Als ze niet wil dan wil ze niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:58 schreef Bouty het volgende:
Ik kan het wel bedenken, en vind het ook heel lief!
Maar ik wil ook zo graag haar die luxe bieden!
Maar zij wil het niet aannemen. En dan houdt het op. Ik zou trouwens inderdaad je geld nu niet gaan verbrassen, big spender jij, maar wat opzij leggen voor de magere tijden die na de zomer aanbreken.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:58 schreef Bouty het volgende:
Neem haar dan een weekend ergens mee naartoe in plaats van dat je haar geld gaat lopen bieden, bedenk iets leuks voor haar, bouw je leuke herinneringen op en is het niet zo goedkoop als gewoon geld van een ander voor niks aannemen behalve het feit dat je die persoon neukt.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:58 schreef Bouty het volgende:
Blijkbaar wil ze een luistert oor hebben. Als je hebt aangeboden haar financieel te helpen en ze wil het niet dan houdt alles op.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!quote:Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?
Schenk het aan een goed doel. Maar ga het je vriendin niet lopen opdringen omdat jij je schuldig voelt.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:
[..]
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Laat haar anders meedoen met de hobby waarmee je je geld binnenkrijgt, wellicht vindt ze dat wel wat...werkt ze er toch voor. Geen idee wat je doet maar wellicht is er wel zoiets als een "baan"voor haar te vinden binnen datgene wat je doet.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:
[..]
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
Heeft te maken dat ik er inderdaad geen tijd meer voor heb. Het is ook zeker mijn plan om te sparen, maar de verhouding ligt nu gewoon veel te scheef en kan dus echt wel iets missen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?
Overigens, het is april he, jij hebt het over september, dat is 't zo, dus in plaats van de grote jongen uit te hangen en veel geld uit te geven kun je beter wat geld oppotten voor als het straks wat magerder wordt. Lijkt me verstandiger.
Overigens: respect voor je vriendin.
Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)quote:Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:
[..]
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
Niet zoveel, ik was gewoon benieuwd naar buitenstaande meningen. Ik ben waarschijnlijk inderdaad een socialy akward persoon, en daarom waarschijnlijk zo goed in mijn hobbyquote:Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)
Zeg dat maar tegen al die pensioenfondsen en woningbouwcoöperaties...quote:Op woensdag 4 april 2012 13:11 schreef Arriviste het volgende:
Nee = nee
En wat je overtollige liquide middelen moet doen? S P A R E N voor de magere tijden.
Dat staat hier nu even los vanquote:Op woensdag 4 april 2012 13:12 schreef Aardappel2610 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen al die pensioenfondsen en woningbouwcoöperaties...
En zoeken ze daar nog mensen?quote:
Waarschijnlijk drugsdealer...quote:Op woensdag 4 april 2012 13:23 schreef vosss het volgende:
TS vangt 3500 euro per maand en is 22?
Wat voor werk doe je?
Niet meer 42 uur per week (6 uur per dag)quote:Op woensdag 4 april 2012 13:28 schreef vosss het volgende:
Ow en dat kan je niet meer doen als je studie start?
En dat heb je natuurlijk netjes geregeld met de Belastingdienst, hm?quote:
Jep, mag elke maand opgeven wat mijn winnings zijn en daarvan 29% overmaken.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat heb je natuurlijk netjes geregeld met de Belastingdienst, hm?
Ik vind het niet zo raar dat je vriendin niks met deze vage praktijken te maken wil hebben.
Als je dit doet zal ze zich mogelijk minder bezwaard voelen, zeker als je toch al van plan was voor jezelf op een tripje te gaan en haar meeneemt. Dan heeft zij het idee dat ze je bijna niet op extra kosten jaagt en dat is dan geen probleem. Dit vind ik persoonlijk alleen moreel aanvaardbaar als jij ook echt in je eentje die trip zou maken; anders is het gewoon een smoesje om haar schuldgevoel af te praten.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:02 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Neem haar dan een weekend ergens mee naartoe in plaats van dat je haar geld gaat lopen bieden, bedenk iets leuks voor haar, bouw je leuke herinneringen op en is het niet zo goedkoop als gewoon geld van een ander voor niks aannemen behalve het feit dat je die persoon neukt.
Ik vermoed lees net dat jij van jongs af aan al veel tijd hebt geïnvesteerd in het meester worden van die hobby. Je hebt dus wel degelijk moeite gedaan en tijd gestopt hierin, wat zich nu terugbetaalt en daar moet jij je niet schuldig over voelen. Andere mensen hebben die tijd in hun jeugd gestoken in leren sporten, een instrument bespelen, dansen, koken, etc. en daar halen ze op hun manier ook voordeel uit, dat niet persé in de vorm van geld hoeft te zijn. Jij hebt die talenten niet ontwikkeld dus mist die voordelen, en zij hoeven hun voordelen ook niet met jou te delen. Er is dus niets mis mee dat jij van jouw talenten en investeringen profiteert. Wel kun je met iemand afspreken om elkaars talenten te delen - ik leer jou dit, jij leert mij dat. Dat is een eerlijke constructie waarbij niemand zich bezwaard voelt.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:
[..]
In het licht van bovenstaande gezien, is dat simpelweg een methode om haar geld te geven waar zij weinig tot niets voor heeft gedaan, maar zonder dat ze er een schuldgevoel of een gevoel van afhankelijkheid aan over houdt. TS heeft immers geïnvesteerd in zijn talenten, heeft al het zware voorwerk gedaan en plukt daar nu de vruchten van; zijn vriendin heeft die investering niet gedaan. Zou je haar "laten meedoen" zonder dat daar iets tegenover staat, dan is ze alsnog een profiteur, niet meer van geld maar van opgedane ervaring. Ze "werkt er toch voor" en dat is genoeg om haar gemoedsrust te kalmeren, maar in werkelijkheid is de werklast op haar dan vele malen lager dan op TS. Ik ben van mening dat als het vrouwen werkelijk gaat om eerlijke verdeling en gelijkwaardigheid, i.p.v. simpelweg het vermijden van schuldgevoel en afhankelijkheid, dat dergelijke constructies niet eens in ze op zouden moeten komen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Laat haar anders meedoen met de hobby waarmee je je geld binnenkrijgt, wellicht vindt ze dat wel wat...werkt ze er toch voor. Geen idee wat je doet maar wellicht is er wel zoiets als een "baan"voor haar te vinden binnen datgene wat je doet.
Dat heb je goed voor elkaar. Maar laat je vriendin, als jij straks minder gaat verdienen dan heb je in ieder geval wat gespaard. Ga niet opdringen om dingen voor haar te betalen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:26 schreef Bouty het volgende:
Zal wel lekker controversieel worden, maar het meeste is al gezegd dus ik denk dat derailen geen probleem meer is...
Ik ben een redelijke autist in het herkennen van patronen, kansberekening en toepassen van wiskunde. Met deze eigenschappen bleek ik enorm veel aanleg te hebben voor online poker. Voornamelijk omdat ik dit ook puur uit hobby kan spelen en dus nooit verveeld of met tegenzin zit te klikken...4 jaar lang het spel bestuderen tijdens mijn opleiding waar ik slapend doorheen kwam (wiskunde) heeft mij tot dit ontwikkeld.
En ja, ik besef zelf dat ik sociaal vlak wel eens te kort schiet.
Is gemiddeld over na belasting, zit enorm veel variantie in overigens dus het is niet dat ik elke maand op dit bedrag uitkom.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:34 schreef vosss het volgende:
En heb je dan netto 2485 per maand of bruto 4929,58?
Ergo: is die 3500 voor of na belasting?
Da's dan ¤ 1000, want anders voel ik me bezwaard omdat ik je iets heb gegeven zonder er iets voor terug te krijgen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:38 schreef Bouty het volgende:
Bedankt Polarcat, mooie post! Kan ik echt wat mee
Wat een werkelijk ge-ni-aal stukje tekst heb hier geschrevenquote:Op woensdag 4 april 2012 13:35 schreef Polarcat het volgende:
In het licht van bovenstaande gezien, is dat simpelweg een methode om haar geld te geven waar zij weinig tot niets voor heeft gedaan, maar zonder dat ze er een schuldgevoel of een gevoel van afhankelijkheid aan over houdt. TS heeft immers geïnvesteerd in zijn talenten, heeft al het zware voorwerk gedaan en plukt daar nu de vruchten van; zijn vriendin heeft die investering niet gedaan. Zou je haar "laten meedoen" zonder dat daar iets tegenover staat, dan is ze alsnog een profiteur, niet meer van geld maar van opgedane ervaring. Ze "werkt er toch voor" en dat is genoeg om haar gemoedsrust te kalmeren, maar in werkelijkheid is de werklast op haar dan vele malen lager dan op TS. Ik ben van mening dat als het vrouwen werkelijk gaat om eerlijke verdeling en gelijkwaardigheid, i.p.v. simpelweg het vermijden van schuldgevoel en afhankelijkheid, dat dergelijke constructies niet eens in ze op zouden moeten komen.
Pfrt.quote:Op donderdag 5 april 2012 03:14 schreef Maanvis het volgende:
Als ze van alles de helft wil betalen is het natuurlijk heel lief, maar niet altijd leuk. Een ex van me zat altijd krap en ik kon wel wat missen, maar als we uit eten gingen of een weekendje weg dan moest dat altijd heel goedkoop omdat zij haar deel anders niet kon betalen. Dat vond ik wel erg jammer.
uit eten was altijd de mac of de pizzeria of de snackbar, irri dusquote:
En als je gewoon zegt: "Ik trakteer je op een etentje, ik heb bij blablabla gereserveerd"? Of protesteerde ze zelfs daar tegen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
uit eten was altijd de mac of de pizzeria of de snackbar, irri dus.
Bedankt voor je motiverende openingszinquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ze gaat het met je uitmaken, ze weet alleen nog niet wanneer.
Ze wil je geld daarom ook niet, zodat je nadat het uit is niet kan zeggen "maar ik heb dit dat zus zo voor je betaald"
Dan wordt het inderdaad wel een iets ander verhaal.quote:Op donderdag 5 april 2012 03:14 schreef Maanvis het volgende:
Als ze van alles de helft wil betalen is het natuurlijk heel lief, maar niet altijd leuk. Een ex van me zat altijd krap en ik kon wel wat missen, maar als we uit eten gingen of een weekendje weg dan moest dat altijd heel goedkoop omdat zij haar deel anders niet kon betalen. Dat vond ik wel erg jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |