH of Paradiso
Are you nuts??
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 april 2012 @ 20:58:27 #52
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_110877337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:54 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Maar wordt je daar als beginnend fotograaf snel toegelaten?
Nadeel is wel dat je zo 30 tot 60 euro betaald voor een kaartje. Vrij veel voor een avondje fotograferen.
avondje? 2 of 3x 15 minuten, als je de eerste 3 nummers mag fotograferen. anders krijg je ook meestal je dslr niet binnen.
Enne wat betreft de kosten, zorg dat je opdrachtgever gastenlijst voor je regelt, natuurlijk. Zonder opdrachtgever heb je eigenlijk ook weinig in de fotopit te zoeken, wat mij betreft.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:19:03 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_110887860
Zow vanavond even de zonnekap geschroeid:

VannStein 27-4-2012 by renegesink, on Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf zaterdag 28 april 2012 @ 16:16:22 #55
31271 krijg064
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 1 mei 2012 @ 01:01:40 #56
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_110983677
Verre van mijn dingetje, concertplaatjes, maar toch....

Koninginnedag, dorpje, podium, dat belooft over het algemeen niet veel goeds, meestal een plaatselijk bandje dat coverbandjes covert en aantoont dat je met wat goeie wil en gebrek aan oefening elke hit schaamteloos kunt verkrukken :')

Deze keer was het echter duidelijk iets anders. Dat andere bleek het orkestje Larry and his Flask uit Oregon te zijn die voor het eerst de grote plas waren overgestoken. In de US of A zijn ze inmiddels al redelijk groeiende en de komende tijd hangen ze dus in Europa uit, je kunt ze gaan bewonderen op Dauwpop. Qua sound mag je iets verwachten als Mumford&Sons, maar dan op adrenaline.

Fotograferen bij zo'n geïmproviseerd podium is een drama op zo'n stralende dag. De zon scheen knetterhard en zoals gezegd was het podiumpje veel te klein en vooral niet diep genoeg.
Voordeel was dat ik er zo ongeveer aan alle kanten bij kon en er niemand bij dit soort evenementjes gaat lopen prinsesjesjanken over een camera, dus besloot ik eens te kijken wat er van te maken viel.

1

2 eenmaal opgewarmd....

3

4

5 de microfoon bukte zelfs

of was niet bestand tegen de wel erg springerige gitarist/zangert

6

7

8

Met de Alfa500 en de Minolta 'beercan' 4/70-210mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:18:10 #57
52513 whosvegas
The Trickster
pi_111103970
Mensen, mooie foto's weer!
Als al mij foto's zijn geselecteerd, zal ik ook eens een selectie in dit topic posten :)
Are you nuts??
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:17:44 #58
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 mei 2012 @ 01:25:45 #59
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111191486
Rapalje op het bevrijdingsfestival in Zwolle

Met de Casio FH20
pi_111192822
Bevrijdingsfestival Drenthe.

ik moest vanochtend eerst zelf nog aan de slag (deze foto is niet van mij maar van sportimages.nl)

Deze zijn wel van mij.
Toen deze band aan de hits begon had ik pas door wie ze waren - Alain Clark. Ik luister ook nooit radio. Wel aardige gasten, backstage.

Bij DiRect had ik een mooi plaatsje aan de zijkant van het podium gevonden, maar zodra die manager dat zag moest ik daar opzouten. Ook wel aardige gasten. Beetje gek maar wel prettig.

En op wie moet je als band altijd wachten (nog even stemmen hoor)..
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 mei 2012 @ 16:04:46 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111207658
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2012 02:02 schreef Nemephis het volgende:
Bevrijdingsfestival Drenthe.

ik moest vanochtend eerst zelf nog aan de slag (deze foto is niet van mij maar van sportimages.nl)
[ link | afbeelding ]

Deze zijn wel van mij.
Toen deze band aan de hits begon had ik pas door wie ze waren - Alain Clark. Ik luister ook nooit radio. Wel aardige gasten, backstage.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij DiRect had ik een mooi plaatsje aan de zijkant van het podium gevonden, maar zodra die manager dat zag moest ik daar opzouten. Ook wel aardige gasten. Beetje gek maar wel prettig.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En op wie moet je als band altijd wachten (nog even stemmen hoor)..
[ afbeelding ]
Daar zit je dan toch maar mooi eersterangs zo naast het podium :Y

Ondergetekende had die luxe niet en afgaande op bands en nog meer hun exploitanten nogal spastisch doen over camera's had ik bij het bevrijdingsfestival in Zwolle twee compacten bij me gestoken en daar bleek ik de enige mee te zijn gezien de hoeveelheden spiegelreflexen op het veld.
Toch bleek de keuze voor die beide compacten (de sneaky Fuji F80EXR en de Casio FH20 superzoom) achteraf niet zo'n beroerde. In de mensenmassa heb je er minder last van en uiteindelijk wordt fotograferen ineens ook weer sport.
De uiterste telestand, alsmede de mogelijkheid om met de Casio RAW's te maken leverde me bij de Heideroosjes het volgende op op een ruime dertig meter afstand.

1

2

3

Alle drie dus met de Casio FH20
  zondag 6 mei 2012 @ 20:33:03 #62
52513 whosvegas
The Trickster
pi_111236842
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Daar zit je dan toch maar mooi eersterangs zo naast het podium :Y
Je hoort mij niet klagen :D

Op een gegeven moment stond ik een bekende band (ken ze verder niet) - zie die laatste foto, van die gitarist die aan het stemmen is.
Een moment later spelen ze verder, hij doet een solo en ik stond met oordoppen in precies naast enorme speakers, bak herrie van heb ik jou daar dus.
Op dat moment hoor ik boven dat enorme lawaai uit (!!!) * ..woef woef woef ..* en zie een Chinook opstijgen, de heli van Alain Clark & co. Ik bedacht me niet, sprong vooruit en klikte dit shot.
Toen bedacht ik mij dat ik naast die solerende gitarist was gesprongen en ben ik maar snel weer achter die speakers gaan staan. Oeps...

quote:
* knip *

De uiterste telestand, alsmede de mogelijkheid om met de Casio RAW's te maken leverde me bij de Heideroosjes het volgende op een ruime dertig meter afstand.
Repsecta! _O_ Dat haal ik niet met mijn toestel, vanaf die afstand, zo scherp!
Ik had er vanaf dat podium veel last van dat het op het podium erg donker was, en flits is not done. Toch nog paar mooie shots kunnen maken gelukkig.

Bij Vrijheidsfestival Drenthe Assen waren ook veel fotografen met tetters van telelenzen (heb zelf ook niet die luxe).
Van één van hen heb ik een visitekaartje gekregen, ik ga niet wel spammen, lees de copyrightvermelding maar - 't Is een foto van mij (met hipstermuts) plus vijf Asser gangsta-rappers van 12/14 jaar jong - Team Red Eyes - die een tekst hebben gemaakt op de muziek van 'Walk this way' speciaal voor dit optreden.

foto door SportImages.nl ©

Ik heb er ook nog audio bij: De player rechts van deze pagina, vanaf 34 minuten !
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2012 @ 10:59:59 #64
287763 SP22
pi_111240703
2 foto's die ik opnieuw heb bewerkt na wat tips, maar die de reportage niet hebben gehaald

Bevrijdingsfestival Groningen-5-2 by opticalworld, on Flickr

Bevrijdingsfestival Groningen-12 by opticalworld, on Flickr
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2012 @ 13:26:20 #65
287763 SP22
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 mei 2012 @ 23:58:18 #66
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111273279
Fraai allemaal :Y

Nog maar eens een stukje behelpen in Zwolle waar ik het met compactcamera's probeerde. Eén van die twee was mijn wel erg platte Fuji F80EXR waarvan ik niet verwachtte dat je er op een festival echt pret mee kon hebben. Dat viel uiteindelijk reuze mee. OK, het ruist wat, maar als die bands al hun best doen om zo rauw mogelijk te klinken, waarom zou ik dan op ruis en fuzz bezuinigen :?
Voordeel van zo'n kleine compact boven een zware reflex is dat je er tijdenlang mee boven je hoofd kunt werken.

1 Astroid Galaxy Tour

Hier bleef het bij omdat er een of andere wankele natnek steeds een glas bier boven mijn hoofd hield(drink het dan gewoon op) en ook omdat er in de Hedon-tent een PA stond waar kennelijk geen goed geluid uit te persen was. De Astroids kwamen mede daardoor totaal niet uit de verf, ik heb ze wel eens veel beter gehoord

2 Das PriV

In diezelfde Hedontent met diezelfde bagger-PA. Een project van wat rappers en muzikanten en zelfs voor mij als niet-bepaald-van-de-rap best wel te pruimen

3 Stefany June

Het werd pas interessant toen de zon het voor gezien hield en de Fuji zich maar met het kunstlicht moest zien te redden.

4 Dollekamp

5 Andre Manuel(Dollekamp)

6 Glasses and Moustaches

Uiteindelijk viel het me nog zo'n honderd procent mee wat ik uit een klein compactje wist te persen. De grootste uitdagingen bleken te zitten in het doorgronden wat je AF precies van plan is en in je timing, de compact is van huis uit wat trager van respons dan een spiegelreflex.
Nu nog even een bloemlezinkje in elkaar draaien van wat ik er met de Casio zo ongeveer van wist te maken, die weer zijn geheel eigen gebruiksaanwijzing had.
pi_111278643
Oudesok> Een beetje ruis kan best, maar op #1 vind ik persoonlijk de ruis een beetje teveel van het goede. De camera loopt duidelijk tegen de beperkingen aan van de kleine sensor, want je eerdere foto's van de Heideroosjes, waar zo te zien meer licht beschikbaar was vind ik beter geslaagd.

Wat je nog zou kunnen proberen is in de nabewerking (als die camera RAW's weg kan schrijven nog beter) een lichte curve toe te passen, zodat de donkere gedeeltes wat donkerder worden. Dan valt er ook een gedeelte van de in het oog springende ruis weg, aangezien die zich vooral in de achtergrond bevindt.

---

Op koninginnedag heb ik mn dslr ook thuisgelaten, en een stuk ontspannender en nonchalanter geschoten. Ik zie deze foto's ook niet als pure concertfoto's, maar meer als sfeerverslag.

De Kraaien vlak voor het bestijgen van het podium, even hun Haagse achtergrond etaleren in het Alkmaarsche: ;)

De politie moest ook nog even worden begroet :+

En uiteindelijk werd het toch wel een feestje:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:37:48 #68
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_111301895
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_111418943
Mooi dat ze je op #1 aan lijkt te kijken, dat maakt het fijn persoonlijk.

Lekker nonchalante pose op die tweede. Zou die wel ietsje krapper kaderen, de ruimte om haar heen is nogal rommelig, en dingen vallen weg in het donker/zwart.

---

In januari samen met een vriend van me een experimentje gedaan. Omdat hij een keer met een Nikon D700 een optreden wou schieten hebben we van camera gewisseld, dus hij met mijn D700 en ik met zijn Sony A700. Gaf een mooi inzicht in de manier waarop we allebei fotograferen, voor mij persoonlijk hoe ookalweer met een APS-C camera te schieten, met stabilisatie en onder andere een telelens. Veel geleerd in ieder geval :)

Joe Cocker tribute bandje:

Rolling Stones tribute bandje:

Hele set "Legends of Rock" op flickr
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 18:39:16 #70
31271 krijg064
pi_111429905
Ik mag hopen dat die tribute-Keith toch alleen z'n muziek hoeft na te spelen en niet het hele leven van Keith >:)

Die eerste van Astroids is leuk inderdaad. Bovenaan beetje krap naar mijn smaak, maar de manier waarop ze kijkt maakt het wel persoonlijker indeed.

pi_111456497
Oke laat ik ook een poging doen ;)

Katzenjammer, meidenband van 4 die samen meer dan 30 instrumenten bespelen en 4-stemmig zingen :) Briljante band! Hier gefotografeerd op het bevrijdingsfestival Utrecht 2012

zaterdag 12 mei 2012 @ 22:59:43 #72
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_111475812
Gister kleine prijs Spijkenisse,
altijd leuk zulke kleine jeugd centra..
Licht van de belichting hobby groep en bandjes waarvan
sommige leden de helft van hun noten mist als je de camera
op ze richt, schuld gevoel ten top hier :')

FOK!fotograaf dinsdag 22 mei 2012 @ 07:54:22 #73
31271 krijg064
pi_111870755
Mooi die van Blaudzun, het is tegelijkertijd door de pose een beetje een zoekplaatje, en toch weer zo herkenbaar door Johannes zijn bril, daar hou ik wel van :)

Hier nog wat foto's van Vannstein:

#1: met stiekem een beetje extra frontlicht van links (mijn offshoe flitser op de linker speaker stack):

#2: Het publiek bleef zonder de hekken ook wel uit de buurt van de vuurpotten :+

#3: "Mein Teil"

#4: "Engel"

#5: Roland van Stein himself:

hele set op Flickr
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:10:42 #75
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112012691
lol. net echt.

en dit is wat andere mensen met jou (mijne dus) foto's doen:

FOK!fotograaf vrijdag 25 mei 2012 @ 12:15:53 #76
31271 krijg064
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:21:24 #77
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112013158
zeker wel ja :)

oww die laatste is nice. sfeervol :)
pi_112042069
Die laatste is zeker nice, mag misschien wel iets krapper links en boven. Wel heel tof die lamp boven die vleugel :)

---

Te gekke avond gehad vanavond met onder andere De Staat:

pi_112217613
Wat shots van King Jack, ditmaal in zwart wit en gepoogd een rauwe sfeer neer te zetten, om te matchen bij het rockgeluid van de band:

set
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:44:09 #80
52513 whosvegas
The Trickster
pi_112225687
@Ener G - mooie foto's ^O^
Are you nuts??
  FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2012 @ 18:35:36 #81
287763 SP22
pi_112227835
Ener-g Fijne beweging in sommige!

Nog 1tje van mij:

The Black Bees by opticalworld, on Flickr
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:01:05 #82
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112239519
  zondag 3 juni 2012 @ 22:12:45 #83
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112402549
Ow damn. Ben dvdn die 5d III een testrun aan het geven. Had ik niet moeten doen. Nu wil ik hem echt hebben ... :(. Iso 25600 :). Foto's volgen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:34:29 #84
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_112468386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:01 schreef ebeaydojraes het volgende:
owww. nice contrast :D

en zoals jullie weten hou ik van uithalen:

[ afbeelding ]
-
[ afbeelding ]
-

maar ook van overzichtjes
[ afbeelding ]
Leuk he, die Club 3v12 avonden :D Soms sta je er maar met tien man te kijken, maar er komen wel eens verborgen juweeltjes langs :Y

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ow damn. Ben dvdn die 5d III een testrun aan het geven. Had ik niet moeten doen. Nu wil ik hem echt hebben ... :(. Iso 25600 :). Foto's volgen.
Testrun in de concertzalen een optie? :9~

Sleeeeyuuurrrrrrt *O*

...en Machine Head
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_112468614
Die Machine Head is super! Fijn contrast, scherpte en kleuren!

Wat is er met die 2e van Slayer gebeurd? Er zit een hele ranzige halo om hem heen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:41:21 #86
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_112470824
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:40 schreef Ener-G het volgende:
Die Machine Head is super! Fijn contrast, scherpte en kleuren!

Wat is er met die 2e van Slayer gebeurd? Er zit een hele ranzige halo om hem heen.
Thanks! Die 2e van Slayer komt omdat Kerry net door de rook naar voren komt lopen een een overload aan licht van achteren komt. Was een vervelend shot, maar met wat geknutsel toch wel evangelisch geworden.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:53:29 #87
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:57:54 #88
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112538246
die testrun was voor concertplaatjes :)

[ Bericht 100% gewijzigd door ebeaydojraes op 06-06-2012 21:07:32 ]
  FOK!fotograaf donderdag 7 juni 2012 @ 19:36:58 #89
31271 krijg064
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:27:05 #90
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_112600321
Hij komt nu regelmarig binnen dus bonnenkort in de verhuur
  zondag 10 juni 2012 @ 21:50:05 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_112712918
Begin eindelijk het idee te krijgen, dat ik de scherpte onder controle begin te krijgen :)

Foto's van Mudhony in Tivoli:

Gaaf concert was het, stond ik in eens in een springende massa met mijn camera :)
Are you nuts??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 juni 2012 @ 08:07:33 #92
300347 MrManuel
pi_112874305
Ik ga vrijdag een klein concert fotograferen voor een leidinggevende van mij.
Dit is me eerste echte ervaring met concertfotografie.

Hebben jullie nog tips?
Neem overigens de volgende uitrusting mee:

5DmkIII 16-35 lens en
600D 24mm prime lens.
1x 580 speedlite
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_112874654
Flitser lekker thuis laten, en met die lenscombinaties dichtbij gaan staan, eigenlijk zo dichtbij als je maar kan :)
pi_112916163
Birth of Joy:

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 juni 2012 @ 19:05:22 #95
300347 MrManuel
pi_112975922
Meningen aub! :)
Eerste keer concert fotografie!

zaterdag 16 juni 2012 @ 21:19:07 #96
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_112980951
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:05 schreef MrManuel het volgende:
Meningen aub! :)
Eerste keer concert fotografie!

[ afbeelding ]
Best goed hoor voor de eerste keer :Y Ik zou m minder krap kadreren linksonder (maar dan heb je kans dat je de bassist raar inkadert). Alternatief is rechts wat weghalen (dan mis je maar een headstock), maar dan is het beeld een beetje in evenwicht.

Wat je ook kunt doen is de kleurtemperatuur wat omlaaghalen in Lightroom/CameraRaw/Aperture (mits je RAW hebt geschoten) en extra contrast maakt door de schaduwen en hooglichten iets omhoog te gooien en lokaal contrast toe te voegen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 juni 2012 @ 01:55:20 #97
300347 MrManuel
pi_112992671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:19 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Best goed hoor voor de eerste keer :Y Ik zou m minder krap kadreren linksonder (maar dan heb je kans dat je de bassist raar inkadert). Alternatief is rechts wat weghalen (dan mis je maar een headstock), maar dan is het beeld een beetje in evenwicht.

Wat je ook kunt doen is de kleurtemperatuur wat omlaaghalen in Lightroom/CameraRaw/Aperture (mits je RAW hebt geschoten) en extra contrast maakt door de schaduwen en hooglichten iets omhoog te gooien en lokaal contrast toe te voegen.
Had hem al wat na bewerkt door het contract iets omhoog te gooien.
Met de temp had ik nog niet gespeeld.. En jep alles in RAW!

Dankje! :D
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juni 2012 @ 22:29:09 #98
31271 krijg064
pi_113291310
@ MrManuel: als dit een eerste keer tijdens een concert is, is het niet gek gedaan.

Vorige week geweldig leuk klein lokaal festival gefotografeerd: Kids 'n' Billies in het Goffertpark (Nijmegen). Aanrader voor volgend jaar mocht je in de buurt wonen (of er speciaal voor naar Nijmegen wilt reizen natuurlijk ;) )

dinsdag 3 juli 2012 @ 00:30:59 #99
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_113700728

een vaag figuur in actie op de foto ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 00:34:56 #100
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113700868