abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109835792
Beste mensen,

het gaat niet zo best. Ik ben slecht in verhalen schrijven, maar ik doe mijn best, dus kijk niet raar op als ik van de hak op tak spring in mijn verhaal en de volgorde soms niet helemaal klopt.

Ik ben een jongeman van 23 jaar. enig kind en gescheiden ouders. Nooit echt spraakzaam geweest tegenover mijn ouders en al helemaal niet met mijn stiefouders. Ik heb het nauwelijks over serieuze onderwerpen met ze.

Op de basisschool was ik een populaire jongen, werd niet gepest en pestte niet. was geen stoere jongen, maar ook geen watje. Ik liep altijd voor met het schoolwerk, was goed in sport, grappig en meisjes zaten achter me aan. Iedereen vond me een leuk kind.

met mijn moeder en haar man verhuisde ik naar een andere stad 12km verderop toen ik in groep 7 zat. nieuwe school. Ik vond het daar niet super en ik was een gewone leerling daar. liep niet meer voor op schoolwerk en meisjes vonden me niet zo interessant meer, ik werd nog wel grappig gevonden.

Middelbare school ging slecht. kwam vaak te laat, het boeide me niet veel en ik ging liever mijn hobby's beoefenen, moest in de 2e naar vmbo-t en dat heb ik na 4 jaar gehaald. ik heb aan deze geen vrienden overgehouden

Hierna naar het mbo gegaan in de horeca richting. toch niet mijn ding, eerste 3 jaar ging het goed, het vierde ging moeizaam. Ik ben uit het huis bij mijn moeder gezet en ging bij mijn vader wonen. en leerde in deze periode mijn huidige vriendin kennen. met haar hulp ben ik toch na 5 jaar geslaagd.ook aan deze school heb ik geen vrienden overgehouden.

Ik ben daarna in 2010 aan het HBO, opleiding CMD begonnen. maar ik verloor erg snel mijn interesse in de opleiding, mede vanwege een computerspel.(waar ik me voor schaam) ook heb ik in deze periode best een aantal rijlessen gehad, maar ik vond het niet leuk en ik was niet rustig achter het stuur en heb het niet doorgezet. Ik had een kamer in hetzelfde huis als mijn vriendin. Die nog wel studeert. ik heb dat verdere schooljaar nauwelijks iets uitgevoerd en voelde me niet best. Waarschijnlijk heb ik ADD alhoewel ik nooit officieel getest ben komen de symptomen sterk overeen met mij. Kan niet rustig nadenken, slechte concentratie, etc

Mijn vriendin baalde begrijpelijk erg veel van mij en ging twijfelen of ze met me verder wilde omdat zij juist heel anders op zulke situaties reageert. ze heeft het een aantal keer bijna uit gemaakt, maar kon toch geen afscheid van mij nemen. wel moest ik van haar ergens anders gaan wonen.
Vanaf afgelopen november heb ik in een fabriek gewerkt en brn ik weer bij mijn moeder gaan wonen. mijn vriendin was erg blij dat ik iets deed.
(heb trouwens de afgelopen 6 jaar in het weekend in een cafe gewerkt)
Ik wilde nog wel graag studeren maar ik weet niet wat.

Nu ben ik vorige week gestopt met werken omdat het te eentonig was voor mij en er geen zin meer in had. ik ben weer het huis uit gezet bij mijn moeder en heb nu geen woonadres. Ik ben dringend op zoek gegaan naar een kamer in de stad waar ik wil gaan studeren. en een aantal vrienden wonen.

Mijn vriendin heeft me deze avond laten weten morgen te willen praten met me en ik denk dat ze het uit gaat maken. Ze is de enige voor mij en de enige waarmee ik echt kan praten. vrienden waarmee ik veel contact heb heb ik niet. ik heb ook nooit veel vrienden gehad.

Ik wil mijn meisje echt niet kwijt, maar misschien is het toch beter. Ik ben nogal down op het moment. Ik kan niet voorstellen dat ze met een andere jongen zal gaan.

Geen idee of er iemand de tijd neemt dit te lezen, maar ik ben al blij dat ik dit allemaal heb getypt.
.
pi_109835830
quote:
Geen idee of er iemand de tijd neemt dit te lezen
No offence, het is 3 uur 's nachts. Wat denkte zelf? :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_109835836
quote:
maar ik ben al blij dat ik dit allemaal heb getypt.
Nou dan heb je toch al gewonnen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 03:03:19 #4
370039 Morera
more more more
pi_109835860
Ik heb het wel gelezen. Misschien kan je proberen om met een maatschappelijk werker te gaan praten.

Verder zou ik zowel tegen je moeder als tegen je vriendin zeggen dat je nu hulp gaat zoeken en dat je graag hun steun daar bij zou willen. Laat ze zien dat je daadwerkelijk stappen gaat ondernemen en dat het niet weer woorden zijn.

Dat betekent dat je voorbereid moet zijn en moet kunnen vertellen hoe je het gaat aanpakken, waar je hulp gaat zoeken, wanneer je dat gaat doen en wat zij daar voor jou in kunnen betekenen. Misschien kan je ook je excuses aanbieden voor de eventuele dingen ( als dat zo is ) die zij door jouw gedrag hebben moeten doorstaan.

Doe er iig echt wat aan, vraag om steun hierbij en laat zien dat je echt aan de slag gaat. Misschien kan je dan ook voorlopig weer bij je moeder gaan wonen of bij je vader, en wie weet ziet je vriendin dit nu ook als een echte concrete stap en gaat ze helemaal niet bij je weg.

Succes in ieder geval, ik heb hier geen verstand van maar dat is gewoon wat in me opkomt.
pi_109835863
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 02:59 schreef vosss het volgende:

[..]

No offence, het is 3 uur 's nachts. Wat denkte zelf? :D
:')

Laat die jongen lekker z'n verhaal doen joh.

TS probeer overzicht te krijgen in je situatie. Waar ben je goed in? Waar ben je absoluut niet goed in? Wat is het ergste dat je nu kan overkomen voor je gevoel? Is dat echt zo erg?

Nog een tip: als je al heel je leven TEGEN je zin dingen doet, probeer dan gewoon op z'n minst 1x iets te doen waar je voor 100% achter staat. Je hebt vast wel talenten. Allround zijn is ook een talent iig.
pi_109836034
Helemaal eens met morera! Lijkt me een lastige situatie. Sterkte!
pi_109836097
Ach, ik was al een heel verhaal aan het schrijven, maar bedacht me dat ik er net zo goed niet op in kan gaan.

Ik heb je verhaal niet één keer gelezen maar wel een keer of drie, en nog kan ik het niet geloven.
Stoppen met een opleiding door een computerspel, tuurlijk joh.
Stoppen met werken omdat het te eentonig voor je wordt. :')
Stoppen met rijlessen want je vond het niet leuk :')

Je bent een lui varken TS, van mij geen medelijden, en als je vriendin het idd uitmaakt geef ik haar groot gelijk.

Maar veel succes hoor, maak er wat van.
pi_109836142
Is dat niet een beetje kortzichtig? TS verteld zich te herkennen in ADD, is dat snel vervelen niet iets wat vaak mij zulke mensen voorkomt?
pi_109836154
Dat legt TS zichzelf op, er is (wat ik begrijp uit zijn verhaal) niemand geweest die dat geconstateerd heeft bij TS.
pi_109836180
Volgens mij is hij trouwens nog te bedonderd om zijn eigen topic te volgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 04:18:37 #11
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_109836363
Je moet haar friendzonen voordat ze het uit kan maken ;)
moet je wel echt zeker weten dat ze het uit wil maken of niet iets belangrijkers te vertellen heeft, wat niet heel veel met jou te maken heeft.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_109837748
Klinkt als ADD.
Ik heb ook dezelfde dingen, altijd te laat, snel verveeld, niet concentreren, niet weten wat je wil, etc.
Alleen heb ik nooit moeite met sociale contacten gehad. Altijd veel vrienden gehad.

Ga naar de huisarts, doe daar je verhaal en vraag om een verwijzing naar een psychiater.
Je moet je even niet concentreren op werk/studie/relatie, maar nu eens even aan jezelf werken.
Laat je helpen door het (relatief) fijne zorgstelsel in Nederland en concentreer je (moeilijk, ik weet het ;) ) eens een tijdje op jezelf.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_109838194
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:44 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt als ADD.
Ik heb ook dezelfde dingen, altijd te laat, snel verveeld, niet concentreren, niet weten wat je wil, etc.
Of je bent gewoon een luie lakse flikker
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_109838298
Geef jezelf eens een flinke schop onder je kont. Je ziet toch zelf wel in dat dit geen doen is? Je maakt niks af. Of maar half ver onder je niveau... En zoals eerder gezegd zoek hulp bij een maatschappelijk werker.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109839421
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je hoeft niet te reageren hoor.
pi_109849933
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:08 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

ja dacht ookal zoiets.. Ik ging ook niet voor me plezier naar school. Rijlessen ? vond het geen ene mallemoer aan. Oh en dat 6 uur opstaan elke ochtend voor me werk 90 minuten verder is ook niet mijn grootste hobby maar moet wel gebeuren. klinkt alsof TS een schop onder z'n kont nodig heeft en niet zo'n zachte ook.
pi_109855268
Hoi, bedankt voor de reacties. Ik weet ook dat het veel slechter kan, maar volgens mij vraag ik ook niet om medelijden. Die hoef ik ook niet en ik vind mijzelf ook niet zielig.

Met mijn laatste baan ben ik gestopt omdat het maar een tijdelijke baan was en het gewoon verdomde eentonig was en vervelende werktijden. ene week 04:30 mijn bed uit. andere week van 2 tot 10 en andere week van 10 tot 6 's nachts. Toch nog bijna een half jaar volgehouden.

Helaas heeft mijn vriendin het net uitgemaakt, maar ze was al een langere tijd aan het twijfelen, we waren beide verdrietig, maar ze wist het zeker zei ze. Ik voel me nu een paar uur verder beter dan ik van tevoren had gedacht. Ik zal haar ongetwijfeld nog zien, want ze blijft gewoon een leuke meid.

Ik ben dus van plan zo snel mogelijk te verhuizen naar amsterdam, er een baan te zoeken en volgend jaar beginnen met een studie. Ook ga ik naar een arts om te kijken of ik daadwerkelijk ADD heb en wat ik er het beste mee kan doen.

Ik weet dat ik verkeerde beslissingen heb gemaakt in het verleden en die waarschijnlijk ook nog zal gaan maken en wat je van mij vindt mag je ook eerlijk zeggen, daar is het een forum voor.

Ik hoop ook dat ik er snel vrede mee ga hebben dat ik mijn vriendin kwijt ben.
.
pi_109856302
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:57 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Je hoeft niet te reageren hoor.
Je hoeft je falen niet af te schrijven op een etiketje
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:09:16 #19
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_109856919
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:44 schreef mighty_myte het volgende:
Ga naar de huisarts, doe daar je verhaal en vraag om een verwijzing naar een psychiater.
:') Zoals al gezegd, iemand/iets anders de schuld geven is (veel te) makkelijk. Accepteer je eigen fouten/gebreken en leer daarvan ipv de schuld ergens anders te leggen, dan kan je er tenminste nog wat aan veranderen.

Verder, jammer voor je TS, hoe cliché het ook mag klinken hoop ik dat je er in ieder geval wat van op gaat steken in de nabije toekomst en dat het dan vanzelf weer beter gaat ;)
WFPB!
pi_109857077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:31 schreef Stoeipoesss het volgende:
Hoi, bedankt voor de reacties. Ik weet ook dat het veel slechter kan, maar volgens mij vraag ik ook niet om medelijden. Die hoef ik ook niet en ik vind mijzelf ook niet zielig.

Met mijn laatste baan ben ik gestopt omdat het maar een tijdelijke baan was en het gewoon verdomde eentonig was en vervelende werktijden. ene week 04:30 mijn bed uit. andere week van 2 tot 10 en andere week van 10 tot 6 's nachts. Toch nog bijna een half jaar volgehouden.

Helaas heeft mijn vriendin het net uitgemaakt, maar ze was al een langere tijd aan het twijfelen, we waren beide verdrietig, maar ze wist het zeker zei ze. Ik voel me nu een paar uur verder beter dan ik van tevoren had gedacht. Ik zal haar ongetwijfeld nog zien, want ze blijft gewoon een leuke meid.

Ik ben dus van plan zo snel mogelijk te verhuizen naar amsterdam, er een baan te zoeken en volgend jaar beginnen met een studie. Ook ga ik naar een arts om te kijken of ik daadwerkelijk ADD heb en wat ik er het beste mee kan doen.

Ik weet dat ik verkeerde beslissingen heb gemaakt in het verleden en die waarschijnlijk ook nog zal gaan maken en wat je van mij vindt mag je ook eerlijk zeggen, daar is het een forum voor.

Ik hoop ook dat ik er snel vrede mee ga hebben dat ik mijn vriendin kwijt ben.
Hoe kut het ook is, misschien kan het verbreken van je relatie je juist helpen om aan jezelf te werken. Succes :)
pi_109857160
Succes TS maak er wat van jongen. ^O^
pi_109867397
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je hoeft je falen niet af te schrijven op een etiketje
Hoeft ook niet. Maar soms kan het verhelderend werken als je er achter komt dat je brein net wat anders werkt. Dan kun je er op anticiperen en kun je in het verleden behaalde (of gefaalde) resultaten verklaren.
Mij heeft het erg geholpen en ik heb mezelf beter leren kennen en ben daardoor een stuk succesvoller en gelukkiger geworden.

Het zou ook kunnen dat TS idd een schop onder zijn kont nodig heeft, maar dat moet de huisarts dan maar voor hem uitmaken toch?
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:31:19 #23
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109869021
Tsja en als je nu ergens gaat werken wat beetje aardig betaalt (heh dan zit je wel met "vervelende werktijden" met ongeschoold werk :') ) en dat geld gaat sparen voor iets wat je echt graag zou willen doen?
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')