Welke mogelijkheid bedoel je precies?quote:Op vrijdag 6 april 2012 05:59 schreef dop het volgende:
[..]
met lang niet alle skates kan dat zeker de recreatieve modellen die meer allround zijn hebben die mogelijkheid niet.
Telstar Deventer, hele oplage. Zijn nog niet zolang in de winkel dus ik denk dat elke vestiging ze wel heeft liggen.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:12 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
heb jij ze in een fysieke winkel gevonden?
Ja. Ik moest even zwijmelen bij je.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier
@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag
Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.
Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?
Ohja, TS
Dan zijn ze dus gewoon te groot. Moet ik dan andere sokken kopen o.i.d, of is het dan echt een kwestie van nieuwe skates?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef Miendientje het volgende:
Tja, of langzaam opbouwen zodat je spieren sterker kunnen worden. Als ik een paar weken niet heb geskate heb ik ook altijd last van mijn enkels maar dat wordt wel beter als ik vaker ga.
Maar als het niet beter wordt heb je misschien niet de juiste schoenen en kun misschien een keer proberen op skates met wat stevigere schoenen. Trouwens, als je meerdere paren sokken aan kunt zijn ze misschien ook wel gewoon te groot. Dat gaat bij mijn skates echt niet passen.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan klapt het dubbel. Erg vervelend. Bedankt voor de tip. Zal wat meer trainen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:23 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.
Zoals Miendientje ook al aangeeft, als je twee paar sokken kunt dragen zijn je skeelers te ruim. Doordat je twee paar sokken draagt, verlies je grip met je voet, waardoor je waarschijnlijk je spieren in je voet gaat aanspannen (misschien tenen krommen of zo) wat kramp veroorzaakt.
Euh? Geen idee? Wil je het mij leren?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Slechte smoes maisnon
ik heb er net weer n marathon opzitten![]()
@oerbeer, verplaats je je hele gewicht bóven je standbeen?
Heb je misschien doorgezakte voeten?quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.
Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?
Ohja, TS
Als je skates te groot zijn kun je ook nog zooltjes proberen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb je misschien doorgezakte voeten?
Dan heb je zooltjes nodig.
Afgeprijsd van ik geloof 126e naar 100e zoiets.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier
@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag
onderstel afstellenquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:57 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Welke mogelijkheid bedoel je precies?
dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:43 schreef Luxuria het volgende:
Ja ben benieuwd!
Kun je je ook verkeerd strekken? Ik heb echt ontzettende spierpijn alleen in mijn rechterkuit.
En ik heb me deze keer pas voor het eerst gestrekt na het skaten, daarvoor deed ik dat nooit.
Dezelfde als de foto hierboven, ik zal zo eens een foto maken. Eindelijk (paas)weekend, is het kloteweer hier...quote:
Warming up doe ik inderdaad ook nooit. Gestrekt na het skaten donderdag voor het eerst.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:13 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.
echte warming up doe ik nooit, is met skaten ook niet heel erg nodig.
zolang je niet van uit de start een sprintje inzet, maar normaal begint.
Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:13 schreef dop het volgende:
[..]
dat kan , maar normaal moet je jezelf dan wel echt martelen.
echte warming up doe ik nooit, is met skaten ook niet heel erg nodig.
zolang je niet van uit de start een sprintje inzet, maar normaal begint.
wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
lijkt me beter om dan op een ander moment regelmatig strek oefeningen te doen.
wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Warming up doe ik inderdaad ook nooit. Gestrekt na het skaten donderdag voor het eerst.
Zal wel iets verkeerds gedaan hebben dan.
Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef dop het volgende:
[..]
wat is de reden om achteraf te strekken ? bang dat je te korte beenspieren krijgt ?
volgens mij moet je licht opwarmen en dan rekken en strekken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Sinds ik skate heb ik het idee dat ik de dag na het skaten minder energie in mijn benen heb.
Ik dacht dat dat misschien zou verbeteren als ik ging strekken na het skaten.
M.b.t. op een ander moment strekoefeningen te doen, dat is toch niet goed om met 'koude' spieren te doen?
Tijdens de cooling down doe ik altijd wat rek en strekoefeningen. Als ik dat niet doe merk ik het de volgende dag echt wel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:18 schreef dop het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 april 2012 11:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ze zijn wel mooi, bewust voor hoge schoenen gekozen?
Mijn pareltjes hier R2 schoenen+Zandstra onderstel (van failliete inboedel gekocht)Ik heb graag wat stevigheid in mijn enkels, ik heb ook lage geprobeerd, maar dat vond ik niet echt wat. Zandstra zie je niet zoveel meer, de meeste winkels zitten toch met powerslide, rollerblade, K2 etc. De echte schaatsmerken zijn zeldzamer. (en vaak nog duurder)...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt 4x 100mm ofzo? welke hardheid heb jij ?
Heel makkelijk eigenlijk, het versnellen in eerste instantie gaat iets zwaarder. Maar op snelheid blijven, doorversnellen gaat allemaal sneller.quote:Op zondag 8 april 2012 12:46 schreef Ganzz het volgende:
Jij komt dus ook van dezelfde maat skeelers af. Hoe ging bij jouw de overstap?
Is dat zo? Ik ben wel iemand van de snelheidquote:
Iedereen heeft gewoon een omslagpunt, dat de extra krachtinspanning niet opweegt tegen de voordelen van de extra grote wielen. Bij veel vrouwen is ligt dat voor de 110 (ook bij redelijk wat mannen).quote:Op zondag 8 april 2012 14:37 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ben wel iemand van de snelheid
Ik zou wel 100 of 110 mm willen ja!
Heb nu 84 mm.
ik denk omdat de meeste kinderen niet op pootje over oefenen, dat ga je (ik tenminste) pas doen als je rondjes gaat rijden op de ijsbaan en dat is altijd linksom.quote:Op zondag 8 april 2012 16:08 schreef Luco het volgende:
Het verbaast me altijd dat mensen niet pootje over naar rechts kunnen. Ik heb van jongs af aan als ik ging skaten (op straat) dit beide kanten op direct geprobeerd/aangeleerd. Die verbazing kwam eigenlijk deze winter pas voor het eerst, toen ik tijdens een schaatstourtje doodleuk pootje over in een bocht naar rechts deed en mijn schaatsgenoot mij vol verbazing aankeek waarom dat zo soepel ging...
quote:Op zondag 8 april 2012 17:19 schreef n00cL30n het volgende:
@Dale:
Niet anders dan met normale skates. Je moet alleen indenken dat wieltjes iets kleiner zijn.
(Moet je heel eerlijk zeggen dat de laatste keer dat ik op 76mm heb gereden was in 1994, 72mm heb ik denk ik nog rond '98 gedaan.)
Zelfs toen ik met 48mm(98 of 101A) wieltjes reed, deed ik nog afstandjes van Zwanenburg naar Museumplein.
Maar zoals ik al zei, dit is even tijdelijk voor mijn vriendin om even over te stappen van 'quads'(rollerskates) naar inline skates.
Waarschijnlijk gaan er dit jaar nog zogeheten Advance Powerblade frames onder met 80mm wieltjes.
[ afbeelding ]
Meer info over dat Powerblade gedoe is trouwens hier terug te vinden.
haha nice.quote:
Majestic 12s, niiiiice! Je weet dat die tegenwoordig dienen als skelet van het merk Valo? (Gerund door Jon Julio!quote:Op zondag 8 april 2012 18:32 schreef Luco het volgende:
[..]
Daar twijfel ik ook over, om dat soort skates te nemen en zoiets op te pakken. Ben als ik over straat loop al de hele tijd in de verleiding overal op en af te springen, iets wat ik nog meer heb als ik skates aan heb. Ik zie de gaps en mogelijkheden wel in de stad maar doe er dus nooit iets mee. Heb bij mijn ouders nog wel een oud setje Roces Majestic 12's liggen, misschien moet ik die maar eens meenemen.
26km/u is wel hard voor gemiddeld, hoe vind jij de hardheid van de wielen?quote:Op zondag 8 april 2012 20:33 schreef mergbot het volgende:
[..]
haha nice.
vandaag tot mijn verbazing 20km gemaakt. (normaal nooit zoveel)
eerste 8km 22km/u. daarna 16km/u (tegen de wind in), vervolgens stukje 26km/u en toen weer 16. Ging lekker.
Ohh op die manier. Dat weet ik eigenlijk niet want ik heb het nog nooit geprobeerd op die groottequote:Op zondag 8 april 2012 15:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Iedereen heeft gewoon een omslagpunt, dat de extra krachtinspanning niet opweegt tegen de voordelen van de extra grote wielen. Bij veel vrouwen is ligt dat voor de 110 (ook bij redelijk wat mannen).
Maar natuurlijk een kans dat jij die uitzondering bent, maar heb nog zelden een vrouw op 110 zien rijden.
Was ook maar een klein stukje :p 1km ofzo, ging vooral 22km/uquote:Op zondag 8 april 2012 21:02 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
26km/u is wel hard voor gemiddeld, hoe vind jij de hardheid van de wielen?
ik ben wel benieuwd hoeveel verschil het gaat maken, ik rij nu 20km/u gemiddeld op 80mm.
Maar in het begin zal t best even wennen zijn
Goed bezigquote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga morgen ff een fatsoenlijke op schrijven denk ik,.. zon hippe met veel informatie! Om beginners ook blij te krijgen. Iemand die een banner gaat fotosoepen?
Geen flauw ideequote:Op zondag 8 april 2012 20:47 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Majestic 12s, niiiiice! Je weet dat die tegenwoordig dienen als skelet van het merk Valo? (Gerund door Jon Julio!)
Als je hier meer van wilt bekijken, zoek dan ook eens op urban roller of op freeride/freerolling op youtube.
In dit geval zul je veelvoudig Seba skates voorbij zien komen evenals de Rollerblade X5.
quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga morgen ff een fatsoenlijke op schrijven denk ik,.. zon hippe met veel informatie! Om beginners ook blij te krijgen. Iemand die een banner gaat fotosoepen?
Daar zat ik net ook aan te denken, maar zelf ben ik daar niet zo handig mee, dus leef je uit!quote:Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t wel leuk om te soepen. Wat zijn de beste afmetingen daarvoor
Gewoon ff in andere topics spiekenquote:Op zondag 8 april 2012 22:07 schreef hugsy33 het volgende:
Ik vind t wel leuk om te soepen. Wat zijn de beste afmetingen daarvoor
Ja ik vind hem erg leuk!quote:Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Ja dat bedacht ik me later ook
Dit is wat ik had bedacht, wilde hem vrij strak houden, wat denken jullie?
[ afbeelding ]
Ik vind zowel skeeler als skate wel goed,... Vind het ook een mooie banner verderquote:Op maandag 9 april 2012 15:02 schreef hugsy33 het volgende:
inline skate is een beetje lang dat gaat niet passen, zal ik er skate topic van maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |