quote:
Op donderdag 5 april 2012 08:45 schreef Godtje het volgende:[..]
Dat wist die man dus wel redelijk goed uit te leggen. Voor mij een begrijpbaar standpunt nadat ik de man heb gehoord want normaal gesproken geen wenselijke situatie.
Waar het bij de Homo lobby vooral gaat over het discriminatie feit gaat het de wetenschapper puur om de harde cijfers. Dat er bij homo's 3 keer vaker het HIV virus aangetroffen wordt in Nederland terwijl het maar 1 op de 20 mannen ongeveer is. Dus 1/40e deel zorgt voor drie keer meer HIV besmettingen.
Controle is niet mogelijk want de incubatietijd is 10 dagen dan is het bloed al niet meer goed.
En last but not least gaf hij aan dat het een maatregel is uit luxe positie. IN tegenstelling tot organen zijn er genoeg bloed donoren en is het bloed van homo's niet nodig. Als ze dat wel moeten accepteren is er een verhoogd risico van 5 tot 10 keer zo hoog. Er is nu ongeveer 1 besmetting per jaar dat zal dus verhoogd worden naar 8 per jaar?
Dan is de vraag wat weegt zwaarder voor ons. Die 7 meer besmettingen of het uitsluiten van een beperkte groep. Niet vanwege hun sexuele voorkeur maar vanwege harde cijfers over een ziekte.
In de rest van europa is het ook niet toegestaan (bijna geen enkel land) en volgens mij alleen in Italië wel en juist daar gaf de wetenschapper aan zijn de homo's helemaal niet vaker besmet dus is er ook geen verhoogd risico.
Dat laatste betwijfel ik echt ten zeerste, aangezien het in dat land nog best wel taboe is en de mannen het allemaal stiekem met elkaar doen etc. Niemand komt er daar voor uit homo te zijn... dus de vragenlijst stelt geen ene fuck voor

Maar voor de rest snap ik het ook wel qua risico verhoging. Raar is dan dat sommige artikelen reppen over homo's. En dat bi's het wel mogen. Is het niet gewoon uberhaubt: Seks met mannen onderling? Want als dat niet zo is ga je wel degelijk verschil maken op geaardheid en niet op risico.
Wat ik raar vind is dat ze mensen nu op hun woord moeten vertrouwen. "Ik ben homo". "Ik niet". Terwijl het net zo goed kan zijn "Ik ben hetero, neuk 1000 vrouwen onbescherm per dag en ben al besmet". Een test moet je toch eigenlijk sowieso doen?