abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109894163
Het blijkt maar weer, de mythes van autorijden is de wereld nog niet uit.
Iedereen heeft een andere kijk op autorijden.

Zo rijdt mijn vader 100-120 in z'n 4. Zijn reden is dat in z'n 5 "alleen voor lange afstanden is" terwijl ik heb geleerd om zo snel mogelijk naar een hoger schakel te gaan omdat dat zuiniger is. Ik schakel bij 90 naar z'n 5.
pi_109894271
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:15 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Het blijkt maar weer, de mythes van autorijden is de wereld nog niet uit.
Iedereen heeft een andere kijk op autorijden.

Zo rijdt mijn vader 100-120 in z'n 4. Zijn reden is dat in z'n 5 "alleen voor lange afstanden is" terwijl ik heb geleerd om zo snel mogelijk naar een hoger schakel te gaan omdat dat zuiniger is. Ik schakel bij 90 naar z'n 5.
Misschien houdt jouw vader stiekem wel van het geluid van vel toeren :)
Ik zou m gelijk geve hoor, maar de benzine/diesel-prijzen van tegenwoordig laten mij ook regelmatig op zuinig rijden letten
pi_109894494
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:18 schreef Jieuwst het volgende:

[..]

Misschien houdt jouw vader stiekem wel van het geluid van vel toeren :)
Ik zou m gelijk geve hoor, maar de benzine/diesel-prijzen van tegenwoordig laten mij ook regelmatig op zuinig rijden letten
Ik houd ook wel van hoge toeren, alleen niet met de auto van m'n ouders :P
Stiekem maak ik hoge toeren als ik voor AR rijd.

Maar onze carisma is al meer dan 10 jaar oud dus hij maakt echt een pokkeherrie. in z'n 5, 100km 3000 toeren en vergeleken met andere auto's een lawaai.
pi_109894663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ik houd ook wel van hoge toeren, alleen niet met de auto van m'n ouders :P
Stiekem maak ik hoge toeren als ik voor AR rijd.

Maar onze carisma is al meer dan 10 jaar oud dus hij maakt echt een pokkeherrie. in z'n 5, 100km 3000 toeren en vergeleken met andere auto's een lawaai.
Haha, en met die auto gaat hij dan 100-120 in z'n 4 rijden :P
Bij mij ligt het heel erg in wat voorn auto ik rijd voor het werk hoe ik rijd.
Laatst zo'n VW LT35 bus (zo'n grote, lompe) nodigt bijvoorbeeld niet echt uit om lekker op te trekken of met 130 op de linkerbaan te gaan hangen. Een leuke Audi A6 daarentegen rijd ik soms wel wat sportiever. Uiteraard wel altijd netjes hoor :P
pi_109894844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:29 schreef Jieuwst het volgende:

[..]

Haha, en met die auto gaat hij dan 100-120 in z'n 4 rijden :P
Bij mij ligt het heel erg in wat voorn auto ik rijd voor het werk hoe ik rijd.
Laatst zo'n VW LT35 bus (zo'n grote, lompe) nodigt bijvoorbeeld niet echt uit om lekker op te trekken of met 130 op de linkerbaan te gaan hangen. Een leuke Audi A6 daarentegen rijd ik soms wel wat sportiever. Uiteraard wel altijd netjes hoor :P
Yup, maar sinds ik mijn rijbewijs heb, rijdt hij (bijna) niet meer.
pi_109895058
Ohja, zo gaat t bij ons ook. Als me ouders ergens heengaan en ik ga mee, dan rijd ik per definie. Daar zijn ze inmiddels aan gewend en dat vinden ze (volgens mij) ook wel fijn.

Trouwens, over die VW bus waar ik het net over had, die was van een elektriciteits-bedrijf, maar die kon je alleen starten wanneer je zo'n speciaal drukknopje had om de startonderbreker eraf te halen. Met andere woorden, wanneer ik hem af had laten slaan onderweg of was gestopt, zou ik hem niet meer kunnen starten.
Dat vond ik opzich wel een vervelende rit, was best een lange rit en ook de tweede op mn dag, had juist gepland om tijdens die rit ergens bij een tankstation te stoppen om naar de wc te gaan, maar dat kon dus niet.

Heeft iemand dit principe met die startonderbreker al eens eerder meegemaakt? Ik vond het maar vervelend rijden met die gedachte van niet meer kunnen starten in mn achterhoofd (heb ook een kwartier op de A6 voor een ophaalbrug moeten wachten, met draaiende motor, voelde me redelijk asociaal dat ik de enige was die dat kwartier de motor liep lopen)...
pi_109895174
Ik had het gister ook. Zelfde bus, zelfde maatschappij. Onderweg even gestopt, motor laten draaien. Wel in de auto gebleven, maar ik vind het echt een stom principe!!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_109895250
Wat als je afslaat? Kosten voor procedure lijkt mij voor de klant.
pi_109895275
Lijkt mij ook. Maar in Almere waren ze er op voorbereid, die auto was vanochtend al weer weg!
  woensdag 4 april 2012 @ 14:43:30 #85
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_109895287
Zal je idd net zien dat hij met zo'n geval net een keer afslaat :')
pi_109895388
Op die "horror"-vrijdag nog gehad. Al het verkeer stond vast, ik moest eerst een RR Evoque afleveren en daarna een 107 ophalen. Accu was kapot, die man waar ik hem moest halen had hem aan de startkabels gehangen, reed weer weg, ik achteruit rijden, wordt ik gebeld. Remmen, koppeling in, opnemen, proberen weg te rijden, slaat ie af. Nou ja, die kreeg ik nooit meer aan de praat. Mocht ik die auto laten staan daarzo, gelukkig..
pi_109895510
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:41 schreef Kevindinhinho het volgende:
Ik had het gister ook. Zelfde bus, zelfde maatschappij. Onderweg even gestopt, motor laten draaien. Wel in de auto gebleven, maar ik vind het echt een stom principe!!
Ik moest ook naar Almere, maar ik ga volgende keer gewoon zegge dat ik zo'n drukknopje mee wil (just in case), dat ze hem vanuit Almere (of een andere locatie) wel weer terugsturen... Ik had m ook bijna laten afslaan. Knooppunt Joure, wou ik weer doorschakelen, zet k m in de 5 ipv in de 3, gelukkig was t een diesel en had ik de koppeling weer snel ingetrapt, anders stond ik daar midden op de snelweg...
pi_109895566
Kun je die dingen niet binnen een bepaalde tijd weer starten? Voor een bepaald bedrijf staat altijd bij de extra gegevens dat dat kan namelijk.
pi_109895890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:50 schreef Rubenr3 het volgende:
Kun je die dingen niet binnen een bepaalde tijd weer starten? Voor een bepaald bedrijf staat altijd bij de extra gegevens dat dat kan namelijk.
Bij mij stond er zelfs niks in de gegevens hierover. Ik hoorde het op locatie pas..
Ik denk dat dat in dit geval niet mogelijk was, anders zou die man dat toch wel gezegd hebben?
pi_109896261
Je kan die dingen altijd weer starten hoor binnen een x aantal seconden
pi_109896457
1 minuut vertelden ze bij mij
pi_109897006
Klopt, afslaan maakt niet uit, was inderdaad iets van 1 minuut. Zijn overigens LT's van mijn pa zijn werk.
pi_109897016
Nouja, ik blijf erbij dat ik het onzin vind,

waar is zo'n principe nou weer voor nodig?
  woensdag 4 april 2012 @ 15:26:19 #94
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_109897080
Diefstal preventie ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:22 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ah, Gasselte, Gasselternijveen en Gasselternijveenschemond al gepasseerd? :')
Ja godjezus, wat een boerengatten :')

Vent bij het ophaaladres, notabene een schadebedrijf, vond het maar overdreven dat ik schade controleerde. 'Ben je altijd zo serieus met je vak bezig?' vroeg hij. Toen ik zei dat gemiste schade voor eigen risico was snapte hij het wel.
#26 || Luciano da Silva
pi_109897167
Ik denk dat ik wel weet waar je de auto op moest halen, aparte lui..
pi_109897600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:55 schreef DrSnuggle het volgende:
En na een maand in dienst te zijn heb ik al schade gereden :(.
De klant stond zelfs nog voor de auto terwijl ik hem achterwaards tegen de muur parkeerde. Hij en ik helemaal in de stress, hij had haast dus de schade nog niet eens kunnen bekijken, wat ik zo snel ff kon zien geen deuken oid, dus ik hoop dat het bij een paar krassen blijft. Maar ik baal gigantisch, nog meer omdat ik hem vanavond ook weer op moet halen.
Hopelijk kunnen we er vanavond even rustig naar kijken en eventueel een schadeformulier invullen.
Vanmiddag weer de secretaresse van de klant aan de telefoon gehad. Hij wil het hierbij laten, dus geen schadeformulier invullen. Dit heeft ook te maken met het feit dat hij gewoon geen tijd daarvoor heeft. Ze stelde mij ook wel weer een beetje gerust, dus ik kan met een (iets) beter gevoel die kant op.
  woensdag 4 april 2012 @ 16:06:32 #97
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_109898696
Heb je mooi geluk mee dan
#26 || Luciano da Silva
pi_109898815
Die startonderbrekers zijn voor de rittenadministratie. Tenminste, dat vertelden ze mij
pi_109899123
Dan heb je geluk gehad DrSnuggle!

Morgen 2 ritjes, een 107 en V70.
pi_109899637
Oh, ik verlang weer naar een ritje.. Moet helaas deze week en volgende week nog volle bak studeren voor de tentamens om het BSA te ontlopen, vandaar dat ik nu twee weken op non-actief sta. Heb alleen wel weer echt zin om te werken inplaats van mij continu in de bibliotheek te bevinden..

Klopt het trouwens dat de hoeveelheid werk weer toegenomen heeft (aangezien die een tijdje terug dramatisch weinig was)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')