1 | [url=hier de link]hier het adres [/url] |
1 | [img]hier de URL[/img] |
quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
die is al eens geweest, station Kampen
Correctquote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:04 schreef Nico_S. het volgende:
Baarle Nassau / Baarle Hertog.
http://maps.google.nl/?ll(...)w&cbp=12,170.12,,0,0
quote:
Tja, die stond niet in het lijstje met 18 locaties die ik gevonden hadquote:
Markt, Geertruidenbergquote:
Ik verklein niks, dat doet photobucketquote:Op donderdag 12 april 2012 11:12 schreef Bart het volgende:
Jij verkleint die foto's altijd, da's stom.
Jaquote:Op donderdag 12 april 2012 11:16 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik verklein niks, dat doet photobucket
Zo beter?
[ afbeelding ]
Stand:quote:
daar was ik al mee bezigquote:Op donderdag 12 april 2012 12:29 schreef Bart het volgende:
Pikhoofd, werk je ook even de stand bij als iemand je opgave raadt?
Mag Pikhoofd ook doen als ie ziet dat zijn opgave geraden is hoorquote:
Ik had een tijd geleden zelf een opgave uit Moddergat. Andere locatie, maar het kwam me wel bekend voorquote:
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:36 schreef Pikhoofd het volgende:
Ik zal er de volgende keer aan denken!
asml veldhoven, adres even zoekenquote:Op donderdag 12 april 2012 12:38 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik had een tijd geleden zelf een opgave uit Moddergat. Andere locatie, maar het kwam me wel bekend voor
Nummer 28:
[ afbeelding ]
Stand:quote:Op donderdag 12 april 2012 12:42 schreef densmee het volgende:
[..]
asml veldhoven, adres even zoeken
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,190.61,,0,0.45
ik was er al bang voor met het bord aan de rechterkantquote:
Ik had hem ook netquote:
Maar ja, zonder dat bord was het ook wel een stuk lastiger gewordenquote:Op donderdag 12 april 2012 12:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik was er al bang voor met het bord aan de rechterkant
quote:Op donderdag 12 april 2012 11:16 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik verklein niks, dat doet photobucket
Zo beter?
[ afbeelding ]
Dit lijstje brengt me overalquote:Op donderdag 12 april 2012 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]die is hier ook al vlakbij, dit lijstje brengt je hier tussendoor steeds in de omgeving.....
quote:
Moddergat was toch redelijk noordelijkquote:Op donderdag 12 april 2012 17:38 schreef .Neovo. het volgende:
Wanneer komt het noorden nou weer eens aan de beurt?![]()
Als bovenstaand plaotje niet in het noorden is
tijd dus dat we het lijstje krakenquote:Op donderdag 12 april 2012 18:08 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Moddergat was toch redelijk noordelijk
Maar in mijn lijstje is de volgende in de noordelijke helft van het land, echter duurt het nog wel tot nummer 43 voor het écht noordelijk wordtKan ik helaas weinig aan doen
Dat sowiesoquote:Op donderdag 12 april 2012 18:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tijd dus dat we het lijstje kraken
dat ligt aan jou.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:05 schreef thettes het volgende:
Ik zie denk ik wel echt een overdaad aan zuid-holland of ligt het aan mij?
Ben zelf eigenlijk alleen thuis in NH.
(zal je zien dat de laatste net NH is)
Inderdaad.quote:
In ieder geval doen jullie veel vaker plaatsen die ik niet ken dan die ik wel ken. Dat lijkt me nogal een oneerlijke verdelingquote:
Doe er dan wat aan, word koerier ofzoquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:38 schreef thettes het volgende:
[..]
In ieder geval doen jullie veel vaker plaatsen die ik niet ken dan die ik wel ken. Dat lijkt me nogal een oneerlijke verdeling
Welke plaatsen ken jij?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:38 schreef thettes het volgende:
[..]
In ieder geval doen jullie veel vaker plaatsen die ik niet ken dan die ik wel ken. Dat lijkt me nogal een oneerlijke verdeling
Dat is niet heel veel. Overigens ken ik ook lang niet alle plaatsen die hier voorbij komen, maar het is ook een kwestie van analyserenquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:53 schreef .Neovo. het volgende:
Ik eigenlijk alleen een heeel klein stukje van Friesland en een gedeelte van Groningen en Drenthe.
o, ja als je maar de juiste databases ter beschikking hebt. Afgelopen week een oude NCIS gezien waar ze aan de hand van een type berk en een bepaald type lantarenpaal zo kunnen achterhalen waar een huis staatquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:03 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Dat is niet heel veel. Overigens ken ik ook lang niet alle plaatsen die hier voorbij komen, maar het is ook een kwestie van analyserenStaat er bijvoorbeeld een kerk op de foto, dan zou je kunnen proberen hem in deze lijst te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kerkgebouwen_in_Nederland En zo zijn er wel meer dingen die op de foto zouden kunnen staan waar je iets mee kunt (bijvoorbeeld watertorens, ... ).
Ik had niet door dat ik hem zo makkelijk had gemaaktquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:05 schreef Bart het volgende:
Inderdaad, die Millingen aan de Rijn was gewoon een kwestie van Googelen op 'Heen en weer V', de naam op dat bootje links in beeld. Ben daar zelf nog nooit geweest hoor.
Hoe weet ik hem anders binnen twee minutenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:08 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik had niet door dat ik hem zo makkelijk had gemaakt
SV Amsterdam doe ik heel leuk mee :p. Maar het is luiheid hoor, als ik niet uit mijn parate kennis al een sterk aanknopingspunt heb ga ik ook niet zoeken.quote:
dat heb ik ook, laatst dat uitzicht op het ijsselmeer, dan ben ik te lui om alle stadjes af te zoekenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar het is luiheid hoor, als ik niet uit mijn parate kennis al een sterk aanknopingspunt heb ga ik ook niet zoeken.
Oh zover ga ik ook niet neequote:Op vrijdag 13 april 2012 14:03 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
dat heb ik ook, laatst dat uitzicht op het ijsselmeer, dan ben ik te lui om alle stadjes af te zoeken
Dat is een goed voorbeeld, dat torentje in jouw opgave is niet te vinden door goede zoektermen op google, die lantarenpaal helpt wel die elimineert veel buurten maar dan houdt het voor mij ook op na 10 minuten meestal. Dan nog het weer en de bomen en genoeg tijd en zin dan kom je er welquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:39 schreef thettes het volgende:
[..]
SV Amsterdam doe ik heel leuk mee :p. Maar het is luiheid hoor, als ik niet uit mijn parate kennis al een sterk aanknopingspunt heb ga ik ook niet zoeken.
schoorsteen en een ?bunker?..quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:44 schreef Bart het volgende:
Mijn opgave is een kwestie van de goede zoekterm. Een ding op het plaatje (weliswaar heel slecht te zien) invullen in google en je hebt de locatie.
Dat helpt wel inderdaad.quote:
Stand:quote:Op maandag 16 april 2012 10:23 schreef Nico_S. het volgende:
Het Twiske.
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,232.48,,0,0
Ok, misschien iets te simpel dus...quote:
Aan het rietveldhuis wat je links zietquote:Op maandag 16 april 2012 15:14 schreef Bart het volgende:
Waaraan zie je die zo snel
Of hadden jullie daar gisteren allemaal een bbq ofzo
Dat, dus.quote:Op maandag 16 april 2012 15:15 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Aan het rietveldhuis wat je links ziet
Heb ik nog overwogen, maar die was al een keer geweestquote:
Ik had al het vermoeden dat er een link was met Rietveld, omdat er eigenlijk vrij weinig zichtbaar was, behalve dat bordje met informatie op het huis. Dus vervolgens gezocht op "Rietveld 14" (14 is het huisnummer wat zichtbaar is). Bij Google afbeeldingen was het op pagina 3 te vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 16:35 schreef Nico_S. het volgende:
[..]Opgezocht, geboortehuis Rietveld. Hoe kwam je daar zo snel op?
nee maar ik googlde de naam op de kraan en dat bedrijf was gesitureerd in Den Boschquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef rubbereend het volgende:
gaan we nu voortaan eerst proberen het gebied te raden?
Ja en dan lees je dat in heel Nederland werkzaam zijnquote:Op maandag 16 april 2012 21:57 schreef tdrone het volgende:
[..]
nee maar ik googlde de naam op de kraan en dat bedrijf was gesitureerd in Den Bosch
loop ff de orders van 2009 naquote:Op maandag 16 april 2012 21:57 schreef tdrone het volgende:
[..]
nee maar ik googlde de naam op de kraan en dat bedrijf was gesitureerd in Den Bosch
quote:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,14.06,,0,4.64quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:02 schreef rubbereend het volgende:
uit mijn hoofd de Ruitenberglaan in Arnhem, je kijkt op de HEAO daar
quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 15:44 schreef Nico_S. het volgende:
Zwolle.
http://maps.google.nl/map(...)Q&cbp=12,321.63,,0,0
quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 17:54 schreef bork het volgende:
IJsseldijk West, Ouderkerk aan den IJssel,
Ik dacht het park links te herkennen, maar dat bleek niet het geval. Verder niet echt aanknopingspunten om gericht te kunnen zoeken.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:05 schreef bork het volgende:
Niemand die dit kent? Jammer, ik ook niet tot gisterenavond, liep ik er toevallig tegen aan toen ik op zoek was naar iets andershet is wel erg historisch en erg Nederlands.
Close but noquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kan nu niet zoeken, maar da's Schokland
quote:Op maandag 30 april 2012 01:27 schreef Nico_S. het volgende:
Nou, ik heb anders een hoop wegen in die contreien afgezocht (met de juiste oriëntatie qua windroos), maar ik ben deze plek nog niet tegengekomen.
Het is een (aanleg-)steigerquote:
Het gaat om inpoldering van een Zuiderzeehaven -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuinrequote:Op maandag 30 april 2012 09:15 schreef Rockfire het volgende:
Ik had nog niet gezocht (hele weekend mobiel), maar nu toch maar even gedaan:
Hopweg, 8315 Luttelgeest
http://m.google.nl/u/m/dN1OVA
Kan helaas pas morgen een nieuwe plaatsen
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:30 schreef bork het volgende:
Ik laat me niet meer foppen, dat is de vierde keer dat ik die kerk hier zie, Bergsedijk, Geertruidenberg.
en een kanaal en een ophaalbrug en een overeenkomst met mijn laatstequote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:56 schreef Rockfire het volgende:
Een gemaal, maar daarvan hebben we er wel heel veel in Nederland
Oke, misschien had ik wat minder snel moeten gaan klagenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:39 schreef bork het volgende:
[..]
en een kanaal en een ophaalbrug en een overeenkomst met mijn laatste.
ha, die bewaar ik dus mooi voor de volgendequote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:05 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Oke, misschien had ik wat minder snel moeten gaan klagen
Coevorderkanaal, Coevorden
Maar nu ben ik wel benieuwd naar de overeenkomst met jouw laatste
Oh is dat zo? Ik kon hem mij niet herinneren... Heb jij gelukquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef bork het volgende:
Burgemeester Verwielstraat / De Lind, Oisterwijk,
tweede keer btw
Een beetje maar ik kende deze ook van vroeger en van een recente bruiloftquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:54 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Ik kon hem mij niet herinneren... Heb jij geluk
Waterpoort, Woudrinchemquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:56 schreef bork het volgende:
[..]
Een beetje maar ik kende deze ook van vroeger en van een recente bruiloft![]()
Ok, deze heeft een gemeenschappelijk kenmerk met de vorige twee, die ik hier al heb geplaatst.
[ afbeelding ]
Heel goedquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:38 schreef Franknfurter het volgende:
Ik weet hem! Maar ik weet niet hoe ik zo'n googlemaps linkje moet maken.
Edit: gefunden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=13,10.21,,0,2.73
editten moet je dan weer niet doenquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:38 schreef Franknfurter het volgende:
Ik weet hem! Maar ik weet niet hoe ik zo'n googlemaps linkje moet maken.
Edit: gefunden:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=13,10.21,,0,2.73
Oh, hehe. Oeps.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
editten moet je dan weer niet doen
Dan moet je eigenlijk de stand ook even bijwerken, maar dat doe ik na mijn opgave wel.quote:
Stand:quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:15 schreef Pikhoofd het volgende:
Schielandse Hoge Zeedijk West, Moordrecht
Stand:quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:23 schreef Nico_S. het volgende:
Middelburg.
http://maps.google.nl/map(...)g&cbp=12,260.37,,0,0
quote:
quote:
quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |