Klinkt eigenlijk als de gemiddelde doorsnee HBO'er die management heeft gestudeerd. Sterker nog, klinkt als elke werkplek die ik ken. Big fucking deal, mate. Als je sowieso geen idee hebt wat er in iemands hoofd speelt ben je niet goed op aan het letten.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:56 schreef moonobserver het volgende:
Met praktijkervaring beoefen je niet alleen psychologie van de koude grond maar ontwikkel je echte mensenkennis doordat je doorgaans in dit werkveld niet de meest makkelijke cliënten krijgt.
Soms manipuleren ze, testen ze je, zoeken constant je grenzen op en zoeken ook hun eigen grenzen en hebben hierdoor externe begrenzing nodig.
In de praktijk leer je dus echt met mensen omgaan omdat je dit vooral bewust in de praktijk moet ervaren. Menselijk gedrag is eigenlijk niet meetbaar of goed in te kaderen daarom is praktijkervaring essentieel.
Wel triest dat je er zo tegenaan kijkt, ook wel bewonderingswaardig eigenlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh in de praktijk leer je echt met mensen om gaanIk wist niet dat jij pas met mensen leerde omgaan nadat je klaar was met studeren. Heb je de eerste 25 jaar van je leven opgesloten gezeten in een toren ofzo?
We hoeven daar hoe dan ook geen discussie over te voeren. Je hebt je zelf met die ene reactie van je vanmiddag finaal buitenspel gezet. Dan kun je nu wel met een lachwekkende reactie als deze komen, maar t was een enorme backfire, daar kun je je niet meer uit redden hoor
Hahahaha.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:35 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Wel triest dat je er zo tegenaan kijkt, ook wel bewonderingswaardig eigenlijk![]()
Gezien jouw manier van reageren is mij in ieder geval 1 ding heel duidelijk geworden...jij bent geen ster in de sociale interactie en ik denk dat jij inmiddels ook zelf tot dit inzicht bent gekomen gedurende je leven. Mocht dat niet zo zijn dan wens ik je veel succes
Zal wel aan het gebrek aan introspectie bij jou liggen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hahahaha.
Als jij echt psychologie hebt gestudeerd dan ben je bijzonder slecht in je vak, want je slaat de plank echt vol_le_dig mis. Maar hey, whatever helps you sleep at night man
Niet interessant proberen te doen knul. Je hebt het gewoon finaal mis. Dan kun je nu wel de flinke jongen uit proberen te hangen, maar dat verandert helemaal niks aan het feit dat je er volledig naast zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Zal wel aan het gebrek aan introspectie bij jou liggen.
"Zal wel aan jou liggen"quote:Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Zal wel aan het gebrek aan introspectie bij jou liggen.
Wel grappig dat je jezelf volledig tegenspreekt, in eerste instantie kan iemand volgens jou niet beoordelen aan de hand van een topic of reactie op FOK! wat iemand zijn motieven en sterke en zwakke punten zijn, maar als jij denkt dat je iemand in diskrediet er mee kan brengen is het opeens wel mogelijkquote:Op donderdag 5 april 2012 17:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet interessant proberen te doen knul. Je hebt het gewoon finaal mis. Dan kun je nu wel de flinke jongen uit proberen te hangen, maar dat verandert helemaal niks aan het feit dat je er volledig naast zit.
Waarom zou het aan mij moeten liggen als ik boven de mensheid sta en superieur ben?quote:Op donderdag 5 april 2012 17:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Zal wel aan jou liggen"
Je repertoire is zwaar beperkt, of niet soms? Het ligt altijd aan de ander, nooit aan je eigen onvermogen. Grappig om te zien.
Het is eenzaam aan de top.. Ik ken het gevoel..quote:Op donderdag 5 april 2012 17:26 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Waarom zou het aan mij moeten liggen als ik boven de mensheid sta en superieur ben?
Ik denk dat jij heel boos bent dat je een discussie niet kunt winnen op je zogenaamde superieuriteit. Ik zie daar zo'n klein jongetje bij dat met een trillend lipje staat te stampvoeten. Want je begint je rust te verliezen, je gaat er nu al dingen bij halen die er niks mee van doen hebben, om toch maar te kunnen 'winnen'. Probeer nog eens iets? Ik vind je wel amusantquote:Op donderdag 5 april 2012 17:26 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Wel grappig dat je jezelf volledig tegenspreekt, in eerste instantie kan iemand volgens jou niet beoordelen aan de hand van een topic of reactie op FOK! wat iemand zijn motieven en sterke en zwakke punten zijn, maar als jij denkt dat je iemand in diskrediet er mee kan brengen is het opeens wel mogelijk![]()
Geeft niets dat je mijn reactie niet snapt, verwacht ik ook niet van jou
Ik denk dat jij je er wel confortabel bij voelt om verder te gaan met schelden en meisjes die vastgelopen zijn in hun werk en geen raad weten met hun emoties om die uit te schelden voor gestoord wijf e.d.
Heb je trouwens ook een mooie spoiler op je Jetta?![]()
Doe de groeten aan je collegas bij de Aldi morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door CoolGuy op 05-04-2012 17:37:29 ]Breitling - Instruments for Professionals
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij heel boos bent dat je een discussie niet kunt winnen op je zogenaamde superieuriteit. Ik zie daar zo'n klein jongetje bij dat met een trillend lipje staat te stampvoeten. Want je begint je rust te verliezen, je gaat er nu al dingen bij halen die er niks mee van doen hebben, om toch maar te kunnen 'winnen'. Probeer nog eens iets? Ik vind je wel amusant![]()
Die jetta is er eentje uit 2011, jww, splinternieuw en zulks. Leaseauto en zo, je kent dat wel. Of niet natuurlijk.Jij hebt geen aanleg om psychologische inzichten te ontwikkelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens bent u aan het projecteren![]()
Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
[ Bericht 9% gewijzigd door moonobserver op 05-04-2012 18:05:04 ]Reality is a illusion
Wat jammer zeg. Je vervalt in standaard pseudopsychologische oneliners om op die manier te proberen de overhand te krijgen in de discussie. En ik maar denken dat je zo superieur w... Oh nee, dat dacht ik toch nietquote:Op donderdag 5 april 2012 17:57 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Jij hebt geen aanleg om psychologische inzichten te ontwikkelen
Tevens bent u aan het projecteren![]()
Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Ja, wanneer je superieur bent en over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt zullen er altijd mensen zijn die je naar beneden willen halen. Het is dan zaak om je verantwoording te nemen en er boven te gaan staan want dat is je natuurlijke positie ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het is eenzaam aan de top.. Ik ken het gevoel..
Of je maakt er een rechtszaak van en maakt hem met voorbedachte rade helemaal met de grond gelijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je "speech" komt bedacht over.
Uitvallen heeft imo enkel zin als het spontaan is. Als je het je voorneemt merk je dat in de uitvoering.
quote:Op donderdag 5 april 2012 17:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat jij heel boos bent dat je een discussie niet kunt winnen op je zogenaamde superieuriteit. Ik zie daar zo'n klein jongetje bij dat met een trillend lipje staat te stampvoeten. Want je begint je rust te verliezen, je gaat er nu al dingen bij halen die er niks mee van doen hebben, om toch maar te kunnen 'winnen'. Probeer nog eens iets? Ik vind je wel amusant![]()
Die jetta is er eentje uit 2011, jww, splinternieuw en zulks. Leaseauto en zo, je kent dat wel. Of niet natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
Mensen moeten toch ooit leren zelf hun eigen stemming om te buigen, dat is ook beter voor zo iemand. Een heel leven lang je stemming door anderen laten ombuigen is waarschijnlijk waarom hij zich nu zo opstelt. Als het al lukt om zo iemand zijn stemming naar het positieve om te buigen, dan zal je weer zien dat die dat ziet als acceptatie van het dagelijks komen klagen en kan het juist erger worden voor TS.quote:Hij maakt misschien veel negatieve opmerkingen, waardoor het irritant wordt. Maar als jij daar een beetje vrolijk op reageert kun je z'n stemming misschien nog wat ombuigen.
Dat is ook wel weer zo, je kunt je stemming niet altijd maar door anderen laten ombuigen. Uiteindelijk is het inderdaad zo dat je dit zelf moet kunnen ombuigen, anders ben je te afhankelijk van anderen. Een slechte stemming krijgen kan gewoon gebeuren, er in blijven hangen is een tweede.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:59 schreef loop het volgende:
Mensen moeten toch ooit leren zelf hun eigen stemming om te buigen, dat is ook beter voor zo iemand. Een heel leven lang je stemming door anderen laten ombuigen is waarschijnlijk waarom hij zich nu zo opstelt. Als het al lukt om zo iemand zijn stemming naar het positieve om te buigen, dan zal je weer zien dat die dat ziet als acceptatie van het dagelijks komen klagen en kan het juist erger worden voor TS.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |