quote:
En vervolgens rij je met handschoenen die afgeven zodat je lintje nu groen is

Ik heb me kapot gelachen om hoe het publiek hier de hele soap op zondag overdag beleefd heeft. En wij maar onwetend de pedalen rondtrappen...
Alles is al gezegd eigenlijk. Kamperen op zaterdag was gezellig met een goed rokende kachel, wat biertjes en een beschaafde pretsigaret. Op zondag een erg vroege en koude start. We reden heel soepeltjes totdat ik lek reed, stukje wegwerkzaamheden waar ik toch te enthousiast doorheen ging. (niemand stapte af, dus als ik het niet was geweest, dan misschien een ander wel...) Scherpe steen sneed de zijwang van mn buba open, scheur van 1,5 cm tot bijna op het loopvlak. Oh-Oh, en ik had natuurlijk wel 2 binnenbandjes maar geen buba bij me. Gelukkig een van de duitsers dus wel, hulde aan de echte randonneurs! Ik had kort daarna mn zwaarste punt, op de ravel naar bastogne toe, rond de 130 km afgelegd begon het te hagelen en te sneeuwen, natte sneeuw. Toen dacht ik wel, kut, dit wil ik niet meer, we zijn nog niet eens op de helft!
Na de lunch met lekker omeletje weer goeie moraal, en was ik ook weer warm. Ik moet zeggen dat ikzelf daarna superlekker reed, maar na een tijdje zijn de benen gewoon op: op het vlakke ga je nog met gemak boven de 40, maar bergop krijg je het amper meer rond. Gelukkig konden we met 8 man lekker doordraaien en (op een enkele linkebal

) ons kopwerk doen. Door dat hoge tempo hebben we het uiteindelijk toch maar mooi met daglicht gedaan
Kaas, No-P, 1 van de duitsers en ik hebben redelijk wat kopwerk gedaan, en met snelheden rond de 35/u tikken de kilometers dan gewoon lekker snel weg.
Op die 2e ravel was het echt genieten: voortdurend lichtjes bergaf, tussen de 40 en 45 km/u, alleen oppassen voor de vele wandelaars. Volle bak koers

Mijn teller (die geen okselachtige gemiddeldes geeft maar gewoon de werkelijkheid) zegt:
306 km
13.35 onderweg, van 7 uur 's ochtends tot half 9 's avonds.
10.54 fietstijd
9000 kCal verbruikt. Dat zijn 6-7 repen, 3-4 volle bidons, enkele colaatjes onderweg, een omelet met friet, 2 muesliboterhammen met kaas, een sandwich + choco croissant bij een tankstation en flink bunkeren bij de Mac achteraf.
Gisteravond No-P nog even thuisgebracht in Nijmegen, en zelf om half 1 thuis. geslapen als een baby tot half twaalf vanochtend, daarna rustig aan de auto uitladen. No-P, een van je bidons is nog hier.
Nergens last van, benen voelen goed, allee stijve knieën (zoals bijna iedereen dus)
Mannen bedankt voor de gezelligheid, ik vond het een mooi weekend!
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-