Om nog even hierop terug te komen. Ik vond de Muur wel een echte climax in de Ronde van Vlaanderen.quote:Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
De Muur is episch geworden door de jaren heen en door de duels die erop zijn uitgevochten. Dat kan ook best met de Oude Kwaremont gebeuren. Zeker als er gekoerst wordt daarvoor. Daar heb ik dan vaak niet zoveel mee. Het criteriumachtige vind ik veel meer storen.
Poels piekt op de Waalse Pijlquote:Op maandag 2 april 2012 14:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoogerland heeft aangegeven vermoeid te zijn van de afgelopen weken en pakt nu wat rust in de aanloop naar de klassiekers (lees: Baskenland als training). Net als Poels overigens, had ie het over.
Zó vaak viel de beslissing ook niet op de Muur. Vaker niet dan wel.quote:Op maandag 2 april 2012 18:19 schreef Redefine het volgende:
Het nieuwe parcours zal nog gewoon zijn tijd nodig hebben om een status te krijgen. Ik ben zelf ook meer te spreken over het oude parcours, omdat de muur een echte scherprechter was. Maar het nieuwe parcours kan ook wel wat bieden, als de renners weten waar de mogelijkheden liggen etc.
twitter:velonews twitterde op maandag 02-04-2012 om 18:09:37In a current @sporza_koers poll, 48% feel new Flanders course is not an improvement, 23% feel it is better, 28% feel it is equally as good reageer retweet
quote:Organisator Ronde: "Nog wat sleutelen"
PhotoNews
ma 02/04/2012 - 17:41
Organisator Wim Van Herreweghe blikt met een goed gevoel terug op de nieuwe Ronde van Vlaanderen. "Het nieuwe parcours biedt perspectieven voor de toekomst. Hier en daar moeten we nog wat bijsleutelen", zegt hij.
Ronde van Vlaanderen
Lees ook:
Wuyts: "Boonen zet stap naar grote kampioen"
Tom Boonen is de beste in vernieuwde Ronde
De Ronde van Vlaanderen ziet er anders uit dan de voorbije jaren: geen Muur, aankomst in Oudenaarde en drie zware rondes in de finale.
Belga
"Ik ben tevreden met de beleving bij de fans en met de winnaar. Je kunt niet beter wensen dan dat Boonen, die er zo naartoe leefde, het afmaakte", zegt organisator Wim Van Herreweghe een dag na de wedstrijd.
"De val van Cancellara was wel jammer. Dat gebeurt nu eenmaal in wielerkoersen. De Ronde van Vlaanderen ontkomt daar ook niet aan."
"Ook Langevelds val was een spijtig incident. De renners wordt gevraagd om op de weg te blijven, maar soms gebruiken ze het fietspad om op te schuiven. De toeschouwer schrok van die impulsieve daad, hem treft weinig schuld."
"Een terechte Ronde van Vlaanderen"
De supporters vonden de weg naar de nieuwe finale van de Ronde van Vlaanderen. "Het supportersvolk was er, het publiek was enthousiast", zegt Wim Van Herreweghe.
PhotoNews
"We hebben hard gewerkt aan het nieuwe concept. Het bewijst voor een stuk dat het er al staat en dat het een terechte Ronde van Vlaanderen is."
"Er moeten nog zaken bijgesleuteld worden, zoals o.a. de files voor de fans, maar deze finale biedt perspectieven voor de toekomst."
"Bij de wielerliefhebbers is nog wat gewenning nodig. Ook bij de renners was het wat afwachten. De finale, met het tactische steekspel, vond ik prachtig om te zien."
Opgestapt en als 29e over de finishquote:Op maandag 2 april 2012 17:51 schreef marcodej het volgende:
Hoogerland trouwens gevallen in de laatste beklimming.
Ik zeg nergens dat de beslissing vaak op de Muur viel, want dat is heel wat anders dan een scherprechter zijn. Dat laatste was die wel degelijk, door de afstand tot de finish, status bij de renners, zwaarte etc. De echte beslissing van de koers kan altijd ervoor of erna liggen.quote:Op maandag 2 april 2012 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zó vaak viel de beslissing ook niet op de Muur. Vaker niet dan wel.
De Muur is gewoon extreem telegeniek, het lijkt wel of die daar is neergelegd door een regisseur met bijna perfecte hoeken en posities voor TV-camera's in het achterhoofd. Zelfs een beklimming door krasselende wielertoeristen van 100 kilo ziet er bijna automatisch heroïsch en episch uit.
Groep op 1'28" in dezelfde tijd als de winnaar gezet.quote:Op maandag 2 april 2012 18:42 schreef bjarki het volgende:
[..]
Opgestapt en als 29e over de finish(z.t.)
Opvallend veel goede renners op achterstand vandaag:
Dan Martin 1:28
Danielson 1:28
Albasini 1:28
Casar 1:28
Gerrans 1:28
Monfort 1:28
Peraud 1:28
Nocentini 1:28
Mollema 1:28
Brajkovic 2:45
Vanendert 2:45
Gadret 2:45
Klöden 5:07
...om maar eens wat te noemen.
edit: hele uitslag: http://www.biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=49550
quote:Press release: The UCI Licence Commission confirms Team Saxo Bank licence
02.04.2012
The Licence Commission today rejected the request made by the International Cycling Union (UCI) for withdrawal of the UCI WorldTour licence granted to Team Saxo Bank on 18 November 2011.
The UCI had lodged a request in accordance with rule 2.15.040 for its Licence Commission to issue a ruling on whether the Saxo Bank team should retain its place in the UCI WorldTour after the Court of Arbitration for Sport decision on February 6, 2012 which included a two year retroactive suspension period on Team Saxo Bank rider Alberto Contador.
The UCI filed the request on the basis that the points obtained by Alberto Contador, representing approximately 68% of the Saxo Bank team's total points, therefore were annulled and without these points his team would not have been considered, and can no longer be considered, to fulfil the sporting criterion required for the UCI WorldTour.
However the Licence Commission, whilst accepting that without its star rider, the team does not reach UCI WorldTour level, today ruled in a detailed decision that the special circumstances of the case, including as outlined above, did not in themselves justify the withdrawal of the licence granted on 18 November.
As the Team Saxo Bank licence expires on 31 December 2012, the team will be required to satisfy all the criteria taken into account by article 2.15.011 of the regulations should it wish to compete again as a UCI ProTeam in 2013.
UCI President Pat McQuaid noted the decision of the Licence Commission: “UCI followed the correct procedure in accordance with the rules. The Licence Commission carried out its work and took its decision in an entirely independent manner and therefore we accept this ruling in a serene manner”.
UCI Press Services
valt me nog mee, had zo z'n onderbeen kunnen breken, al is een flinke spierscheuring niet misselijkquote:Op maandag 2 april 2012 20:42 schreef Littlecreep het volgende:
De toeschouwer die met Langeveld in aanraking kwam is er ook niet ongeschonden uitgekomen. Schijnt een spierscheuring opgelopen te hebben.
Soms kun je beter een bot breken dan een spier scheuren...quote:Op maandag 2 april 2012 20:45 schreef franklop het volgende:
[..]
valt me nog mee, had zo z'n onderbeen kunnen breken, al is een flinke spierscheuring niet misselijk
Jemig Wout, wat een kans dit. Hier merk je ook gewoon dat hij dat sprinten totaal niet gewoon is. Hij doet maar wat en dat levert hem nog bijna de ritzege op ook.quote:
Net als in de Tirreno vorig jaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |