I understand your concern. I really do.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik had 'm inderdaad uitgebreid.
Wat ik bedoel is: na verloop van tijd gaan liefdesgevoelens voor (ex) relaties wel over. Natuurlijk blijf je op een bepaalde manier een zwak houden voor een bepaalde persoon (althans, dat is mogelijk), maar je staat er op dat moment veel rationeler in. Je kunt die gevoelens veel beter relativeren. Dat kan zo kort na een breuk niet.
Ik geloof ook best dat jullie weten hoe jullie vriendschap was. Het enige punt dat ik wil maken is dat een vriendschap op deze manier, althans zo snel, vaak niet werkt omdat de één meestal iets meer verwacht dan de ander, een (on)bewuste hoop koestert.
In het begin willen we (bijna) allemaal overigens vrienden blijven. Dat komt omdat je er nog niet klaar voor bent om die persoon los te laten, en je je er angstvallig aan vastklampt. Pas als je een persoon echt hebt losgelaten kun je, mijns inziens, weer een vriendschap beginnen.
Misschien wordt het dan toch zaak om jouw smaak in vrouwen onder de loep te nemen. Ik neem het niet op voor vreemdgangers, maar er is altijd een reden. Heb het zelf ook ooit gedaan en daar was een donders goede reden voor (ondanks dat het geen excuus is natuurlijk).quote:Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in
Vriendin 1 ging vreemd
Vriendin 2 ging vreemd met me beste vriend
Vriendin 3 ging vreemd met een goede vriend van me destijds en betrapte ik nog op heterdaad in bed met een ander
en vriendin 4.... tja we all know how that ended....
daar wordt ook aan gewerkt... morgen weer ;-)
oh ik zelf ook wel...quote:Op woensdag 4 april 2012 22:52 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan toch zaak om jouw smaak in vrouwen onder de loep te nemen. Ik neem het niet op voor vreemdgangers, maar er is altijd een reden. Heb het zelf ook ooit gedaan en daar was een donders goede reden voor (ondanks dat het geen excuus is natuurlijk).
Ik doe nu ook niet anders? Waar doel je dan op?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
oh ik zelf ook wel...
en ik doe nu ook niet andersIk ben bezig met andere mensen om me heen aan het creëren
Waarom ging jij dan vreemd als ik vragen mag?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:52 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan toch zaak om jouw smaak in vrouwen onder de loep te nemen. Ik neem het niet op voor vreemdgangers, maar er is altijd een reden. Heb het zelf ook ooit gedaan en daar was een donders goede reden voor (ondanks dat het geen excuus is natuurlijk).
Doen wat je gevoel je ingeeft denk ik..Je bent haar immers nu ook kwijt? Niets te verliezenquote:Op woensdag 4 april 2012 23:02 schreef Hazzard het volgende:
Ik heb erover nagedacht en ik ga volgende week een brief sturen. Fuck het hele geen contact opnemen en erboven staan. Als ik het niet doe ga ik nooit meer contact met haar krijgen, terwijl ik gewoon écht heel erg behoefte heb aan een gesprek. Het is inmiddels alweer lang geleden dat ik haar voor het laatst gezien/gesproken heb, dus misschien is er inmiddels wel iets veranderd? Post dit hier eigenlijk omdat ik er toch nog wel een aantal keer extra over na ga denken als echt iedereen het me hier af gaat raden.
Back in the days was ik een nogal kwetsbaar dom gansje, die al 5 jaar opgesloten zat in een relatie met een hork van een vent, waarvan ik altijd hoopte dat hij zou veranderen. Hij zag me eigenlijk gewoon niet staan. En op een gegeven moment ging ik een keertje stappen en er was een jongen die me wel degelijk zag staan, we raakten aan de praat en de afterparty vond bij hem plaats. Rara, wat is daar gebeurd! Conclusie 7 jaar later: ik was toen helemaal niet toe aan een relatie, want ik had nog niet eens geleerd om van mezelf te houden en ook niet sterk genoeg om mijn grenzen aan te geven, dus was ik eigenlijk om me heen aan het grijpen omdat ik langzaam aan het verdrinken was in mijn eigen situatie. Het vreemdgaan gaf me weer het gevoel dat ik de touwtjes in de handen had, denk ik, onbewust. Was overigens maar een keer gebeurd.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:59 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Waarom ging jij dan vreemd als ik vragen mag?
Ik zeg: Doen!quote:Op woensdag 4 april 2012 23:02 schreef Hazzard het volgende:
Ik heb erover nagedacht en ik ga volgende week een brief sturen. Fuck het hele geen contact opnemen en erboven staan. Als ik het niet doe ga ik nooit meer contact met haar krijgen, terwijl ik gewoon écht heel erg behoefte heb aan een gesprek. Het is inmiddels alweer lang geleden dat ik haar voor het laatst gezien/gesproken heb, dus misschien is er inmiddels wel iets veranderd? Post dit hier eigenlijk omdat ik er toch nog wel een aantal keer extra over na ga denken als echt iedereen het me hier af gaat raden.
De kans dat ik het gesprek ga krijgen dat ik wil acht ik rond de 5%, dus waarschijnlijk zal ik er niet heel veel aan hebben, maarja iets met niet geschoten...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:06 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Ik zeg: Doen!
Als jij dat nodig hebt: DOEN!
En daarbij is een brief de minst confronterende manier, zodat ze zelf kan bepalen wanneer en op welke manier ze respons geeft.
Andere mensen om me heen hebben, A ik heb geen keus, maar B ik ben nu heel bewust aan het bepalen wie ik wel en niet om me heen moet hebben.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:58 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Ik doe nu ook niet anders? Waar doel je dan op?
Schrijf die briefquote:Op woensdag 4 april 2012 23:02 schreef Hazzard het volgende:
Is het misschien niet gewoon de behoefte om dingen van je af te schrijven?quote:Op woensdag 4 april 2012 23:11 schreef Hazzard het volgende:
[..]
De kans dat ik het gesprek ga krijgen dat ik wil acht ik rond de 5%, dus waarschijnlijk zal ik er niet heel veel aan hebben, maarja iets met niet geschoten...
Het plan was overigens niet om haar veel te laten bepalen. Als ik vraag of ze een keer ergens iets wil drinken krijg ik sowieso een nee dus wilde haar eigenlijk wel een beetje voor het blok zetten. Gewoon zelf een datum en tijd doorgeven voor een paar dagen later in het weekend en zeggen dat ik er no matter what zit en dat ze het me niet hoeft te laten weten als ze niet komt. Als ik dat niet doe ben ik bang dat ik iets terugkrijg met een direct nee, terwijl dat op deze manier ook wel kan maar dan weet ze in ieder geval in haar achterhoofd wel dat ik daar sowieso zit en ze zich op het laatste moment altijd nog kan bedenken en kan komen.
Waar ben ik mee bezig zegzo erg hier over nadenken.
Nou, dit is tot nu toe de enige opbouwende reactie van jou in dit topic. Heel goed.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Schrijf die brief
Noem het: "De brief die ik nooit verstuur"
Schrijf alles weg, wat je weg wil schrijven...
wedden, dat als je de volgende dag die brief leest, dat je er anders over denkt dan op het moment zelf?
Ik wil haar 100% zeker spreken. Ik weet bijna 2 maanden na dato nog steeds niet precies waarom ik gedumpt ben en waarom het op zo'n hatelijke manier gebeurd is. Ik wil zeer zeker gewoon een rustig gesprek met haar hebben over alles. Van me af schrijven doe ik dagelijks en heb zo'n 50 onverstuurde afscheidsbrieven op mn bureaublad staanquote:Op woensdag 4 april 2012 23:13 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Is het misschien niet gewoon de behoefte om dingen van je af te schrijven?
Want als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over dat je haar daadwerkelijk ook wilt spreken.
Wat voor een gesprek zou je willen hebben dan? Waar hoop je precies op? En vergeet niet dat je controle kan proberen te krijgen, maar je kan het niet afdwingen....quote:Op woensdag 4 april 2012 23:11 schreef Hazzard het volgende:
[..]
De kans dat ik het gesprek ga krijgen dat ik wil acht ik rond de 5%, dus waarschijnlijk zal ik er niet heel veel aan hebben, maarja iets met niet geschoten...
Het plan was overigens niet om haar veel te laten bepalen. Als ik vraag of ze een keer ergens iets wil drinken krijg ik sowieso een nee dus wilde haar eigenlijk wel een beetje voor het blok zetten. Gewoon zelf een datum en tijd doorgeven voor een paar dagen later in het weekend en zeggen dat ik er no matter what zit en dat ze het me niet hoeft te laten weten als ze niet komt. Als ik dat niet doe ben ik bang dat ik iets terugkrijg met een direct nee, terwijl dat op deze manier ook wel kan maar dan weet ze in ieder geval in haar achterhoofd wel dat ik daar sowieso zit en ze zich op het laatste moment altijd nog kan bedenken en kan komen.
Waar ben ik mee bezig zegzo erg hier over nadenken.
Als ik je verhaal zo lees, heb ik maar geluk met mijn ex. Die langskomt om te praten, me belt als ik het vraag... Hmm.. Ik heb geen advies meer. Succes en ik hoop dat je krijgt wat je nodig hebt! Dat heb je wel verdiend, antwoorden!quote:Op woensdag 4 april 2012 23:15 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Ik wil haar 100% zeker spreken. Ik weet bijna 2 maanden na dato nog steeds niet precies waarom ik gedumpt ben en waarom het op zo'n hatelijke manier gebeurd is. Ik wil zeer zeker gewoon een rustig gesprek met haar hebben over alles. Van me af schrijven doe ik dagelijks en heb zo'n 50 onverstuurde afscheidsbrieven op mn bureaublad staan
Op dit moment wel, maar het kan natuurlijk ook de andere kant op slaan...Wat is hij bijvoorbeeld zn issues niet oplost? Of dat een van jullie een ander leuk gaar vinden? Moeilijk!quote:Op woensdag 4 april 2012 23:17 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Als ik je verhaal zo lees, heb ik maar geluk met mijn ex. Die langskomt om te praten, me belt als ik het vraag... Hmm.. Ik heb geen advies meer. Succes en ik hoop dat je krijgt wat je nodig hebt! Dat heb je wel verdiend, antwoorden!
Zie post boven je. Natuurlijk hoop ik dat ik haar kan laten inzien dat ze fout zat met het afbreken van de relatie, maar dat is niet het hoofddoel zeg maar. Vragen beantwoord krijgen. De hele situatie en haar manier van mij behandelen na alles wat we samen hebben meegemaakt begrijpen en daar mijn rust in vinden is waar ik het meest van alles op hoop.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:15 schreef sawadie het volgende:
[..]
Wat voor een gesprek zou je willen hebben dan? Waar hoop je precies op? En vergeet niet dat je controle kan proberen te krijgen, maar je kan het niet afdwingen....
Dat klinkt inderdaad best fijn in mijn situatiequote:Op woensdag 4 april 2012 23:17 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Als ik je verhaal zo lees, heb ik maar geluk met mijn ex. Die langskomt om te praten, me belt als ik het vraag... Hmm.. Ik heb geen advies meer. Succes en ik hoop dat je krijgt wat je nodig hebt! Dat heb je wel verdiend, antwoorden!
*kuch*bierviltjes*kuch*quote:Op woensdag 4 april 2012 23:35 schreef sawadie het volgende:
Dat laatste heb ik nou ook echt! Hoe kan ik nou iemand advies geven terwijl het niet eens goed met mij gaat
Maar merk dat ik steeds evenwichtiger word! Ik heb hier van geleerd, ben op mn bek gegaan, maar zal uiteindelijk sterker hier uit gaan komen!
Bedoel je die eerste voor mij of voor jezelf? :pquote:Op woensdag 4 april 2012 23:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
*kuch*bierviltjes*kuch*
Misschien, heeeeeel misschien, is er toch nog licht aan het eind van de tunnel voor me
Als hij zijn issues niet oplost is dat klote, maar als welke andere vriendin of vriend van me issues heeft, ben ik er ook voor diegene. Maakt voor mij weinig verschil of het een ex is of niet. Ik ben er niet voor hem, omdat ik klaar wil staan voor als hij me terug wil. Ik wil gewoon een vriendin voor hem zijn, omdat hij dat verdient.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:32 schreef sawadie het volgende:
[..]
Op dit moment wel, maar het kan natuurlijk ook de andere kant op slaan...Wat is hij bijvoorbeeld zn issues niet oplost? Of dat een van jullie een ander leuk gaar vinden? Moeilijk!
Wauw je maakt het jezelf niet makkelijk maar respect voor hoe je dit aanpakt. Vooral respect voor het dikgedrukte stuk.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:39 schreef Biermeisje het volgende:
[..]
Als hij zijn issues niet oplost is dat klote, maar als welke andere vriendin of vriend van me issues heeft, ben ik er ook voor diegene. Maakt voor mij weinig verschil of het een ex is of niet. Ik ben er niet voor hem, omdat ik klaar wil staan voor als hij me terug wil. Ik wil gewoon een vriendin voor hem zijn, omdat hij dat verdient.
Als één van ons iemand anders leuk gaat vinden, ja dat wordt een regelrechte hel, maar dat zien we dan wel weer. Nu is het zaak dat we onze vriendschap weer op de rails krijgen, dus alle relationele gewoontes eruit kloppen, dan gaan de gevoelens vanzelf weg. Verliefdheid wordt namelijk vaak juist versterkt door lichamelijk contact en dingen die je tegen elkaar zegt of dingen die je doet die je niet met iemand anders doet. Dat gaan we eerst allemaal maar eens doorbreken, dan zien we de rest wel weer!
Ik weet dat ik het mezelf moeilijk maak, maar daar is een reden voor. Ik ben hem dankbaar voor alles wat hij mij heeft geleerd en gegeven, zowel voordat we een relatie kregen als tijdens onze relatie. Hij is er ook altijd voor mij geweest en ik voor hem, geen uitzonderingen. Natuurlijk word ik er ook (letterlijk) misselijk van als ik eraan denk dat hij met een andere meid iets uithaalt, maar dat zijn dingen die kom je toch wel tegen. Je trekt het ook niet als geen contact met elkaar hebt en hem dan ineens op straat tegen komt terwijl hij staat te lebberen met iemand anders. Toch? (In jou geval 'haar tegenkomt')quote:Op woensdag 4 april 2012 23:52 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Wauw je maakt het jezelf niet makkelijk maar respect voor hoe je dit aanpakt. Vooral respect voor het dikgedrukte stuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |