1. Niet voor de markt, maar wel een methode die je bij het onderhandelen kan gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
1. En die twee transacties zijn een voorbeeld voor de hele huizenmarkt![]()
2. Wanneer kom je nou met argumenten over jouw 'gok' van 2 ton?
Leuk hoor, met m'n schoonzus die terminaal is t.g.v. gemetastaseerd mammacarcinoom.quote:
Je vergeet het renteverlies over de uitkomst nog, dat moet je er ook vanaf trekken, 180k is nog teveel...quote:Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Niet voor de markt, maar wel een methode die je bij het onderhandelen kan gebruiken.
2. Stel, de verkopers willen het nu voor 230 k wegdoen. Dan is het, bij een jaarlijkse prijsdaling van 5%/jaar, over log(2/2,3)/log(0,95) jaar (zo even excel openen) nog maar 2 ton waard.
Klopt. Heb ik ook eens iets te vertelllen. Overigens geen dubeble garage, maar wel een oprit waar 4 auto's kunnen staan.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:
Welja joh, met oprit en dubbele garage erbij, zo voor noppes! Jij moet vast wel spannende verhalen tijdens verjaardagen vertellen over jouw avonturierstijd als huizenkoper.
Oprecht, dat gun ik niemand.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef blomke het volgende:
Leuk hoor, met m'n schoonzus die terminaal is t.g.v. gemetastaseerd mammacarcinoom.
Onzin, ik praat over waardedaling, niet over de hypotheekschuld. Over 2 3/4 jaar is het huis 2 ton waard.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:59 schreef CutCake het volgende:
Je vergeet het renteverlies over de uitkomst nog, dat moet je er ook vanaf trekken, 180k is nog teveel..
Dat zijn toevalligerwijs de babyboomers die op verjaardagen het hoogste woord hadden over het opnemen van hun overwaarde om een boot of nieuwe auto mee te kopen. Die lui kankeren nu het hardst dat de prijzen omlaag moeten, maar niet voordat ze zelf maximaal ervan geprofiteerd hebben. Zo`n type is blomke; een parasiterende babyboomer zonder geweten.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:55 schreef CutCake het volgende:
[..]
Grootschalige binnenstedelijke vernieuwingen, Starter-ééngezinswoningen in de groeigemeenten en bij verkoop door eerste eigenaar.
[..]
Je schat jezelf te hoog in, ik zeg duidelijk mensen als jij. Dat hele leger doemsprekers uit de generatie welke zelf debet is aan de puinzooi waar we in zitten..
Waarom plaats je 'm dan? Dan verwijt je mij dat ik kul hier neerzet? Pot-ketel verhaalquote:Op woensdag 11 april 2012 12:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Oprecht, dat gun ik niemand.
De opmerking had niets met die situatie te maken (maar dat weet je best).
Heeft niks met hypotheekschuld te maken, dat zijn de kosten die de verkoper extra maakt door het nu niet te verkopen en nog de tijd tot het huis 2 ton waard is dit aan te houden en dus te betalen.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Onzin, ik praat over waardedaling, niet over de hypotheekschuld. Over 2 3/4 jaar is het huis 2 ton waard.
Prima, koop je een huis op zulke voorwaarden van mij, maar dan zet ik er een clausule in dat bij minder dan 5% verlies per jaar je elke cent terug moet betalen inclusief rente. Kijken hoe we er over 5 jaar bij staan en hoeveel je uiteindelijk betaald hebt.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef blomke het volgende:
[..]
1. Niet voor de markt, maar wel een methode die je bij het onderhandelen kan gebruiken.
2. Stel, de verkopers willen het nu voor 230 k wegdoen. Dan is het, bij een jaarlijkse prijsdaling van 5%/jaar, over
log(2/2,3)/log(0,95) jaar (zo even excel openen) nog maar 2 ton waard.
[..]
Leuk hoor, met m'n schoonzus die terminaal is t.g.v. gemetastaseerd mammacarcinoom.
Dat is een insiders joke blomke.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom plaats je 'm dan? Dan verwijt je mij dat ik kul hier neerzet? Pot-ketel verhaal
Onzin, ik heb overwaarde uit vorige huizen, in het nieuwe (oude) huis gestoken om zo'n laag mogelijke hypotheek op te nemen. Ik kanker niet dat de prijzen omlaag moeten, in zie alleen dat de markt onderui gat en voorlopig gaat dat nog wel even door.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Dat zijn toevalligerwijs de babyboomers die op verjaardagen het hoogste woord hadden over het opnemen van hun overwaarde om een boot of nieuwe auto mee te kopen. Die lui kankeren nu het hardst dat de prijzen omlaag moeten, maar niet voordat ze zelf maximaal ervan geprofiteerd hebben. Zo`n type is blomke; een parasiterende babyboomer zonder geweten.
Zoek eens op 'kankerkachel' en ontdek de meme.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom plaats je 'm dan? Dan verwijt je mij dat ik kul hier neerzet? Pot-ketel verhaal
Het is geen voorwaarde, het is een marktontwikkeling. En ik heb het over 2 3/4 jaar, niet over 5 jaar. En van jou een huis kopen....blij dat ik van kamperen houd.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:04 schreef Scorpie het volgende:
Prima, koop je een huis op zulke voorwaarden van mij, maar dan zet ik er een clausule in dat bij minder dan 5% verlies per jaar je elke cent terug moet betalen inclusief rente. Kijken hoe we er over 5 jaar bij staan en hoeveel je uiteindelijk betaald hebt.
Als dat al geen indicatie is dat je adviezen weinig waard zijn weet ik het ook niet meer, juist jij had alle kans op de gouden bergen die voor de hele generatie in het verschiet lagen...quote:Op woensdag 11 april 2012 12:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Boot heb ik niet en ik rijd in een oude tweede-handse Peugeot Partner om bouwmateriaal in te kopen en puin af te voeren.
De betaalde hypotheekrente heeft toch niets te maken met de marktwaarde van de woning?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:04 schreef CutCake het volgende:
Heeft niks met hypotheekschuld te maken, dat zijn de kosten die de verkoper extra maakt door het nu niet te verkopen en nog de tijd tot het huis 2 ton waard is dit aan te houden en dus te betalen.
Een auto is de slechtste investering die je kan doen, vandaar dat ik er zo weinig mogelijk geld in steek.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:11 schreef CutCake het volgende:
Als dat al geen indicatie is dat je adviezen weinig waard zijn weet ik het ook niet meer, juist jij had alle kans op de gouden bergen die voor de hele generatie in het verschiet lagen...
Als er 1 les is te trekken uit de woningmarkt dan is het wel dat investeren in je woning voor de verkoopprijs een verspilling tussen de 50 en 60 procent is, dat is meer dan je verlies op een knappe autoquote:Op woensdag 11 april 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
Geld steken in het opkalefateren van je woning en tuin heeft 2 voordelen: je hebt er woonplezier van én de waarde&verkoopbaarheid van je woning nemen toe.
Na 10 jaar is je auto afgeschreven, de investering in je woning (isolatie, nieuwe keuken, schilderwerk, HR-ketel) bij lange na niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:21 schreef CutCake het volgende:
Als er 1 les is te trekken uit de woningmarkt dan is het wel dat investeren in je woning voor de verkoopprijs een verspilling tussen de 50 en 60 procent is, dat is meer dan je verlies op een knappe auto
Inderdaad makelaar van de verkoper.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Of:
[blomke]
Bied 80.000 euro en laat verder niet meer van je horen. Dat zal ze leren!
[/blomke]
[..]
Maar goed, serieus: ze dalen hard, van 150k naar 140k met een bod van 117k.
Ik snap de opmerking van de makelaar niet zo, is dat de makelaar van de verkoper? Heel dom als hij nu prijsgeeft dat je nog eens 10k kan zakken...
Wat weet jij dat goed zeg!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:26 schreef blomke het volgende:
Laten we wel zijn: Worteltjestaart, CutCake en Scorpie, jullie zijn struisvogels. Jullie hebben te duur een huis gekocht, zitten met een hoge hypotheek en dreigen met een restschuld achter te blijven bij verkoop. Dat willen jullie niet weten, daar willen jullie alle 3 niet aan geloven en jullie ontkennen de marktontwikkelingen qua huizenprijs.
Ga ik ook niet doen. Volgend bod zou ongeveer 123.000 worden...quote:Op woensdag 11 april 2012 13:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
@Hypotheker1950, ik zou me in jouw geval afvragen of 130k inderdaad het uiterste is. Ik zou niet te hard meestijgen met je tegenvoorstel.
Ik zou persoonlijk 121 doen om op 125 te proberen uit te komen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:27 schreef Hypotheker1950 het volgende:
[..]
Ga ik ook niet doen. Volgend bod zou ongeveer 123.000 worden...
Jaaaaa, maar Blomke is dan ook telepathisch. Denkt hij zelf.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Blomke die denkt te weten hoe duur mijn huis is. Hilarisch dit. Zelden zo hard gelachen op mijn werk.
Van te voren zat ik met 135.000 max in mijn hoofd. Maar we kunnen dus al op 130.000 uitkomen. Houdt niet in dat ik natuurlijk zo laag mogelijk wil...quote:Op woensdag 11 april 2012 13:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
@Hypotheker, wat vind jij zelf dat je max wilt betalen?
Assumption is the mother of all fuck-ups. Aflossen doe ik om over 30 29 jaar mijn woonlasten tot nul te reduceren en on the go vermogen heb opgebouwd voor als ik mijn laatste jaar in een goed hospice wil verblijven in plaats van in een wit zaaltje met 10 andere bejaarden.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:07 schreef blomke het volgende:
Ik lees nu al 2x dat jullie aflossen op je hypotheek. Waarom? Bang dat de waardedaling van het woonhuis zo snel gaat dat het huis "onder water komt"; i.e. minder waard dan de hypotheek!
Nee, omdat de rente die ik op mijn hypotheek betaal nog steeds hoger is dan de rente die ik op een spaarrekening krijg, tel daar nog vermogensrendementsheffing bij op en dan is dit gewoon het voordeligst in mijn geval.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:07 schreef blomke het volgende:
Ik lees nu al 2x dat jullie aflossen op je hypotheek. Waarom? Bang dat de waardedaling van het woonhuis zo snel gaat dat het huis "onder water komt"; i.e. minder waard dan de hypotheek!
Ook stom dat je een hypotheek met zo'n hoge rente hebt afgesloten! Ik heb een hypotheek met 4,6% rente; wij sparen in Box 3 (ook voor onze ouwe dag) dat levert meer op dan aflossen .quote:Op woensdag 11 april 2012 14:12 schreef CutCake het volgende:
Nee, omdat de rente die ik op mijn hypotheek betaal nog steeds hoger is dan de rente die ik op een spaarrekening krijg, tel daar nog vermogensrendementsheffing bij op en dan is dit gewoon het voordeligst in mijn geval.
Niet waar.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:16 schreef blomke het volgende:
Ook stom dat je een hypotheek met zo'n hoge rente hebt afgesloten! Ik heb een hypotheek met 4,6% rente; wij sparen in Box 3 (ook voor onze ouwe dag) dat levert meer op dan aflossen .
4,3%quote:Op woensdag 11 april 2012 14:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook stom dat je een hypotheek met zo'n hoge rente hebt afgesloten! Ik heb een hypotheek met 4,6% rente; wij sparen in Box 3 (ook voor onze ouwe dag) dat levert meer op dan aflossen .
En dus je hypotheek ingelost hebben op je 35equote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
Blomke, doe FOK een plezier en val dood of houd op met trollen. Seriously.
Zet hier even oa. de prognose van de gezinsamenstelling van het CPB tegenover.. Vraag-aanbod trekt door uitblijven financiering, en dus aantal nieuwe woningen, nóg verder richting tekort en dus een stijgende marktprijs volgens de door jou zo gewaardeerde economische principes van marktwerking.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:30 schreef blomke het volgende:
Mijn argument is, dat de huizenmarktprijzen dalen en voorlopig blijven dalen. Dus moet je met je biedingen, als je een hus wilt kopen, steeds lager gaan bieden i.p.v. hoger.
Zojuist op het nieuws: nieuwbouwhuizenproductie 2011 op het laagste niveau sinds 1953: 56000 vergunningen. Naar het zich laat aanzien, zet die daling in 2012 door
De huizenmarkt is passée. Het spel is uit, game over. Geen eer meer aan te behalen.
Hier kan je nog even mee voort voordat je je langspeelplaat mét kras weer gaat afdraaien...quote:Op woensdag 11 april 2012 14:25 schreef CutCake het volgende:
Maar nu je mogelijk klaar bent met het zoeken naar gaten in ons verhaal kan je misschien inhoudelijk reageren op alles wat gepost is waar je nu even makkelijk overheen stapt?
Uitblijven financiering leidt tot stijgende huizenprijs? Die mag je nader uitleggen.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:31 schreef CutCake het volgende:
Vraag-aanbod trekt door uitblijven financiering, en dus aantal nieuwe woningen, nóg verder richting tekort en dus een stijgende marktprijs volgens de door jou zo gewaardeerde economische principes van marktwerking.
En de OZB gaat ook omhoog. Ook leuk!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Een auto is de slechtste investering die je kan doen, vandaar dat ik er zo weinig mogelijk geld in steek.
Geld steken in het opkalefateren van je woning en tuin heeft 2 voordelen: je hebt er woonplezier van én de waarde&verkoopbaarheid van je woning nemen toe.
Wederom heb je moeite met het snappen wat iemand nou werkelijk post.quote:En over aflossen: zojuist rekende je nog keurig uit dat 2% inflatie per jaar, leidt tot > 50% aflossing over een looptijd van 30 jaar. Dom dat je dan je geld in aflossingen stopt. Of wordt je gedrag gevoed door angst voor waardedaling?
Dat leg ik uit in het stukje wat je zelf quote.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Uitblijven financiering leidt tot stijgende huizenprijs? Die mag je nader uitleggen.
Nee, is een taxatie van de waarde in vrij economisch verkeer.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:53 schreef blomke het volgende:
OZB wordt bepaald door te vergelijken met en te extrapoleren vanuit woningen in de buurt die recent zijn verkocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |