abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109891006
Waarom wil mijn vriendin mijn geld niet? Ik zit namelijk in een situatie dat ik op een voor mij relatief eenvoudige manier veel geld verdien en mijn vriendin hard werkt voor weinig, maar zij wil daar maar geen gebruik van maken...

Situatie (aangezien dit toch lekker anoniem is noem ik bedragen):
Ik: ~¤3500/maand tot september wanneer mijn masterstudie begint, zal dan richting ¤500/maand gaan verwacht ik.
Vriendin: ¤150/maand en studeert full time (en ook daadwerkelijk 40 uur op school)

Ik ben 22 en zij 20. We zijn pas 2 maanden samen, maar ik wil zo graag dat ze gaat meegenieten van de luxe die ik heb in plaats van altijd de helft willen betalen etc...

Vinden jullie het dan niet realistisch als ik wat meer betaal voor de uitjes/etentjes/cadeautjes etc?
  woensdag 4 april 2012 @ 12:57:00 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891053
Ik mag jouw vriendin wel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 4 april 2012 @ 12:57:30 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_109891072
Ah, dat vind ik best lief van je vriendin. Een topmeid. O+
pi_109891081
Dit kan je zelf niet bedenken?
pi_109891109
Trots, geen verwijten willen hebben als het uitgaat noem maar op....leuk dat je het wilt doen maar als ze niet wil gewoon niet verder op ingaan...begint ze zich alleen maar aan te ergeren. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_109891126
Ik kan het wel bedenken, en vind het ook heel lief!

Maar ik wil ook zo graag haar die luxe bieden!
pi_109891154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:58 schreef Bouty het volgende:

Als ze niet wil dan wil ze niet. :*
Optimist tot in de kist
pi_109891190
Geld achteruit leggen voor wanneer je 500 eu p maand gaat krijgen ^O^
pi_109891224
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
  woensdag 4 april 2012 @ 13:00:48 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891236
quote:

Maar zij wil het niet aannemen. En dan houdt het op. Ik zou trouwens inderdaad je geld nu niet gaan verbrassen, big spender jij, maar wat opzij leggen voor de magere tijden die na de zomer aanbreken.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:01:48 #11
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_109891288
Topwijf! En niet omdat het zo lekker goedkoop voor je is, maar dat ze een onafhankelijk mens is en dat wil blijven. Knijp je handen dicht met zo'n mens, als ze iets liefs tegen je zegt weet je 100% zeker dat ze het bedoelt zoals ze het zegt, zonder bijkomende motieven. Ze investeert in evenwicht en gelijkwaardigheid. Dat is waardevoller dan wat luxe kan brengen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_109891313
TS begrijpt het principe niet van eergevoel...
pi_109891334
quote:

Neem haar dan een weekend ergens mee naartoe in plaats van dat je haar geld gaat lopen bieden, bedenk iets leuks voor haar, bouw je leuke herinneringen op en is het niet zo goedkoop als gewoon geld van een ander voor niks aannemen behalve het feit dat je die persoon neukt.
pi_109891346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Maar wat moet ik dan als zij mij verteld geldzorgen te hebben? Ze heeft het gewoon erg krap door verschillende bijkomende kosten....
Blijkbaar wil ze een luistert oor hebben. Als je hebt aangeboden haar financieel te helpen en ze wil het niet dan houdt alles op. ;)
Optimist tot in de kist
pi_109891361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:00 schreef Bouty het volgende:
Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?
pi_109891411
Doorgeslagen feministen ook altijd... Ze willen zo graag zelfstandig en onafhankelijk zijn. Maar als het er op aankomt laten ze het ineens keihard vallen... :')
pi_109891418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Begrip tonen, luisteren..... niet veel ervaring?
Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
  woensdag 4 april 2012 @ 13:05:37 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109891475
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:04 schreef Bouty het volgende:

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Schenk het aan een goed doel. Maar ga het je vriendin niet lopen opdringen omdat jij je schuldig voelt.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 13:06:35 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109891514
quote:

[..]

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen.
Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?

Overigens, het is april he, jij hebt het over september, dat is 't zo, dus in plaats van de grote jongen uit te hangen en veel geld uit te geven kun je beter wat geld oppotten voor als het straks wat magerder wordt. Lijkt me verstandiger.

Overigens: respect voor je vriendin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109891523
quote:

[..]

Wat mee speelt is dat ik het geld verdien met een hobby, niet eens werk. Ik voel mij gewoon schuldig zoveel geld te hebben zonder te 'werken' terwijl zij enorm veel voor moet doen. Zij verdient het zoveel meer dan ik!
Laat haar anders meedoen met de hobby waarmee je je geld binnenkrijgt, wellicht vindt ze dat wel wat...werkt ze er toch voor. Geen idee wat je doet maar wellicht is er wel zoiets als een "baan"voor haar te vinden binnen datgene wat je doet.
Optimist tot in de kist
  woensdag 4 april 2012 @ 13:08:42 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_109891605
Toffe vriendin. O+

Delen in je geld hoeft niet per sé natuurlijk maar je kan haar best es iets cadeau doen waarvan je weet dat ze het nodig heeft, maar niet kan betalen.

Verder wat CoolGuy zegt, het is zó september, dus sparen zou verstandiger zijn. 500 euro in de maand is dan ineens héél weinig namelijk.
power to the people
pi_109891624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom ga je dan straks terug naar 500 euro. Is dat doordat er kosten vanaf gaan waardoor je nog maar500 euro over houdt of is dat omdat je dan je hobby niet meer kunt doen en dan dus niet meer zoveel binnen komt?

Overigens, het is april he, jij hebt het over september, dat is 't zo, dus in plaats van de grote jongen uit te hangen en veel geld uit te geven kun je beter wat geld oppotten voor als het straks wat magerder wordt. Lijkt me verstandiger.

Overigens: respect voor je vriendin.
Heeft te maken dat ik er inderdaad geen tijd meer voor heb. Het is ook zeker mijn plan om te sparen, maar de verhouding ligt nu gewoon veel te scheef en kan dus echt wel iets missen.
pi_109891637
quote:

[..]

Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)
pi_109891696
Wat doe je voor die 3500 in de maand als ik vragen mag? :P
pi_109891715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je bent een beetje een vastgelopen plaat, alles is al gezegd er is niet meer dat je verteld kan worden hier.Wat wil je nu van ons horen? (wat nog niet gezegd is)
Niet zoveel, ik was gewoon benieuwd naar buitenstaande meningen. Ik ben waarschijnlijk inderdaad een socialy akward persoon, en daarom waarschijnlijk zo goed in mijn hobby :(. Bedankt voor alle feedback in ieder geval :)
pi_109891748
Nee = nee

En wat je overtollige liquide middelen moet doen? S P A R E N voor de magere tijden.
pi_109891783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:11 schreef Arriviste het volgende:
Nee = nee

En wat je overtollige liquide middelen moet doen? S P A R E N voor de magere tijden.
Zeg dat maar tegen al die pensioenfondsen en woningbouwcoöperaties... :')
pi_109891810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:12 schreef Aardappel2610 het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen al die pensioenfondsen en woningbouwcoöperaties... :')
Dat staat hier nu even los van }:|
pi_109892125
Ze wil je niets verschuldigd zijn. Prima toch?
pi_109892176
TS vangt 3500 euro per maand en is 22?

Wat voor werk doe je?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:23:19 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_109892184
zet het op een spaarrekening voor later, als jullie dan nog bij elkaar zijn kunnen jullie er wel samen van genieten :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_109892190
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:23 schreef vosss het volgende:

Wat voor werk doe je?
En zoeken ze daar nog mensen? :')
vosss is de naam,
pi_109892198
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:23 schreef vosss het volgende:
TS vangt 3500 euro per maand en is 22?

Wat voor werk doe je?
Waarschijnlijk drugsdealer... :P
pi_109892279
quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:23 schreef vosss het volgende:

[..]

En zoeken ze daar nog mensen? :')
:D
pi_109892310
Zal wel lekker controversieel worden, maar het meeste is al gezegd dus ik denk dat derailen geen probleem meer is...

Ik ben een redelijke autist in het herkennen van patronen, kansberekening en toepassen van wiskunde. Met deze eigenschappen bleek ik enorm veel aanleg te hebben voor online poker. Voornamelijk omdat ik dit ook puur uit hobby kan spelen en dus nooit verveeld of met tegenzin zit te klikken...4 jaar lang het spel bestuderen tijdens mijn opleiding waar ik slapend doorheen kwam (wiskunde) heeft mij tot dit ontwikkeld.

En ja, ik besef zelf dat ik sociaal vlak wel eens te kort schiet.
pi_109892356

[ Bericht 100% gewijzigd door Bouty op 04-04-2012 13:28:51 ]
pi_109892396
Ow en dat kan je niet meer doen als je studie start? :?
vosss is de naam,
pi_109892421
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:28 schreef vosss het volgende:
Ow en dat kan je niet meer doen als je studie start? :?
Niet meer 42 uur per week (6 uur per dag)
pi_109892487
Betaal je wel de 29% kansspelbelasting?
  woensdag 4 april 2012 @ 13:31:06 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109892496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:26 schreef Bouty het volgende:

online poker
En dat heb je natuurlijk netjes geregeld met de Belastingdienst, hm?

Ik vind het niet zo raar dat je vriendin niks met deze vage praktijken te maken wil hebben.
pi_109892501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Renzoku het volgende:
Betaal je wel de 29% kansspelbelasting?
ja.
pi_109892517
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

En dat heb je natuurlijk netjes geregeld met de Belastingdienst, hm?

Ik vind het niet zo raar dat je vriendin niks met deze vage praktijken te maken wil hebben.
Jep, mag elke maand opgeven wat mijn winnings zijn en daarvan 29% overmaken.
pi_109892588
En heb je dan netto 2485 per maand of bruto 4929,58?

Ergo: is die 3500 voor of na belasting?
vosss is de naam,
pi_109892617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Neem haar dan een weekend ergens mee naartoe in plaats van dat je haar geld gaat lopen bieden, bedenk iets leuks voor haar, bouw je leuke herinneringen op en is het niet zo goedkoop als gewoon geld van een ander voor niks aannemen behalve het feit dat je die persoon neukt.
Als je dit doet zal ze zich mogelijk minder bezwaard voelen, zeker als je toch al van plan was voor jezelf op een tripje te gaan en haar meeneemt. Dan heeft zij het idee dat ze je bijna niet op extra kosten jaagt en dat is dan geen probleem. Dit vind ik persoonlijk alleen moreel aanvaardbaar als jij ook echt in je eentje die trip zou maken; anders is het gewoon een smoesje om haar schuldgevoel af te praten.

quote:

[..]

Ik vermoed lees net dat jij van jongs af aan al veel tijd hebt geïnvesteerd in het meester worden van die hobby. Je hebt dus wel degelijk moeite gedaan en tijd gestopt hierin, wat zich nu terugbetaalt en daar moet jij je niet schuldig over voelen. Andere mensen hebben die tijd in hun jeugd gestoken in leren sporten, een instrument bespelen, dansen, koken, etc. en daar halen ze op hun manier ook voordeel uit, dat niet persé in de vorm van geld hoeft te zijn. Jij hebt die talenten niet ontwikkeld dus mist die voordelen, en zij hoeven hun voordelen ook niet met jou te delen. Er is dus niets mis mee dat jij van jouw talenten en investeringen profiteert. Wel kun je met iemand afspreken om elkaars talenten te delen - ik leer jou dit, jij leert mij dat. Dat is een eerlijke constructie waarbij niemand zich bezwaard voelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Laat haar anders meedoen met de hobby waarmee je je geld binnenkrijgt, wellicht vindt ze dat wel wat...werkt ze er toch voor. Geen idee wat je doet maar wellicht is er wel zoiets als een "baan"voor haar te vinden binnen datgene wat je doet.
In het licht van bovenstaande gezien, is dat simpelweg een methode om haar geld te geven waar zij weinig tot niets voor heeft gedaan, maar zonder dat ze er een schuldgevoel of een gevoel van afhankelijkheid aan over houdt. TS heeft immers geïnvesteerd in zijn talenten, heeft al het zware voorwerk gedaan en plukt daar nu de vruchten van; zijn vriendin heeft die investering niet gedaan. Zou je haar "laten meedoen" zonder dat daar iets tegenover staat, dan is ze alsnog een profiteur, niet meer van geld maar van opgedane ervaring. Ze "werkt er toch voor" en dat is genoeg om haar gemoedsrust te kalmeren, maar in werkelijkheid is de werklast op haar dan vele malen lager dan op TS. Ik ben van mening dat als het vrouwen werkelijk gaat om eerlijke verdeling en gelijkwaardigheid, i.p.v. simpelweg het vermijden van schuldgevoel en afhankelijkheid, dat dergelijke constructies niet eens in ze op zouden moeten komen.

Wat wel een eerlijke constructie zou zijn, is als TS zijn vriendin dit leert en zij hem andere dingen leert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Polarcat op 04-04-2012 13:53:24 ]
pi_109892675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:26 schreef Bouty het volgende:
Zal wel lekker controversieel worden, maar het meeste is al gezegd dus ik denk dat derailen geen probleem meer is...

Ik ben een redelijke autist in het herkennen van patronen, kansberekening en toepassen van wiskunde. Met deze eigenschappen bleek ik enorm veel aanleg te hebben voor online poker. Voornamelijk omdat ik dit ook puur uit hobby kan spelen en dus nooit verveeld of met tegenzin zit te klikken...4 jaar lang het spel bestuderen tijdens mijn opleiding waar ik slapend doorheen kwam (wiskunde) heeft mij tot dit ontwikkeld.

En ja, ik besef zelf dat ik sociaal vlak wel eens te kort schiet.
Dat heb je goed voor elkaar. Maar laat je vriendin, als jij straks minder gaat verdienen dan heb je in ieder geval wat gespaard. Ga niet opdringen om dingen voor haar te betalen.
pi_109892710
Bedankt Polarcat, mooie post! Kan ik echt wat mee :)
pi_109892765
quote:
5s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:34 schreef vosss het volgende:
En heb je dan netto 2485 per maand of bruto 4929,58?

Ergo: is die 3500 voor of na belasting?
Is gemiddeld over na belasting, zit enorm veel variantie in overigens dus het is niet dat ik elke maand op dit bedrag uitkom.
pi_109892793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:38 schreef Bouty het volgende:
Bedankt Polarcat, mooie post! Kan ik echt wat mee :)
Da's dan ¤ 1000, want anders voel ik me bezwaard omdat ik je iets heb gegeven zonder er iets voor terug te krijgen.

Nee geintje, no worries. Ik heb op die leeftijd in dezelfde situatie gezeten, al waren de bedragen niet zó hoog. En ik ben natuurlijk geen vrouw :s)
  woensdag 4 april 2012 @ 13:58:11 #49
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_109893480
Ik had op mijn 16de een vriendje dat belachelijk veel geld kreeg van thuis en dat aan mij wou besteden. Ik vond het beledigend dat hij altijd en overal wou betalen, alsof ik op den duur niet meer in staat was mijn eigen cola af te rekenen. En dan zijn impuls van bij elk ding dat ik leuk vond in de etalage te vragen of ik het moest hebben.. Het idee dat mijn liefde gekocht wordt, ook al is het niet zo bedoeld, vind ik vies. Mijn vader hield zich al bezig met die onzin, ik heb het niet nodig dat mijn lief dat ook probeert.

Misschien iets extremer dan jouw situatie, maar ik kan mij best voorstellen dat jouw vriendin zich er niet goed bij voelt als jij, hoe goedbedoeld ook, haar geld wilt geven.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 14:02:11 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109893642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:35 schreef Polarcat het volgende:

In het licht van bovenstaande gezien, is dat simpelweg een methode om haar geld te geven waar zij weinig tot niets voor heeft gedaan, maar zonder dat ze er een schuldgevoel of een gevoel van afhankelijkheid aan over houdt. TS heeft immers geïnvesteerd in zijn talenten, heeft al het zware voorwerk gedaan en plukt daar nu de vruchten van; zijn vriendin heeft die investering niet gedaan. Zou je haar "laten meedoen" zonder dat daar iets tegenover staat, dan is ze alsnog een profiteur, niet meer van geld maar van opgedane ervaring. Ze "werkt er toch voor" en dat is genoeg om haar gemoedsrust te kalmeren, maar in werkelijkheid is de werklast op haar dan vele malen lager dan op TS. Ik ben van mening dat als het vrouwen werkelijk gaat om eerlijke verdeling en gelijkwaardigheid, i.p.v. simpelweg het vermijden van schuldgevoel en afhankelijkheid, dat dergelijke constructies niet eens in ze op zouden moeten komen.

Wat een werkelijk ge-ni-aal stukje tekst heb hier geschreven _O_ (ja, serieus, geen sarcasme :) )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109894258
Ben het ook met iedereen eens dat het een ongelooflijke toffe meid is :)
pi_109897040
Niet delen, je kent haar nog net, beide naar school etc. Je kunt eventueel de uitstapjes wat meer betalen maar verder zou ik het daarbij laten en van haar genieten ^O^ .

Geld maakt niet gelukkig, enkel het leven aangenamer.
  donderdag 5 april 2012 @ 03:14:09 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109926794
Als ze van alles de helft wil betalen is het natuurlijk heel lief, maar niet altijd leuk. Een ex van me zat altijd krap en ik kon wel wat missen, maar als we uit eten gingen of een weekendje weg dan moest dat altijd heel goedkoop omdat zij haar deel anders niet kon betalen. Dat vond ik wel erg jammer.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109970572
Natuurlijk mee eens met iedereen dat het een tof meisje is en dergelijke, maar... Ik zou het toch wel (lichtelijk) irritant vinden als ze zo standvastig blijft.

Natuurlijk moet ze er geen misbruik van maken en natuurlijk moet TS niet voor alle kosten opdraaien, maar om nou altijd alles zelf te willen betalen is ook weer het andere uiterste (in haar situatie). Zo nu en dan gewoon uit eten en uitgaan op de kosten van haar vriend en er niet zo moeilijk doen. Sowieso vind ik altijd de (eigen) helft betalen (zal ook nog eens echt precies berekend worden) iets Nederlands. Mag best losser, en naar ratio van inkomsten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2012 06:03:38 ]
pi_109970580
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 03:14 schreef Maanvis het volgende:
Als ze van alles de helft wil betalen is het natuurlijk heel lief, maar niet altijd leuk. Een ex van me zat altijd krap en ik kon wel wat missen, maar als we uit eten gingen of een weekendje weg dan moest dat altijd heel goedkoop omdat zij haar deel anders niet kon betalen. Dat vond ik wel erg jammer.
Pfrt. :'). Echt onnodig.
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:02:54 #56
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_109973027
Ik zou juist trots zijn dat ze zo zelfstandig is en ontzettend blij zijn met zo een meid! In plaats van haar jouw luxe op te willen dringen, accepteer dat zij dr eigen deel wilt betalen.

Ik vind het realistisch dat je meer betaald als je meer geld hebt, maar ik vind het realistischer dat jij niet je geld opdringt aan iemand die veel waarde hecht aan haar eigen deel te betalen. Juist met dat drammen maak je dingen kapot.

Als je haar al iets van luxe wilt geven, stel dan voor haar voor dr verjaardag / jullie half jarige jubileum een weekendje weg mee te willen nemen :) wanneer de tijd daravoor rijp is, maar tot dan, laat haar voor zichzelf betalen, ze hecht er klaarblijkelijk veel waarde aan dus respecteer dit!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:12:31 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109973268
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 06:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Pfrt. :'). Echt onnodig.
uit eten was altijd de mac of de pizzeria of de snackbar, irri dus ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109973326
Ik heb ooit een vriendje gehad zoals jij, die meer verdiende en dus alles wilde betalen. Die liet mij niet eens bijvoorbeeldde helft betalen, ook al protesteerde ik altijd. Ik ging dan vaak gewoon na afloop van het etentje onder het mom "even naar de wc" gewoon alvast de rekening betalen, dan kon hij er toch niks meer aan doen. :P

Dat kan jij dus ook met je vriendin doen. :)
Het siert haar dat ze zelf wil betalen, maar op deze manier kan je inderdaad wel minder leuke dingen doen als je zelf beter in de slappe was zit dan haar.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:52:06 #59
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109978547
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Met mijn baan verdien ik niet veel, veel minder als mijn vriend. Toch wil ik gewoon altijd mijn deel bijdragen aan de vaste lasten dergelijke. 50/50 red ik gewoon niet, maar ik streef er naar zoveel mogelijk bij te leggen. Het huis en alles eromheen is een verantwoordelijkheid die je samen draagt. Over een paar maanden heb ik wat meer ruimte, ik heb al precies berekent hoe ik daarmee mijn bijdrage kan verhogen, maar mijn vriend vindt het allemaal niet zo belangrijk dus ik mag ook minder bijdragen zodat ik wat voor mezelf heb (zijn woorden).
Maar ja, ik voel me dan toch altijd een beetje een parasiet, alsof ik van hem profiteer. :@ Ik zou het niet leuk vinden om alleen maar op zijn inkomen te leven. Ik vind het al rot genoeg dat ik niet zoveel werk als hij doe, ook al kan ik er op dit moment weinig aan doen. Dus TS, ik snap jouw vriendin heel goed. Misschien ook met het idee in haar achterhoofd, dat je over een aantal maanden ineens 3000 minder per maand verdiend?
Het geld dat je teveel heb, zou ik lekker op een spaarrekening zetten. Tijdens een studie is het altijd wel handig iets extra's te hebben.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:53:37 #60
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109978603
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

uit eten was altijd de mac of de pizzeria of de snackbar, irri dus ;).
En als je gewoon zegt: "Ik trakteer je op een etentje, ik heb bij blablabla gereserveerd"? Of protesteerde ze zelfs daar tegen? :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:00:54 #61
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_109978864
De Rain Man is op Fok! haha :D

Zie de 3e clip ;)
There is a long line down from heaven.
pi_109987354
Ik snap het wel van haar. Zoals in je openingspost te lezen is hebben jullie pas twee maanden en dat lijkt mij nog erg vroeg om al geld toe te schuiven. Wel een aardig gebaar van je ;)
pi_109987692
Ze gaat het met je uitmaken, ze weet alleen nog niet wanneer.
Ze wil je geld daarom ook niet, zodat je nadat het uit is niet kan zeggen "maar ik heb dit dat zus zo voor je betaald" :)
pi_109987830
Ik heb op dit moment exact hetzelfde eigenlijk, ik full-time werkzaam. Vriendin aan het afstuderen maar te trots dingen betalen voor haar.

Topmeid *;

Gewoon geleerd het er af en toe tussen te drukken, regelen met ober dat rekening mij kant op komt. Keertje kleding afrekenen. Maar af en toe laat ik haar gewoon de lunch, eten, etc betalen.
pi_110197057
Zojuist ook te horen gekregen dat een vakantie er waarschijnlijk niet in zit dit jaar, maar die liet ze wel iets meer open voor mijn budget/tegemoetkoming gelukkig. Blijf het wel lastig vinden :P
pi_110197110
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ze gaat het met je uitmaken, ze weet alleen nog niet wanneer.
Ze wil je geld daarom ook niet, zodat je nadat het uit is niet kan zeggen "maar ik heb dit dat zus zo voor je betaald" :)
Bedankt voor je motiverende openingszin :P
pi_110197429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 03:14 schreef Maanvis het volgende:
Dan wordt het inderdaad wel een iets ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')