quote:Op maandag 2 april 2012 17:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
.
Om je op te beurenIk al 14 maanden dus die award is voor mij
![]()
Slaapgebrek is kut dus voor wie het nodig heeft
Ik reageer niet op iedereen maar ik lees elke dag mee, dus groen van jaloezie was ik alquote:Op maandag 2 april 2012 17:18 schreef Fee-nix het volgende:
DML mag Sander in het lijstje? 10 februari 2012. Thnx!
Ik zal verder mijn mond maar houden over nachtrust enzo...Ik wil jullie niet groen van jaloezie maken
.
Nou ik mag het hopen.quote:Op maandag 2 april 2012 17:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
In de regel doen ze dat ook TJ. De mijne is een uitzondering. De jouwe heeft vast binnenkort de smaak te pakken
hoe oud is ze? (zag haar niet in de lijst of ik heb een vuiltje in het oog)quote:Op maandag 2 april 2012 18:09 schreef Nevertheless. het volgende:
Puh ik ben nu net begonnen aan mn derde week training voor nieuwe werk maar kom echt amper aan meeposten/lezen toe. Fulltime is me echt veel teveel pff.
Fleur heeft inmiddels een tand! Heel schattig zo onderin. En volgens mij is nummer 2 ook onderweg. Hoop dat deze sneller door is!
haha ik lig hier dubbel om je verhaal!quote:Op maandag 2 april 2012 20:18 schreef Susie het volgende:
Oh, kijk ean!![]()
Kuukske; komt allemaal wel goed joh *schuift een roosvicee toe*![]()
Iedereen even lachen nu: lief was aan het spelen met Anouk, beetje optillen enzo, gezellig meekraaien, jullie kennen dat wel, totdat ik op een gegeven moment een hoop geproest en gespuug hoor, in combie met een ieuwwww... Anouk moest dus even spugen en dat ging hoppa over lief heen, gedeeltelijk ook dus in zijn openstaande mond omdat hij gezellig aan het mee doen was!Ik heb dubbel gelegen! Hij is nu gelijk douchen
10 maanden nuquote:Op maandag 2 april 2012 20:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhhh Brulmeester wat een schatje!!!! hoe oud is ze? en wat is haar naam?
Dit was bij de oppas. Alle knopjes enzo zijn mateloos interessant ik heb een kloontje gemaaktquote:Op maandag 2 april 2012 20:48 schreef NotTheSame het volgende:
Welkom Brulmeester, en wat een moppie zeg!
Tienusgeweldig!!!
Ean, jij straalt ondeugd uit je ogen!! Volgens mij hebben je ouders de handen vol aan je!
Kyara, je hebt je eerste werkdag overleefd! Nou moet ik jou goede voorbeeld gaan volgen volgende week
!
Hier ging het vandaag wonderbaarlijk goed. Alleen lijkt het alsof Draakje zich al 3x verschrokken heeft in d'r slaap, dan komt er echt zo'n zielig huiltje uit. Even troosten, speen er weer in en madam tukt weer verder.
De echo verliep zoals ik al had verwacht; ze twijfelen over d'r rechter heupkom. Dus hebben we nog een röntgenfoto laten maken. Morgen krijgen we de uitslag als het goed is, ik heb ze op radiologie gewaarschuwd dat ik niet van plan ben om na morgen NOG een keer naar de KA te komen, alleen voor de uitslag.
Dragen doe ik momenteel al best veel (vind ik). Ik gaf het ook aan bij de echoscopiste, krijg ik zo'n knullig antwoord: ja, maar op je arm dragen heeft geen nut hè?! Nee muts, in een draagdoekquote:Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat hebben we toch een mooie baby's hier
Kyara, fijn dat je dag nr1 hebt overleefd..
NTS, hoop voor je dat het toch meevalt met het heupje.. Of misschien veel gaan dragen, zodat spreidbroekje niet hoeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
quote:Op maandag 2 april 2012 21:02 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Dragen doe ik momenteel al best veel (vind ik). Ik gaf het ook aan bij de echoscopiste, krijg ik zo'n knullig antwoord: ja, maar op je arm dragen heeft geen nut hè?! Nee muts, in een draagdoek!
quote:Op maandag 2 april 2012 21:02 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Dragen doe ik momenteel al best veel (vind ik). Ik gaf het ook aan bij de echoscopiste, krijg ik zo'n knullig antwoord: ja, maar op je arm dragen heeft geen nut hè?! Nee muts, in een draagdoek!
quote:Op maandag 2 april 2012 21:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even gauw.... het is een foto van een foto maar heb nog geen zin gehad om 'm te scannen... komt nog wel!Ze lijkt op jou!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Anouk is een lolbroek
En ik ga naar bed
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Jij bent echt de enige die dat zegt, iedereen vindt haar namelijk echt op mijn man lijken!!!quote:Op maandag 2 april 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ze lijkt op jou!![]()
Anouk is een lolbroek
En ik ga naar bed
quote:Op maandag 2 april 2012 21:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik zat me gisteren trouwens wéér te verbazen dat dat lieve mooie kleine hummeltje gewoon uit mijn lif komt. Dat ze door 2 celletjes samen te laten komen is ontstaan. Dat dat gewoon maar zo kan! En dat alles ook werkt! Ik blijf het een wonder vinden en machtig mooi.
Inderdaad! En ook zo'n moppiequote:Op maandag 2 april 2012 21:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha nou ik zie t niet... ja sommige trekjes, dan zie ik wel een beetje mijn kant van de family in haar, maar over het algemeen lijkt ze het meest nog op m'n man
Ik zat me gisteren trouwens wéér te verbazen dat dat lieve mooie kleine hummeltje gewoon uit mijn lif komt. Dat ze door 2 celletjes samen te laten komen is ontstaan. Dat dat gewoon maar zo kan! En dat alles ook werkt! Ik blijf het een wonder vinden en machtig mooi.
Gewoon met nagels, haar en organen. Heeeel apart.quote:Op maandag 2 april 2012 21:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Haha nou ik zie t niet... ja sommige trekjes, dan zie ik wel een beetje mijn kant van de family in haar, maar over het algemeen lijkt ze het meest nog op m'n man
4.54 is niet midden in de nachtquote:Op dinsdag 3 april 2012 04:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor het eerst in ruim 7 maanden zit ik midden in de nacht met een klaarwakkere babyRespect voor de ouders die dit regelmatig hebben...
ach na wat maanden wen je er aanquote:Op dinsdag 3 april 2012 04:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor het eerst in ruim 7 maanden zit ik midden in de nacht met een klaarwakkere babyRespect voor de ouders die dit regelmatig hebben...
Ik moest aan jou denken inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2012 06:05 schreef Susie het volgende:
[..]
4.54 is niet midden in de nachtNee, hoor, grapje. Klokslag 5 uur begon mevrouw te babbelen, nog even een half uur zoet gehouden met speen en mama nog even half geslapen. En volgens mij heeft mijn lief zijn wekker nu nog niet gehoord, dus die ga ik maar even wakker maken!
Als ik naar mijn werk ging, dus toen ze er nog niet was, ging mijn wekker ook altijd al om 6.15. Dus op zich maakt het niet veel uit. Nu heb ik eerst de tijd voor haar en dan stap ik zo rond 6 onder de douche. Soms valt ze nog even in slaap voor een half uur ongeveer. Vandaag dus niet, maar wel mopperen dus.quote:Op dinsdag 3 april 2012 07:36 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik moest aan jou denken inderdaadHoe doe je dat eigenlijk met werk enzo?
lijkt mij moeilijk om dan werk te doen waar je suffig wordtquote:Op dinsdag 3 april 2012 07:57 schreef Susie het volgende:
[..]
En ja, rond een uur of 2 heb ik even een dip, vallen mijn ogen bijna dicht en zit ik mega te gapen! Vergaderingen is dan echt een drama![]()
En dat lijkt mij nou ook fijn! Ik moet Anouk toch echt tussendoor "bezig" houden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik sta als ik moet werken tussen 06:00 en 06:10 op. Ean lag vanmorgen om 05:20 bij ons in bed en toen ik op stond sliep ze natuurlijk ze werd pas wakker toen ik al aangekleed was.
ja dan zou ik dus gewoon in slaap vallen hequote:Op dinsdag 3 april 2012 08:13 schreef Susie het volgende:
Zit op kantoor en daar is ook wel eens actie, maar verder zit je gewoon op je luie reet
Nou daar hoeft ie geeneens drie maanden voor te zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:03 schreef Deepfreeze het volgende:
TAP![]()
En dan zo'n frommeltje van net 3 maand OP je buik, en je echt geen idee hebt hoe dat ooit IN je buik heeft gepast![]()
Thnx!quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fee-nix en PureEvil ik heb jullie baby's toegevoegd
Ah mooi. Babymassage lijkt me leuk!! Ik wil ons daar wel voor op gaan geven een dezer dagen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Kuukske, ze hoeven nog niet zoveel te doen.. Ze zien toch ook nog niet zoveel, en wat ze zien is al allemaal nieuw.. Je kunt hem lekker naast je in bed leggen, en gewoon tegenaan babbelen. Of een baby-massage geven?
Daan lag wel vlot in de box, maar het speelgoed deed hem niks. Hij keek er maar wat naar. De mobiel heb ik met 4-5 weken aangezet, dat was vroeg genoeg vond ik..
Is dat zo? Ik zou niet weten hoe je je kind moet dwingen om door te slapen hoor. Behalve gewoon s nachts laten huilen, maar dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik denk dat het nog iets genuanceerder kan.
Sommige ouders accepteren dat nachtvoedingen bij het zorgen voor een kleine baby horen en dat het goed is voor een kleine baby om 's nachts te eten. En sommige ouders accepteren het niet, denken vooral aan hun eigen behoeftes en proberen hun kind zo snel mogelijk door te laten slapen.
En natuurlijk zijn er baby's die het uit zichzelf regelen, maar dat is eerder een uitzondering dan de regel.
Nou preciesquote:Op dinsdag 3 april 2012 10:39 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas slaapt 's nachts fijn en groeit ook als een malleSlaap is ook goed om te groeien, net als eten. En of dat nou borstvoeding of flesvoeding is, doorslapen of niet ; elk kind zijn eigen ritme en elke ouder de zorg voor zijn/haar kind
Zo zie ik het ook een beetje. Wat ik wel een beetje aan het afbouwen ben is om hem 's nachts bij iedere kik aan te leggen. Heel vaak is het toch ook een verschoven deken en daardoor maaiende armen, of een krampje of gewoon wakker schrikken. Ik geeft 'm een paar minuten om weer in slaap te vallen en als dat niet lukt, dan is het kennelijk honger en krijgt hij de borst. Als het meer dan 5 uur geleden is dat de laatste voeding erin ging, kan ik er de donder op zeggen dat het honger is en dan krijgt hij gewoon meteen. Hij slaapt nog in de co-sleeper dus ik kan het vrij makkelijk zo doen 's nachts.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:28 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik zou niet weten hoe je je kind moet dwingen om door te slapen hoor. Behalve gewoon s nachts laten huilen, maar dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
En dit bedoel ik echt niet vervelend, maar ik dacht echt dat baby's die niet vanzelf na een paar maandjes gaan doorslapen de uitzondering zijn.
Ik ben begonnen in Groningen en zit nu in Nijmegen. Heb m'n keuzevakken in Leiden gedaan.quote:
Oei, klinkt pijnlijk. En sneuquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:52 schreef Kleurdoos het volgende:
Nu begrijp ik de afgelopen nachtenMijn arme ding, hoektand en 3 snijtanden onder en voortanden boven willen er door
quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:27 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Even een mutsmamamomentje hier: Onze kleine man wl alleen maar bij mijn lief, of de gastouder of bij mij zijn. Neerzetten op de grond of in de box levert meteen drama op. Huilen en krijsen. De andere kinderen bij de gastouder beginnen er onder te leiden en ze geeft aan dit nog tot eind april aan te kijken en als het dan niet "over" is mag ik weer op zoek naar nieuwe opvang. Ik word hier zo verdrietig van, ik weet gewoon even niet wat ik met deze situatie aan moet.
Ik ga er vanuit dat dit een fase is maar k weet het gewoon weg even niet meer, blegh! Iemand tips?
Zoooo uitgemutst...
En hier krijg ik dus de kriebels van, want ouders die dat NIET doen, zijn dus niet slechter, en hun kinderen krijgen er later ook niks van. (en nee, ik heb geen zin in een discussie, dit is MIJN meningquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:29 schreef Juud79 het volgende:
Terwijl het juist goed is om je kind tot 6 maanden bij je te dragen/houden, bij je op de kamer te laten slapen, 's nachts te voeden en niet te laten huilen.
Die van mij begint dan eerst met haar vingertje.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:08 schreef bitterend het volgende:
Ze kan er ook wat van soms! vooral als ze met iets niet eens is
Gewoon lekker doen zoals jij het wilt doen. Doe je het nooit verkeerd!quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:27 schreef Kuukske het volgende:
Als ik jullie zo zie posten over dan wel dragen, dan niet, dan wel troosten en dan niet, krijg ik het toch wel warm. 'Doe ik het wel goed dan?'. Maar we blijven maar mooi bij ons gevoel. Inmiddels beginnen we hier wel het hongerhuiltje te onderscheiden van het jengelhuiltje tijdens het huiluurtje. Dat is wel handig
.
Halelujaquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:30 schreef Tally het volgende:
[..]
Tips kan je aanhoren. En er mee doen wat jij wiltJouw (jullie) baby. Jouw (jullie) opvoeding!
quote:
En dat zal je kind ook roepen als hij/zij een kind krijgtquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:54 schreef flugeltje het volgende:
Enfin; Doe gewoon lekker je ding, je zult 9987498763 fouten maken voor hij/zij volwassen is en achteraf sowieso horen dat je het niet goed deed als ouder... Wij hebben immers ook vrijwel allemaal beloofd tijdens onze zwangerschap dat wij het anders zouden doen dan hoe we zelf opgevoed zijn...
Ze kraakt wel onwijsquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:59 schreef flugeltje het volgende:
Ach Tally, zolang ze niet stuk gaan zul je vast iets goed doen...
Als ik dat al zou denkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Flugel, ha nee hoor, ik vind dat ik eigenlijk best leuk opgevoed benEerlijk waar hoor, als ik bedenk hoe ik het wil gaan doen dan gebruik ik vaak mijn moeder als leidraad. Duidelijke regels die sommige misschien ouderwetsig vinden (geen tv voor 16 uur door de week, één koekje en één snoepje per dag, samen aan tafel eten) maar met veel oog voor onze behoeften, veel samen ondernemen en bijna alles bespreekbaar maken. Natuurlijk ga ik ook dingen anders doen en misschien werkt het in de praktijk voor mijn kind heel anders, maar ik denk toch best vaak "hoe zou mijn moeder dit aangepakt hebben?"
Ja, ik ben vast akelig klef, maar m'n moeder is zo slecht nog nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Als ik dat al zou denkenZou ik het tegenovergestelde doen
Over snoepen wel. Over tv kijken niet. Ik zit zelf ook veel achter de tv dus kan ik mijn kind dat niet verbieden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:03 schreef bitterend het volgende:
Hmm ik heb nog helemaal niet nagedacht over snoepen, tv en dit soort zaken...ik ben nu bezig met inlezen over het aanbieden van vaste voedsel![]()
Mijn moeder ook niet. Zeker niet. Ze (mijn beide ouders trouwens) hebben een hart van goud. En ik ben zeker niet slecht terecht gekomen. Maar ik wil het wel anders doen dan dat zij dat deden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik ben vast akelig klef, maar m'n moeder is zo slecht nog niet
Ja, misschien is dat ook wel de kern van wat me beviel aan m'n eigen opvoeding. Ik begreep de regels, kreeg ze duidelijk uitlegden zeker op latere leeftijd was er ook ruimte voor discussie. Ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen, maar er was bij ons thuis een sfeer van duidelijkheid zonder krampachtigheid de heel prettig was. Ik hoop dat zelf ook te kunnen bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:14 schreef bitterend het volgende:
Het hoeft niet zwart wit te zijn, of veel regels of alles doen wat je maar wilt. Ik heb vroeger veel regels gehad en dat vond vreselijk, niet zozeer de regels zelf maar het feit dat ik niet begreep waarom ik bepaalde dingen niet mocht. Dat is een ding dat ik nu weet is dat als wij regels stellen dat ze altijd begrijpt waarom.
Nou... zat net de speelgoedfolder door te balderen bij de WIJ van april... over aaifones gesprokenquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:58 schreef flugeltje het volgende:
Uhm Susie, je weet dat kinderen van anderhalf tegenwoordig ook kunnen swipen enzo he?Dat ze nog beter weten hoe papa's iPhone werkt dan mama dat weet en met dat ding aan hun oor al brabbelend de halve huiskamer doorwandelen. Dat zien ze papa namelijk ook zo doen....
Ik kan me voorstellen dat het prettig is. Ik mocht bijvoorbeeld geen vriendinnen over de vloer hebben in de avond en ook niet gaan logeren...waarom? nou mijn moeder wou het nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, misschien is dat ook wel de kern van wat me beviel aan m'n eigen opvoeding. Ik begreep de regels, kreeg ze duidelijk uitlegden zeker op latere leeftijd was er ook ruimte voor discussie. Ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen, maar er was bij ons thuis een sfeer van duidelijkheid zonder krampachtigheid de heel prettig was. Ik hoop dat zelf ook te kunnen bewerkstelligen.
en dat ligt dus ook helemaal aan je kind. Beide dames hebben even bij ons op dr kamer geslapen, maar niet langer dan 3/4 weken. En waarom niet langer: omdat ze veel meer rust vonden in hun eigen kamer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:29 schreef Juud79 het volgende:
@Fee-nix, voel je niet teveel aangesproken door mijn post, die was niet tegen jou persoonlijk.
Het was meer in zijn algemeenheid gericht tegen de flow die hier sinds een paar weken heerst van 'doorslapen', 'regelmaat', 'laten huilen', eigen bedje en kamer'.
Terwijl het juist goed is om je kind tot 6 maanden bij je te dragen/houden, bij je op de kamer te laten slapen, 's nachts te voeden en niet te laten huilen.
Regelmaat is voor kinderen altijd goed, maar dat kan ook door bovenstaande punten.
Zo klopt het wat meer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:29 schreef Juud79 het volgende:
@Fee-nix, voel je niet teveel aangesproken door mijn post, die was niet tegen jou persoonlijk.
Het was meer in zijn algemeenheid gericht tegen de flow die hier sinds een paar weken heerst van 'doorslapen', 'regelmaat', 'laten huilen', eigen bedje en kamer'.
Terwijl het juist ook goed is om je kind tot 6 maanden bij je te dragen/houden, bij je op de kamer te laten slapen, 's nachts te voeden en niet te laten huilen.
Regelmaat is voor kinderen altijd goed, maar dat kan ook door bovenstaande punten.
Hihihi! We zullen zien hoor! Ik noemde maar wat, aangezien hier vorige 2 draken waren, waarvan er 1 de telefoon ( en dan gewoon de ouderwetse!) erg interessant vond!quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:58 schreef flugeltje het volgende:
Uhm Susie, je weet dat kinderen van anderhalf tegenwoordig ook kunnen swipen enzo he?Dat ze nog beter weten hoe papa's iPhone werkt dan mama dat weet en met dat ding aan hun oor al brabbelend de halve huiskamer doorwandelen. Dat zien ze papa namelijk ook zo doen....
Ik maak me druk om mijn mede-users die voor aap uitgemaakt worden!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:07 schreef Juud79 het volgende:
@BE
Dat schreef ik toch al eerder vandaag, sommige kinderen regelen het vanzelf, die slapen uit zichzelf door. Lezen is lastig.....
En nee, er is niet een juiste manier, maar het is wel gebleken uit onderzoeken dat het beter is voor een baby om bij de ouders op de kamer en in de buurt te slapen. Dit omdat ze dan minder diep slapen en hun ademhaling regelmatiger is, dus veiliger ivm wiegendood.
Een aap zet zijn jong toch ook niet in een boom verderop?
Laten huilen zorgt voor aanmaak van het stresshormoon en dat is slecht voor de hersenontwikkeling van je baby. Dus is het handig als je dat zoveel mogelijk voorkomt, door je kind niet zichzelf in slaap te laten huilen en te troosten als het huilt.
Maar waar maak jij je eigenlijk nog druk om hier in het babytopic?
Nuancering aanbrengen is wat ze doetquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:07 schreef Juud79 het volgende:
Maar waar maak jij je eigenlijk nog druk om hier in het babytopic?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat wel fijn hoor, verhalen te horen van mensen met oudere kinderen. Doet me beseffen dat er ooit meer in een kinderleven komt dan slapen, drinken, poepen en naar de lamp staaaaaren
part of life.. Learn to.live with itquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ja zeg, dat soort verhalen hoef ik dus niet te horen Moussy
solly, maar tis echt. En hij heeft ook echt bijna 3 jaar in mijn broekzak gewoond, maar toen werd hij wat zwaar.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ja zeg, dat soort verhalen hoef ik dus niet te horen Moussy
Pff, ik kan mijn kind toch wel zo africhten dat het dat soort dingen niet doet?quote:
misschien als je er met de zweep overheen gaatquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Pff, ik kan mijn kind toch wel zo africhten dat het dat soort dingen niet doet?Weer een illusie armer...
Willem startte daar ook heel vroeg mee, gewoon uit zichzelf. Geen beginnen aan om 'm elke keer terug te rollen. Hij slaapt nu nog het lekkerste op z'n buik met z'n kont de lucht inquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:11 schreef Cyntiaa het volgende:
OMG dat aaiphone ding![]()
Ik vond Cas net op zijn buik terug... Erhm.. Niet zo handig! Meer kindjes die dit doen en dus niet meer terug draaien maar ook niet gaan slapen?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:27 schreef moussy het volgende:
En nu wil die bioloog worden door al die nachten animal planet
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:07 schreef Juud79 het volgende:
En nee, er is niet een juiste manier, maar het is wel gebleken uit onderzoeken dat het beter is voor een baby om bij de ouders op de kamer en in de buurt te slapen. Dit omdat ze dan minder diep slapen en hun ademhaling regelmatiger is, dus veiliger ivm wiegendood.
Een aap zet zijn jong toch ook niet in een boom verderop?
Jij hebt ook een Cas toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:27 schreef moussy het volgende:
En nu wil die bioloog worden door al die nachten animal planet
ik heb dé Cas en eten was zn eerste woord, daarna kwam haai en slang, hij noemde me nog net geen Stevequote:
Eten is natuurlijk ook belangrijkquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:32 schreef moussy het volgende:
[..]
ik heb dé Cas en eten was zn eerste woord, daarna kwam haai en slang, hij noemde me nog net geen Steve
Ja! Die gaat trouwen met Anouk! Heb ik bedacht na die wederom te lieve foto van hem!quote:
2 van die fijne bollo'squote:Op dinsdag 3 april 2012 19:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Ja! Die gaat trouwen met Anouk! Heb ik bedacht na die wederom te lieve foto van hem!
Ik vind het juist wel gezellig en handig. Ik lees en gebruik wat ik denk dat ik kan toepassen. Zoals laatst dat Anouk niet lekker sliep, door de tips hier (bedje, Luuf etc, heb alles toegepastquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:37 schreef Fannie het volgende:
Ik ben zo blij aan de ene kant dat ik in de tijd dat ik een baby had, ik geen internet/pc had
De eerste dag zonder kraam is me best goed bevallen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:33 schreef Poezebeest het volgende:
Jullie gaan zoooo snel en ik heb/neem te weinig tijd om hier steeds goed bij te lezen en te posten. Fotootjes zie ik wel voorbij komen, allemaal lieve, leuke en mooie baby's
Wat doorslapen betreft, mijn mini ligt uiterlijk om 19.00 in bed, krijgt rond 23.30/24.00 nog een fles en slaapt tot een uurtje of 7.00. We worden dan wakker omdat hij in zijn bed ligt te brabbelen, zo schattig. En als we hem er uit halen krijgen we de grootste glimlach van de dag. Ik ben geen ochtendmens, maar ik haal hem met alle liefde en plezier zo vroeg zijn bed uit, zo leuk!
Kuukske; hoe is de eerste dag zonder kraam gegaan? En laat je niet onzeker maken door wat hier wordt geschreven! Geniet van je kleintje, knuffel veel met hem en leer hem gewoon kennen, je groeit daar vanzelf in en op een gegeven moment weet je precies wat er bij ieder huiltje hoort. Toen mijn mini zo klein was kon ik me daar ook niks bij voorstellen en vroeg ik me ook af hoe ik nou moest opvoeden en of ik het wel goed deed. Ik heb dat op een gegeven moment losgelaten en ben mijn gevoel gaan volgen. Dat gaat met vallen en opstaan, trial and error. De ene keer werkt iets wel en de andere keer helemaal niet. Het is af en toe ontzettend zoeken en je moet doen wat het beste bij jou en je kindje past. En het klinkt misschien cliché, maar het wordt echt steeds leuker dat "opvoeden", gewoon omdat je je kindje steeds beter leert kennen!
Stomme vraag cq opmerking misschien, maar zou het kunnen zijn dat dat juist met bv te maken heeft? Zou niet weten hoe en waarom hoor, zal vast wel ergens mee te maken hebben, maar zoals ik het zie, slapen de kindjes die fv krijgen redelijk door en die met bv niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:43 schreef bitterend het volgende:
Ik moet zeggen dat door al die mensen met babies die door sliepen in deze topic ging ik twijfelen of ik het nou goed deed...gelukkig zijn er andere forums (zoals de bv forum) waar ik kon lezen dat het normaal is 2 of soms 3 keer per nacht bv te geven
Voel me eigenlijk niet altijd thuis in dit topic.
Mijn post ging totaaal niet over Juud..ik heb ook geen last van haar manier van posten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitter end het gaat er om dat juud weer eens als een nazi te keer gaat dat wat zij doet THe way forward is ..
Doe wat bij Jullie past niet wat jantje pietje keesje zegt
Denk dat dat ook gewoon aan t.kindje ligt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:50 schreef Susie het volgende:
[..]
Stomme vraag cq opmerking misschien, maar zou het kunnen zijn dat dat juist met bv te maken heeft? Zou niet weten hoe en waarom hoor, zal vast wel ergens mee te maken hebben, maar zoals ik het zie, slapen de kindjes die fv krijgen redelijk door en die met bv niet?
Maakt verder geen bal uit natuurlijk, maar dat viel mij op.
En deze even, gewoon omdat!
Gisteren nacht sliep ze van 20-02.30-08.15quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:50 schreef Susie het volgende:
[..]
Stomme vraag cq opmerking misschien, maar zou het kunnen zijn dat dat juist met bv te maken heeft? Zou niet weten hoe en waarom hoor, zal vast wel ergens mee te maken hebben, maar zoals ik het zie, slapen de kindjes die fv krijgen redelijk door en die met bv niet?
Maakt verder geen bal uit natuurlijk, maar dat viel mij op.
En deze even, gewoon omdat!
Ze slaapt nog bij ons op de kamer jaquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Denk dat dat ook gewoon aan t.kindje ligt.
De mijne sliep met een week of 10 door met bv. En lag toen nog bij ons op de kamer zelfs.
Dat je je niet thuis voelt, lijkt me heel vervelend. Maar de vraag is natuurlijk wat 'normaal' is. Het kan gewoon óók denk ik. Kijk, dat mijn baby van half 12 tot half 7 slaapt (op borstvoeding), dat is gewoon een gegeven. Dat is niet omdat het van mij moet, of omdat ik een wonderkind heb of om jou te pesten. Het gebeurt gewoon. Dus tja, we kunnen dan wel zeggen dat jij het niet goed doet, of ik het juist niet goed doe, maar onze kinderen zijn duidelijk verschillend. We kunnen hoogstens nagaan of we misschien dingen anders doen, maar verder kan het allemaal toch gewoon naast elkaar bestaan?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:43 schreef bitterend het volgende:
Ik moet zeggen dat door al die mensen met babies die door sliepen in deze topic ging ik twijfelen of ik het nou goed deed...gelukkig zijn er andere forums (zoals de bv forum) waar ik kon lezen dat het normaal is 2 of soms 3 keer per nacht bv te geven
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:55 schreef moussy het volgende:
Jullie weten toch wel dat je voor de laatste bv ronde eerst een half uur moet huppelen om de boel op te kloppen, bij voorkeur zonder beha overigens! Slapen ze beter op
Hahahaha!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:55 schreef moussy het volgende:
Jullie weten toch wel dat je voor de laatste bv ronde eerst een half uur moet huppelen om de boel op te kloppen, bij voorkeur zonder beha overigens! Slapen ze beter op
Nah...iemand (weet niet meer) had het over dat Juud nieuwe moeders nerveus maakt met haar stellingen. Nou ik wou zeggen dat ik werd soms onzeker omdat het zo vaak ging over doorslapen. En dus dat het niet aan Juud ligt, je kan van alles onzeker worden. Dat is alles. Ik zeg toch niet dat jij of jou kind iets doet om mij te pestenquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat je je niet thuis voelt, lijkt me heel vervelend. Maar de vraag is natuurlijk wat 'normaal' is. Het kan gewoon óók denk ik. Kijk, dat mijn baby van half 12 tot half 7 slaapt (op borstvoeding), dat is gewoon een gegeven. Dat is niet omdat het van mij moet, of omdat ik een wonderkind heb of om jou te pesten. Het gebeurt gewoon. Dus tja, we kunnen dan wel zeggen dat jij het niet goed doet, of ik het juist niet goed doe, maar onze kinderen zijn duidelijk verschillend. We kunnen hoogstens nagaan of we misschien dingen anders doen, maar verder kan het allemaal toch gewoon naast elkaar bestaan?
mental image ftwquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef Susie het volgende:
[..]
Hahahaha!
Nu heb ik het beeld van Bitterend springend in de slaapkamer in mijn hoofd
Ik huppel altijd zonder bhquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:55 schreef moussy het volgende:
Harder huppelen!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:59 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik huppel altijd zonder bhwordt mijn melk lekker romig van
Ik vind het eigenlijk best heel prettig. Ik lurk echt al eeuwen in OUD en hier heb ik geleerd over draagdoeken (heel handig vervoermiddel, co-sleepers (vond ik een zegen in de kraamweek) en BE noemde laatst het boek Raising Boys bijvoorbeeld, heb ik meteen uit de bieb gehaald en mij man is al fan. Ik vind hier veel nuttige informatie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:37 schreef Fannie het volgende:
Ik ben zo blij aan de ene kant dat ik in de tijd dat ik een baby had, ik geen internet/pc had
Nee man kind is al bijna 8 kilo's met 4 maanden! vollere melk en ze ontploftquote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitter end het gaat er om dat juud weer eens als een nazi te keer gaat dat wat zij doet THe way forward is ..
Doe wat bij Jullie past niet wat jantje pietje keesje zegt
Mij maakt ze in ieder geval niet onzeker, mocht dat er toe doen. En ik bedoel dus te zeggen dat als ik meld dat mijn kind doorslaapt, dat dat dan dus niet is om je onzeker te maken. Maar ook niet dat niet normaal is. Net als het niet abnormaal is dat jouw kind 's nachts om twee voedingen komt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nah...iemand (weet niet meer) had het over dat Juud nieuwe moeders nerveus maakt met haar stellingen. Nou ik wou zeggen dat ik werd soms onzeker omdat het zo vaak ging over doorslapen. En dus dat het niet aan Juud ligt, je kan van alles onzeker worden. Dat is alles. Ik zeg toch niet dat jij of jou kind iets doet om mij te pesten
Muahahahaquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:55 schreef moussy het volgende:
Ik vind jou leukquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat je je niet thuis voelt, lijkt me heel vervelend. Maar de vraag is natuurlijk wat 'normaal' is. Het kan gewoon óók denk ik. Kijk, dat mijn baby van half 12 tot half 7 slaapt (op borstvoeding), dat is gewoon een gegeven. Dat is niet omdat het van mij moet, of omdat ik een wonderkind heb of om jou te pesten. Het gebeurt gewoon. Dus tja, we kunnen dan wel zeggen dat jij het niet goed doet, of ik het juist niet goed doe, maar onze kinderen zijn duidelijk verschillend. We kunnen hoogstens nagaan of we misschien dingen anders doen, maar verder kan het allemaal toch gewoon naast elkaar bestaan?
En dat is prima maar elke mens is anders. Dus ik kan er wel onzeker van worden als ik vaak lees dat kinderen doorslapen. Dan vraag ik me af doe ik het goed.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mij maakt ze in ieder geval niet onzeker, mocht dat er toe doen. En ik bedoel dus te zeggen dat als ik meld dat mijn kind doorslaapt, dat dat dan dus niet is om je onzeker te maken. Maar ook niet dat niet normaal is. Net als het niet abnormaal is dat jouw kind 's nachts om twee voedingen komt.
Dan komt het omdat jij altijd huppelt zonder beha, dan is ze het gewend, ik vrees dat je de helikopter met je boobs moet gaan oefenen.. Er is echt nog hoop!quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee man kind is al bijna 8 kilo's met 4 maanden! vollere melk en ze ontploft
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best heel prettig. Ik lurk echt al eeuwen in OUD en hier heb ik geleerd over draagdoeken (heel handig vervoermiddel, co-sleepers (vond ik een zegen in de kraamweek) en BE noemde laatst het boek Raising Boys bijvoorbeeld, heb ik meteen uit de bieb gehaald en mij man is al fan. Ik vind hier veel nuttige informatie.
Verder maakt het me eigenlijk niet zo onzeker wat andere doen. Ik merk al heel snel wat voor mij kind wel werkt (op tijd in bed) en wat niet (rondlopen in een draagdoek). Het enige waar ik me soms zorgen om maak is om het relatief kleine aantal voedingen dat hij krijgt in vergelijking met veel andere bv-kinderen. Omdat mijn productie en zijn groei niet zo makkelijk te meten zijn (ons cb heeft geen weeguurtje). Maar goed, als ik dan zie dat hij 200 gram en een centimeter per week aankomt op die 5 voeingen, dan laat ik dat ook lekker weer los. Zelf vind ik het dus nogal meevallen met die onzekermakendheid, maar het is jammer dat we als moeders/vrouwen zo vaak de neiging hebben elkaar af te vallen in plaats van te beseffen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en we allemaal wel eens met de handen in het haar zitten omdat we een ontroostbaar/driftig/dreinend kind hebben.
Natuurlijk, twijfelen is menselijk. En het hoort ook bij ouderschap, kritisch naar jezelf kijken. En dan is het toch ook prima om hier te vragen of er anderen zijn die hetzelfde hebben? Ik heb laatst ook in het bv-topic gevraagd of er meer kindjes waren die op weinig voedingen gedijen. Die zijn er, die doen het ook prima en dat is ook weer een geruststelling. Vind ik de meerwaarde van een forumquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:06 schreef bitterend het volgende:
[..]
En dat is prima maar elke mens is anders. Dus ik kan er wel onzeker van worden als ik vaak lees dat kinderen doorslapen. Dan vraag ik me af doe ik het goed.
Daar is niks mis mee.
En anderen voelden zich een tijdje geleden onzeker door jouw posts over bv.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:06 schreef bitterend het volgende:
[..]
En dat is prima maar elke mens is anders. Dus ik kan er wel onzeker van worden als ik vaak lees dat kinderen doorslapen. Dan vraag ik me af doe ik het goed.
Daar is niks mis mee.
Als ik een forum geen meerwaarde vond had ik niet op gepost.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk, twijfelen is menselijk. En het hoort ook bij ouderschap, kritisch naar jezelf kijken. En dan is het toch ook prima om hier te vragen of er anderen zijn die hetzelfde hebben? Ik heb laatst ook in het bv-topic gevraagd of er meer kindjes waren die op weinig voedingen gedijen. Die zijn er, die doen het ook prima en dat is ook weer een geruststelling. Vind ik de meerwaarde van een forum![]()
Haha, dankje Feenix, jij mag er ook wezen
Ja dat bleek dus, van de bv(ik moet wel zeggen dat ik niet onzeker wordt van 1 iemand die wat post over 1 bepaalde iets, het was gewoon een flow die hier heerste)...daarom dat ik wat bv betreft ergens anders lees/postquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
En anderen voelden zich een tijdje geleden onzeker door jouw posts over bv.
Ouderschap is iets wat je zo aan het hart gaat dat iedereen er een mening maar vooral ook gevoel over heeft en daarom heb je al snel iemand's zwakke/gevoelige plek te pakken.
En dat kan ik ook over jou of anderen zeggenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:16 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, misschien heb ik het mis hoor, maar ik denk ook dat bitterend vaak dingen verkeerd leest/opvat omdat Nederlands niet haar eerste taal is. (En dit bedoel ik niet lullig, het valt me gewoon op dat heel vaak dingen totaal anders op je overkomen dan dat ze zijn bedoeld door de schrijver/schrijfster).
Er zijn nou eenmaal net als IRL tendensen in de topics in OUD. De ene periode overheerst de pragmatische manier en een andere periode weer een andere manier. Zo is het eerder ook al geweest en zo zal het altijd blijven gaan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja dat bleek dus, van de bv(ik moet wel zeggen dat ik niet onzeker wordt van 1 iemand die wat post over 1 bepaalde iets, het was gewoon een flow die hier heerste)...daarom dat ik wat bv betreft ergens anders lees/postmaar ik vind het leuk om te weten hoe het met Anouk of Midas of Draakje gaat en dus lees ik hier ook.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:19 schreef Tally het volgende:
Ik veeg m'n dikke reet af met die onderzoeken. Elk kind is anders dus er is geen manier.
Dat bedoel ik dus met dat ik blij ben dat ik in mijn tijd geen internet hadquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:43 schreef bitterend het volgende:
Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden op het inet...voor ieder wat wills.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal net als IRL tendensen in de topics in OUD. De ene periode overheerst de pragmatische manier en een andere periode weer een andere manier. Zo is het eerder ook al geweest en zo zal het altijd blijven gaan.
En idd als je je er niet zo thuis voelt zoek je je heil ergens anders.
Ja is ook waar hoorquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:23 schreef Fannie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met dat ik blij ben dat ik in mijn tijd geen internet had![]()
Doen wat je zelf goed lijkt, dat is mijn advies dan...
heej en dat hielp hier zelfs niet...quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:55 schreef moussy het volgende:
Je bent lekker op dreef Mousy!quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:17 schreef moussy het volgende:
Ach, over een jaar of tig maken jullie je ook allemaal massaal druk om bangalijsten, daar is dit een lachertje bij.
Nee dan heten het noikenindekoikenvooreenkwartjelijstenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Je bent lekker op dreef Mousy!![]()
En dan heten het waarschijnlijk geen bangalijsten meer
Zwáár leven!quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef alleen maar een tegengeluid hoor, over hoe het ook kan. Net als dat andere mama's dat doen. En dan plaats ik ook desgewenst het artikel erbij.
Het maakt mij echt geen bal uit hoe andere moeders het doen/ of niet doen.
Maar zodra er hier iemand een tegengeluid geeft of laat blijken zijn kind volgens het 'Natuurlijk Ouderschap' te verzorgen dan gaan er een heleboel mama's steigeren.
Dat heb ik al vaker zien gebeuren, zelfs voordat ik moeder was.... kansloos.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:39 schreef moussy het volgende:
[..]
Nee dan heten het noikenindekoikenvooreenkwartjelijsten
prima hoe jij het doet... maar dan moet je niet gaan zeggen dat dat DE BESTE manier is.. want dat is natuurlijk onzinquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef alleen maar een tegengeluid hoor, over hoe het ook kan. Net als dat andere mama's dat doen. En dan plaats ik ook desgewenst het artikel erbij.
Maar zodra er hier iemand een tegengeluid geeft of laat blijken zijn kind volgens het 'Natuurlijk Ouderschap' te verzorgen dan gaan er een heleboel mama's steigeren.
Weet je wat er ook kansloos is? Diep van binnen wensen dat mensen die niet het regime uit jouw droomwereldje volgen geen kinderen krijgen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:39 schreef Juud79 het volgende:
EDIT: Oh wacht, dat wenste je helemaal niet diep van binnen. Dat deed je gewoon openbaar, hier op 't forum, in een post.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:42 schreef Keshet het volgende:
[..]
Weet je wat er ook kansloos is? Diep van binnen wensen dat mensen die niet het regime uit jouw droomwereldje volgen geen kinderen krijgen.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:42 schreef Keshet het volgende:
[..]
EDIT: Oh wacht, dat wenste je helemaal niet diep van binnen. Dat deed je gewoon openbaar, hier op 't forum, in een post.
he, die heb ik dan ook gemist...quote:
daar hebben we die hele mooie meldingen voor, ergens in beeld! Nutteloze post dus..quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:48 schreef mefke79 het volgende:
dienstmededeling voor keshet: u hebt dm (en voor de aagjes onder ons, over iets heeel anders)
Ik heb er zo'n voordeel van gehad! Kom uit een meidengezin en werd zo onzeker van de mening van o.a mijn ouders (druk! Ongeleid!jadajadajada) terwijl op een schaal van jongens de mijne redelijk rustig (en welopgevoedquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:12 schreef flugeltje het volgende:
BE? Buuf? Raising boys? Leg eens uit... Ben ook erg benieuwd, Willem is ook al zo'n echt jongetje aan het worden..
zet tzt ff de gegevens van dat boek in mijn rr boekjequote:Op dinsdag 3 april 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n voordeel van gehad! Kom uit een meidengezin en werd zo onzeker van de mening van mijn ouders (druk! Ongeleid jadajadajada) terwijl op een schaal van jongens de mijne redelijk rustig (en welopgevoed) zijn.
Enniehoe, het gaf mij inzicht in dat andere geslacht, hormoongestuurdheid, hoe ze hechten, dat soort dingen. Ik vind het een reuzenaanrader. Mijn moeder las 't ook en heeft sindsdien een heel andere houding tegenover mijn jongens? Wat een verademing!
nou ja, nutteloos. Toevallig weet ik dat ze het nog al eens mist vandaar, maar ik zal u niet verders in de weg zitten...quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:49 schreef moussy het volgende:
[..]
daar hebben we die hele mooie meldingen voor, ergens in beeld! Nutteloze post dus..
Ik zie geen ophefquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:52 schreef Kyara het volgende:
Ik heb net alles even teruggelezen maar ik snap sowieso niet waar nou de ophef over is ontstaan.
hij was toch niet meer te krijgen? Of nog wel? Want ik kom ook uit een meidengezin en snap mijn jongens nu al niet meer soms..quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb er zo'n voordeel van gehad! Kom uit een meidengezin en werd zo onzeker van de mening van mijn ouders (druk! Ongeleid jadajadajada) terwijl op een schaal van jongens de mijne redelijk rustig (en welopgevoed) zijn.
Enniehoe, het gaf mij inzicht in dat andere geslacht, hormoongestuurdheid, hoe ze hechten, dat soort dingen. Ik vind het een reuzenaanrader. Mijn moeder las 't ook en heeft sindsdien een heel andere houding tegenover mijn jongens? Wat een verademing!
Bedankt! Ik hou wel van een beetje ruimte om me heen, dan kan mn ego ook plaats nemen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:53 schreef mefke79 het volgende:
[..]
nou ja, nutteloos. Toevallig weet ik dat ze het nog al eens mist vandaar, maar ik zal u niet verders in de weg zitten...
Wel in het Engels: http://www.bol.com/nl/p/e(...)006039980/index.htmlquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:53 schreef mefke79 het volgende:
[..]
hij was toch niet meer te krijgen? Of nog wel? Want ik kom ook uit een meidengezin en snap mijn jongens nu al niet meer soms..
quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:56 schreef Vicky het volgende:
ik wil steeds op vind ik leuk klikken..m aar dat zit hier niet..
dit is idd bij lange na geen rel..
Helemaal niet! Het bleek zelfs een PM te zijn. Dat valt me nooit op als ik mobiel post.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:49 schreef moussy het volgende:
[..]
daar hebben we die hele mooie meldingen voor, ergens in beeld! Nutteloze post dus..
Ik vind jou post erg interessant door wat je zegt over het taalkundig gedeelte.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:45 schreef mefke79 het volgende:
Juud, als je jezelf nou even terug leest:
" Ik denk dat het nog iets genuanceerder kan. Sommige ouders accepteren dat nachtvoedingen bij het zorgen voor een kleine baby horen en dat het goed is voor een kleine baby om 's nachts te eten. En sommige ouders accepteren het niet, denken vooral aan hun eigen behoeftes en proberen hun kind zo snel mogelijk door te laten slapen."
Gewoon even puur taalkundig, zonder vooroordeel verder, maar dit is niet genuanceerd te noemen. Je veroordeelt door de 'eigen behoefte' van ouders te vergelijken met die van een klein weerloos kind. Door zo'n vergelijking te gebruiken zal een onzeker iemand al snel aannemen dat wat jij zegt klopt. Terwijl dat slechts een van de vele meningen is.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:00 schreef Keshet het volgende:
[..]
Helemaal niet! Het bleek zelfs een PM te zijn. Dat valt me nooit op als ik mobiel post.
erg he.. ik ookquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:00 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
En dan probeer ik er ook nog op te klikken...
Ik had mijn post nog aangevuldquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:57 schreef flugeltje het volgende:
tnx Buuf, ik ga d'r eens naar op zoek...
Ik vind je leukquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:52 schreef Kyara het volgende:
Ik heb net alles even teruggelezen maar ik snap sowieso niet waar nou de ophef over is ontstaan. Ik zie ook weinig verkeerds aan Juuds post. Dat niet iedereen die benadering heeft is toch ook niet erg. Niemand oordeelt daar toch over? Althans, ik lees dat er niet in. Sommige dingen zijn nu eenmaal beter maar dat betekent toch niet dat moeders die het anders doen meteen slechte moeders zijn?
Ik vind al die verschillen juist wel leuk. Wordt er ook niet onzeker van of zo. Ben soms juist blij met sommige tips want ik ben wat sommige dingen betreft echt een n00b. Ik denk dan aan draagdoek vs de babybjorn en ik las laatst ook iets over dat peutermelk e.d. niet zo heel gezond zijn. Dat vind ik wel fijn om te lezen eigenlijk.
Eniewee, hier weer een dag werk er op zitten. Oma is bij Midas geweest en dat ging goed. En ook thuis weggaan bij je kind is nog steeds niet leuk
ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 3 april 2012 20:56 schreef Vicky het volgende:
ik wil steeds op vind ik leuk klikken..m aar dat zit hier niet..
dit is idd bij lange na geen rel..
Ik zat al te wachtenquote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik vind je leuk![]()
Enne ik moet er morgen aan geloven![]()
Mannie blijft thuis met kiddie
tnxquote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat is een huddie, ik vraag het me al sinds gister af. De Dikke gaf geen uitsluitsel
een kut.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:08 schreef Aventura het volgende:
Wat is een huddie, ik vraag het me al sinds gister af. De Dikke gaf geen uitsluitsel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |