abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109941323
En toch zal het geen kwaad kunnen om dat gesprek aan te gaan. Ieder persoon is anders. Dus geef het op zijn minst een kans
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109941945
ik zou gewoon een biertje met hem gaan drinken en vragen wat zn probleem nou helemaal is c_/
weet jij veel; misschien is die vent wel via een omweg de bijstand in geknikkerd op een lullige manier, heeftie elke dag heel veel pijn, is hij doodongelukkig of gewoon een onwijze pechvogel die zelf ook wel ziet dat hij best een loser is en zich omlaagtrappend wat naar boven probeert te wurmen. beter dat jullie allebei leren om door 1 deur te kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 05-04-2012 15:48:06 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109942694
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:56 schreef moonobserver het volgende:

Met praktijkervaring beoefen je niet alleen psychologie van de koude grond maar ontwikkel je echte mensenkennis doordat je doorgaans in dit werkveld niet de meest makkelijke cliënten krijgt.
Soms manipuleren ze, testen ze je, zoeken constant je grenzen op en zoeken ook hun eigen grenzen en hebben hierdoor externe begrenzing nodig.

In de praktijk leer je dus echt met mensen omgaan omdat je dit vooral bewust in de praktijk moet ervaren. Menselijk gedrag is eigenlijk niet meetbaar of goed in te kaderen daarom is praktijkervaring essentieel.
Klinkt eigenlijk als de gemiddelde doorsnee HBO'er die management heeft gestudeerd. Sterker nog, klinkt als elke werkplek die ik ken. Big fucking deal, mate. Als je sowieso geen idee hebt wat er in iemands hoofd speelt ben je niet goed op aan het letten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 5 april 2012 @ 16:35:05 #104
369877 moonobserver
Reach for the stars bitch!
pi_109944592
:)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh in de praktijk leer je echt met mensen om gaan :') Ik wist niet dat jij pas met mensen leerde omgaan nadat je klaar was met studeren. Heb je de eerste 25 jaar van je leven opgesloten gezeten in een toren ofzo?

We hoeven daar hoe dan ook geen discussie over te voeren. Je hebt je zelf met die ene reactie van je vanmiddag finaal buitenspel gezet. Dan kun je nu wel met een lachwekkende reactie als deze komen, maar t was een enorme backfire, daar kun je je niet meer uit redden hoor :')
Wel triest dat je er zo tegenaan kijkt, ook wel bewonderingswaardig eigenlijk :)
Gezien jouw manier van reageren is mij in ieder geval 1 ding heel duidelijk geworden...jij bent geen ster in de sociale interactie en ik denk dat jij inmiddels ook zelf tot dit inzicht bent gekomen gedurende je leven. Mocht dat niet zo zijn dan wens ik je veel succes :Y
Reality is a illusion
  donderdag 5 april 2012 @ 17:16:37 #105
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109946479
Hele openingspost gelezen (doe ik niet vaak als ze zo lang zijn ;) ) maar eerlijk gezegd heb ik er niet echt een groot probleem kunnen ontdekken in het gedrag van die collega.

Oke, hij is niet erg sympathiek en jij hebt daar last van. Maar het lijkt me ook duidelijk dat hij slecht in z'n vel zit. Omdat hij zegt: "het werk hier is het laagste van het laagste." Daar klinkt toch een aardige frustratie doorheen.

En zijn opmerkingen als "jij komt ook alleen maar op bier af he?" ... Waarom heb je daar precies zoveel last van? Zit het 'm in de toon? Of de hoeveelheid opmerkingen? Anders zou ik denken: daar kun je toch gewoon iets op zeggen als: "klopt, feestjes vind ik niks aan. Maar ja, dat bier he... daar kom ik voor"
En dat je alleen maar aan jezelf denkt met boodschappen doen... "ja, dit is allemaal voor mij. Had nogal honger"

Hij maakt misschien veel negatieve opmerkingen, waardoor het irritant wordt. Maar als jij daar een beetje vrolijk op reageert kun je z'n stemming misschien nog wat ombuigen.
Hij voelt zich duidelijk niet vrolijk, is niet blij met de situatie. En dan moeten somige mensen gewoon even heel veel gal spuwen. Als je vrolijk/vriendelijk op hem reageert krijgt hij waarschijnlijk vanzelf sympathie voor je en daarmee neemt de behoefte aan 'sneren' wel af.

Met zo'n opmerking als 'google eens op tokkie' gooi je je eigen glazen. Dan vindt ie je definitef niet sympathiek meer. Nu hoef je geen vrienden te worden natuurlijk, maar zijn nukken accepteren lijkt me wel respectvol. Als je het accepteert heb je er zelf ook minder last van, dus twee mensen blij ^O^
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 17:16:37 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109946480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:35 schreef moonobserver het volgende:
:)

[..]

Wel triest dat je er zo tegenaan kijkt, ook wel bewonderingswaardig eigenlijk :)
Gezien jouw manier van reageren is mij in ieder geval 1 ding heel duidelijk geworden...jij bent geen ster in de sociale interactie en ik denk dat jij inmiddels ook zelf tot dit inzicht bent gekomen gedurende je leven. Mocht dat niet zo zijn dan wens ik je veel succes :Y
Hahahaha.

Als jij echt psychologie hebt gestudeerd dan ben je bijzonder slecht in je vak, want je slaat de plank echt vol_le_dig mis. Maar hey, whatever helps you sleep at night man :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 5 april 2012 @ 17:18:01 #107
369877 moonobserver
pi_109946526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahahaha.

Als jij echt psychologie hebt gestudeerd dan ben je bijzonder slecht in je vak, want je slaat de plank echt vol_le_dig mis. Maar hey, whatever helps you sleep at night man :)
Zal wel aan het gebrek aan introspectie bij jou liggen.

:Y
Reality is a illusion
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 17:18:52 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_109946564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Niet interessant proberen te doen knul. Je hebt het gewoon finaal mis. Dan kun je nu wel de flinke jongen uit proberen te hangen, maar dat verandert helemaal niks aan het feit dat je er volledig naast zit. :)
pi_109946647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef moonobserver het volgende:

[..]

"Zal wel aan jou liggen" :')

Je repertoire is zwaar beperkt, of niet soms? Het ligt altijd aan de ander, nooit aan je eigen onvermogen. Grappig om te zien.
  donderdag 5 april 2012 @ 17:26:10 #110
369877 moonobserver
pi_109946894
8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet interessant proberen te doen knul. Je hebt het gewoon finaal mis. Dan kun je nu wel de flinke jongen uit proberen te hangen, maar dat verandert helemaal niks aan het feit dat je er volledig naast zit. :)
Wel grappig dat je jezelf volledig tegenspreekt, in eerste instantie kan iemand volgens jou niet beoordelen aan de hand van een topic of reactie op FOK! wat iemand zijn motieven en sterke en zwakke punten zijn, maar als jij denkt dat je iemand in diskrediet er mee kan brengen is het opeens wel mogelijk 8)7

Geeft niets dat je mijn reactie niet snapt, verwacht ik ook niet van jou :)

Ik denk dat jij je er wel confortabel bij voelt om verder te gaan met schelden en meisjes die vastgelopen zijn in hun werk en geen raad weten met hun emoties om die uit te schelden voor gestoord wijf e.d.

Heb je trouwens ook een mooie spoiler op je Jetta? :')

Doe de groeten aan je collegas bij de Aldi morgen. :W
Reality is a illusion
  donderdag 5 april 2012 @ 17:26:53 #111
369877 moonobserver
pi_109946918
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Zal wel aan jou liggen" :')

Je repertoire is zwaar beperkt, of niet soms? Het ligt altijd aan de ander, nooit aan je eigen onvermogen. Grappig om te zien.
Waarom zou het aan mij moeten liggen als ik boven de mensheid sta en superieur ben?
Reality is a illusion
pi_109946942
Joh ga gaan jullie dat even verder uitvechten via PM ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 5 april 2012 @ 17:27:35 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109946947
Ik vind die maanschouwer wel schattig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109947001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:26 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Waarom zou het aan mij moeten liggen als ik boven de mensheid sta en superieur ben?
Het is eenzaam aan de top.. Ik ken het gevoel.. ;(
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 17:31:17 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_109947092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:26 schreef moonobserver het volgende:
8)7

[..]

Wel grappig dat je jezelf volledig tegenspreekt, in eerste instantie kan iemand volgens jou niet beoordelen aan de hand van een topic of reactie op FOK! wat iemand zijn motieven en sterke en zwakke punten zijn, maar als jij denkt dat je iemand in diskrediet er mee kan brengen is het opeens wel mogelijk 8)7

Geeft niets dat je mijn reactie niet snapt, verwacht ik ook niet van jou :)

Ik denk dat jij je er wel confortabel bij voelt om verder te gaan met schelden en meisjes die vastgelopen zijn in hun werk en geen raad weten met hun emoties om die uit te schelden voor gestoord wijf e.d.

Heb je trouwens ook een mooie spoiler op je Jetta? :')

Doe de groeten aan je collegas bij de Aldi morgen. :W
Ik denk dat jij heel boos bent dat je een discussie niet kunt winnen op je zogenaamde superieuriteit. Ik zie daar zo'n klein jongetje bij dat met een trillend lipje staat te stampvoeten. Want je begint je rust te verliezen, je gaat er nu al dingen bij halen die er niks mee van doen hebben, om toch maar te kunnen 'winnen'. Probeer nog eens iets? Ik vind je wel amusant :)

Die jetta is er eentje uit 2011, jww, splinternieuw en zulks. Leaseauto en zo, je kent dat wel. Of niet natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 05-04-2012 17:37:29 ]
  donderdag 5 april 2012 @ 17:47:51 #116
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109947635
Sowieso discussies willen winnen :') in meningen bestaat geen goed of fout. Dus een discussie winnen kan eigenlijk helemaal niet, tenzij het om feiten gaat.
I believe i can fly!
  donderdag 5 april 2012 @ 17:57:41 #117
369877 moonobserver
pi_109947974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat jij heel boos bent dat je een discussie niet kunt winnen op je zogenaamde superieuriteit. Ik zie daar zo'n klein jongetje bij dat met een trillend lipje staat te stampvoeten. Want je begint je rust te verliezen, je gaat er nu al dingen bij halen die er niks mee van doen hebben, om toch maar te kunnen 'winnen'. Probeer nog eens iets? Ik vind je wel amusant :)

Die jetta is er eentje uit 2011, jww, splinternieuw en zulks. Leaseauto en zo, je kent dat wel. Of niet natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt geen aanleg om psychologische inzichten te ontwikkelen :|W

Tevens bent u aan het projecteren ;)
Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

[ Bericht 9% gewijzigd door moonobserver op 05-04-2012 18:05:04 ]
Reality is a illusion
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 18:19:18 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_109948684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:57 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Jij hebt geen aanleg om psychologische inzichten te ontwikkelen :|W

Tevens bent u aan het projecteren ;)
Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Wat jammer zeg. Je vervalt in standaard pseudopsychologische oneliners om op die manier te proberen de overhand te krijgen in de discussie. En ik maar denken dat je zo superieur w... Oh nee, dat dacht ik toch niet :')

Jezelf niet zo serieus nemen joh, dat doen anderen ook niet :)
  donderdag 5 april 2012 @ 19:01:38 #119
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_109950071
Psychologisch inzicht of niet, jullie zijn beiden iig niet volwassen genoeg om de ander het laatste woord te gunnen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_109950649
Het valt ook niet mee om de strijd te slechten in het voordeel van een ander ?, één van de moeilijkste vaardigheden in het leven denk ik. Zelfs voor mensen die er verstand van hebben ! Naar jezelf kijken is nooit leuk, maar wel noodzakelijk.

Uche uche.... O-)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:33:32 #121
369877 moonobserver
pi_109951449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het is eenzaam aan de top.. Ik ken het gevoel.. ;(
Ja, wanneer je superieur bent en over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt zullen er altijd mensen zijn die je naar beneden willen halen. Het is dan zaak om je verantwoording te nemen en er boven te gaan staan want dat is je natuurlijke positie ook.
Reality is a illusion
pi_109951742
Je "speech" komt bedacht over.

Uitvallen heeft imo enkel zin als het spontaan is. Als je het je voorneemt merk je dat in de uitvoering.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 5 april 2012 @ 19:43:59 #123
369877 moonobserver
pi_109951906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je "speech" komt bedacht over.

Uitvallen heeft imo enkel zin als het spontaan is. Als je het je voorneemt merk je dat in de uitvoering.
Of je maakt er een rechtszaak van en maakt hem met voorbedachte rade helemaal met de grond gelijk.
Reality is a illusion
  donderdag 5 april 2012 @ 20:26:32 #124
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109954329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

SPOILER
:')
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_109959910
Die collega slurpt geen energie, het lukt TS niet om de aandacht bij zichzelf te houden en probeert de collega de schuld ervan te geven zodat die zelf niet hoeft te veranderen. Zie het als een uitdaging om anders te leren denken zodat de negativiteit van je collega jou niet aantast. Uiteindelijk is het je eigen keuze of en hoe je je laat beinvloeden door een ander of niet.

quote:
Hij maakt misschien veel negatieve opmerkingen, waardoor het irritant wordt. Maar als jij daar een beetje vrolijk op reageert kun je z'n stemming misschien nog wat ombuigen.
Mensen moeten toch ooit leren zelf hun eigen stemming om te buigen, dat is ook beter voor zo iemand. Een heel leven lang je stemming door anderen laten ombuigen is waarschijnlijk waarom hij zich nu zo opstelt. Als het al lukt om zo iemand zijn stemming naar het positieve om te buigen, dan zal je weer zien dat die dat ziet als acceptatie van het dagelijks komen klagen en kan het juist erger worden voor TS.
  donderdag 5 april 2012 @ 22:35:34 #126
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_109961943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:59 schreef loop het volgende:
Mensen moeten toch ooit leren zelf hun eigen stemming om te buigen, dat is ook beter voor zo iemand. Een heel leven lang je stemming door anderen laten ombuigen is waarschijnlijk waarom hij zich nu zo opstelt. Als het al lukt om zo iemand zijn stemming naar het positieve om te buigen, dan zal je weer zien dat die dat ziet als acceptatie van het dagelijks komen klagen en kan het juist erger worden voor TS.
Dat is ook wel weer zo, je kunt je stemming niet altijd maar door anderen laten ombuigen. Uiteindelijk is het inderdaad zo dat je dit zelf moet kunnen ombuigen, anders ben je te afhankelijk van anderen. Een slechte stemming krijgen kan gewoon gebeuren, er in blijven hangen is een tweede.
Maar als ik de openingspost zo lees krijg ik toch het beeld van een man die blijkbaar iets te diep is weggezakt in frustraties, waardoor hij het zelf niet meer weet om te buigen. Met een beetje hulp van een vrolijke collega (ts dus) lukt dat dan misschien nog wel. Is voor ts zelf ook fijn, want dan heeft ze ook minder last van z'n buien.
Of hij dan vervolgens elke dag bij haar komt klagen? Zou kunnen ja, en dat is weer niet de bedoeling natuurlijk. Ik dacht zelf dat het misschien beter zou worden omdat hij ts ziet als iemand om juist even lol mee te maken.
I believe i can fly!
pi_109971932
dat zeg ik toch: ga fijn samen een biertje drinken en praat het uit :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_110017219
Ik vind dat het type 'tokkies' veel socialer zijn dan bijvoorbeeld rijke mensen uit Het Gooi..

Nederlanders bestempelen onhygienische, zuipende, rokende mensen als asociaal terwijl dit soort mensen over het algemeen veel jovialer en vriendelijker zijn dan rijke mensen..

Maar dit geheel terzijde.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_110018149
de liefde *;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')