Feyenoord Netwerk.quote:'Liverpool wil verjongen; Kuyt mag vertrekken'
5 april 2012
Volgens het Engelse The Telegraph lijkt Dirk Kuyt een opvallend slachtoffer te worden van de verjongingskuur die Liverpool wil ondergaan. Na 6 jaar zou het management van de club niet ongelukkig zijn als Dirk Kuyt de club komende zomer zou verlaten. Liverpool zou het elftal willen verjongen en meer grip krijgen op de salarisuitgaven.
Kuyt en Maxi Rodríguez worden genoemd als slactoffers, Fabio Aurelio kreeg inmiddels al te horen dat hij overbodig is. Liverpool zou volgens The Telegraph een terugkeer van Kuyt naar Feyenoord niet in de weg staan.
Indien het bericht klopt zou Kuyt eerder da verwacht de keuze moeten maken of hij inderdaad nu al terugkeert naar Feyenoord.
Gewoon Europees voetbal halen, dan blijft die jongen wel. Zou wel goddelijk zijn als Kuyt nu terug komt, goede leermeester voor Achahbar ook denk ik.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:30 schreef Caland het volgende:
Liverpool wil door die verjonging ook heel graag Vilhena kopen.
quote:Pikt Feyenoord Kuyt voor slechts miljoen euro op?
Door: Rogier Deelstra
5-4-12 - 07:43
De kans dat Dirk Kuyt aan het einde van dit seizoen vertrekt bij Liverpool is toegenomen. Verklaarde de international van Oranje onlangs nog een langer verblijf in de Engelse havenstad te zien zitten, momenteel staan de zaken er behoorlijk anders voor.
Kuyt heeft een verbintenis tot de zomer van 2013 op Anfield, maar kan voor slechts 1,1 miljoen euro vertrekken. Dat komt door een clausule in zijn contract die dat bepaalt. En dus lonkt een rentree bij Feyenoord, de club waar Kuyt bij zijn vertrek in 2006 en terugkeer beloofde.
Onder druk
Trainer Kenny Dalglish van Liverpool staat onder druk na de teleurstellende prestaties dit seizoen. De club won weliswaar de League Cup, de eerste prijs sinds de kosmt van Kuyt, maar speelt in de competitie al enige tijd geen rol van betekenis meer in de strijd om Champions League-tickets.
Moyenne
Kuyt, de voorgaande jaren zeker van een basisplaats, zit dit seizoen vaker op de bank dan dat hij speelt. Zijn moyenne van twee doelpunten in 26 competitieduels is dan ook beduidend lager dan voorgaande jaren.
Water bij de wijn
Mocht de spits annex rechter middenvelder willen terugkeren in Rotterdam, moet Kuyt óf Feyenoord flink wat water bij de wijn doen. Het salarisplafond van de veertienvoudig kampioen van Nederland ligt op een miljoen euro, Kuyt verdient in Liverpool zeker vier keer zoveel.
Liefde of geld
Overigens heeft Kuyt over interesse niet te klagen. Werd hij de afgelopen transferperiodes nadrukkelijk in verband gebracht met Inter, ook Fiorentina en het Turkse Galatasaray zouden de routinier graag aan hun selecties toevoegen. Aan Kuyt de keus: oude liefde of nog één keer het grote geld?
20 miljoenquote:Op donderdag 5 april 2012 01:30 schreef Caland het volgende:
Liverpool wil door die verjonging ook heel graag Vilhena kopen.
Gast, serieus, voor elk bedrag boven de 10 miljoen Vilhena METEEN op het vliegtuig zetten. Jammer want ik ben ONGELOFELIJK fan van dit gast, maar dan ben je samen met de transfers van Wijnaldum en Fer al voor de helft uit de schulden.quote:
Hij zou helemaal gek zijn. Als deze man naar Feijenoord komt kan hij de absolute held van het legioen en Rotterdam worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:42 schreef AryaMehr het volgende:
Die zal waarschijnlijk nog wel voor een 'avontuur' in het buitenland kiezen.
Inderdaad. 2 jaar contractje die man en klaar.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:53 schreef Paul-89 het volgende:
Als Kuijt van Liverpool mag deze zomer en hij doet het dan niet hoeft het ook niet meer.
Kuijt is topfit.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:59 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar van mij hoeft het nu al niet meer.
Ben bang dat hij compleet leeg gespeeld is.
Voor nationaal topvoetbal elke week (Engeland, Spanje, Italië): JAquote:Op donderdag 5 april 2012 08:59 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar van mij hoeft het nu al niet meer.
Ben bang dat hij compleet leeg gespeeld is.
Dat soort spelers zijn zeldzaam. Die zijn helemaal gewend aan de Engelse luxe en salarissen dat een overstap naar Nederland pas wordt overwogen wanneer geen enkele fatsoenlijke club in het buitenland ze meer wilt hebben. Bovendien heb ik niet echt een al te hoge pet op van Kuyt als speler.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:50 schreef Helpmefok het volgende:
Hij zou helemaal gek zijn. Als deze man naar Feijenoord komt kan hij de absolute held van het legioen en Rotterdam worden.
Dan was je óf te jong om Kuijt meegemaakt te hebben in De Kuip óf je begrijpt er niets vanquote:Op donderdag 5 april 2012 09:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat soort spelers zijn zeldzaam. Die zijn helemaal gewend aan de Engelse luxe en salarissen dat een overstap naar Nederland pas wordt overwogen wanneer geen enkele fatsoenlijke club in het buitenland ze meer wilt hebben. Bovendien heb ik niet echt een al te hoge pet op van Kuyt als speler.
Reken maar dat Kuyt nog goed genoeg is om mee te doen met de Nederlandse top, slimme spelerquote:Op donderdag 5 april 2012 09:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat soort spelers zijn zeldzaam. Die zijn helemaal gewend aan de Engelse luxe en salarissen dat een overstap naar Nederland pas wordt overwogen wanneer geen enkele fatsoenlijke club in het buitenland ze meer wilt hebben. Bovendien heb ik niet echt een al te hoge pet op van Kuyt als speler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |